handdator

Visa fullständig version : Vilken är den sämsta julklappen du givit bort?


Nina L
2005-12-02, 15:49
Jag gav min pappa en tangentbordsdammsugare en gång. Så här i efterhand kan jag inte förstå hur jag tänkte. *screwy*

BajareN
2005-12-02, 15:52
Haha, en hockeypuck till mina farsa när jag var 9 :D

Mago
2005-12-02, 15:53
En såndär chockladask, Paradis.. Hur tråkigt kan det bli.

Mental
2005-12-02, 15:53
Öhm, inte köppt någon dålig, men när jag var typ 3 så kunde jag inte hålla käften utan avslöjade vad som var i paketet medans han öppnade, kunde inte hålla mig tydligen :)

BajareN
2005-12-02, 15:54
Öhm, inte köppt någon dålig, men när jag var typ 3 så kunde jag inte hålla käften utan avslöjade vad som var i paketet medans han öppnade, kunde inte hålla mig tydligen :)

En klassiker :laugh:

Nina L
2005-12-02, 15:59
Paradis var rätt kasst, faktiskt. Hehe. Men ni andra, något i modern tid gärna. När jag var liten slog jag in en av mina leksaker (en liten plasttupp) och gav till min mamma. Hon hade den sedan som prydnad i flera år. Men sånt är ju inte dåligt. Det är lite gulligt. Fram för nyare synder, mao. :thumbup:

Fagen
2005-12-02, 16:02
Kan inte erinra mig om alla usla presenter jag själv köpt, men en kompis till mig köpte en stock med snus till sin far och en SOT TVÅL till sin mamma. Gud vad glada dom blev...

Axel
2005-12-02, 16:04
När jag var liten gav jag en gång min syster ett suddigum... som jag snott från hennes skrivbord.

Frantic
2005-12-02, 16:06
Jag och en polare skulle köpa julklappar till varandra för något år sedan och jag trodde av någon anledning att vi skulle köpa lite roliga saker bra för att jävlas. Han köpte ett dvdställ till mig som jag verkligen behövde medans han fick bamsetandkräm....

Cilia
2005-12-02, 16:10
åhh när vi var små och det fanns en butik som hette "femman och tian". Ja ni kan ju gissa vilken prisklass det var på grejerna i den affären. Jag tänkte på det igår kväll vad arg jag skulle bli om jag hade barn som gav mig sån där smörja. Jag undrar var dom gjorde av allt skräp.

Annars är jag fasktiskt bra på att tänka ut presenter.
Jag brukar skriva upp det dom säger under året och då kommer dom inte på själva vad dom behöver men när dom får det så går det upp ett Liljeholmens.
Fast i år har jag inte hunnit.

Nina L
2005-12-02, 16:11
Jag och en polare skulle köpa julklappar till varandra för något år sedan och jag trodde av någon anledning att vi skulle köpa lite roliga saker bra för att jävlas. Han köpte ett dvdställ till mig som jag verkligen behövde medans han fick bamsetandkräm....Kungligt! :hbang:

Frantic
2005-12-02, 16:23
Kungligt! :hbang:
Tack! Kan du inte ringa till honom och säga att det var bra gjort? För han verkade inte tycka det:D Alla bostar väl tänderna?

Sve
2005-12-02, 16:34
ett vedträ

ett kaffepaket som jag snott från samma person som fick det

Pellefant
2005-12-02, 16:37
När jag var ca 8-10 år, en panikinköpt julklapp till mormor, en sax, hon öppnade paketet och såg helt förfärad ut, den smusslades snabbt bort av andra i släkten och jag förstod ingenting.

Finns tydligen en sägnen om att om man får en sax i julklapp(eller bara present?) så kommer man att dö inom ett år. Fler som känner till detta?

Hon dog kommande sommar. :( (gammal, men ändå)

mini
2005-12-02, 16:38
Ett löfte om att köpa en brödrost till en person, vilket jag mycket långt senare faktiskt gjorde. Då hade hon hunnit köpa en själv så jag fick behålla min brödrost. Den var inte ens bra.

Genesis
2005-12-02, 16:45
Annars är jag fasktiskt bra på att tänka ut presenter.
Jag brukar skriva upp det dom säger under året och då kommer dom inte på själva vad dom behöver men när dom får det så går det upp ett Liljeholmens.
Den metoden använder jag också, uppskattas alltid. :)

toreld
2005-12-02, 17:06
jag gav bort ett paket vetekli och kattfoder. Men de va ju i skolan så vem bryr sig:P själv fick jag ett rosa lasersvärd :thumbup:

Scratch89
2005-12-02, 17:08
själv fick jag ett rosa lasersvärd :thumbup:
Nu blev jag fanimej riktigt avundsjuk på dig! *grr*
Skicka det till mig! *cry*

mini_Arnold
2005-12-02, 17:09
RB130. Bra julklapp men jag ångrar det nu

Kebab-Arne
2005-12-02, 17:10
När jag var ca 8-10 år, en panikinköpt julklapp till mormor, en sax, hon öppnade paketet och såg helt förfärad ut, den smusslades snabbt bort av andra i släkten och jag förstod ingenting.

Finns tydligen en sägnen om att om man får en sax i julklapp(eller bara present?) så kommer man att dö inom ett år. Fler som känner till detta?

Hon dog kommande sommar. :( (gammal, men ändå)

Vet inte om jag våger skratta. Men tror man på det så framstår det ju som minst sagt ganska elakt att ge en sax. :)

Nina L
2005-12-02, 17:10
RB130. Bra julklapp men jag ångrar det nu
:confused:

http://www.yanmar.co.jp/hokuto/resale/imges2/RB130_1.jpg

Corpobal
2005-12-02, 17:12
En flaska blåvitts handkräm från den lokala konsumaffären, när jag var nio år. Till morsan var det.

Jense
2005-12-02, 17:13
har också snott - gett tillbaka några år

men det sämsta må vara det tråkiga jävla pressentkortet

mini_Arnold
2005-12-02, 17:13
:confused:
Ja, jag kunde ju ha gett bort RB100 istället.

http://www.yanmar.co.jp/hokuto/resale/imges2/RB130_1.jpg
Fin. Är det vinterbilen?

Nina L
2005-12-02, 17:34
Fin. Är det vinterbilen?
Det är RB130

Jense
2005-12-02, 17:36
Det är RB130


tyyyyyyyyyyyst

Verni
2005-12-02, 17:42
Gav mamma en plånbok som jag hade gett henne ett år tidigare, hittade den någon vecka innan julafton långt ner i en byrå, tänkte att hon hade glömt av den, var väl 7 år.

Jay-Z
2005-12-02, 17:48
En flaska Carbo Fuel från Twinlab. :D

Min ursäkt är att det var en 20-kronorspresent till förra årets julfest på jobbet, och jag hade glömt bort det till 10 minuter innan.

Jay-Z
2005-12-02, 17:50
Det är RB130

Ducka, Nina. :D

Nina L
2005-12-02, 17:52
tyyyyyyyyyyystDetta är min tråd och jag gör vad jag vill med den. *grr27*

skaparn
2005-12-02, 17:53
Jag gav min pappa en tangentbordsdammsugare en gång. Så här i efterhand kan jag inte förstå hur jag tänkte. *screwy*


Va!!?? Det var ju en av de bästa julklapparna jag hört talas om!

Har testat luftspray för att rensa bort smulor men den där grejen lät intressant, det blev ju dyrt i längden att tömma en burk luft varje gång.


Eller så skulle man kunna sluta äta hårdbröd framför datorn.....

tigerofsweden
2005-12-02, 17:54
Detta är min tråd och jag gör vad jag vill med den. *grr27*

Vill inte nakenråttan släppa till? :laugh:

Jense
2005-12-02, 17:57
Detta är min tråd och jag gör vad jag vill med den. *grr27*


bara för att det är din tråd betder inte det att du får bryta mot lagen

Helena B
2005-12-02, 18:18
Köpte en sparbössa som såg ut som en toalett. Man la pengen i toaletten och när man spolade så åkte pengen ner och det lät precis som man spolade på riktigt. Min far blev måttligt glad av den fina gesten.

mangemani
2005-12-02, 18:21
förr förra julen så gav jag syrrans ungar en gamecube,4 spel samt en massa leksaker till dom mindre.....julen därefter så satt ungarna i soffan och väntade spänt för att få se vad jag hade köpt till dom,dom öppnade julklapparna och såg att det bara var en massa kläder :laugh: ...vilken min dom fick...så inte vet jag,enligt dom så var det nog dom sämsta julklapparna jag har givit :laugh:

mangemani
2005-12-02, 18:24
förr förra julen så gav jag syrrans ungar en gamecube,4 spel samt en massa leksaker till dom mindre.....julen därefter så satt ungarna i soffan och väntade spänt för att få se vad jag hade köpt till dom,dom öppnade julklapparna och såg att det bara var en massa kläder :laugh: ...vilken min dom fick...så inte vet jag,enligt dom så var det nog dom sämsta julklapparna jag har givit :laugh:



kanske ska ta och ge dom ett "god jul" kort inslaget i en låda denna jul..haha,nä,då tar dom väl ihjäl mej eller nått :laugh:

Pellefant
2005-12-02, 18:45
Vet inte om jag våger skratta. Men tror man på det så framstår det ju som minst sagt ganska elakt att ge en sax. :)

Jo, när jag fick veta om varför, så kände jag mig bra dum. :( Sen när hon dog fick jag skuldkänslor. :(

trym
2005-12-02, 20:07
en lampa med form av en 40 cm k*k där Ollondet började lysa när man tände den. Till grannen/tjejkompisen från tomten...
kostade 500 pix

Sofia4_4
2005-12-02, 20:30
en chinesisk kondom - till en tjej kompis som behövde kondomer rätt ofta ;) .
Fast den sprack och hon var livrädd i en månad att hon är kanske gravid. Hon klarade sig...men julklappen var inte så lyckat

Goddaniel
2005-12-02, 20:50
En klassiker är ju att ta böcker från bokhyllan och ge till mamma eller pappa.
När dom öppnar säger dom "ååh vad synd, jag har redan den".

Men just nu kommer jag inte på nåt tråkigt som jag gett bort.

Yip_man
2005-12-02, 20:50
Slog in en findus fiskgratäng och gav till en kompis en gång.....

Three pigs
2005-12-02, 21:16
för länge sedan så gav jag en julklapp till min far som var till för att jäklas lite. det var i en skokartong, längst ner låg en påse juleskum(skumgodis typ), sedan en massa gamla kalletidningar ovanför godiset och högst upp en singel med petter. och min pappa hatar all sorts hip-hop typ.
men det var kul i alla fall och min pappa tog inte illa upp : )

Cilia
2005-12-02, 21:30
Fast det värsta gav jag nog till mig själv
när jag var liten ville jag ha många paket som alla barn så jag slog in sockerbitar till mig själv i fina paket.

Det värsta med det är nog att jag fortfarande får höra det av släkten.
Hur kan det fortfarande vara roligt is beyond me *s*

MilkmaN
2005-12-02, 21:39
Min lillebror gav bort tomma kakburkar med ett wingummi i förra året till hela släkten. Det var populärt!

Mr Zero
2005-12-02, 22:56
En såndär chockladask, Paradis.. Hur tråkigt kan det bli.
Precis! Paradis är skittråkiga. Alladin ska det vara :hbang:

jakke
2005-12-02, 23:08
Tror det var när min lillebror fick 2 pepparkaksburkar från rusta(som jag åt upp) samt en ful apa med kläder på.. Han har fortfarande svårt att köpa julklappar till mig även fast det var 7+ år sedan...

High1ander
2005-12-02, 23:40
Hmm... Nar min lillebrorsa var kanske 8-10 ar sa gav jag honom fetaste paketet med ett litet hubba-bubba-tuggummi innuti. Han trodde han skulle fa nagot skitstort da kartongen var ca 75*75 cm.

Har aven gett honom trasiga pennor i stora paket.

Min storebror gav mig 2 veckor gamla pommes frits fran McDonalds, en gammal anvand skurtrasa, han gav aven mig och min brorsa CD-fodral med gammalt brod i och skrev "Br'o'd:erna Mack:gyver", vad kan jag saga, det e kul att javlas med varandra.

High1ander
2005-12-02, 23:48
Roligaste var dock att kopa filmen Gigli pa DVD till min kompis, bara for att javlas, hade kunnat kopa en film han gilla (han raka dock uppskatta filmen :( ) Det som gor det roligt e att man lagger ner pengar pa nagot helt jattedaligt, bara for att visa "Jag slosar garna pengar, men inte for att gora dig glad" :D

arkebuzer
2005-12-03, 00:00
Mina största presentfadäser:
Strumpor och trisslotter till farsan.
Hundgodis till syrran.

Jense
2005-12-03, 00:37
vill ha en stor maskin

Grisen
2005-12-03, 19:53
Tror det var när min lillebror fick 2 pepparkaksburkar från rusta(som jag åt upp) samt en ful apa med kläder på.. Han har fortfarande svårt att köpa julklappar till mig även fast det var 7+ år sedan...


:laugh: :laugh:

Det förstår jag.

Allan
2005-12-03, 19:57
En pepparsalami till en kille som visade sig vara vegan....Skapade vissa svårigheter i vårt umgänge ett par månader

allan

Fartman
2005-12-03, 20:10
Hmm, kommer inte riktigt på någon som sticker ut... brukar vanligtvis vara ganska kassa presenter men ändå så man klarar sig.

Jag kommer ihåg när man var liten och gav teckningar, det tyckte man var skit då men gav ändå... konstigt nog så hänger endel fortfarande i morsan och farsans sovrum :thumbup: (några år efteråt förstod man varför dom tyckte sånt "skit" som teckningar var roligt att få)

Fartman
2005-12-03, 20:12
En pepparsalami till en kille som visade sig vara vegan....Skapade vissa svårigheter i vårt umgänge ett par månader

allan
annars är det ju faktiskt en klockren present.. det kanske man skulle ge till farfar, han gillar salami..
tack för presenttipset! :thumbup:

sunkan
2005-12-03, 21:41
När jag var ca 8-10 år, en panikinköpt julklapp till mormor, en sax, hon öppnade paketet och såg helt förfärad ut, den smusslades snabbt bort av andra i släkten och jag förstod ingenting.

Finns tydligen en sägnen om att om man får en sax i julklapp(eller bara present?) så kommer man att dö inom ett år. Fler som känner till detta?

Hon dog kommande sommar. :( (gammal, men ändå)

det borde vara samma sägnen om långkalsonger ;)

Fartman
2005-12-03, 22:15
det borde vara samma sägnen om långkalsonger ;)
äh, det är ju en bra julklapp! tror inte jag någonsin köpt ett par långkalsonger själv, ändå har jag några par :thumbup:

Tolkia
2005-12-03, 23:26
Jag gav pappa en tomtesnurra ett år - själv tyckte jag att det var en ganska rolig pryl, men han såg mest aningen förbryllad ut (tur att han även fick en mer normal julklapp).

Big_Vik
2005-12-03, 23:29
En såndär chockladask, Paradis.. Hur tråkigt kan det bli.

Paradis äger ju, mycket bättre än alladin! :hbang: Skulle bli glad om jag fick chocklad, även om jag säkert inte skulle äta mycket av den själv. Julklappar är inte så himla viktigt för mig, blir mest bara glad för att någon kommit på tanken att ge mig något över huvudtaget. :D

mela
2005-12-03, 23:47
Min pappa fick maskeringstejp :D

Big_Vik
2005-12-04, 00:03
Nu blev jag fanimej riktigt avundsjuk på dig! *grr*
Skicka det till mig! *cry*

Har du en fetish för rosa? :D

Jakke: :laugh: Var apan i levande tillstånd?


Jag har aldrig gett bort en bra present, i år ska jag t.ex. ge rökelse med sea breeze och vanilj-doft för 10 kr/styck till föräldrarna och mormor och morfar, men då förväntar jag mig heller inget i gengäld.

grisbil3n
2006-01-10, 18:43
En såndär chockladask, Paradis.. Hur tråkigt kan det bli.

Jag skulle bli skitglad.

Vete fan när jag brukade ge bort skit så var det ofta jävligt läckra grejer man gjort i slöjden. En kompis fick en liter mjölk en gång dock.

Edit: Hjärnsläpp, jävligt färsk tråd :S

Metal_boy_
2006-01-10, 19:25
Min hydralpump i gladpack och girlanger.