handdator

Visa fullständig version : Nervositet


wintersnowdrift
2005-12-02, 16:24
Vad gör er nervösa? Och hur yttrar sig nervositeten? (Fjärilar i magen, illamående, blir ni griniga/fnittriga etc).

//Kristin

Sve
2005-12-02, 16:27
Vad gör er nervösa? Och hur yttrar sig nervositeten? (Fjärilar i magen, illamående, blir ni griniga/fnittriga etc).

//Kristin

anställningsintervjuer å sånt etc etc.

lös i magen, vill du ha detaljer :)

Joppe
2005-12-02, 16:28
Vad gör er nervösa? Och hur yttrar sig nervositeten? (Fjärilar i magen, illamående, blir ni griniga/fnittriga etc).

//Kristin

Prestationsångest. Gör mig trött och apatisk och vill bara gå hem och strunta i alltihopa. Inget positivt alltså. Däremot är det en otrolig känsla när man lyckas mota bort prestationskraven och bibehålla nervositeten, då kan man få riktiga kickar.

Jakelol
2005-12-02, 16:28
Prov/skrivningar och när Epics droppar i WoW (jävla nerd :em: )

mini
2005-12-02, 16:34
Jag blir nervös runt människor jag beundrar eller imponeras av på något sätt. Det tar sig vanligtvis uttryck i att jag blir fladdrig och flamsig och att jag gör mitt bästa för att imponera på dem på olika sätt.
Annan typ av nervositet, exempelvis när jag ska prata inför en stor grupp människor, känns bara som ett positivt pirr i magen och en skärpning av sinnena.

Sve
2005-12-02, 16:35
Jag blir nervös runt människor jag beundrar eller imponeras av på något sätt. Det tar sig vanligtvis uttryck i att jag blir fladdrig och flamsig och att jag gör mitt bästa för att imponera på dem på olika sätt.
Annan typ av nervositet, exempelvis när jag ska prata inför en stor grupp människor, känns bara som ett positivt pirr i magen och en skärpning av sinnena.

ah det är därför du är så flamsig i alla dina PM du skrivit till mig ;)

Pingu
2005-12-02, 16:36
Inför tävlingar. Var alltid nervös innan jag åkte till ishallen och där blev det alltid värre, spydde flera gånger av det *spy*

jwzrd
2005-12-02, 16:36
Jag blir kall, tillbakadragen och mycket målinriktad. (Och gissar på att jag blir otrevlig och mycket svår att ha att göra med)

petersson
2005-12-02, 16:38
Jag blir nervös när jag vet att jag måste dansa. Till exempel på en bal.

Edit: Jag blir ofta varm, halsvettig och otålig när jag är nervös.

mini
2005-12-02, 16:39
ah det är därför du är så flamsig i alla dina PM du skrivit till mig ;)
Nej, det är för att jag vet att du inte skulle begripa om jag vore mitt vanliga intellektuella jag.

Genesis
2005-12-02, 16:40
Bajsnödig. :(

jwzrd
2005-12-02, 16:40
Haha jag har naturligtvis inte läst inlägget helt heller. Jag blir nervös av allt jag inte är säker på att klara eller att det finns en än så liten risk flr att jag kommer att se dum ut.

Sve
2005-12-02, 16:41
Nej, det är för att jag vet att du inte skulle begripa om jag vore mitt vanliga intellektuella jag.

åh, jag som hoppades *cry*

Kebab-Arne
2005-12-02, 16:44
Blir mer eller mindre alltid nervös inför muntliga redovisningar. Hur nervös beror på vad jag ska föreläsa om, om det är nånting jag tycker om så blir jag mindre nervös. Sen såklart hur många som lyssnar, om jag är ensam o så. Ofta babblar man på för fort för att få skiten gjort men jag har lugnat ner på mig på senare tid. Även om jag inte gillar situationen. Sen blir jag nervös inför vanliga prov, förstår inte varför men av nån anledning.

Blir rastlös när jag blir nervös och får magont.

Zerom
2005-12-02, 16:46
Jag blir vansinnigt nervös om jag försöker flörta med personer jag inte känner när jag är ute, eller dom försöker flörta med mig :(
Hade gett min högra balle för att har mer självförtroende in dom situationerna.

Scratch89
2005-12-02, 16:50
Jag blir nervös när jag ska prata med någon jag tycker om, eller beundrar precis som mini.
Sen har jag verkligen jättesvårt att hålla muntliga redovisningar inför en grupp. Det går inte.

Jag börjar svamla alldeles för fort och osammanhängande, svackar med blicken samt blir svettig överallt.

edgen_ÖSD
2005-12-02, 16:55
Hade gett min högra balle för att har mer självförtroende in dom situationerna.


Du har nog tur att du inte är mer självsäker i de situationerna. Skulle nog bli kaos om du kommer så långt som till sänghalmen med den missbildningen.

EDIT: ;)

Och jag blir nervös vid skrivningar, och i situationer där personer som man inte är ett dugg intresserade av börjar totalstöta på en. Har jäkligt svårt för att ge ett rakt nej av nån anledning.

Zerom
2005-12-02, 17:02
Du har nog tur att du inte är mer självsäker i de situationerna. Skulle nog bli kaos om du kommer så långt som till sänghalmen med den missbildningen.

EDIT: ;)

Och jag blir nervös vid skrivningar, och i situationer där personer som man inte är ett dugg intresserade av börjar totalstöta på en. Har jäkligt svårt för att ge ett rakt nej av nån anledning.

Äh, bättre att det blir Kaos än inget alls ;)

jesse
2005-12-02, 17:23
Jag blir nervös när jag känner att jag inte har kontroll, kan vara när jag inte har tillräckligt bra kunskap i något jag ska föreläsa om eller något liknande. Blir även nervös när det finns en risk för att göra bort sig/ se dum ut framför andra.

30cm
2005-12-02, 17:27
Fina flickor gör mig nervös. Det visar sig genom att jag håller och grejar med något (t.ex. en penna) samt att jag gör konstiga ansiktsuttryck.

edgen_ÖSD
2005-12-02, 17:39
Fina flickor gör mig nervös. Det visar sig genom att jag håller och grejar med något (t.ex. en penna) samt att jag gör konstiga ansiktsuttryck.


Haha:)

Jay-Z
2005-12-02, 17:43
Det finns många olika situtationer som innefattar en viss grad av nervositet, och lika många olika sätt den yttrar sig på.

Personligen är jag nog mest nervös inför jobbsituationer där jag själv inte kan påverka utfallet särdeles mycket, utan det är externa faktorer som man får förlita sig till. Mao jag blir nervös av andra klåpare. :D

Noodles
2005-12-02, 18:23
Jag blir nervös när jag väntar på besked om något där jag inte kan påverka utfallet. Speciellt om det gäller någon närstående. När jag själv måste göra något så brukar jag oftast kunna kontrollera nervositeten och snarare få en kick. Undantaget är nog om det har byggts upp väldigt mycket förväntningar och allt fokus är på mig.

Min nervositet yttrar sig som iskalla händer, darrig röst, dålig aptit och ont i magen.

Spinkot
2005-12-02, 18:30
Nervös blir jag när jag känner mig tvingad att prestera något som jag själv anser mig vara undermålig i.

Fatalist
2005-12-02, 19:19
brukar prutta när jag är nervös

Slartibartfast
2005-12-02, 19:54
När jag börjar må illa på allmänna platser blir jag nervös, vilket får mig att må illa, vilket får mig att bli nervös, vilket får mig att må illa osv. Det funkar också andra vägen.

Sofia4_4
2005-12-02, 20:25
Jag är en till som blir extremt nervös när jag träffar människor vilket arbete jag beundrar. Då svettas jag kall svett så jag har en flaska fin parfym alltid till hands när jag ska på ställen där såna personer kan dyka upp.

Jag är annars sällan nervös.

H.Emanuel
2005-12-02, 20:31
Jag darrar av nervositet när mini skriver i de trådar jag startat

raQblad
2005-12-02, 20:36
Nervös blev jag när jag skulle tala inför en grupp, eller bara en person. Var alltid samma sak på redovisningarna i ettan, det var hemskt! Men nu, tack och lov, har man börjat tvåan och med Livskunskap och klass-temat Social kompetens så har jag lyckats övervinna min "Scenskräck" och nervositet inför personer i allmänhet.

Jag blir dock fortfarande oerhört nervös när jag ska på date. Det kan hända att jag sitter och skakar för att jag inte kan slappna av, helt sjukt! Men det går ofta helt OK iaf :cool:

Cilia
2005-12-02, 21:38
Personligen är jag nog mest nervös inför jobbsituationer där jag själv inte kan påverka utfallet särdeles mycket, utan det är externa faktorer som man får förlita sig till. Mao jag blir nervös av andra klåpare. :D
håller delvis med där.


Men mest nervös/rädd blir jag av tandläkare och därefter doktorer.
När jag ska till tandläkaren så är jag totalnervös innan jag ska in.
Det är en hel pärs.

egge
2005-12-02, 21:50
...Livskunskap och klass-temat Social kompetens så har jag lyckats övervinna min "Scenskräck" och nervositet inför personer i allmänhet.

Låter som nått för mig...

När jag blir nervös så svettas jag mycket.

n1tro
2005-12-02, 23:10
blir nervös när jag tänker på framtiden...

Bronkitkorv
2005-12-02, 23:27
Nu är jag så gammal så jag blir inte nervös för mycket även om jag kan känna mej obekväm i vissa situationer.... En sak som dock gör mej nervös är tonårs tjejer, så fort jag av någon anledning hamnar i samma rum som en så känns det konstigt. Jag är nog rädd för dessa. Jag har inte sagt ett ord till en på minst fem år fast jag har några i min umgängeskrets/släkt... Ju äldre man blir desto farligare blir tonåringarna...

High1ander
2005-12-02, 23:51
Nar jag e nervos sa kommer jag pa att det e inget att vara nervos over. Ska man filma nagot, halla tal, osv. sa e det bara "vafan, jag har inget att skammas over, jag bryr mig inte vad de tycker, de kan anda inte gora battre an mig" i de tankebanorna...

Sen forsvinner nervositeten 10 sekunder efter jag borjar gora framtradanden av olika slag och jag vill halla pa langre (eftersom jag aeger publiken) :)

Dipshit
2005-12-03, 03:03
angående hålla tal osv i klassen..
för mig är det sjuk stor skillnad om jag och/eller publiken är intresserad..

tex hålla tal på engelska-lektionen.. ingen är intresserad av vad jag har att säga, och inte jag heller direkt.. jag blir ett nerv-vrak..
sen är jag kinkig hela dagen :(

på design-lektionen.. jag är "gitty" (svenska nån?) och publiken är intresserad.. det går skitbra och man får några skratt.. livet är gott


suck..

aliquis
2005-12-03, 03:11
Vad gör er nervösa? Och hur yttrar sig nervositeten? (Fjärilar i magen, illamående, blir ni griniga/fnittriga etc).

//KristinAtt hälsa på fresha.
Att jag inte gör det. ;D

Sedan vet jag inte om jag verkligen VILL hälsa heller.

mangemani
2005-12-03, 03:17
hmm,när något stort ska hända,tex en anställningsinervju på nått jobb.
eller göra en sak som man är osäker på att man kan klara.