handdator

Visa fullständig version : Kvällens pokervinst


Löjtnant Blank
2005-12-02, 01:50
Normalt spelar jag mest cash games, men ikväll fick jag ett ryck och körde en liten rebuyturnering med 649 deltagare på Eurobet. Det kändes riktigt bra halvvägs in - jag var verkligen "in the zone" - och lite senare var jag chip leader. Det höll sig ända till finalbordet, där jag tappade koncentrationen för en stund. Jag lyckades trots det bygga upp min tappade stack igen, och efter fem och en halv timme var vi heads-up. Han hade cirka 1,2 miljoner i marker och jag hade 800 000. Han var oerhört aggressiv och försökte trycka ut mig före floppen flera gånger. Sista handen kändes till en början riktigt bra. Jag har A7 och höjer på knappen. Han reraisar och jag trycker all-in. Han blixtsynar och visar KQ. "Skönt", tänker jag, eftersom jag leder. På floppen träffar jag en 7:a och är klar favorit. Men på turn kommer en kung och det är över. Det kändes så jävla fel. Visst, jag vann drygt 8 000 kronor, men jag ville ändå så gärna ha den där segern. Den var min... Oh well. Ville bara skryta lite. Även om det hade känts bättre att göra det med en förstaplats.

Toker
2005-12-02, 01:59
trevlig vinst :p

Dipshit
2005-12-02, 02:20
får gratulera!!
va va det för buy-in?

Zozza
2005-12-02, 02:26
Lite extra cash inför helgen är aldrig fel..

Grattis :)

Löjtnant Blank
2005-12-02, 02:33
får gratulera!!
va va det för buy-in?
Tack! Det roliga är att det bara var $5.50. Jag gjorde en rebuy i första handen och en add-on i pausen. Jag spelade en $22-freezeout samtidigt, men den torskade jag i efter någon timme. Då drog jag igång ett cash game för att fördriva tiden (annars blir multiturneringar olidligt långtråkiga). Det fick jag dock avsluta mot slutet för att kunna koncentrera mig på mina reads. Det är lustigt... jag har spelat $20- och $50-multiturneringar som har betalat mycket mindre för en andraplats.

keffat_liv
2005-12-02, 02:36
hur många vinner något egentligen? 649 spelar låter mycket, men det kanske är normalt? Många förlorare i alla fall...

Löjtnant Blank
2005-12-02, 02:38
hur många vinner något egentligen? 649 spelar låter mycket, men det kanske är normalt? Många förlorare i alla fall...
649 är ganska många deltagare. Jag visste att turneringen skulle ta lång tid om jag höll mig kvar. Första 60 platserna betalade.

Sve
2005-12-02, 02:39
jag har då bara lyckats förlora på poker jag.

BajareN
2005-12-02, 02:55
jag har då bara lyckats förlora på poker jag.

Nån måste ju göra det också, sen är du säkert värdelös också *kissass*

:D

Sve
2005-12-02, 03:02
Nån måste ju göra det också, sen är du säkert värdelös också *kissass*

:D

ja skit är det.
en gång kom jag faktiskt på plats 50 i ngn slags turnering med 4-5000. så wow jag vann 1.50$ på typ 5h spelande.

Ryska_raketen
2005-12-02, 07:20
grattis till godiset :thumbup:

Jishuku
2005-12-02, 08:22
Haha.. känn dig som Jay Cutler.. har du tänkt på vem du förlorade mot? :laugh:

Grattis förövrigt! :D

Rocco
2005-12-02, 10:07
Congrats Lieutenant!

Själv lirade jag en rebuy på Party Poker. Låg riktigt bra till mot slutet av andra timmen, hade väl ungefär 2x avg stack och endast två spelare vid bordet med fler marker...

Så kom handen... Jag får 88 i sen position. En av spelarna med stor stack sitter UTG och höjer, syn av spelaren med störst stack och jag synar också. Floppar K, 8, 6 och en härlig triss i 8:or till mig. UTG checkar och "big stack" betar ut ungefär 2/3 av potten. Jag höjer 3x hans bet och får syn. Turn är J och han betar återigen ut. Jag höjer, blir re-raisad av honom och jag går all-in. Han visar upp KJ och sätter en till J på rivern *grr27* Hade blivit chip leader å det grövsta...

Nya tag i helgen va?

Rock'nRoll
2005-12-02, 10:15
Shiiit. Jag van 800 live för några veckor sen, det tyckte jag va ganska mycket.

Löjtnant Blank
2005-12-02, 11:01
Congrats Lieutenant!

Själv lirade jag en rebuy på Party Poker. Låg riktigt bra till mot slutet av andra timmen, hade väl ungefär 2x avg stack och endast två spelare vid bordet med fler marker...

Så kom handen... Jag får 88 i sen position. En av spelarna med stor stack sitter UTG och höjer, syn av spelaren med störst stack och jag synar också. Floppar K, 8, 6 och en härlig triss i 8:or till mig. UTG checkar och "big stack" betar ut ungefär 2/3 av potten. Jag höjer 3x hans bet och får syn. Turn är J och han betar återigen ut. Jag höjer, blir re-raisad av honom och jag går all-in. Han visar upp KJ och sätter en till J på rivern *grr27* Hade blivit chip leader å det grövsta...

Nya tag i helgen va?
Finns det en bättre känsla än att förlora en stor pott till en runner-runner? Tror inte det. Det är då poker är som bäst... Aj, aj. Men jag vet hur det känns. Nya tag i helgen, that's right!

Löjtnant Blank
2005-12-02, 11:03
Haha.. känn dig som Jay Cutler.. har du tänkt på vem du förlorade mot? :laugh:

Grattis förövrigt! :D
Ha, ha. Han var amerikan. Who knows?

Solros
2005-12-02, 11:26
Grymt LB!

Om man är hyfsad nybörjare, vart bör jag då börja lira poker på nätet? Partypoker.com?

Löjtnant Blank
2005-12-02, 11:44
Grymt LB!

Om man är hyfsad nybörjare, vart bör jag då börja lira poker på nätet? Partypoker.com?
Tack!

Jag skulle börja på Party eftersom det är det klart fisktätaste rummet. Det är Party och Stars som tävlar om flest spelare, men personligen föredrar jag Party. Dessutom erbjuder de nuförtiden nybörjarbord ner till $0.15/$0.30. Good luck!

Makk
2005-12-02, 11:49
Grattis! Jävligt nice... det är så jävla skönt när man har det där flytet!

Niclaaas
2005-12-02, 11:50
grattis löjtnant, bra gjort! sa ju att det skulle vända :)
tråkigt att du inte vann när det var så nära.

Genesis
2005-12-02, 11:52
Fy fan. När LB skriver om sina erövringar låter som det som att vem som helst kan registrera sig och dra in den där storvinsten. Folk får dollartecken i ögonen och Löjtnanten berättar mer än gärna hur folk ska registrera sig för att komma närmre vinsten. Men ack så missvisade dem blir, det är era pengar han vinner!!! :D

Nej då, nu ska jag inte vara avundsjuk. Mad respect LB. :love:

Dumleman
2005-12-02, 11:55
Grymt LB!

Om man är hyfsad nybörjare, vart bör jag då börja lira poker på nätet? Partypoker.com?
Börja aldrig, det är nybörjarna som betalar proffsens vinster :). I poker gäller det inte hur bra man själv är utan hur kassa ens motspelare är.

Solros
2005-12-02, 12:14
Börja aldrig, det är nybörjarna som betalar proffsens vinster :). I poker gäller det inte hur bra man själv är utan hur kassa ens motspelare är.

Du menar att jag ska vänta med att börja tills jag är proffs?

Ninjamicke
2005-12-02, 12:26
ett bra sätt att få lite koll är ju att köra med poker siternas play-money, men med risk för att många är oseriösa ska man inte tro att det spelas så när det gäller pengar

Löjtnant Blank
2005-12-02, 12:47
Alltså... poker är ett väldigt, väldigt psykiskt påfrestande spel. Ena dagen vet du att du spelar vinnande poker och du krossar bord efter bord... andra dagar kan du inte vinna en pott och du ifrågasätter ditt spel till bristningsgränsen. Det är det absolut svåraste med poker, att kunna fortsätta att spela bra när allt går fel, att lita på att det kommer att vända. Det är obeskrivligt svårt ibland, när korten är döda och dina färger förlorar mot kåkar och dina kåkar mot fyrtal och rivern är din värsta fiende. Man sitter och väntar på att bli utdragen av en jävla fisk och man hatar spelet mer än något annat. Men så helt plötsligt vänder det och du har vunnit tillbaka allt och mycket mer därtill på en dag eller två och du vet inte hur det hände eller vad som hände. Det är poker. Jag har spelat för mycket och lagt ner för mycket tid på att studera spelet för att sluta, men om jag hade vetat hur overklig en utdragen losing streak känns... hade jag kanske aldrig börjat. Kanske.

TheSQUAT
2005-12-02, 12:59
Alltså... poker är ett väldigt, väldigt psykiskt påfrestande spel. Ena dagen vet du att du spelar vinnande poker och du krossar bord efter bord... andra dagar kan du inte vinna en pott och du ifrågasätter ditt spel till bristningsgränsen. Det är det absolut svåraste med poker, att kunna fortsätta att spela bra när allt går fel, att lita på att det kommer att vända. Det är obeskrivligt svårt ibland, när korten är döda och dina färger förlorar mot kåkar och dina kåkar mot fyrtal och rivern är din värsta fiende. Man sitter och väntar på att bli utdragen av en jävla fisk och man hatar spelet mer än något annat. Men så helt plötsligt vänder det och du har vunnit tillbaka allt och mycket mer därtill på en dag eller två och du vet inte hur det hände eller vad som hände. Det är poker. Jag har spelat för mycket och lagt ner för mycket tid på att studera spelet för att sluta, men om jag hade vetat hur overklig en utdragen losing streak känns... hade jag kanske aldrig börjat. Kanske.

Bra sammafattning av hur det faktiskt är! Det som sållar agnarna från vetet är ändå förmågan att kunna fortsätta med "rätt" spel och inte tilta. Helt enkelt nöta sig igenom en losing streak. Nu när man börjar ha spelat rätt länge så vet man av erfarenhet ATT det vänder och att downswingsen är en del av pokern helt enkelt. Har man bara hittat ett fungerande vinnande spel och är tålmodig så plussar man sett över ett längre perspektiv.

B-jay
2005-12-02, 13:17
Härligt Jobbat LB!

Jag ra ju fått känna av dina skills lite när vi hade Kolozzeumturneringen och vet att du är grym! :thumbup:

Dumleman
2005-12-02, 13:24
Alltså... poker är ett väldigt, väldigt psykiskt påfrestande spel. Ena dagen vet du att du spelar vinnande poker och du krossar bord efter bord... andra dagar kan du inte vinna en pott och du ifrågasätter ditt spel till bristningsgränsen. Det är det absolut svåraste med poker, att kunna fortsätta att spela bra när allt går fel, att lita på att det kommer att vända. Det är obeskrivligt svårt ibland, när korten är döda och dina färger förlorar mot kåkar och dina kåkar mot fyrtal och rivern är din värsta fiende. Man sitter och väntar på att bli utdragen av en jävla fisk och man hatar spelet mer än något annat. Men så helt plötsligt vänder det och du har vunnit tillbaka allt och mycket mer därtill på en dag eller två och du vet inte hur det hände eller vad som hände. Det är poker. Jag har spelat för mycket och lagt ner för mycket tid på att studera spelet för att sluta, men om jag hade vetat hur overklig en utdragen losing streak känns... hade jag kanske aldrig börjat. Kanske.
Visst kan man förbättra chansen genom att träna men jag hävdar fortfarande att det är på tok för stor ovetskap i poker för att någon ska vara "garanterat" duktig. När det slutligen gäller så är det i princip tärningsspel.

Mago
2005-12-02, 13:33
Visst kan man förbättra chansen genom att träna men jag hävdar fortfarande att det är på tok för stor ovetskap i poker för att någon ska vara "garanterat" duktig. När det slutligen gäller så är det i princip tärningsspel.

Håller inte med. Visst kan det avgöras i en slantsingling i enskillda situationer. Men i längden är det skillsen som avgör.

Löjtnant Blank
2005-12-02, 13:54
Visst kan man förbättra chansen genom att träna men jag hävdar fortfarande att det är på tok för stor ovetskap i poker för att någon ska vara "garanterat" duktig. När det slutligen gäller så är det i princip tärningsspel.
Du har fel. I det långa loppet vinner skicklighet över tur. Något annat är en matematisk omöjlighet. Som Mago skriver kan någon enstaka turnering vinnas med tur, men genom att konsekvent fatta rätt beslut vid pokerbordet kommer du att vinna fler gånger än du förlorar. Dessutom spelar jag mer sällan turneringar nuförtiden. Jag spelar cash games, och där handlar det aldrig om slantsinglingar.

Dumleman
2005-12-02, 14:21
Du har fel. I det långa loppet vinner skicklighet över tur. Något annat är en matematisk omöjlighet. Som Mago skriver kan någon enstaka turnering vinnas med tur, men genom att konsekvent fatta rätt beslut vid pokerbordet kommer du att vinna fler gånger än du förlorar. Dessutom spelar jag mer sällan turneringar nuförtiden. Jag spelar cash games, och där handlar det aldrig om slantsinglingar.
Ja skicklighet vinner över tur i det långa loppet det håller jag med om, oftast, men skicklighet OCH tur vinner över skicklighet. Hur "skicklig" man kan bli i poker är mycket begränsat, det är inte precis en livslång lära. Det innebär att när du spelar mot skickliga spelare så är det just turen som är avgörande. Ovetskapen är på tok för stor för att man ska veta vad som är "rätt beslut". Man kan bestämma vad som bör vara "rätt beslut" och man kan bestämma i efterhand vad som hade varit rätt beslut. Att tro att man kan lära sig något genom att titta på vad som hade varit rätt beslut är att lura sig själv eftersom nästa gång har korten en helt annan ordning eftersom just ovetskapen är så stor, varje spel är helt unikt. I poker finns det för stor tilltro på det sjätte sinnet för min smak :).

Jag har dock inget emot ditt spelande eller dig personligen. Grattis till vinsten men spelar du mot skickliga spelare så är det mer ett lotteri imho.

Mago
2005-12-02, 14:29
det är inte precis en livslång lära.


Får känslan av att du inte riktigt vet om alla saker att tänka på när man lirar Hold em. :)

Löjtnant Blank
2005-12-02, 14:40
Hur "skicklig" man kan bli i poker är mycket begränsat, det är inte precis en livslång lära.
Tvärtom, det är i stort sett obegränsat. Det är en livslång lära, och det är där du har så fundamentalt fel. Att lära sig att läsa bordet, att veta vilka kort dina motståndare spelar i vilka positioner och hur de spelar dem, det är det som kräver mångårig erfarenhet, och det är det som vi alla försöker bli bättre på. Brukar han leda potten med draghänder? Check-raisar han med bra händer? Bluffar han mycket? Tiltar han? Vad tror han att jag har för kort? Vad tror han att jag tror att han har för kort? Och så vidare... Allt det här samtidigt som du ska hålla reda på odds och dylikt... det kräver en hel del av dig som spelare. Och ju bättre spelare som möts, desto mindre spelar turen in. Eller menar du att Doyle Brunson, Phil Ivey, Barry Greenstein och Johnny Chan sitter och hoppas på turen varje gång de slår sig ner vid bordet? "Nu ska jag spela mot världens bästa pokerspelare genom tiderna, hoppas att jag träffar en fin kåk så att jag blir rik." Inser du inte det absurda i dina påståenden?

Löjtnant Blank
2005-12-02, 14:40
Får känslan av att du inte riktigt vet om alla saker att tänka på när man lirar Hold em. :)
Jag får känslan av att han aldrig har spelat poker överhuvudtaget.

Dumleman
2005-12-02, 14:50
Att lära sig att läsa bordet, att veta vilka kort dina motståndare spelar i vilka positioner och hur de spelar dem, det är det som kräver mångårig erfarenhet, och det är det som vi alla försöker bli bättre på. Brukar han leda potten med draghänder? Check-raisar han med bra händer? Bluffar han mycket? Tiltar han? Vad tror han att jag har för kort? Vad tror han att jag tror att han har för kort?
Och där kommer återigen tron på det sjätte sinnet in. Hur vet du att han inte bara spelar på ett visst sätt för att du ska tro att han alltid spelar så? För att kunna avgöra om han spelar så eller ej måste du vara tankeläsare och jag är övertygad om att sådana inte finns.

Löjtnant Blank
2005-12-02, 14:55
Och där kommer återigen tron på det sjätte sinnet in. Hur vet du att han inte bara spelar på ett visst sätt för att du ska tro att han alltid spelar så? För att kunna avgöra om han spelar så eller ej måste du vara tankeläsare och jag är övertygad om att sådana inte finns.
Vadå sjätte sinnet? Det handlar om att läsa din motspelare. Efter en stund anar du mönster i hans spel. När han visar upp korten i slutet av handen vet du hur han har spelat just den handen. Den informationen använder du emot honom i nästa hand. Ju mer du spelar mot honom, desto mer information får du, och ditt övertag ökar. Det ligger inget övernaturligt i det.

Dumleman
2005-12-02, 15:06
Efter en stund anar du mönster i hans spel.
Vad är det som säger att motspelar inte medvetet skapar mönster för att lura dig? Eller spelar pokerspelare som maskiner, de är absolut förutsägbara i alla situationer?

MilkmaN
2005-12-02, 15:17
Vad är det som säger att motspelar inte medvetet skapar mönster för att lura dig? Eller spelar pokerspelare som maskiner, de är absolut förutsägbara i alla situationer?

Man kan ju se det som spelförståeelse i fotboll t ex. Du vet vad han kommre göra eller vad bollen kommer hamna. Är det bara tur det med?

Löjtnant Blank
2005-12-02, 15:21
Vad är det som säger att motspelar inte medvetet skapar mönster för att lura dig? Eller spelar pokerspelare som maskiner, de är absolut förutsägbara i alla situationer?
Det är det en bra spelare gör - varierar sitt spel. Men den bättre spelaren kan ändå se mönster i den sämre spelarens spel.

Men variera sitt spel behöver man inte göra förrän man kliver upp rejält i nivå. 75% eller mer av dina motspelare på de lägre nivåerna har ändå inte en aning om vad du gör. De bryr sig inte om vad du kan tänkas ha för kort. De tittar ner på ett ess och en tia och bestämmer sig för att se rivern. Exempelvis. Men ska du spela med Ivey och grabbarna får du se till att inte vara för förutsägbar. Vilket du ändå kommer att vara för dem eftersom de är bäst i världen på att läsa kort och motståndare. Det är därför de vinner flest miljoner, bor i lyxvillor och kör Bentley. Enkelt. Bäst spelare vinner i det långa loppet. Vill du fortsätta argumentera? Jorden är förresten rund.

Dumleman
2005-12-02, 15:25
Man kan ju se det som spelförståeelse i fotboll t ex. Du vet vad han kommre göra eller vad bollen kommer hamna. Är det bara tur det med?
Det där gäller endast om du spelar mot dåliga fotbollsspelare. Spelar du mot en världsstjärna så kan du aldrig veta var bollen kommer att hamna och då får du mer eller mindre chansa. Dock har fotboll en betydligt högre inlärningskurva och betydligt mer djupgående teknik- och teorikunskaper än poker, enligt mig.

Dumleman
2005-12-02, 15:26
Vill du fortsätta argumentera? Jorden är förresten rund.
Nej jag lägger ner nu :).

mmmCay
2005-12-02, 16:56
Nu spelar jag inte poker aktivt själv men jag kan gissa om att mycket av skickligheten, speciellt på nätet, handlar om TÅLAMOD. Att verkligen slänga de händer som inte är värda att spela och följa sin plan. Kan tänka mig att många sämre spelare tröttnar på att "inte få vara med" och går in med händer de inte borde göra det med i hopp om att få den där "omöjliga" handen.

Bara genom att följa sin plan och ha tålamod tror jag man har övertag på 50% av spelarna på nätet, men som sagt bara en lekmans spekuleringar med paralleller dragna från andra sporter som jag utövat.

Löjtnant Blank
2005-12-02, 17:13
Nu spelar jag inte poker aktivt själv men jag kan gissa om att mycket av skickligheten, speciellt på nätet, handlar om TÅLAMOD. Att verkligen slänga de händer som inte är värda att spela och följa sin plan. Kan tänka mig att många sämre spelare tröttnar på att "inte få vara med" och går in med händer de inte borde göra det med i hopp om att få den där "omöjliga" handen.

Stämmer mycket bra.

Löjtnant Blank
2005-12-02, 17:14
Nej jag lägger ner nu :).
Det tycker jag låter bra. Vi kommer nog inte längre än så här. Peace.

Denstillasittande
2005-12-02, 18:32
Har också fått in lite pengar på pokern nyligen hela 1.60$ :D

Löjtnant Blank
2005-12-02, 18:35
Har också fått in lite pengar på pokern nyligen hela 1.60$ :D
Många bäckar små...

Solros
2005-12-03, 21:31
Skulle man inte kunna gå ihop några polare på samma bord och chatta via MSN, och på så sätt lura till sig bra med pengar?

GymTT
2005-12-03, 21:35
8 lax, bara att gratulera.

Edde_1
2005-12-03, 22:44
Grattis!
Själv drog jag in 2100 i veckan som gick. Skönt efter att haft en svacka ett tag. men nu känns det bra igen.
Hade en sån svacka som du hade för ett tag sen om jag inte minns fel? Ingenting gick hem *grr27* Och man känner sig sämst i världen.

Det roliga med poker är som du redan har skrivit, att det vänder så snabbt.
Sen är det så kul med alla olika spelstilar. Vi spelar absolut inte lika, men vi ligger nog + båda två. Men vi är nog överens om att i poker är tålamod en dygd?!

HenrY
2005-12-03, 23:30
Skulle man inte kunna gå ihop några polare på samma bord och chatta via MSN, och på så sätt lura till sig bra med pengar?

Bump!

Grisen
2005-12-04, 00:11
Härligt Lt.B!

jakke
2005-12-04, 00:15
Skulle man inte kunna gå ihop några polare på samma bord och chatta via MSN, och på så sätt lura till sig bra med pengar?
Nu kan jag inte poker men väl matte. Jag är ganska säker på att det är lätt att upptäcka mönster.. T.ex ni fattar alltid rätt beslut som bara kan fattas om ni vet varanndras kort osv.

Grisen
2005-12-04, 00:17
Nu kan jag inte poker men väl matte. Jag är ganska säker på att det är lätt att upptäcka mönster.. T.ex ni fattar alltid rätt beslut som bara kan fattas om ni vet varanndras kort osv.


Låter som en vettig slutsats, tror att det finns anställda av företaget som bevakar dylikt fusk.

jakke
2005-12-04, 00:31
Låter som en vettig slutsats, tror att det finns anställda av företaget som bevakar dylikt fusk.
Nja. Man lär en dator hur den ska söka.. Sen lär datorn sig själv av tidigare sökningar osv.

Grisen
2005-12-04, 00:32
Nja. Man lär en dator hur den ska söka.. Sen lär datorn sig själv av tidigare sökningar osv.


Ha ha, det är nog sant, skulle varit tvunget med mååånga anställda annars.

jakke
2005-12-04, 00:41
Ha ha, det är nog sant, skulle varit tvunget med mååånga anställda annars.
Jo fast något ska ni samhällsvetare jobba med också :D :smokin: :angel:

Grisen
2005-12-04, 00:51
Jo fast något ska ni samhällsvetare jobba med också :D :smokin: :angel:

Du är generös du..

jakke
2005-12-04, 00:54
Du är generös du..
mm.. Man kallar mig moder Jakke

Frantic
2005-12-04, 00:54
Enligt en artikel jag läste så finns det faktiskt anställda som sitter och kikar efter avvikande spelstilar osv...


Chuck Norris owns the greatest Poker Face of all-time. It helped him win the 1983 World Series of Poker despite him holding just a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.

Löjtnant Blank
2005-12-05, 12:45
Skulle man inte kunna gå ihop några polare på samma bord och chatta via MSN, och på så sätt lura till sig bra med pengar?
Det går. Men det syns förmodligen efter ett tag. Om två spelare hela tiden är med i potter tillsammans och spelar tillräckligt konstigt (en raise med en helt värdelös hand för att få in mer pengar i potten när medspelaren har en stark hand, exempelvis) tillräckligt länge kommer någon att rapportera dem. Kanske inte på de lägre nivåerna eftersom de flesta där är för oerfarna (läs: kassa) för att märka något, men å andra sidan finns det inte tillräckligt med pengar att tjäna där. Däremot är de nästan garanterade att bli upptäckta på, säg, ett $50/$100-bord. Dessutom har alla stora pokerrum anställda som har som uppgift att upptäcka och undersöka misstänkta fall av samarbete. En enkel form av samarbete som är svårare att att upptäcka är två spelare som berättar vilka kort de har för varandra. Att till exempel få reda på att två hjärter är döda när man jagar den färgen är väldigt värdefull information.

Solros
2005-12-05, 14:19
Ok, tack!
Känns som att det vore jävligt svårt att bevisa något. Jag menar, hur fan ska dom kunna bevisa att jag har msn igång. Kan man bli nekad sina pengar utan bevis?

Löjtnant Blank
2005-12-05, 14:42
Kan man bli nekad sina pengar utan bevis?
Ja. De kan frysa ditt konto och dess tillgångar vid misstanke om fusk. Och då ska det mycket till för att du ska få tillbaka dina pengar.

Rocco
2005-12-06, 12:45
Yay, Löjtnant... Jag bättrade nyligen din 2:a plats genom att vinna den turligaste av alla turliga turneringar, nämligen en Speed Tourney på Party Poker. $1560 fick man för den segern :hbang:

Löjtnant Blank
2005-12-06, 14:24
Yay, Löjtnant... Jag bättrade nyligen din 2:a plats genom att vinna den turligaste av alla turliga turneringar, nämligen en Speed Tourney på Party Poker. $1560 fick man för den segern :hbang:
Snyyyggt! Sköna pengar! Hur lång tid tar en turboturnering?

Makk
2005-12-06, 14:38
Yay, Löjtnant... Jag bättrade nyligen din 2:a plats genom att vinna den turligaste av alla turliga turneringar, nämligen en Speed Tourney på Party Poker. $1560 fick man för den segern :hbang:

Nice Rocco! Många som lyckas i turneringarna nu!
Slutade 14 i en 75euro buy in för någon vecka sedan, 300pers med... åkte med AQ mot A9.. hade haft delad chiplead om jag fått vinna den handen.. och det var inga dåliga priser i den tourneyn..

Rocco
2005-12-06, 17:18
Snyyyggt! Sköna pengar! Hur lång tid tar en turboturnering?

Med 300 pers tar det strax över en timme. Dock är det maximal tur och nästan noll skicklighet att vinna en sådan...

Rocco
2005-12-06, 17:21
Nice Rocco! Många som lyckas i turneringarna nu!
Slutade 14 i en 75euro buy in för någon vecka sedan, 300pers med... åkte med AQ mot A9.. hade haft delad chiplead om jag fått vinna den handen.. och det var inga dåliga priser i den tourneyn..

Att man alltid ska torska mot en big stack's 3 outs... Du måste väl ändå ha dragit in ca £200 på den 14:e platsen?

Slartibartfast
2005-12-06, 17:21
Blank, är du på plus eller minus totalt?

Jarod
2005-12-06, 17:22
Blank, är du på plus eller minus totalt?

Finns det någon som spelar poker som går minus när du frågar dom?? :D

Yankeee
2005-12-06, 17:23
Finns det någon som spelar poker som går minus när du frågar dom?? :D

Ja, jag just nu :|

Slartibartfast
2005-12-06, 17:23
Finns det någon som spelar poker som går minus när du frågar dom?? :D

Touché. :D

johnnytex
2005-12-06, 17:36
Finns det någon som spelar poker som går minus när du frågar dom?? :D

Ah, hahaha! Så sant. Så fort man frågar polarna hur det går på pokern så går de "plus". Slår aldrig fel. Och de berättar gärna när de vinner, men man undra hur ofta de förlorar och är tysta....

Jag går plus dock :D

Makk
2005-12-06, 20:32
Att man alltid ska torska mot en big stack's 3 outs... Du måste väl ändå ha dragit in ca £200 på den 14:e platsen?

fick 450e för det... vann en 10euro buy in för några veckor sen med.. 370pers, fick 655 för den :)

Ikväll är det 50 000 guaranteed som gäller... 100e buy in.

Löjtnant Blank
2005-12-07, 11:22
Blank, är du på plus eller minus totalt?
Plus.

B-jay
2005-12-07, 19:40
Idag har jag dragit mitt strå till stacken med.
Vann en freeroll precis och 21 $ rikare! *flex*

Makk
2005-12-07, 20:07
Idag har jag dragit mitt strå till stacken med.
Vann en freeroll precis och 21 $ rikare! *flex*

Det är nice! Men faaan jag pallar inte sitta och lira freeroll's i flera timmar för att få såna priser.. man blir ju bara sur att de inte var någon buy in :)

proppen
2005-12-07, 20:18
förut brukade jag alltid vinna men nu förlorar jag nästan hela tiden... ligger 350spänn back=/..... Vi kan ta i förrgår som ett exempel:

Jag: K(spader)-J(klöver)

Raise till 3 kr före flopp. Självklart synar jag med några andra.

FLOP:

J(hjärter)
5(spader)
3(spader)

Killen höger om mig bettar 5 spänn.

Jag höjer till 25:- eftersom jag förmodar att han har färgdrag.

Alla andra lägger sig utom killen som bettade 5:-.

Killen som bettade 5:- gör All-in. Har han draget på nöt-färgen?(alltså spader ess+ en annan spader)

Hursomhelst, han har ju inget. Jag måste ju syna? Jag är ju bäst.

Jag synar för 100kr killen och han visar upp 4-6(spader). Ja, just det han har både stegdrag och färgdrag. Mycket bra odds på det. Men än så länge har han inget.

Redan på turn kom den förbannade spadersjuan och jag drog förstås dött.

Vad hade ni gjort?

Yankeee
2005-12-07, 20:21
Vad hade ni gjort?

Inte callat med KJ of-s?

Yankeee
2005-12-07, 21:00
Oddsen för han skulle få flush var ju inte så stor:


Preflop menar jag.

johnnytex
2005-12-07, 21:05
Uträkningen är tillbaka haha:

(1-(37/47 * 36/46))*100 ----> ungefär 38%

Så, ja. Nu var det rätt va :D

Jag hade alltså gjorts som killen [proppen] i posten.

egge
2005-12-07, 21:31
Jag har en fråga till er erfarna pokerlirare? Märkte ni direkt att ni hade talang för spelet? Alltså va det så att ni testade en turnering för skojs skull och vann eller har ni kämpat till er era skills? Spelade mina första frirullar nu i veckan, som bäst 228 av 1000 på 3 försök. Inge vidare direkt men jag tycker det är kul. Tror ni de kan bli någon pokerspelare av mig med tanke på denna lite knackiga början eller är det bara att lägga ner direkt?:)

B-jay
2005-12-07, 23:54
Det är nice! Men faaan jag pallar inte sitta och lira freeroll's i flera timmar för att få såna priser.. man blir ju bara sur att de inte var någon buy in :)

Jo håller med! freerolls svänger som fan.
Men ganska fint att spela när man int eha några cash inne på någon sida för tillfället.

:thumbup:

Löjtnant Blank
2005-12-08, 02:03
förut brukade jag alltid vinna men nu förlorar jag nästan hela tiden... ligger 350spänn back=/..... Vi kan ta i förrgår som ett exempel:

Jag: K(spader)-J(klöver)

Raise till 3 kr före flopp. Självklart synar jag med några andra.

FLOP:

J(hjärter)
5(spader)
3(spader)

Killen höger om mig bettar 5 spänn.

Jag höjer till 25:- eftersom jag förmodar att han har färgdrag.

Alla andra lägger sig utom killen som bettade 5:-.

Killen som bettade 5:- gör All-in. Har han draget på nöt-färgen?(alltså spader ess+ en annan spader)

Hursomhelst, han har ju inget. Jag måste ju syna? Jag är ju bäst.

Jag synar för 100kr killen och han visar upp 4-6(spader). Ja, just det han har både stegdrag och färgdrag. Mycket bra odds på det. Men än så länge har han inget.

Redan på turn kom den förbannade spadersjuan och jag drog förstås dött.

Vad hade ni gjort?
1. 350 kr... Det är en standardhand för många av oss, win or lose...

2. Du berättar i stort sett ingenting om handen. Hur många spelare var det vid bordet? Hur stora stacks? Vilken position kom höjningen ifrån? Vilka blinds?

3. Bra raise på floppen. Hur mycket tryckte han med? Var det han som höjde före floppen?

Rocco
2005-12-30, 09:43
Yay! Ny skön placering inatt... Kom 4:a i en $5-rebuy och fick $1275 för besväret. Snart är det fan dags för en segercheck med femsiffrigt belopp :hbang:

Löjtnant Blank
2005-12-30, 12:12
Yay! Ny skön placering inatt... Kom 4:a i en $5-rebuy och fick $1275 för besväret. Snart är det fan dags för en segercheck med femsiffrigt belopp :hbang:
Grattis! Det här får bli vår skryttråd, Rocco. Jag vann ytterligare 7 000 kr i en $20 freezeout för några veckor sedan. (Jag har redan cashat ut av min bankrulle, 20 000 kr den här månaden. Det går åt eftersom jag drar utomlands på söndag.) Pokergudarna har lett mot mig.

Kossa Mu
2005-12-30, 13:37
Är det inte drygt att lira turneringar med så många deltagare? Tänkte att även om man är bättre än dom andra så lär ju inte vinsterna inte infalla så ofta. Själv så tycker jag att det är skönt att lira bonusar då man får en timlön när man spelar så man plussar en hel del även om man inte vinner. Favoriten var ju att cleara martinspoker sign upen och reloaden samtidigt, 320 euro för 600 rakade händer.

Ska tilläggas att jag då kör 4 bord nl25-nl100 och kommer utöka till 8 sen när jag lär mig fixed.

Rocco
2005-12-30, 14:30
Är det inte drygt att lira turneringar med så många deltagare?

Jo, visst känns det lite hopplöst när man ska navigera genom ett startfält bestående av mer än 1000 pers. Det är möjligheten att vinna en stor summa pengar med små medel under tämligen kort tid som lockar.

Rocco
2005-12-30, 14:32
Grattis! Det här får bli vår skryttråd, Rocco. Jag vann ytterligare 7 000 kr i en $20 freezeout för några veckor sedan. (Jag har redan cashat ut av min bankrulle, 20 000 kr den här månaden. Det går åt eftersom jag drar utomlands på söndag.) Pokergudarna har lett mot mig.


Trevligt... Vi får uppdatera tråden när vi lyckats med något nämnvärt. Ha det så jäkla bra på resan och glöm inte att rapportera från Hongkong. Jag ska ju dit i mars och behöver tips om boende, restauranger, shopping och allehanda sevärdheter.

Löjtnant Blank
2005-12-30, 15:44
Själv så tycker jag att det är skönt att lira bonusar då man får en timlön när man spelar så man plussar en hel del även om man inte vinner.
Finns inget värre än att sitta på en öken till sajt och grinda ihop $200 i bonus. Gav mig på Eurobets $600-bonus förra månaden, men det var så dålig action på FL-borden att jag gav upp. Seven-stud var bara att glömma, fanns det ett bord igång varannan dag fick man vara nöjd. Spelar mycket hellre utan bonus eller rakeback på Party. Där händer det grejer.

Löjtnant Blank
2005-12-30, 15:46
Trevligt... Vi får uppdatera tråden när vi lyckats med något nämnvärt. Ha det så jäkla bra på resan och glöm inte att rapportera från Hongkong. Jag ska ju dit i mars och behöver tips om boende, restauranger, shopping och allehanda sevärdheter.
Det ska jag göra, min vän.

Rocco
2006-01-25, 09:43
Dags för en uppdatering... Den här gången tänker jag rapportera in en 1:a plats, min första någonsin (borsett från satelliter och speed-turneringar). Ytterligare $4200 att spendera i Hongkong :hbang:

Makk
2006-01-25, 14:55
Dags för en uppdatering... Den här gången tänker jag rapportera in en 1:a plats, min första någonsin (borsett från satelliter och speed-turneringar). Ytterligare $4200 att spendera i Hongkong :hbang:

Heey! Nice som fan! Vad var de för buy in? Antal deltagare?

raZmus
2006-01-25, 15:15
Jag vill också åka till HongKong.

Rocco
2006-01-25, 15:40
Heey! Nice som fan! Vad var de för buy in? Antal deltagare?

Det var en $5-rebuy. Minns inte riktigt, men runt 950 deltagare...

Catstyle
2006-01-25, 16:20
Snyggt jobbat!

JJ
2006-01-25, 16:32
Det var en $5-rebuy. Minns inte riktigt, men runt 950 deltagare...

Hur lång tid tog det?

Rocco
2006-01-25, 17:20
Hur lång tid tog det?

Det tog cirka 6 timmar och 40 minuter. Bra timpenning...

JJ
2006-01-25, 17:29
Det tog cirka 6 timmar och 40 minuter. Bra timpenning...

Jo, det är bra jobbat :thumbup:

Löjtnant Blank
2006-01-26, 02:45
Meget bra! Satan vad du vinner turneringar! Blir sugen på att lira en nu, det var ett tag sedan... Det värsta är att det tar så lång tid och att det är så långtråkigt de första tre-fyra timmarna, det riktigt kryper i kroppen. Jag brukar dra igång en film eller läsa en bok samtidigt.