handdator

Visa fullständig version : Plocka ut Sophie Zelmani - Going home


Sheogorath
2005-12-04, 22:55
Jag blir galen. Jag är värdelös på att plocka ut låtar på gitarr och sitter här med världens enklaste låt och får inte rätt på det. Google ger ingenting. Första ackordet verkar vara Bd. Sedan borde A följt av G ligga i basen, men hur ser den egentliga ackordföljden ut? Versen räcker. Bara så att jag kommer igång :thumbup:.

Tack på förhand.

/Sheo

Sheogorath
2005-12-04, 23:00
Bess (Bb) skulle det vara såklart.

Bao-Bao
2005-12-04, 23:39
Kan inget om gitarrspel men detta kan kanske vara rätt?
http://www.shellkonto.nu/swedetab/visaArtist.php?artist=Sophie+Zelmani

Sheogorath
2005-12-04, 23:50
Fick precis tag i min bror som är gitarrlärare och nu förstår jag att "Capo 1st fret" betyder just att stämma upp den ett halvt tonsteg, så nu blev det helt rätt med länken du postade också. Tråd låst, om ingen vill låta det övergå till en generell Sophie Zelmani-tråd. Det är OK med mig i så fall :).

fonzie
2005-12-05, 00:21
Själv klämde jag precis en jose gonzalez ifall du vill veta! :thumbup:

Slayerized
2005-12-05, 00:35
Just den låten, Going Home, är skitbra. Har hon gjort fler låtar som är i stil med den?


Off T:
Håller på och tar ut Racer X - Technical Difficulties och inser att jag måste kämpa som ett as för att bli lika snabb som den där jävla Paul Gilbert, om det ens är möjligt för mig.

mangs
2005-12-05, 10:03
Jag skulle vilja slå ett slag för alla Spohie Zelmanis verk. Hennes musik är verkligen perfekt bakgrundsmusik när man syslar med annat. Helt klart en begåvad artist.

Sheogorath
2005-12-05, 10:05
Själv klämde jag precis en jose gonzalez ifall du vill veta! :thumbup:

Han rockar :thumbup:

Sheogorath
2005-12-05, 10:06
Just den låten, Going Home, är skitbra. Har hon gjort fler låtar som är i stil med den?


Off T:
Håller på och tar ut Racer X - Technical Difficulties och inser att jag måste kämpa som ett as för att bli lika snabb som den där jävla Paul Gilbert, om det ens är möjligt för mig.

Många av låtarna på plattan, Decade of Dreams, har samma stil som Going Home. Skulle gissa att det är så Sophie Zelmani-musik låter, helt enkelt :cool:.

Rock'nRoll
2005-12-06, 15:35
Dom flesta verkar föredra Sing and Dance, jag tycker att Time to kill är bästa skivan.