handdator

Visa fullständig version : Hantverkare som inte håller tiden *suck*


Juliette
2005-12-02, 12:08
Bor i en lägenhet där man går igenom ventilationssystemen. Fick en lapp i brevlådan att de skulle komma till vår lägenhet mellan 12-16 idag.

Har tagit ledigt från jobbet, plockat bort alla kryddhyllor, skruvat ner dumma persienner som skruvskallarna gått sönder på, tömt alla fönsterbrädor, släpat bort ett tungt skrivbord med sladdar och datorer på, som stod framför ett av fönstren. Bort med allt julpynt osv..

Nu fem i tolv får jag en ny lapp i brevlådan (de plingar inte ens på och berättar) om att de kommer kl 08-16 NÄSTA fredag istället! Ingen förklaring till varför eller ursäkt.

Då måste jag ta ledigt nästa fredag oxå och då dessutom hålla mig hemma ännu längre. Tillbaka med allt julpynt och skit, persiennerna kommer väl att få ligga och skräpa här.. *SUCK* Har inte tid med sånt här!

Hades
2005-12-02, 12:10
Dålig stil, helt klart. Men måste du vara hemma när de kommer?

H.Emanuel
2005-12-02, 12:11
Bor i en lägenhet där man går igenom ventilationssystemen. Fick en lapp i brevlådan att de skulle komma till vår lägenhet mellan 12-16 idag.

Har tagit ledigt från jobbet, plockat bort alla kryddhyllor, skruvat ner dumma persienner som skruvskallarna gått sönder på, tömt alla fönsterbrädor, släpat bort ett tungt skrivbord med sladdar och datorer på, som stod framför ett av fönstren. Bort med allt julpynt osv..

Nu fem i tolv får jag en ny lapp i brevlådan (de plingar inte ens på och berättar) om att de kommer kl 08-16 NÄSTA fredag istället! Ingen förklaring till varför eller ursäkt.

Då måste jag ta ledigt nästa fredag oxå och då dessutom hålla mig hemma ännu längre. Tillbaka med allt julpynt och skit, persiennerna kommer väl att få ligga och skräpa här.. *SUCK* Har inte tid med sånt här!
Du kan väl också välja att lämna ifrån dig en extranyckel? Så brukar jag göra. Man måste ju inte vara hemma för att dom ska komma. Jävla tid att säga "Mellan 8-16", då blir man ju helst låst

Piranha
2005-12-02, 12:13
Så gör dem alltid ... tyvärr

Ändå bättre är kabel-tv å bredbandfolket som säger "vi kommer mellan 8-17"

Varpå sen de inte dyker upp på hela dagen , när man tagit ledigt ifrån jobbet.

Juliette
2005-12-02, 12:16
Du kan väl också välja att lämna ifrån dig en extranyckel? Så brukar jag göra. Man måste ju inte vara hemma för att dom ska komma. Jävla tid att säga "Mellan 8-16", då blir man ju helst låst

Var med om att en hantverkare (elektriker) snodde ett par trosor från min underklädeslåda en gång, hittade dem på gården senare. Jätteobehagligt!!

Sen dess så känner jag att jag inte vill lämna folk nycklar hur som helst.

H.Emanuel
2005-12-02, 12:18
Var med om att en hantverkare (elektriker) snodde ett par trosor från min underklädeslåda en gång, hittade dem på gården senare. Jätteobehagligt!!

Sen dess så känner jag att jag inte vill lämna folk nycklar hur som helst.
Skumt att han tog dom och sen la dom på gården? Han kunde ju åtminstone slängt dom i en papperskorg

aliquis
2005-12-02, 12:24
Måste du vara hemma då? Men de kan ju inte komma o tjoa till EFTER att de skulle kommit tycker jag. Här skulle de lufta elementen, TRE gånger, av någon anledning.

pilt77
2005-12-02, 12:24
Skumt att han tog dom och sen la dom på gården? Han kunde ju åtminstone slängt dom i en papperskorg

hahahaha :)

Osten80
2005-12-02, 12:26
Skumt att han tog dom och sen la dom på gården? Han kunde ju åtminstone slängt dom i en papperskorg


Ja,det hade ju varit mer normalt *screwy*

:D

kharon
2005-12-02, 12:33
Var med om att en hantverkare (elektriker) snodde ett par trosor från min underklädeslåda en gång, hittade dem på gården senare. Jätteobehagligt!!

Sen dess så känner jag att jag inte vill lämna folk nycklar hur som helst.

Du skulle ha satt dit honom ordentligt... Han skulle ju knappast fått ha kvar sin arbetsplats om du kontaktat företaget.

Juliette
2005-12-02, 12:44
Du skulle ha satt dit honom ordentligt... Han skulle ju knappast fått ha kvar sin arbetsplats om du kontaktat företaget.

Grejen var att jag sa till en annan som jobbar på företaget vad som hänt (en bekants bekants sambo) han tyckte typ att "det var väl ingenting, det är många hantverkare som han visste som snokar i lådor, kollar i fotoalbum mm" Och att det fanns så mycket värre saker man kunde råka ut för så att det var inget att gnälla över. Han trodde dock att killen hade gjort det men att han skulle förneka det om man drog det vidare.

Sen var jag rätt ung och tyckte det var så pinsamt att se mina trosor där på gården att jag bara ville glömma hela incidenten (vilket jag ju inte alls gjort). Så jag ångrar lite att jag inte gick vidare då.

Nu tror jag visserligen inte att alla hantverkare snokar, men hellre det säkra före det osäkra känns det som. Så om jag inte vet vem personen är så vill jag inte lämna ut nycklarna.

Coldsmith
2005-12-02, 13:44
brukar dom i nte använda huvudnyckel om man inte är hemma? Det gör dom då här.

Varför var du tvungen att skruva ner en massa saker och ha dig för att dom ska kolla ventilationssystemet?
Här fick vi lapp om att dom skulle kolla ventilation och liknande, trodde att dom skulle komma in under dagen men det kom aldrig nån, överhuvudtaget, inte senare heller. Tror dom kollade upp huvudsystemet bara. Att dom kanske stängde ner systemet över dagen var kanske anledningen att vi fick en lapp om det. Konstigt iaf.

tigerofsweden
2005-12-02, 13:48
Bristen på hantverkare är så pass stor i Sverige att de kan nästan behandla kunder hur som helst. Har nästan bara dålig erfarenhet av hantverkare som uppträder nonchalant, passar inte tider, kommer och går som de vill osv osv.
Kanske skulle utbilda sig till de ;)

Bronkitkorv
2005-12-02, 13:59
Dom är hopplösa, jag flytta min stora tvbänk/bokhylla där jag har en miljon kablar, tv , video , dvd, högtalare, böcker osv. Det tog två timmar och nästa dag så upptäcker jag att dom bara använt en liten del av väggen och att jag inte alls hade behövt flytta allting till ett ställe där det inte passar. Skit i det tänker jag för jag får reda på att det var del ett av monteringen och dom kommer minsan tillbaka en vecka senare....INTE nu skicka dom en lapp där det står att dem kommer senare i en obestämd framtid.. *grr27*

H.Emanuel
2005-12-02, 14:34
Dom är hopplösa, jag flytta min stora tvbänk/bokhylla där jag har en miljon kablar, tv , video , dvd, högtalare, böcker osv. Det tog två timmar och nästa dag så upptäcker jag att dom bara använt en liten del av väggen och att jag inte alls hade behövt flytta allting till ett ställe där det inte passar. Skit i det tänker jag för jag får reda på att det var del ett av monteringen och dom kommer minsan tillbaka en vecka senare....INTE nu skicka dom en lapp där det står att dem kommer senare i en obestämd framtid.. *grr27*
Har du kollat att dina kallingar är kvar i garderoben?

ArnoldOnLehmä
2005-12-02, 14:36
Här stod det en lapp på porten att dem kollar ventilationen v.47 tisdag-torsdag mellan 07-17 i var tredje lägenhet. Det var så jävla störande! Man våga ju inte sätta sig och skita eller liknande för man var rädd för att dem skulle dundra in i lägenheten just då.

Solros
2005-12-02, 14:39
Tror dom snart är på G här om någon timme. Dom skulle kommit i måndags mellan 08-12.

Juliette
2005-12-02, 15:10
Har du kollat att dina kallingar är kvar i garderoben?
HAHAHAHAHA *ASG*

Pingu
2005-12-02, 15:13
Det är inte alltid hantverkarens fel att dom inte kan komma på utsatt tid. Har hänt flera ggr att när man ska börja ett jobb så har kunden inte plockat bort alla grejer, vilket är riktigt irriterande och tidsödande. Självklart om det händer så ringer vi tills nästa kund och förklarar hur det ligger till.
Då man ska reparera eller renovera så kan det hända oförutsedda saker som kan ta fruktansvärt läng tid *cry*

Coldsmith
2005-12-02, 15:20
Det är inte alltid hantverkarens fel att dom inte kan komma på utsatt tid. Har hänt flera ggr att när man ska börja ett jobb så har kunden inte plockat bort alla grejer, vilket är riktigt irriterande och tidsödande. Självklart om det händer så ringer vi tills nästa kund och förklarar hur det ligger till.
Då man ska reparera eller renovera så kan det hända oförutsedda saker som kan ta fruktansvärt läng tid *cry*

detta borde väl tas med i beräkningarna då tycker man?

Fast själv har jag bara bra erfarenheter av det hela. Dom kommer på tid och är trevliga och gör jobbet snabbt och smärtfritt. Förstår att det inte alltid är lätt att vara hantverkare. Och bra hantverkar ska veta att dom är GULD värda och att man märker snabbt om dom är bra också.

Pingu
2005-12-02, 15:27
Coldsmith : Självklart så har man en liten marginal men det är inte mycket. Har varit med om att det har tagit 3 timmar bara för att plocka bort det som kunden skulle ha gjort och då blir hela veckan fel.

Cilia
2005-12-02, 16:01
När dom renoverade i mitt hus i somras så hade dom tagit en bok ur min bokhylla och läst eller tittat i och sedan lagt på annat ställe. Det känns oerhört personligt och kränkande att någon går och letar bland ens saker även om det inte är känsliga saker man har. Jag undrar också vad mer dom har snokat i än det jag upptäckte.

Allan
2005-12-02, 18:28
Japp. Vi är för jävliga. Tacka vet jag ytterligt hederligt och korrekt folk i alla andra yrken!


allan

Jorgen
2005-12-02, 19:01
Japp. Vi är för jävliga. Tacka vet jag ytterligt hederligt och korrekt folk i alla andra yrken!


allan
:thumbup:

mini
2005-12-02, 19:07
Japp. Vi är för jävliga. Tacka vet jag ytterligt hederligt och korrekt folk i alla andra yrken!


allan
Inte alla andra yrken. Hantverkare och tandläkare representerar allt ont. Tätt därefter kommer politiker, jurister och cirkusclowner.

Arnesson
2005-12-02, 19:10
Mina erfarenheter säger att det finns många hantverkare som är skit. De jobbar inom ett serviceyrke, och ska kunna ge service. Har sett många hantverkare som inte städar efter sig, kommer sent, är otrevliga etc.

Jag upplever det som att det är mer skit där än i de flesta andra yrkeskategorier.

Dock så har man ju även träffat flertalet hantverkare som är väldigt bra med.

Baha
2005-12-02, 19:13
Är det en slump att 2 av kolozzeums mest nitiska moderatorer är hantverkare, I THINK NOT!

Blir man hantverkare tyder det ju på svåra problem med minderväredskomplex

sen är 9 av 10 hantverkare homosexualla med


har jag hört...

hasse36
2005-12-02, 19:40
När dom renoverade i mitt hus i somras så hade dom tagit en bok ur min bokhylla och läst eller tittat i och sedan lagt på annat ställe.Du är ju knäpp om du har sån koll. Jag har vid ett par tillfällen försökt att lämna tillbaka mina egna böcker på biblioteket.

Lillgrabben
2005-12-02, 19:59
Du är ju knäpp om du har sån koll. Jag har vid ett par tillfällen försökt att lämna tillbaka mina egna böcker på biblioteket.


Jag har en liten teori!












Hon kanske bara äger en bok?! :D

Catstyle
2005-12-02, 20:10
Under min praktiktid var företaget jäkligt noga med att vara trevliga, inte smutsa ner osv.
Å andra sidan var det jag som fick städa allt, men det är väl tanken som räknas. :D

Cilia
2005-12-02, 21:16
Inte alla andra yrken. Hantverkare och tandläkare representerar allt ont. Tätt därefter kommer politiker, jurister och cirkusclowner.
nääähh clowner kommer först dom är riktigt elaka, usch
sen är vi centralbyråkrater ganska högt där uppe.

Fast för att väga upp det hela kan jag säga att ett annat gäng hantverkare som var inne var kanon och helt korrekta. Sopade upp efter sig och höll tider etc.

Cilia
2005-12-02, 21:18
Du är ju knäpp om du har sån koll. Jag har vid ett par tillfällen försökt att lämna tillbaka mina egna böcker på biblioteket.
om en bok ligger på ett ställe där du defenitivt vet att du inte har lagt en bok så tar det inte mycket slutledningsförmåga att lista ut att någon antagligen tagit den från bokhyllan och läst eller tittat i den. Om det inte var ett spöke förstås?

J.Saarela
2005-12-02, 21:20
Jag skulle aldrig släppa in nån okänd i huset om jag inte är hemma.


Kan ni sluta gnälla på hantverkare va fan skulle vi göra utan dom? *screwy*

Big_Vik
2005-12-03, 02:34
Enligt mig har du solklar rätt till att kräva en sänkning av priset då dröjdsmålet för dig medfört orimligt stora uppoffringar och ansträngningar. Det bästa vore givetvis om du innan gjort klart för företaget att det är av största vikt att leveranstiden fullföljs och att du annars utan problem kan bryta avtalet, men det är inte alltid så lätt att tänka på i förväg.

mangemani
2005-12-03, 02:56
dom är sådär,går inte att göra nått åt än att ringa och skälla ut dom(poänglöst,men ändå).
varigt med om det för många ggr nu.

så välkommen till jorden and enjoy your stay :thumbup:

z_bumbi
2005-12-04, 17:33
brukar dom i nte använda huvudnyckel om man inte är hemma? Det gör dom då här.

Hyresbolaget har ingen huvudnyckel som passar i mitt extralås.

Solros
2005-12-04, 18:20
Tror dom snart är på G här om någon timme. Dom skulle kommit i måndags mellan 08-12.

Dom kom aldrig. Langade dock in massa skit på min balkong.
Surprise!