handdator

Visa fullständig version : Stioxyl och finnar!


sibbemannen
2005-12-02, 19:11
Tja
Har allvarliga problem med finnar just nu, de kom ett par stycken för ett par månader sedan, sen dess har det blivit värre. Började för 3 veckor sedan med stioxyl men det har knappt blivit bättre, pormaskarna har börjat försvinna men finnarna är helt galan, mest runt munnen och kinderna. har tandkräm på på natten men de torkar inte ut! varför?? kan nån hjälpa mig?? jag lider verkligen!

MVH Sibbemannen

Bonnie
2005-12-02, 19:33
Ha stioxyl på natten.
Tvätta bort det på morgonen (förslagsvis med lactacyd, som är en mild flytande tvål) och smörj in hela ansiktet med en lätt fuktighetscreme.
På kvällen så tvättar du ansiktet igen (med lactacyd) och smörjer stioxyl på endast finnarna.

Mera info om lactacyd:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=100304&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

ErikJ
2005-12-02, 21:23
Dumpa stioxylen och gå till en läkare istället för att få riktiga grejer. Jag använde stioxyl förut, hjälpte inte alls mycket.

Om det nu är så att du bara haft skiten några månader så se till att få bort den innan den sätter sig ännu mer. Av erfarenhet kan jag säga att det inte är lätt att bli av med acne när man väl låtit den börja "gå på djupet".
Jag har käkat antibiotika-kur modell stark i två månader nu och det har blivit hyffsat iaf, men fortfarande långt ifrån vackert.
Ångrar mig fan varje dag att jag inte gick till läkaren tidigare, gör inte samma misstag som mig...

Sve
2005-12-02, 21:25
haha tur det finns lite fördelar med att vara över 30 ;)