handdator

Visa fullständig version : muskelminskning då man är sjuk ? help !


skrot
2005-12-01, 14:10
Hej, jag har en liten fråga angående vila. Hur länge kan man vila innan muskelmassan/volymen börjar minska. . Om man är sjuk en längre tid men ändå äter samma eller nästan lika mycket som då man var frisk förrutom de extra kosttilskotten man brukar ta efter träning. Har vilat nu i 5dagar och börjar bli lite nojjig :hbang:

Honn
2005-12-01, 14:16
Så länge du äter bra så är dina 5 dagar är inga som helst problem att klara utan muskelminsknig.

mangemani
2005-12-01, 14:21
Hej, jag har en liten fråga angående vila. Hur länge kan man vila innan muskelmassan/volymen börjar minska. . Om man är sjuk en längre tid men ändå äter samma eller nästan lika mycket som då man var frisk förrutom de extra kosttilskotten man brukar ta efter träning. Har vilat nu i 5dagar och börjar bli lite nojjig :hbang:


tja,jag låg i sängen,kunde inte göra ett skit pga en ryggskada,i 2(nästan 2½)vecka,försökte få i mej den mängd mat som jag brukade ligga på,men det gick inte alla dagar.....muskelnedbrytning?nej,eller åtminstånde ingen synlig/allvarlig minskning.

polaren
2005-12-01, 14:41
Tycker jag har läst här i forumet att man kan behålla sin massa i alla fall i 2 månader utan att träna. Vet dock ej om det stämmer :)

rQx
2005-12-01, 14:50
Är det någon magsjukdom kan det ta på kratferna och när du ska träna igen känner man att man inte klarar mer för att man inte fått i sig så mycket energi. Så är det för mig i alla fall.

skrot
2005-12-01, 16:15
låter bra det hära :D ,skall starta ny rulle igen på mån . har legat 3 dagar i streck i säng med feber. Käkar normalt cirkus 2800 kcal utan bulktilläggen. Kanske har ätit lite mindre nu iom febern. Värsta är att jag har inga fettreserver what so ever.

skrot
2005-12-01, 16:19
sen kan jag väl räkna med att ett eller två kg försvunnit pga att jag stannade av kreatin tillskottet då jag blev sjuk , hur mycket extra vätska binder man med kreatinet , någon som vet ?? , visst är det beroende på vikt men om man säger att jag normalt väger 80

Baan
2005-12-01, 16:26
sen kan jag väl räkna med att ett eller två kg försvunnit pga att jag stannade av kreatin tillskottet då jag blev sjuk , hur mycket extra vätska binder man med kreatinet , någon som vet ?? , visst är det beroende på vikt men om man säger att jag normalt väger 80

1-2 kg kan du variera lätt utan kreatin ens, det ska du inte oroa dig över. Jag skulle börja oroa mig för >5kg eller liknande men det bör inte hända om du är bara sjuk några dagar.

Själv har jag tagit långa avbrott från träningen, bland annat varit utomlands en månad drygt eller mer samt en period då jag tränade väldigt sporadiskt, i lumpen, och ändå kom tillbaks på ungefär samma vikter jag låg som bäst på innan jag ryckte in efter bara någon månad. Tycker musklerna sitter kvar rätt bra även om man inte är 100% seriös med allt 365 dagar om året, problemet är snarare att om man slarvar med maten så lägger man på sig späck, vilket är ett större problem än försvinnande muskler, för att nämna ett exempel