handdator

Visa fullständig version : Fundering om Gainer


howlin
2005-11-30, 20:23
Hej!

Har smygläst lite på forumet och detta blir min debut. :cool:

Jag började träna för ett år sedan. I början kunde jag egentligen ingenting men lärde mig undan för undan. Jag har haft en del dåliga perioder bl.a under sommaren då ett jobb gjorde att jag bara kunde köra två ggr i veckan samt under en månad nu i höst då jag var sjuk.

Iaf. Senaste fyra veckorna har jag kunnat köra hårt tre ggr i veckan. Precis som jag vill ha det. Har kört med Whey-80 + Dextropur under den här tiden och har klättrat upp några kilo. Under mitt år av träning har jag gått upp 4-5 kil vilket mest består av muskler.

Nu ska jag beställa nytt Whey-80 och funderar då på om jag istället ska köpa Gainer istället. Det är ju ändå det jag dricker just nu, fast i en hemmagjord form. Funderade på Star Nutrition i så fall.

Är lite orolig för att bli för plufsig som jag sett en del kompisar bli av gainer. Ska jag köra vidare på min variant eller köpa "riktig" gainer?

King Grub
2005-11-30, 20:46
Det är ingen skillnad på den metod du använder dig av nu och en färdig gainer: både är kolhydrat+protein. Skillnaden är att den ena är färdigblandad. Pluffsig blir du av ett energiöverskott över tid, inte av ett enskilt livsmedel eller produkt.

howlin
2005-11-30, 21:32
Det är ingen skillnad på den metod du använder dig av nu och en färdig gainer: både är kolhydrat+protein. Skillnaden är att den ena är färdigblandad. Pluffsig blir du av ett energiöverskott över tid, inte av ett enskilt livsmedel eller produkt.

Så jag kan lika gärna köra vidare på whey-80 + dextr för det måste ju vara billigare i längden... :hbang: