handdator

Visa fullständig version : Skjortstorlek


jesse
2005-12-02, 15:52
En kort (och pinsam :D ) fråga här.

När man pratar skjortstorlekar så är de ju halsmåttet man går efter men sedan kan det ju iband finnas någon bokstav innan, som B eller C. Vad betyder dessa?

andrro
2005-12-02, 16:37
(jag tror) C är för en person med normal midja, D är för en stor midja och F för en väldigt kraftig midja.

jesse
2005-12-02, 17:07
(jag tror) C är för en person med normal midja, D är för en stor midja och F för en väldigt kraftig midja.

Så på de skjortor där det inte står någon bokstav är det förmodligen C?

andrro
2005-12-02, 17:23
Jag skulle tro det, men jag är verkligen inte säker.
Googla lite för att vara på den säkra sidan.

MacLeod
2005-12-02, 19:34
Var hittar du dessa skjortor som har storlekar av det slaget? Gammeldags herrbutiker? Grosshandlarn?

Annars kan du ju fråga nån snubbe som står med en skylt på bröstet och stirrar på dig. Dom jobbar oftast där som säljare och besvarar även dina frågor om storlekar.

Svaret är iaf att det handlar om angivna mått i stuss,midja och bröst. För tjockisar med andra ord.

jesse
2005-12-03, 10:28
Var hittar du dessa skjortor som har storlekar av det slaget? Gammeldags herrbutiker? Grosshandlarn?

Annars kan du ju fråga nån snubbe som står med en skylt på bröstet och stirrar på dig. Dom jobbar oftast där som säljare och besvarar även dina frågor om storlekar.

Svaret är iaf att det handlar om angivna mått i stuss,midja och bröst. För tjockisar med andra ord.

Hehe, det är skjortorna i min väktaruniform. Det står C framför på de som jag har fått nu men dom va bara så jävla stora, sitter som ett tält, så därför undrade jag bara om C var en normalstorlek eller om det är en lite bredare modell.

kharon
2005-12-03, 11:34
Kolla in denna sida på ellos.se
http://www.ellos.se/CustomerSupport/Measurements.aspx?gender=m

Där borde du hitta det du söker, hoppas jag!
:thumbup:

EDIT: Eller kanske inte så bra heller, efter en noggrannare titt... :(