handdator

Visa fullständig version : äta, äta, äta...


Daniel
2002-08-01, 11:47
....har börjat med gainer nu, käkar som f-n, tycker jag orkar mer och mer för varje gång. Är en gainer verkligen likvärdig med ett mål mat? Jag har för vana att äta lunch och middag och en gainer på för och eftermiddag. Funderar på om jag ska trycka i mig ett mål mat till innan lunch... :D

Abel
2002-08-01, 12:35
Nej en gainer är inte likvärdig ett mål mat. En gainer är enbart gjord för att ta efter träning då du är i behov att snabba kolhydrater och lite protein. Tar du gainer som ett mål är risken stor att alla de snabba kolhydrater kommer göra dig mer fett än bygga muskler! Om du vill byta ut ett mål mot ett pulver skall det vara ett pulver med kasein protein och innehålla långsamma kolhydrater! Ät var 3:e timme minst och riktigt mat så skall du se att det blri bättre!

Daniel
2002-08-01, 12:46
Jag trodde att gainer var en måltidsersättare....men jag kanske har missuppfattat det. Så om jag ska byta ut ett mål mat mot kosttillskott......då ska jag äta proteinpulver med kassein..? Något exempel på ngt som är bra och inte för dyrt..?

Får jag verkligen i mig tillräckligt med kolhydrater då?

/Danne

Grahn
2002-08-01, 12:55
hmmmm...lev inte på pulver....lär sabba magen.

kolla efter måltidsersättnings pulver på nät butikerna men ersätt inte FÖR många måltider med pulver.

Abel
2002-08-01, 12:56
Först å främst skall du se till att du äter ordentligt! Ät ordenligt och proteinrikt. Se till att du äter med jämna mellanrum 3h brukar vara lagom. Gainer skall du ENBART ta efter din träning. Tycker du att du har svårt för att få i dig tillräckligt med mat genom vanlig kost så kan en måltidersättare vara bra. T.e.x HÄR (http://www.muskelbyggarn.com/optimum/produkter/optipro.html). Men vad jag vet så kostar måltidsersättare ganska mycket. Tycker inte du skall köpa något sånt här utan satsa på se över din kost. Det bästa du kan göra är att lära dig mer om kost genom internet eller läsa en bok. Hoppas du lärt dig något!