handdator

Visa fullständig version : kasein


Turbo
2002-07-31, 19:41
bara undrar vilka proteinpulver (de bästa) som är kasein.

:bpump: :muscle:

Patte
2002-07-31, 19:48
Bra Kaseinpulver är Pro90 (60% kasein, 40% vassle) från Optimum! Lite billigare kan du få Protec+ och Complete Protein för men Pro90 är den bästa :hbang:

Turbo
2002-07-31, 20:48
proteinpulver är bäst när man vill ha så mycket protein som möjligt och så lite fett, kolhydrater som möjligt. något bra märke ? kaisen? vassle? var kan man köpa detta?:confused:

Joachim B
2002-07-31, 21:15
Titta på Fairing Complete Protein! Finns att köpa här på Kolozzeum där du är just nu och skriver. ;)
:kickass:

Turbo
2002-07-31, 21:18
man inte kolla hur mycket protein o sådant det innehåller?

Patte
2002-07-31, 21:19
Det står på varje produkts/leverantörs hemsida eller på försäljarens hemsida!

Turbo
2002-07-31, 22:07
ökar man i vikt av kreatin. alltså jag vill ju bygga muskler men vad ska man lägga pengarna på ett riktigt proteinpulver eller ett halvdant + kreatin? hoppas ni förstår vad jag menar. :D

jag vill ju få i mig så lite fett som möjligt.

om man har lätt att lägga på sig fett så spelar det väll stor roll om hur mycker fett det är i proteinet lr? :confused: för att på vissa står det 1,5 % och på ett annat 0,3 % varför har det kolhydrater o sådant i proteinpulvret? kanske lite dumma frågor men undrar faktiskt :smash:

Od
2002-07-31, 22:16
Bra å mkt protein...

//OD

Pez
2002-07-31, 23:58
Originally posted by Turbo
ökar man i vikt av kreatin. alltså jag vill ju bygga muskler men vad ska man lägga pengarna på ett riktigt proteinpulver eller ett halvdant + kreatin? hoppas ni förstår vad jag menar. :D

jag vill ju få i mig så lite fett som möjligt.

om man har lätt att lägga på sig fett så spelar det väll stor roll om hur mycker fett det är i proteinet lr? :confused: för att på vissa står det 1,5 % och på ett annat 0,3 % varför har det kolhydrater o sådant i proteinpulvret? kanske lite dumma frågor men undrar faktiskt :smash:

Proteinpulver är prioriterat tillskott nr.1, kreatin kan liknas vid "överkurs" - har du en slant över och känner att du vill testa nåt nytt så varför inte? Men först och främst tycker jag som sagt att du ska satsa på ett proteintillskott om ditt mål är att bygga muskelmassa.

Men tänk även på att proteintillskott endast skall användas som tillskott till din vanliga kost, dvs för att få ordentliga resultat bör du se över din kost och lära dig grundläggande näringslära. Läs på forumet här och fråga om det är något du undrar över så ska du se att musklerna kommer som ett brev på posten.

Samt att du inte ska vara rädd för fett, en viss mängd fett måste du få i dig för att kunna bygga/deffa alt. leva. ;) Knepet är att få i sig "rätt" fett från "rätt" källor.

Fråga gärna om det är något du undrar över, det här svaret blev lite hafsigt såhär på kvällskvisten... :sleep:

/pez

Pez
2002-08-01, 00:01
Bumpar för Jockes förslag, Fairing Complete är både lättblandat och välsmakande (man tröttnar inte på smaken för den är inte så söt som många andra märken).

/pez

develer
2002-08-01, 09:01
Jag skulle helt klart rekomendera Optimum Pro-90. Det blandar sig lätt. Du kan blanda i ett glas med sked utan klumpar. Så smakar det jävligt bra. Dock har jag bara käkat med chokladsmak. Men jag gissar att dom andra är minst lika bra.

Jag lovar att du inte ångrar dig!!

blunder
2002-08-01, 10:00
Originally posted by develer
Jag skulle helt klart rekomendera Optimum Pro-90. Det blandar sig lätt. Du kan blanda i ett glas med sked utan klumpar. Så smakar det jävligt bra. Dock har jag bara käkat med chokladsmak. Men jag gissar att dom andra är minst lika bra.

Jag lovar att du inte ångrar dig!!

Jag håller med David. Har just dragit en PRO90 jordgubb och minimjölk, gott och blandar lätt.

Patte
2002-08-01, 10:59
Sitter och smaskar på en Pro90 Banan och Choklad! Egen blandning, en skopa Banan och en skopa Choklad *mums*. Blandar bara ner det i en skål med lite mjölk och rör runt med skeden! :eating:

Turbo
2002-08-01, 13:29
vad e det för märke? :D

Patte
2002-08-01, 13:30
Optimum :thumbup:

Turbo
2002-08-01, 13:39
vet du hur mycket fett och kolhydrater det är ?

Turbo
2002-08-01, 13:40
sak till vilket pulver ska jag ha för att bara ta efter tränning något bra? med lite fett och kolhydrater?:bpump:

adde
2002-08-01, 13:59
Jag tror du tittar för mkt på fettinnehållet...

lite att fundera på:

För ett relativt enegitätt "livsmedel" som proteinpulver så spelar det ganska liten roll om det är 1.5% eller 0.5% fett. Även om du trycker i dig 200 gram pulver (vilket ger 160-180 gram protein) så får du bara i dig 3 alternativ 1 gram fett.

För andra livsmedel med lägre energitäthet som t.ex. mjölk så spelar andelen fett större roll, att dricka en liter 1.5% mjölk ger dig 15 gram fett medans lättmjölk (0.5%) ger dig 5 gram. Du har ändå bara fått i dig 35 gram protein...

Med energitäthet menar jag kalorier per 100 gram. T.ex har ett proteinpulver kanske 360 Kcal per 100 gram.

Titta på energifördelningen. T.ex. har ett proteinpulver med 1% fett 2.5 Energi% fett (E%), medans mjölk, som har 0.5% fett, har hela 12 E% fett.

Nu finns det iofs andra anledningar för att titta på fettinnehållet i proteinpulver... bla kan man få en uppfattning om hur förädlat det är osv...

/adde

Patte
2002-08-01, 14:00
Pro90 är 4 g fett tror jag och 9 g kolisar / 100g!

Efter träningen är antingen ProComplex och 100% Whey bra! Är helt såld på Optimums produkter! :D

Turbo
2002-08-01, 14:04
som har några andra alternativ till mig innan jag köper :D

Petrus
2002-08-01, 17:59
Just efter träningen finns det massor av välja på, men de jag kan rekomendera är;
AST´s VP2
Eislelt´s Hi-Whey
Fairing´s Whey Hydro
Optimum´s 100% Whey
Optimum´s Pro Complex
Next nutrition´s Designer Whey
Twinlab har också något men jag kan inte deras sortiment i huvudet.
Det du ska satsa på bör i alla fall vara ett vassle (whey) protein som går ut snabbt till musklerna.
Vänligen,,,
Petrus

cjs
2002-08-04, 02:02
Vad ni är rädda för lite fett! Fett är anabolt, sluta fjompa er. Kläck ett ägg eller två i drinken efter träning, det blir bara bättre. Synergisk effekt osv osv ni vet. :D

OK att man vill ha ett prottepulver med lite kolhydrat/fett om man stiger upp tidigt på morgonen och ska ta en promenad etc.. eller om man kör ketodiet etc. Men efter träning?? :nono:

Sila mygg och svälj elefanter alltså.. :smash: Sen tar ni ändå en muffins till kvällsfikat nån fredag. Ta den efter träningen istället! Det är ju då man kan passa på tycker jag.