handdator

Visa fullständig version : MMS från upplåst mobil?


Kimo
2005-12-02, 20:30
Tråkig tråd men.... Jag har precis låst upp en mobil (SonyEricsson T630) som var operatörslåst till Telia och bytt till Comviq Kompis. Nu tänkte jag testa att skicka mms (tänk på att jag är över 25) och aktiverade därför gprs och allt det heter på comviq's hemsida. Nu skulle jag bara starta om mobilen och skicka ett mms, sen skulle allt vara klart stod det i sista smset när jag aktiverat ny mms-profil och ny gprs-profil. Men jag kan likt förbannat inte skicka några mms. Någon som vet varför? Har det med den fd. operatörslåsningen att göra?

Sve
2005-12-02, 20:36
Tråkig tråd men.... Jag har precis låst upp en mobil (SonyEricsson T630) som var operatörslåst till Telia och bytt till Comviq Kompis. Nu tänkte jag testa att skicka mms (tänk på att jag är över 25) och aktiverade därför gprs och allt det heter på comviq's hemsida. Nu skulle jag bara starta om mobilen och skicka ett mms, sen skulle allt vara klart stod det i sista smset när jag aktiverat ny mms-profil och ny gprs-profil. Men jag kan likt förbannat inte skicka några mms. Någon som vet varför? Har det med den fd. operatörslåsningen att göra?

behöver du inte ändra programvaran i den också för att slipp all telia-skit?
min t610 låste jag både upp och la in ny programvara i. funkar finfint med comviq nu.

H.Emanuel
2005-12-02, 20:36
Har precis samma problem med Comviq. Jag skaffade en ny mobil med mms--funktion, har ringt comviq flera gånger och fått sms att jag ska spara det jag fått och sen stänga av mobilen och vänta i upp till 24 timmar.. Jag har gjort detta säkert fem gånger, skickat ett mms till min egen mobil, och det har kommit fram. Men så har jag skickt till en kompis och det kommer aldrig fram. Jag har talat med kundtjänst på Comviq som säger att dom kan se att allt är ok med mina inställningar. Jag har vänt mig till Expertbutiken med min telefon(Köpte den där) Min telefon har skickats till en verkstad I Gävle, fick tillbaks den efter två veckor, samma procedurer och SAMMA JÄVLA FEEEEL!!!

Nitrometan
2005-12-02, 20:47
Allmän supportinfo (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1&zone=ps&lm=ps1&pid=10117) från SonyEricsson.

MMS-konfigurering (http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_1_3&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10117) där är det bara att välja telefon, land och operatör så skickar de inställningarna till dig. Hoppas att det funkar.