handdator

Visa fullständig version : te.....


internazionale83
2005-12-04, 14:30
ska köpa grönt te, men har ingen aning om var och vilken sort man ska ha.
är det nån som dricker nån sån
och kan rekommendera nån sort,

otg en liten titt på http://www.adagio.com p tyckte att dom hade ett brett sortiment *yourock*

Apos78
2005-12-04, 20:28
Finns väl grönt te på en vanlig livsmedelsaffär typ Ica?

userfriendly
2005-12-04, 20:30
finns sånt yogi te som är jättegott.. annars kan jag bara rekommendera dig att INTE köpa liptons.. de säljer typ luktpåsar ju.. inget jla te där inte

internazionale83
2005-12-04, 23:27
ok..anledningen till at ja köper teet är för att ja deffar nu o skulle även vilja byta ut min vanliga lipton gul till en annan för att öka förbränningen

madmarc
2005-12-04, 23:41
http://www.teacentre.se/catalog/index.php
ligger på söder i stockholm, väldigt kunnig och stort utbud även på nätet.

pia
2005-12-05, 12:31
Jag har köpt Twinings grönt te nu för de har lite olika smaker. Jag har apelsin och äpple nu som smakar bra och jag såg att de även fått in earl grey men har inte smakat det ännu. Köpte ett grönt te vanilj som jag tror var Friggs men är inte säker. Hittar det inte längre men det var gott. Ska ner till Kränku nästa gång jag ska köpa grönt te för de ska också ha en del olika smaker i lösvikt.

internazionale83
2005-12-05, 16:02
Jag har köpt Twinings grönt te nu för de har lite olika smaker. Jag har apelsin och äpple nu som smakar bra och jag såg att de även fått in earl grey men har inte smakat det ännu. Köpte ett grönt te vanilj som jag tror var Friggs men är inte säker. Hittar det inte längre men det var gott. Ska ner till Kränku nästa gång jag ska köpa grönt te för de ska också ha en del olika smaker i lösvikt.


ok..tack

apelsin mmmmmmmm gott

laettja
2005-12-05, 20:14
Jag brukar dricka med mintsmak, älskar det. Tror det är från lipton faktiskt. Är det inte nyttigt alltså? *grön*

aliquis
2005-12-06, 03:29
jag har en "gröna söndermalm" som faktiskt smakar rätt gott, trots att det är grönt ;/

mintsmak? låter inte gott ;/

Pia: hade ingen aning om att twinings hade smaksatta gröna, får kika, friggs borde ju finnas kvar, aldrig smakat dock.

laettja
2005-12-06, 09:05
Mintsmaken äger de flesta sorter jag testat, apelsin inkluderat. Sedan gillar jag iofs vanligt pepparmyntste ganska mycket också.

internazionale83
2005-12-06, 12:23
jag har en "gröna söndermalm" som faktiskt smakar rätt gott, trots att det är grönt ;/

mintsmak? låter inte gott ;/

Pia: hade ingen aning om att twinings hade smaksatta gröna, får kika, friggs borde ju finnas kvar, aldrig smakat dock.


ok, får ta och testa mintsmaken med,
finns det nån som känner till nån te sort som är bra mot förkylningar.
för att när jag va i turkiet i somras så drack jag en en te som smakade som kaktus nästan , och den hjälpte mig ocj jag mådde klart bättre ,

laettja
2005-12-06, 19:38
De flesta sorter lär väl funka bra som antioxidant om inte annat?

Jakobbus
2005-12-06, 21:38
ok..anledningen till at ja köper teet är för att ja deffar nu o skulle även vilja byta ut min vanliga lipton gul till en annan för att öka förbränningen
Jag sätter min högra hand på att du inte kommer märka nån skillnad! :)

aliquis
2005-12-07, 01:27
Jag sätter min högra hand på att du inte kommer märka nån skillnad! :)Grönt te GÖR ju faktiskt skillnad, och då större än vad koffeinet självt hade gjort, och koffeinets effekt är väl inte alltför liten heller.

Sedan om man själv märker av det vet jag inte. Te är gott :D

TylerDurden84
2005-12-07, 22:42
Te utan socker/sötningsmedel och mjölk är beskt, smaklöst, färgat, varmt vatten...

Max
2005-12-07, 22:59
Jag köpte nåt rött "julte" i tebutiken nere på stan nu i helgen, det var kanongott, massor av goda kryddor som satte smak, lite som att dricka pepparkakor.