handdator

Visa fullständig version : HJÄLP!! symmetriska problem...


Vic
2002-07-31, 10:29
Mitt problem blir bara värre och värre eller skall jag säga störe.
Min högra Latissius d. är betydligt mycket större än min vänstra. Jag upprepar att den är betydligt större...

Jag kan tänka mig att denna osymmetri har kommit ifrån att min vänstra bicce och bakre axelhuvud är en aningen starkare än dom högra. Men hur attans skall jag nu göra för att vänstra sidan skall komma i fatt. Är hantelrodd enda utvägen eller kanske det kommer jämna ut sig med tiden ??

Mvh V

Daemon
2002-07-31, 12:00
Det kan vara så att muskelfästena till "latsen" sitter olika högt, vilket då medför att är större på ena sidan. Inte helt ovanligt.

Är ingen expert i ämnet :D men det jag kan tänka mig är att det isåfall är möjligt att stretcha "latsen" mer på den sidan.
Finns säkert någon som har nån bra ide.

Det ska tydligen finnas knep för att få sidorna att likna varandra mer när man posar, spänna den stora sidan mindre typ...

Petrus
2002-08-01, 09:00
Ingen expert jag heller inom detta området, men det kommer säkerligen att "fixa sig självt" efterhand. Om du vill testa enarmsövningar så kan man göra de flesta övningar med en arm sitället för två. Hantelrodd, rodd i cable etc...
Försök annars att verkligen koncentrera dig på att dra lika mycket med båda armarna. Måhända att du måste hänga av lite vikter för att komma in i rätta känslan, but so be it.
Vänligen,,,
Petrus

Vic
2002-08-01, 10:20
Jag tackar ödmjukast för svaren.

Är inte så mcket för enhands övningar speciellt inte med kabel, men men man kanske inte har så mycket till val:(

Mvh

Arne Persson
2002-08-01, 10:34
Jag skulle nog inte rekommendera enarmsövningar utan tvåhandsövningar med totalkonc. på den släpande sidan samt att du mentalt "skiter" i den "friska" sidan. Det är viktigt med kontakten i ditt fall. Lycka till.:thumbup: