handdator

Visa fullständig version : Dymetadrine Xtreme


Honken
2002-07-31, 13:01
Nån som kan kommentera hur bra/dåliga de kosttillskott som man nämner i Max OT-progarmmet fungerar? Det skrivs att Dymetadrine Xtreme ska verka anabolt och skapa mer adrenalin osv...stämmer detta?

Är det nödvändigt att följa kosttillskottsråden till punkt o pricka vad gäller Max OT?

Patte
2002-07-31, 13:06
Det är absolut inte nödvändigt att följa kosttillskottsråden i MaxOT och det står det även i själva programmet. Dymetadrine Extreme och andra ECA har behandlats i detta forum väldigt många gånger tidigare så det ska gå att leta fram information om det här, bara det att jag orkar inte just nu :D

Abel
2002-07-31, 13:07
Tja!

Nej det är inte nödvändigtviss att följa kostillskottsråden till punkt å pricka! Det är bara en rekommendation vad man kan kan ta för att maximera muskeltillväxten. Vet inte hur bra/dåliga alla tillskotten är men kan säga att Dymetadrine Xtreme är väldigt bra. Gör så att du får en jävla kick och intensiteten ökar. Men sök på det så hittar du massvis info om det!

Honken
2002-07-31, 13:09
Originally posted by Patte
Det är absolut inte nödvändigt att följa kosttillskottsråden i MaxOT och det står det även i själva programmet. Dymetadrine Extreme och andra ECA har behandlats i detta forum väldigt många gånger tidigare så det ska gå att leta fram information om det här, bara det att jag orkar inte just nu :D

Får väl söka då :booty: :angel:

Fast nu har jag gjort det och jag hittade bara min egen post om Dymetadrine

Patte
2002-07-31, 13:15
Det har blivit någon konstigt så massa poster har försvunnit efter uppgraderingen av forumet eller så går dem bara inte att söka på :(

Rah
2002-07-31, 14:01
I så fall ska jag ge mina tips.
DX är inte muskeluppbyggande, däremot är det bra när man deffar. Det ökar förbränningen i kroppen.
Man får en ruskig adrenalineffekt de första två-tre gångerna man använder det, sedan får man ingen kick längre.
Förbränningseffekten är dock kvar.

Honken
2002-07-31, 14:16
Originally posted by Rah
I så fall ska jag ge mina tips.
DX är inte muskeluppbyggande, däremot är det bra när man deffar. Det ökar förbränningen i kroppen.
Man får en ruskig adrenalineffekt de första två-tre gångerna man använder det, sedan får man ingen kick längre.
Förbränningseffekten är dock kvar.

Bra svar! Har du något annat att rekommendera vad gäller adrenalin boosters då?
Eller muskeluppbyggande (lagligt) över huvud taget?
Jag kör bara med trippel vassle från twin lab just nu...om jag tar DX samtidigt, försvinner effekten av proteinpulvret då? :smash:

Patte
2002-07-31, 14:30
Effekten av proteinpulvret försvinner absolut inte! Vill du börja med något tillskott till så rekommenderar jag Kreatin eller Glutamin, båda super produkter!

Har precis upptäckt att det är väldigt stor skillnad på kreatin och kreatin. Körde först med Eiselt och fick ganska dålig effekt, detta var i början när jag tränade och ska inte klanka ner på det för jag skötte inte kosten eller nåt. Efter det testade jag Strength vilket gav en liten effekt men det var inte mycket, och nu kör jag på ASTs och får en grym effekt, och ännu bättre effekt är det om man kombinerar det med ALA! :muscle:

Honken
2002-07-31, 14:36
Originally posted by Patte
Effekten av proteinpulvret försvinner absolut inte! Vill du börja med något tillskott till så rekommenderar jag Kreatin eller Glutamin, båda super produkter!

Har precis upptäckt att det är väldigt stor skillnad på kreatin och kreatin. Körde först med Eiselt och fick ganska dålig effekt, detta var i början när jag tränade och ska inte klanka ner på det för jag skötte inte kosten eller nåt. Efter det testade jag Strength vilket gav en liten effekt men det var inte mycket, och nu kör jag på ASTs och får en grym effekt, och ännu bättre effekt är det om man kombinerar det med ALA! :muscle:

Är det L-glutamin du menar då? från AST. Vad är ALA för något?
Hur mycket sånt kan man stoppa i sig innan testiklarna förtvinar och man får överdos :eating: ? Protein, glutamin och ALA är ok att ta samtidigt, eller? Eller ska ALA bara tas i samband med kreatin?

Patte
2002-07-31, 14:41
Protein, Glutamin (ja det är L-glutamin), Kreatin och ALA samtidigt och du kommer att växa så det knakar! Förutsatt att du har koll på din kost och träning i övrigt :D Det kan du käka hur mycket som helst! ALA tar jag iaf 600mg/dag, vilket motsvara 3 kapslar om man räknar på ASTs!

ASTs produkttext om ALA
Alpha Lipoic Acid (liponsyra) härmar insulin ungefär som vanadyl, men till och med bättre. Insulin är din kropps hormon för lagring av näring. När insulin eller ett insulinhärmande ämne utsöndras i ditt blod, pumpar blodet socker
(glukos), protein och annan näring in i muskelvävnaden. Det har också rapporterats att ALA inte bara ökar glukos-(blodsocker)upptaget från muskelcellerna utan också minskar glukosupptaget från fettcellerna! Resultatet av detta är att mer energi lagras i dina muskler och mindre fett lagras i din kropp!

Det har rapporterats att genom att ta ALA tillsammmans med Creatine HSC ges dramatiska ökningar i muskelmassa och styrka.

Man tror också att Alpha Lipoic Acid är en mycket kraftfull antioxidant. Den hjälper röda blodceller och fettsyror från oxidation, som orsakas av träning, och från UVA-skador från för mycket solljus.

Honken
2002-07-31, 14:47
Originally posted by Patte
Förutsatt att du har koll på din kost och träning i övrigt :D
ASTs produkttext om ALA


Träningen har jag stenhård koll på, däremot kosten är väl lite si så där. Vissa säger att för att ha koll på kosten ska man käka 5 gånger per dag, varav 3 gånger ska innehålla fisk, kött, eller kyckling...massa äggvitor stekta i fettfri spray osv. Så långt har jag inte gått i kosten. Jag går i vart fall aldrig hungrig, avstår ofta från snabbmat och äter mycket tonfisk och kyckling. Dock äter jag bara frukost (lite) lunch och kvällsmat. Lunchen blir allsidig, medan kvällsmaten oftast blir yoghurt osv. Jag tycker det känns väldigt jobbigt att dels träna varje dag och sedan stå och laga massa mat många gånger om dagen. Jag pluggar ju också, så ofta blir lunchen i skolan.

Vad är din definition på att ha koll på kosten? Det där tycker jag är en ganska svår bit, men ack så naggande viktig.
Är kreatin ett måste för att ALA ska vara till nån nytta, eller räcker det med glutamin, protein och ALA?

Patte
2002-07-31, 14:53
Jag har aldrig testat att använda ALA utan kreatin, och har bara använt ALA lite och kör på en kur med det nu och det känns jävligt bra :D Vill du ha mer information om ALA så finns det en hel del frågor och svar på ASTs amerikanska hemsida, och det finns även en del på den svenska.

Min definition på att ha koll på kosten är att man får i sig tillräckligt med protein från varierande källor samt har någonlunda koll på resten oxå! Detta betyder inte att du måste skriva upp exakt vad du äter utan mer att du ser till att du får i dig tillräckligt med protein med hjälp av maten. Själv är jag så lat så det blir mycket hellre proteinpulver och måltidsersättare istället för att stå och laga mat :D

Mycket hänger på kosten runt träningen och här finns en artikel om lite näringstiming:
http://www.muskelbyggarn.com/artiklar/timing_kosttillskott.html

Petrus
2002-08-01, 07:58
Att ha koll på kosten är A och O inom träningen. Vissa "experter" hävdar att träningen tutgör 20% och kosten 80% av ditt slutliga resultat. Jag vill nog inte säga emot...
Om du som jag har svårt för att äta ordentligt, tillräckligt mycket, ofta, är lat, etc. så är ju kostillskott som proteinpulver, måltidsersättare, etc en dröm. Ca 80% av min kost består av pulver... :cheers:
Pattes förslag på Glutamin, Kreatim och ALA är onekligen en bra kombination. Men låt plånbken mestämma hur mycket pengar du vill lägga på tillskotten, inte huvudet - då slutar det som med mig. Du kommer se ut som en vandrande proteinburk... :angel:
Vänligen,,,
Petrus

Honken
2002-08-01, 14:01
Originally posted by Tinner
Att ha koll på kosten är A och O inom träningen. Vissa "experter" hävdar att träningen tutgör 20% och kosten 80% av ditt slutliga resultat. Jag vill nog inte säga emot...
Om du som jag har svårt för att äta ordentligt, tillräckligt mycket, ofta, är lat, etc. så är ju kostillskott som proteinpulver, måltidsersättare, etc en dröm. Ca 80% av min kost består av pulver... :cheersPetrus

Har du något bra tips på måltidsersättare du märkt fungerar? Det är ju ofta så att man inte känner för att äta eller laga mat, då kan ju en måltidsersättare vara bra. Något tips?

blunder
2002-08-01, 14:04
Originally posted by Honken


Har du något bra tips på måltidsersättare du märkt fungerar? Det är ju ofta så att man inte känner för att äta eller laga mat, då kan ju en måltidsersättare vara bra. Något tips?

Opti Pro Meal Double Choclate såklart :)

http://www.muskelbyggarn.com/optimum/produkter/optipro.html

Honken
2002-08-01, 14:10
Originally posted by Tinner
Men låt plånbken mestämma hur mycket pengar du vill lägga på tillskotten, inte huvudet - då slutar det som med mig. Du kommer se ut som en vandrande proteinburk... :angel:
Vänligen,,,
Petrus

Efter att ha kollat igenom alla olika preparat jag skulle vilja kosta på mig och sedan kollar vad det skulle kosta så förstår jag utan tvekan att det måste ha varit en styrketränare/bodybuildare som myntade begreppet: Det kostar att ligga på topp :booty: