handdator

Visa fullständig version : Tomtehistoria.


Fagen
2005-12-04, 15:03
Det lackar i mot jul så det vore väl på plats med en tomtehistoria. Dock ej om jultomten.


Lasse sitter bra tankad i baren uppe i Eiffeltornet och mår skit. Hans företag har gått i konkurs, han har stora ekonomiska skulder, hans fru har lämnat honom och tagit barnen, huset, bilarna, båten och alla deras gemensamma vänner.
Då Lasse inte ser någon vidare mening sitt liv bestämmer han sig för att hoppa från tornet.
Precis när han skall ta steget ut i det fria känner han hur det knackar honom på axeln och han vänder sig om.
Där står en lite tomte som säger:

- Vad gör du?
- Jag ska ta livet av mig, svarar Lasse.
- Varför då?
Lasse drar då hela historien om företaget som gått i konkurs, familjen som lämnat honom och hur hans liv nu saknar mening.

Tomten tittar lite fundersamt på Lasse och säger:
- Det låter ju inget vidare det där. Men jag är ju en magisk tomte och kan fixa tillbaka allt detta till dig.
- Kan du, säger Lasse?
- Ja. Men i utbyte vill jag ha en tjänst av dig.
- Visst, vad som helst, säger Lasse.
- Jag vill ha ett skjut, här och nu.
- Näe, säger Lasse.
- Jo, annars blir det inget.
- Nja, tvekar Lasse.
Men så tänker han efter lite, fan, jag får ju tillbaka allting, det är det ju värt.
- Okej då, säger Lasse till tomten.

Sagt och gjort, Lasse tar av sig byxorna och tomten ger honom ett riktig omgång.
När tomten är färdig och håller på att knäppa tomtebyxorna säger han lite i förbifarten:
- Du, hur gammal är du förresten?
- 36..., svarar Lasse.
- Och tror på tomtar?


Gammal, men ganska rolig.

Kaboffastar
2005-12-04, 15:28
:P Oförutsägbar.

bluelight
2005-12-04, 15:33
Haha :laugh: :laugh:

rQx
2005-12-04, 15:35
hehe, soft :P

Dissector
2005-12-04, 16:47
Vadå? Han spände ju på tomten, på riktigt.. eller, vad var själva kontentan? *cry*

mela
2005-12-04, 16:56
haha.. ÄGD! :laugh:

HenrY
2005-12-04, 16:58
Vadå? Han spände ju på tomten, på riktigt.. eller, vad var själva kontentan? *cry*

Suck!:D

nirre
2005-12-04, 18:55
haha faan va skön!! :bow: :thumbup: