handdator

Visa fullständig version : Mindre roligt sms


H.Emanuel
2005-12-02, 08:58
"Hej. Jag tyckte det var jävligt jobbigt när du höll på och hetsringde mig. Jag sa ju att jag var upptagen."

Kan ni föreställa er hur jobbigt det var att få ett sånt sms?

Hades
2005-12-02, 08:59
"Hej. Jag tyckte det var jävligt jobbigt när du höll på och hetsringde mig. Jag sa ju att jag var upptagen."

Kan ni föreställa er hur jobbigt det var att få ett sånt sms?
Kan du föreställa dig hur jobbigt det var att bli hetsringd?

Varför hetsringde du?

Metal_boy_
2005-12-02, 09:00
Har du hetsringt till nån så förstår jag den. Kan ju gärna berätta lite om vad som hände?

H.Emanuel
2005-12-02, 09:01
Det kan inte sägas nog, men det borde vara alkolås på mobiler

Mental
2005-12-02, 09:01
Klantarsle.

Respektera ett nej kanske?

Mental
2005-12-02, 09:01
Det kan inte sägas nog, men det borde vara alkolås på mobiler

Nej, folk borde lära sig dricka med måtta och sluta skylla sin egen dummhet på alkoholen

Metal_boy_
2005-12-02, 09:02
Borde finnas idiotlås också

Lillgrabben
2005-12-02, 09:04
Det kan inte sägas nog, men det borde vara alkolås på mobiler


I sådana fall är det DU som borde ha alkolås...

Det är så jävla tragiskt med folk som ringer & tjatar på fyllan.

Metal_boy_
2005-12-02, 09:06
Mobiler har blivit leksaker för snorungar, det borde vara åldersgräns på 18år för att köpa en.

Baan
2005-12-02, 09:16
Mobiler har blivit leksaker för snorungar, det borde vara åldersgräns på 18år för att köpa en.

åldersgräns på leksaker??

ne visst leker många med sina mobiler, ringer onödiga samtal osv, men jag anser att det är deras ensak. synd bara att det börjar bli billigt att snacka i mobil också ;)

Osten80
2005-12-02, 09:17
Ja, vad säger man?
Skyll dig själv?

Nina L
2005-12-02, 09:23
Vad har du för relation till henne? Vän, bekant, fd flickvän? Brukar du supa på veckodagarna?

H.Emanuel
2005-12-02, 09:38
Vad har du för relation till henne? Vän, bekant, fd flickvän? Brukar du supa på veckodagarna?
hehe, nej, inte. Bekant/nåt på G eller inte? Det här är en typisk sån där tråd som jag ångrar att jag startade. Jag önskar att jag inte skrivit den. *cry* Förlåt alla

Slartibartfast
2005-12-02, 09:40
Mobiler har blivit leksaker för snorungar, det borde vara åldersgräns på 18år för att köpa en.

Fan, Rune vad du blivit slank i ansiktet! :thumbup: *kissass* :kinky:

Pez
2005-12-02, 09:41
hehe, nej, inte. Bekant/nåt på G eller inte? Det här är en typisk sån där tråd som jag ångrar att jag startade. Jag önskar att jag inte skrivit den. *cry* Förlåt alla
Nu får du stå ditt kast, fastbunden som du är vid denna egenhändigt konstruerade virtuella skampåle. Skäms på sig din kåta fyllehund! :D

Metal_boy_
2005-12-02, 09:41
Fan, Rune vad du blivit slank i ansiktet! :thumbup: *kissass* :kinky:


Hehe, ja det tar sig sa pyromanen :D

Metal_boy_
2005-12-02, 09:44
åldersgräns på leksaker??

ne visst leker många med sina mobiler, ringer onödiga samtal osv, men jag anser att det är deras ensak. synd bara att det börjar bli billigt att snacka i mobil också ;)


Hehe, ja faktiskt. Det ska ju inte vara leksaker egentligen, men pga alla onödiga fuktioner så har det ju blivit så. :) Ja det är förrrjäävligt att det ska bli billigare och billigare också ;)

H.Emanuel
2005-12-02, 09:50
Nu får du stå ditt kast, fastbunden som du är vid denna egenhändigt konstruerade virtuella skampåle. Skäms på sig din kåta fyllehund! :D
Sant. Jag vet inte vad jag väntat mig, men kanske att det skulle skrivas "Ja det där känner man igen" eller liknande, men jag glömde att detta är ett forum med sunda och friska individer

Nina L
2005-12-02, 09:51
hehe, nej, inte. Bekant/nåt på G eller inte? Det här är en typisk sån där tråd som jag ångrar att jag startade. Jag önskar att jag inte skrivit den. *cry* Förlåt alla
Träningsmänniskor är inte de allra bästa att vända sig till om man är ute efter sympati. De flesta har inställningen att man skall bita ihop och inte gnälla. Vilket iofs är en rätt bra inställning, tycker jag. Gnäll föder gnäll, liksom.

Nåja. Det är bara att sms:a en ursäkt till tjejen och se till att inte ringa henne igen förrän hon har ringt dig, om hon nu gör det. Alkohol är inge bra om man inte mår helt 100.

H.Emanuel
2005-12-02, 09:56
Träningsmänniskor är inte de allra bästa att vända sig till om man är ute efter sympati. De flesta har inställningen att man skall bita ihop och inte gnälla. Vilket iofs är en rätt bra inställning, tycker jag. Gnäll föder gnäll, liksom.

Nåja. Det är bara att sms:a en ursäkt till tjejen och se till att inte ringa henne igen förrän hon har ringt dig, om hon nu gör det. Alkohol är inge bra om man inte mår helt 100.
Helt sant.

TorLeif
2005-12-02, 09:56
Träningsmänniskor är inte de allra bästa att vända sig till om man är ute efter sympati. De flesta har inställningen att man skall bita ihop och inte gnälla. Vilket iofs är en rätt bra inställning, tycker jag. Gnäll föder gnäll, liksom.

Nåja. Det är bara att sms:a en ursäkt till tjejen och se till att inte ringa henne igen förrän hon har ringt dig, om hon nu gör det. Alkohol är inge bra om man inte mår helt 100.

Jasså, annars är det bra alltså? *slap*

H.Emanuel
2005-12-02, 10:07
Jasså, annars är det bra alltså? *slap*
Bra & bra. Kan man hantera den så är det väl lugnt, men samtidigt ställer vissa till det så in i h-te på fyllan.

Nina L
2005-12-02, 10:08
Jasså, annars är det bra alltså? *slap*
Du säger emot, din rackare?!? :whipped:

http://www.ctgilles.net/images/pictars/getnewbie.jpg

TorLeif
2005-12-02, 10:09
Du säger emot, din rackare?!? :whipped:

http://www.ctgilles.net/images/pictars/getnewbie.jpg

Go for it Babe :whipped:

Angel
2005-12-02, 10:15
Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger. Alla har säkert gjort det nån gång...dom vågar bara ite erkänna det...

Jay-Z
2005-12-02, 10:21
Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger. Alla har säkert gjort det nån gång...dom vågar bara ite erkänna det...


".... när du höll på och hetsringde mig".


Hetsringa, nej, det är inte normalt.

H.Emanuel
2005-12-02, 10:21
Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger. Alla har säkert gjort det nån gång...dom vågar bara ite erkänna det...
Mänsklig människa. Ja, bra mår jag då inte av det, även fast jag såklart får skylla mig själv.

Angel
2005-12-02, 10:22
ja tar de som att ha ringt några gånger o tjatat

eller vad e hetsringa? det e e ett nytt begrepp för mig

H.Emanuel
2005-12-02, 10:22
Hetsringa, nej, det är inte normalt.
Har jag påstått att det är normalt?

H.Emanuel
2005-12-02, 10:23
ja tar de som att ha ringt några gånger o tjatat

eller vad e hetsringa? det e e ett nytt begrepp för mig
För mig också. Några gånger är väl mer rätt uttryck

Angel
2005-12-02, 10:24
För mig också. Några gånger är väl mer rätt uttryck


Vad ville du henne då? skrek du att hon va söt, du va kåt osv?


nu kan du vända på det, hör inte av dig mera, ignorera henne, då saknar hon att någon uppmärksammar henne och frågar..."varför hör du aldrig av dig"...då kan du säga att du hetsringer fröken ur lr nån annan pingla numera.

Metal_boy_
2005-12-02, 10:26
Vad ville du henne då? skrek du att hon va söt, du va kåt osv?


nu kan du vända på det, hör inte av dig mera, ignorera henne, då saknar hon att någon uppmärksammar henne och frågar..."varför hör du aldrig av dig"...då kan du säga att du hetsringer fröken ur lr nån annan pingla numera.

Håller med här. Det är bättre att fruntimren får komma till dig, för man vet ändå aldrig vart fan man har dom :)

H.Emanuel
2005-12-02, 10:28
Vad ville du henne då? skrek du att hon va söt, du va kåt osv?


nu kan du vända på det, hör inte av dig mera, ignorera henne, då saknar hon att någon uppmärksammar henne och frågar..."varför hör du aldrig av dig"...då kan du säga att du hetsringer fröken ur lr nån annan pingla numera.
Jag bjöd ut henne. Nej jag sa inget sånt pangpå, var jävligt dryg bara. Var en jävla jävla idiot bara. Var ett stort dumt arsel bara

Metal_boy_
2005-12-02, 10:31
Jag bjöd ut henne. Nej jag sa inget sånt pangpå, var jävligt dryg bara. Var en jävla jävla idiot bara. Var ett stort dumt arsel bara

Nu är det ju svårt att veta nått om situationen, men det kanske är hon som är ett arsel? Eller ointresserad. Ge inte upp för det om hon inte är ett arsel förståss, men gör rätt.

H.Emanuel
2005-12-02, 10:33
Nu är det ju svårt att veta nått om situationen, men det kanske är hon som är ett arsel? Eller ointresserad. Ge inte upp för det om hon inte är ett arsel förståss, men gör rätt.
Vaddå, är inte det här en sån där sak som gör att det är rätt jävla kört?

Metal_boy_
2005-12-02, 10:36
Vaddå, är inte det här en sån där sak som gör att det är rätt jävla kört?

Absolut inte, men man ska vara listig som en räv hehe Finns måååååååånga saker du kan göra för att få henne intresserad.

TorLeif
2005-12-02, 10:36
Fan vad ni bryr er om saker och ting, det är bara att köra på, man gör sina misstag, so what? Så länge man får ligga mycket så spelar det fan ingen roll, var inte så jävla känsliga killar.

H.Emanuel
2005-12-02, 10:37
Är det därför du dricker `?
Hahaha

backflash
2005-12-02, 10:40
Jag bjöd ut henne. Nej jag sa inget sånt pangpå, var jävligt dryg bara. Var en jävla jävla idiot bara. Var ett stort dumt arsel bara

sa du att hon var söt?

Nina L
2005-12-02, 10:40
Ge inte upp för det
Det är sånna som du som gör det svårt för oss tjejer att bli av med killar som vi inte är intresserade av. ;) Det skall oftast rätt mycket till för att en tjej skall säga ifrån ordentligt. Vi brukar ju förska att vara snälla.

Angel
2005-12-02, 10:41
som sagt....iiiignoooorera......

H.Emanuel
2005-12-02, 10:42
sa du att hon var söt?
Nope.

Spannmål
2005-12-02, 10:47
Kör på. Låtsas att du inte fått nåt sms. Snart knäcker du nöten och får utdelning för dina ansträningar.

mini
2005-12-02, 10:47
Hon har sagt "tack men nej tack". Ta inga kärleksråd av Rune Röv, lyssna på Nina Lätt är mitt tips. Och ge fan i att stalka tjejer på fyllan.

Metal_boy_
2005-12-02, 10:48
Det är sånna som du som gör det svårt för oss tjejer att bli av med killar som vi inte är intresserade av. ;) Det skall oftast rätt mycket till för att en tjej skall säga ifrån ordentligt. Vi brukar ju förska att vara snälla.

Och tvärtom så finns det tjejer som är likadana :) Det handlar inte om att krusa nån och tjata för det funkar definitivt inte. Det handlar om att få henne att komma till dig. Självklart så funkar det inte alla gånger.

Jay-Z
2005-12-02, 10:50
Och tvärtom så finns det tjejer som är likadana :) Det handlar inte om att krusa nån och tjata för det funkar definitivt inte. Det handlar om att få henne att komma till dig. Självklart så funkar det inte alla gånger.

Hur går det med baben du hade på G, förresten, nu när vi är inne på ämnet? :)

H.Emanuel
2005-12-02, 10:51
Hon har sagt "tack men nej tack". Ta inga kärleksråd av Rune Röv, lyssna på Nina Lätt är mitt tips. Och ge fan i att stalka tjejer på fyllan.
Stalker, ja. Man är en stalker. En vettvilling. Skulle jag lyssna på Rune Röv så skulle det sluta med att jag fick påhälsning av hennes mc-polare.

Metal_boy_
2005-12-02, 10:57
Hur går det med baben du hade på G, förresten, nu när vi är inne på ämnet? :)

Var väl inget på g direkt, hon fastnade bara i min skalle :D

Bärs
2005-12-02, 11:15
Tycker den här tråden är ganska representativ för hur män och kvinnor använder samtal olika. Titta på de första replikerna från skribenterna. De flesta männen löser diskussionen genom att skälla ut H.Emanuel, dvs. bestraffning, så att det inte händer på nytt:

"Nej, folk borde lära sig dricka med måtta och sluta skylla sin egen dummhet på alkoholen"

"Klantarsle.Respektera ett nej kanske?"

"Kan du föreställa dig hur jobbigt det var att bli hetsringd?"

"Borde finnas idiotlås också"

" sådana fall är det DU som borde ha alkolås.."

"Mobiler har blivit leksaker för snorungar"

"Ja, vad säger man? Skyll dig själv?"

"Skäms på sig din kåta fyllehund!"

"Hetsringa, nej, det är inte normalt."


Några män löser diskussionen genom att backa upp ynglingen i hans strävan att få sig en liten herdestund:

"Kör på. Låtsas att du inte fått nåt sms. Snart knäcker du nöten och får utdelning för dina ansträningar."

"det är bara att köra på, man gör sina misstag, so what? Så länge man får ligga mycket så spelar det fan ingen roll,"


De första kvinnorna visar dock omedelbart tecken på sympati och delaktighet i smärtan. H.Emanuel bjuds in i kretsen av gemenskap och diskussion. Fokus är på förståelse av hans livssituation, inte på beröm eller bestraffning:

"Vad har du för relation till henne? Vän, bekant, fd flickvän?"

"Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger"


Mini utgör ett slags mellanting mellan kvinnlig och manlig kommunikation. Allvarligt förmanande, rådgivande, men ändå förstående:

"Hon har sagt "tack men nej tack". Ta inga kärleksråd av Rune Röv, lyssna på Nina Lätt är mitt tips. Och ge fan i att stalka tjejer på fyllan."


Mycket intressant.

Jay-Z
2005-12-02, 11:18
Zzzzzzzz. Se där nu lyckas Bärs göra en helt oskyldig tråd till 400 sidors babbel utan styckeindelningar.

Närå, bara skämtar. Nästan. :D

Hades
2005-12-02, 11:19
Tycker den här tråden är ganska representativ för hur män och kvinnor använder samtal olika. Titta på de första replikerna från skribenterna. De flesta männen löser diskussionen genom att skälla ut H.Emanuel, dvs. bestraffning, så att det inte händer på nytt
Intressant, mycket intressant!

H.Emanuel
2005-12-02, 11:19
Tycker den här tråden är ganska representativ för hur män och kvinnor använder samtal olika. Titta på de första replikerna från skribenterna. De flesta männen löser diskussionen genom att skälla ut H.Emanuel, dvs. bestraffning, så att det inte händer på nytt:

"Nej, folk borde lära sig dricka med måtta och sluta skylla sin egen dummhet på alkoholen"

"Klantarsle.Respektera ett nej kanske?"

"Kan du föreställa dig hur jobbigt det var att bli hetsringd?"

"Borde finnas idiotlås också"

" sådana fall är det DU som borde ha alkolås.."

"Mobiler har blivit leksaker för snorungar"

"Ja, vad säger man? Skyll dig själv?"

"Skäms på sig din kåta fyllehund!"

"Hetsringa, nej, det är inte normalt."


Några män löser diskussionen genom att backa upp ynglingen i hans strävan att få sig en liten herdestund:

"Kör på. Låtsas att du inte fått nåt sms. Snart knäcker du nöten och får utdelning för dina ansträningar."

"det är bara att köra på, man gör sina misstag, so what? Så länge man får ligga mycket så spelar det fan ingen roll,"


De första kvinnorna visar dock omedelbart tecken på sympati och delaktighet i smärtan. H.Emanuel bjuds in i kretsen av gemenskap och diskussion. Fokus är på förståelse av hans livssituation, inte på beröm eller bestraffning:

"Vad har du för relation till henne? Vän, bekant, fd flickvän?"

"Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger"


Mini utgör ett slags mellanting mellan kvinnlig och manlig kommunikation. Allvarligt förmanande, rådgivande, men ändå förstående:

"Hon har sagt "tack men nej tack". Ta inga kärleksråd av Rune Röv, lyssna på Nina Lätt är mitt tips. Och ge fan i att stalka tjejer på fyllan."


Mycket intressant.
Kvinnor har alltid mer förståelse för en del av mina inlägg har jag märkt. Men kvinnor är smarta. Angels inlägg värmde, jag tror att några kan känna igen sig lite i det jag lägger fram. Själv har jag inget till övers för fyllon som ringer och stör.

Tricklev
2005-12-02, 11:24
Älskar sådana här trådar :laugh:

Bärs
2005-12-02, 11:30
Kvinnor har alltid mer förståelse för en del av mina inlägg har jag märkt. Men kvinnor är smarta. Angels inlägg värmde, jag tror att några kan känna igen sig lite i det jag lägger fram. Själv har jag inget till övers för fyllon som ringer och stör.

Mitt inlägg anknyter till en tidigare diskussion om hur könsskillnader kan spåras i själva syftet med samtalet. Visst har männen förståelse för dig, men de fokuserar på att lösa ditt problem som försatt dig i en situation du vantrivs. De vill dig alltså lika väl som kvinorna, annars skulle de inte ha svarat. Antingen skall du skämmas och göra bättring, eller skita i det och fortsätta ringa tills hon ligger framför dig med könet blottat. Kvinnorna kanske också tycker att du borde skämmas, men de går tillväga på ett annat sätt.

H.Emanuel
2005-12-02, 11:51
...men jag tycker att det var bra gjort av henne att smsa sitt budskap, annars är ju att ignorera en annan väg att gå.

Stoltz
2005-12-02, 11:58
Det är sånna som du som gör det svårt för oss tjejer att bli av med killar som vi inte är intresserade av. ;) Det skall oftast rätt mycket till för att en tjej skall säga ifrån ordentligt. Vi brukar ju förska att vara snälla.

Nu är faktiskt alla kvinnor inte lika snälla och underbara som du ;)
Precis som alla pojkar inte är riktigt lika snygga och snälla som jag, men de kämpar på bra! :D

Skämt åsido, jag tror faktiskt Nina har en poäng, hon har sagt till dig på skarpen, nu får du hålla sms-tummen i styr och skita i att försöka förföra henne ett slag.

Något som jag dock hade gjort om jag hade gjort något sådant på fyllan det hade varit att ringa upp nån dag senare och iallafall be om ursäkt för hur man betedde sig på fyllan - Visar att man iallafall kan stå för vad man har gjort :)

Pez
2005-12-02, 13:03
Tycker den här tråden är ganska representativ för hur män och kvinnor använder samtal olika. Titta på de första replikerna från skribenterna. De flesta männen löser diskussionen genom att skälla ut H.Emanuel, dvs. bestraffning, så att det inte händer på nytt:

"Nej, folk borde lära sig dricka med måtta och sluta skylla sin egen dummhet på alkoholen"

"Klantarsle.Respektera ett nej kanske?"

"Kan du föreställa dig hur jobbigt det var att bli hetsringd?"

"Borde finnas idiotlås också"

" sådana fall är det DU som borde ha alkolås.."

"Mobiler har blivit leksaker för snorungar"

"Ja, vad säger man? Skyll dig själv?"

"Skäms på sig din kåta fyllehund!"

"Hetsringa, nej, det är inte normalt."


Några män löser diskussionen genom att backa upp ynglingen i hans strävan att få sig en liten herdestund:

"Kör på. Låtsas att du inte fått nåt sms. Snart knäcker du nöten och får utdelning för dina ansträningar."

"det är bara att köra på, man gör sina misstag, so what? Så länge man får ligga mycket så spelar det fan ingen roll,"


De första kvinnorna visar dock omedelbart tecken på sympati och delaktighet i smärtan. H.Emanuel bjuds in i kretsen av gemenskap och diskussion. Fokus är på förståelse av hans livssituation, inte på beröm eller bestraffning:

"Vad har du för relation till henne? Vän, bekant, fd flickvän?"

"Jag tycker iallfall synd om dig. Alla e så präktiga och skriver att du får skylla dig själv m.m. Men ibland gör man sånt när man e full/kåt/känner sig ensam m.m. Jag har gjort det massor av gånger"


Mini utgör ett slags mellanting mellan kvinnlig och manlig kommunikation. Allvarligt förmanande, rådgivande, men ändå förstående:

"Hon har sagt "tack men nej tack". Ta inga kärleksråd av Rune Röv, lyssna på Nina Lätt är mitt tips. Och ge fan i att stalka tjejer på fyllan."


Mycket intressant.
Tycker du sabbar hela din "frågeställning" genom att blanda de kommentarer som faktiskt var relevanta med dom skämtsamma gliringar som inte hade med din "frågeställning" att göra öht mofo.

Bärs
2005-12-02, 13:15
Tycker du sabbar hela din "frågeställning" genom att blanda de kommentarer som faktiskt var relevanta med dom skämtsamma gliringar som inte hade med din "frågeställning" att göra öht mofo.

De skämtsamma gliringarna har ju också ett syfte. Varför är det bara män som kommer med sådana? Igenkännande? Ryggdunkande? Är bestraffningen i själva verket en belöning? Finns det olika nivåer: en nivå för att bestraffa, en annan för att belöna? Syftar bestraffningsretoriken egentligen till att maskera en underliggande patriarkal maktstruktur av accepterat kvinnotrakasserande?

fonzie
2005-12-02, 13:15
Tycker du gott och väl kan svara på smset o säga förlåt iaf. Ingen 500 bokstävers novell, utan säg bara kort o gott typ att du är ledsen över vad du gjorde.

H.Emanuel
2005-12-02, 13:16
måste tråden massakreras med en massa ordbajs?

mini
2005-12-02, 13:20
måste tråden massakreras med en massa ordbajs?
Undrar samma sak. Varför kan vi inte bara vara snälla och tycka synd om dig och trösta? Angel, kom tillbaka, H.Emanuel behöver din medömkan!

H.Emanuel
2005-12-02, 13:22
Undrar samma sak. Varför kan vi inte bara vara snälla och tycka synd om dig och trösta? Angel, kom tillbaka, H.Emanuel behöver din medömkan!
Ja, nu var det ju inte riktigt så jag menade, fröken näbbgädda. *kissass*

Laan
2005-12-02, 13:30
skicka henne en länk till den här tråden :)

H.Emanuel
2005-12-02, 13:34
skicka henne en länk till den här tråden :)
Hon har inte internet, vilket är en av anledningarna till att jag gillar henne

Big_Vik
2005-12-02, 13:54
TIll att börja med, FAAAN vad man känner igen sig :D

Vad fasiken innebär hetsringa? Hur många gånger och i vilka intervaller ringde du?

HUR ska han kunna veta att kvinnan i själva verket menar "jag vill aldrig mer ha med dig att göra ditt äckel" när hon säger "jag är/var ju upptagen"? Någon tjej som vågar sig på en förklaring till varför hon ändå ödslar pengar på ett SMS till honom, där hon istället för att säga "ring aldrig mig mer" bara skäller lite lindrigt, vilket i det senare fallet nästan borde inbjuda till en fortsättning eller i alla fall en ursäkt? Kan det vara så att han har att göra med 1) en slyna som tänkt leka lite med honom, Eller kanske 2) en feg tjej som inte vågar stå för sina åsikter? Om det senare stämmer, varför kontaktar hon självmant honom igen när hon som en följd av detta riskerar vidare kontakt?

Jag tycker visst att man kan köra på Runes råd med anledning av SMS:et, där hon fortfarande inte sagt rakt ut att hon inte vill ha något mer med vår Emanuel att göra. Om man inte kan stå för vad man tycker förtjänar man nästan att få livet förpestat av en efterhängsen stalker. (No offence Emanuel. Menar kanske mer, att ha en beundrare man inte gillar i hasorna)

Ang. att det var alkohol med i bilden, bara för att man är berusad så måste det inte innebära att mognadsbeteendet automatiskt sjunker med 20 år eller att man har rätt att bete sig som en jävla fjortis.

H.Emanuel
2005-12-02, 13:59
TIll att börja med, FAAAN vad man känner igen sig :D

Vad fasiken innebär hetsringa? Hur många gånger och i vilka intervaller ringde du?

HUR ska han kunna veta att kvinnan i själva verket menar "jag vill aldrig mer ha med dig att göra ditt äckel" när hon säger "jag är/var ju upptagen"? Någon tjej som vågar sig på en förklaring till varför hon ändå ödslar pengar på ett SMS till honom, där hon istället för att säga "ring aldrig mig mer" bara skäller lite lindrigt, vilket i det senare fallet nästan borde inbjuda till en fortsättning eller i alla fall en ursäkt? Kan det vara så att han har att göra med 1) en slyna som tänkt leka lite med honom, Eller kanske 2) en feg tjej som inte vågar stå för sina åsikter? Om det senare stämmer, varför kontaktar hon självmant honom igen när hon som en följd av detta riskerar vidare kontakt?

Jag tycker visst att man kan köra på Runes råd med anledning av SMS:et, där hon fortfarande inte sagt rakt ut att hon inte vill ha något mer med vår Emanuel att göra. Om man inte kan stå för vad man tycker förtjänar man nästan att få livet förpestat av en efterhängsen stalker. (No offence Emanuel. Menar kanske mer, att ha en beundrare man inte gillar i hasorna)

Ang. att det var alkohol med i bilden, bara för att man är berusad så måste det inte innebära att mognadsbeteendet automatiskt sjunker med 20 år eller att man har rätt att bete sig som en jävla fjortis.
Hmm, så du tolkar det hela som att hon, eftersom hon skrev ett sms dagen efter i vilket hon förklararde att hon ju var upptagen, i själva verket skriker efter mitt hett längtande spett, och att det jag ska göra är att fortsätta jakten?

H.Emanuel
2005-12-02, 14:02
Vad fasiken innebär hetsringa? Hur många gånger och i vilka intervaller ringde du?

Hon kallade det hetsringa. Jag har aldrig hört det ordet innan. Jag kan inte svara på intervaller och sånt, tyvärr :em:

Bronkitkorv
2005-12-02, 14:05
Inse att det är fel på den du ringde och inte dej, hon verkar ju helt labil ....

H.Emanuel
2005-12-02, 14:07
Inse att det är fel på den du ringde och inte dej, hon verkar ju helt labil ....
Haha, tack för att du försöker trösta mig

Big_Vik
2005-12-02, 14:08
Hmm, så du tolkar det hela som att hon, eftersom hon skrev ett sms dagen efter i vilket hon förklararde att hon ju var upptagen, i själva verket skriker efter mitt hett längtande spett, och att det jag ska göra är att fortsätta jakten?

Jag är också på din sida ju! :)

Men du har fortfarande inte sagt något om dryghetsgrad, intensitet eller frekvens i samtalen.

Jaao, att döma av SMS:et vill hon inte utesluta dig ur sitt liv, och vill de inte det så vill de ligga med en, eller kan åtminstonne fundera på saken efter några glas. ;) Det är du själv som avgör om du fortsätter jakten eller inte. Jag tycker det tillhör allmänt hyfs att man antingen bryter kontakten helt, eller förklarar att man inte vill träffas, men allmänna hyfsen kan ju undgå vissa :D

Vad fick du för svar på dejtfrågan då? blev det "kanske"? då ska man enligt vad jag erfarat dra öronen åt sig.

H.Emanuel
2005-12-02, 14:19
Jag är också på din sida ju! :)

Men du har fortfarande inte sagt något om dryghetsgrad, intensitet eller frekvens i samtalen.

Jaao, att döma av SMS:et vill hon inte utesluta dig ur sitt liv, och vill de inte det så vill de ligga med en, eller kan åtminstonne fundera på saken efter några glas. ;) Det är du själv som avgör om du fortsätter jakten eller inte. Jag tycker det tillhör allmänt hyfs att man antingen bryter kontakten helt, eller förklarar att man inte vill träffas, men allmänna hyfsen kan ju undgå vissa :D

Vad fick du för svar på dejtfrågan då? blev det "kanske"? då ska man enligt vad jag erfarat dra öronen åt sig.
"Det blir ingen bio den här veckan iallfall" (Efter att det var mer eller mindre bestämt veckan innan) Jag var ganska blarig, och skrev tidigare att jag inte kan erinra mig intensitet och sådant i dessa påstådda samtal (Det kan ju ha rört sig om två påringningar, det kan ha rört sig om betydligt fler) Men hursomhelst så var det dumt av mig, och jag har inga bra ursäkter. Jag har i mitt sinnesförvirrade inre försökt vända på det och låtsats att det i stället var hon som höll på och ringde mig, och hur jag skulle ta det. Antagligen satt mig i en taxi och dragit dit på rot. Men vi män är ju som bekant slampor.

Mental
2005-12-02, 14:23
"Det blir ingen bio den här veckan iallfall" (Efter att det var mer eller mindre bestämt veckan innan) Jag var ganska blarig, och skrev tidigare att jag inte kan erinra mig intensitet och sådant i dessa påstådda samtal (Det kan ju ha rört sig om två påringningar, det kan ha rört sig om betydligt fler) Men hursomhelst så var det dumt av mig, och jag har inga bra ursäkter. Jag har i mitt sinnesförvirrade inre försökt vända på det och låtsats att det i stället var hon som höll på och ringde mig, och hur jag skulle ta det. Antagligen satt mig i en taxi och dragit dit på rot. Men vi män är ju som bekant slampor.

Har du ingen samtalslogg på din mobil? Jag ser tid för samtal, och längd, alla samtal.
Så jag komemr inte undan :p

H.Emanuel
2005-12-02, 14:27
Har du ingen samtalslogg på din mobil? Jag ser tid för samtal, och längd, alla samtal.
Så jag komemr inte undan :p
Hehe, jo det har jag med allra största sannolikhet nu när du nämner det. Men jag känner mig inte mogen att ta fram det just nu

Spinkot
2005-12-02, 14:30
Fan, Rune vad du blivit slank i ansiktet! :thumbup: *kissass* :kinky:

Måste instämma :thumbup:

Bronkitkorv
2005-12-02, 14:34
Hehe, jo det har jag med allra största sannolikhet nu när du nämner det. Men jag känner mig inte mogen att ta fram det just nu
Jag tycker du ska radera den av misstag och försöka intala dej att det inte var så farligt ändå :hbang:

Bjorne
2005-12-02, 14:39
Se till att ring och be om ursäkt - nästa gång du är fulltankad.

Herkulez
2005-12-02, 14:40
Se till att ring och be om ursäkt - nästa gång du är fulltankad.
precis, gärna flera gånger efter varandra så hon förstår hur ångerfull du är.

Mental
2005-12-02, 14:41
Se till att ring och be om ursäkt - nästa gång du är fulltankad.



:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Löjtnant Blank
2005-12-02, 14:51
precis, gärna flera gånger efter varandra så hon förstår hur ångerfull du är.
"För jag älskar ju dig... Vet du inte hur mycket jag älskar dig? Ditt hår, dina läppar..."

Mental
2005-12-02, 14:56
"För jag älskar ju dig... Vet du inte hur mycket jag älskar dig? Ditt hår, dina läppar..."

Jag hör villka som har fylleringt förr iaf *slap*

Trassel
2005-12-02, 14:58
Vad härligt att man inte är ensam ;)

men.. absolut ett ursäkts sms, låt henne vara sen, vill hon så hör hon av sig, så slipper du förnedra dig mer ;)

H.Emanuel
2005-12-02, 20:20
Vad härligt att man inte är ensam ;)

men.. absolut ett ursäkts sms, låt henne vara sen, vill hon så hör hon av sig, så slipper du förnedra dig mer ;)
Japp, ett ursäkts-sms är sänt. Nu försöker jag strunta i det hela

snelhest
2005-12-02, 22:04
fullständigt onödigt att skicka ursäkts-sms. Man ska inte låta världen köra med en. Man måste ta makten i egna händer.

Big_Vik
2005-12-03, 02:45
Beundransvärt vad brudar kan krångla till det ibland, hur i hela fridens namn ska Emanuel kunna utläsa av det där SMS:et att hon inte vill bli satt av honom? Är det inte så att om man inte vågar säga vad man verkligen tycker om någon så förtjänar man att bli "stalkad"? :D

Big_Vik
2005-12-03, 02:47
Funderar just i detta nu på att ringa och jävlas med alla de tusen brudar man haft något på gång med i år som helt utan vidare slutat hälsa på en. :devil: Har druckit en och en halv öl så man kanske kan skylla på alkoholen i efterhand? :cheers:

mangemani
2005-12-03, 03:12
är man full så får man stå för konsekvenserna över det man gör och kan man inte stå för konsekvenserna,så ska man inte dricka..att skylla på spriten är bara löjligt.
tycker jag iaf.

H.Emanuel
2005-12-03, 10:00
Beundransvärt vad brudar kan krångla till det ibland, hur i hela fridens namn ska Emanuel kunna utläsa av det där SMS:et att hon inte vill bli satt av honom? Är det inte så att om man inte vågar säga vad man verkligen tycker om någon så förtjänar man att bli "stalkad"? :D
Absolut

slobban
2005-12-03, 11:14
Är det bara jag som lämnar mobilen hemma när jag far ut och dansar och tar mig ett järn?

H.Emanuel
2005-12-03, 11:15
Är det bara jag som lämnar mobilen hemma när jag far ut och dansar och tar mig ett järn?
Väldigt förnuftigt.

slobban
2005-12-03, 11:21
Väldigt förnuftigt.

Det kan dock bli rätt spännande när man kommer hem och har 48 missade samtal och 10 nya sms som man verkligen måste svara på... haha

Nina L
2005-12-03, 11:23
Är det bara jag som lämnar mobilen hemma när jag far ut och dansar och tar mig ett järn?
Det brukade jag också göra när jag var ute i svängen. Dessutom brukade jag bara ta med mig så mycket pengar som jag kunde tänka mig att spendera. En bra taktik, om ni frågar mig. Allt handlar om planering. ;)

slobban
2005-12-03, 11:24
Det brukade jag också göra när jag var ute i svängen. Dessutom brukade jag bara ta med mig så mycket pengar som jag kunde tänka mig att spendera. En bra taktik, om ni frågar mig. Allt handlar om planering. ;)

Att ta med sig pengar är faktist det bästa! Kortet ska man lämna hemma, finns verkligen ingen anledning att ha med sig det.

Osten80
2005-12-03, 11:25
Dessutom brukade jag bara ta med mig så mycket pengar som jag kunde tänka mig att spendera.

Det där försökte jag också ett tag, men det slutade alltid med att jag lånade pengar av polare när mina var slut :D

H.Emanuel
2005-12-03, 11:27
Det brukade jag också göra när jag var ute i svängen. Dessutom brukade jag bara ta med mig så mycket pengar som jag kunde tänka mig att spendera. En bra taktik, om ni frågar mig. Allt handlar om planering. ;)
Ärligt, hur många planerar en fylla i detalj? Det blir ju bara. Det kan jag väl knappast vara ensam om?

H.Emanuel
2005-12-03, 11:33
Ärligt, hur många planerar en fylla i detalj? Det blir ju bara. Det kan jag väl knappast vara ensam om?
Eller, hemska tanke, det kanske jag kan? :(

slobban
2005-12-03, 11:37
Ärligt, hur många planerar en fylla i detalj? Det blir ju bara. Det kan jag väl knappast vara ensam om?

Inte i detalj, men man kan ju sätta upp lite grova ramar för hur man vill att kvällen ska arta sig. Ett tips är ju att bli så packad på förfesten att man inte behöver köpa nått ute på krogen. :thumbup:

Löjtnant Blank
2005-12-03, 13:33
Inte i detalj, men man kan ju sätta upp lite grova ramar för hur man vill att kvällen ska arta sig. Ett tips är ju att bli så packad på förfesten att man inte behöver köpa nått ute på krogen. :thumbup:
Oömma skor är ett annat tips. Och en tröja som efter spyorna och lerfläckarna tål att tvättas i 80 grader. Eventuellt, beroende på omständighet, kan du bära en namn- och adresskylt runt halsen så att taxichauffören vet vart han ska lämpa av dig.

Big_Vik
2005-12-03, 13:49
Oömma skor är ett annat tips. Och en tröja som efter spyorna och lerfläckarna tål att tvättas i 80 grader. Eventuellt, beroende på omständighet, kan du bära en namn- och adresskylt runt halsen så att taxichauffören vet vart han ska lämpa av dig.

:laugh:

Slobban har också (för en gångs skull) tycker jag vettiga synpunkter :D

slobban
2005-12-04, 12:49
Oömma skor är ett annat tips. Och en tröja som efter spyorna och lerfläckarna tål att tvättas i 80 grader. Eventuellt, beroende på omständighet, kan du bära en namn- och adresskylt runt halsen så att taxichauffören vet vart han ska lämpa av dig.

Det sköna är ju att man tänker lite i dom banorna, man tar ju inte på sig något fint när man ska ut, man vet ju endå hur det kommer att sluta, klassikern är ju att boka ambulans till kl 0300 oxå.