handdator

Visa fullständig version : Äta gröt, eller fil med havregryn?


Alexlindgren
2005-12-03, 19:28
Hej! Jo eftersom att man blir proppmätt på gröten, så då fick jag tips av en polare att äta bara fil med havregryn. Skulle samma mängd innebära lika många kalorier? Eftersom att man då orkar äta mer.

Fartman
2005-12-03, 19:47
Hej! Jo eftersom att man blir proppmätt på gröten, så då fick jag tips av en polare att äta bara fil med havregryn. Skulle samma mängd innebära lika många kalorier? Eftersom att man då orkar äta mer.

Givetvis kommer samma mängd havregryn ge lika många kalorier i fil som den gett i form av gröt. Det är ingenting magiskt som händer i grytan inte.

Alexlindgren
2005-12-03, 20:57
hehe, ville bara vara 100% ;)

Men då tror jag att jag ska börja äta det, eftersom att annars får du ju i dig en massa vatten också, nu kmr jag kunna äta MYCKET på morgonen ;)

Fartman
2005-12-03, 21:00
hehe, ville bara vara 100% ;)

Men då tror jag att jag ska börja äta det, eftersom att annars får du ju i dig en massa vatten också, nu kmr jag kunna äta MYCKET på morgonen ;)

Okej, jag äter faktiskt också havregryn i fil, med prottepulver i. :thumbup:
Gott och lätt att sleva i sig snabbt på morgonen.

BBr
2005-12-03, 21:06
Har för mig att GI:et på gröten är mkt högre då den äts "rå". Men i dagsläget är ju det irrelevant ;)

Alexlindgren
2005-12-03, 21:28
jo eftersom att det är min bulk så är det bara bra ;)

jo, har också tänkt köra me prottepulvret, perfa frukost ju ;)

Fartman
2005-12-03, 21:37
Har för mig att GI:et på gröten är mkt högre då den äts "rå". Men i dagsläget är ju det irrelevant ;)

hade man brytt sig så har ju ändå fil snuskigt lågt gi

Tolkia
2005-12-03, 22:15
Men då tror jag att jag ska börja äta det, eftersom att annars får du ju i dig en massa vatten också, nu kmr jag kunna äta MYCKET på morgonen
Ja, för fil innehåller ju inget vatten överhuvudtaget ...? ;)