handdator

Visa fullständig version : Behöver verkligen MYCKET HJÄLP med kosten/tillskotten.


Millard
2005-11-30, 09:52
Hejsan!

Har nyligen börjat köra styrketräning/konditionsträning för att gå upp i muskelmassa och ner i kroppsfett. För närvarande väger jag ca 133kg och mitt veckoschema ser ut på följande sätt i nuläget:

Måndag
Prommenad 1-2 timmar

Tisdag
Prommenad 1-2 timmar

Onsdag
Styrketräning: Rygg, hamstring och Biceps

Torsdag
Vila

Fredag
Styrketräning: Quadriceps, vader och mage.

Lördag
Prommenad 1-2 timmar

Söndag
Styrketräning: Bröst, triceps och axlar


Kost/kosttillskått
Börjar morgonen med en Stacker10 sedan ser det ut på följande sätt:

Frukost
Nått kessella recept eller Lättfil med Kellogs K-Special eller Nestle fullkornsvälling 3 DL

Mellanmål

Nått kessella recept eller Lättfil med Kellogs K-Special eller Nestle fullkornsvälling 3 DL

Lunch
Fullkornspasta/ris med kyckling eller fisk

Mellanmål

Nått kessella recept eller Lättfil med Kellogs K-Special eller Nestle fullkornsvälling 3 DL

Kvällsmat

Nått kessella recept eller Lättfil med Kellogs K-Special eller Nestle fullkornsvälling 3 DL

Det jag nu funderar på att göra är att beställa lite mer tillskott. Har funderat på Kreatin och ALA. Dessa verkar finnas massa varianter av, och jag skulle verkigen behöva tips på vilka ni tror skulle passa mig. Målsättningen är som sagt att kunna bygga muskler pasrallelt med att gå ned i kroppsfett. Har kollat in lite produkter på AST Sport Science, och funderar nu på att beställa dessa produkter:

Protein
VP2 Whey Isolate (AST Produkt)

Kreatin
Creatine HSC (AST Produkt)

ALA
R-ALA 200 (AST Produkt)

Tror ni att detta kan ge någon märkbar effekt eller slänger jag ut pengar i onödan. Om någon här har testat något av åvanstående produkter skulle jag vara överlycklig om man kunde få en recention. Har ni synpunkter på kosten skulle jag också vara glad om Ni ville komma med förslag vad jag bör ändra på.

Tack på förhand!

Baha
2005-11-30, 09:59
Köp ej ast, för dyrt.

Du har nyss börjat träna, tycker kreatin ej e nödvändigt, vänta tills det börjar sega för att få en mer märkbar effekt.

inte för att du egentlitgen behöver nåt kosttilskott, men kör vitamin/mineral, fiskolja, ngt proteinpulver(OM du ej tycker du får tillräckligt i kosten) eller kanske ersätta lite kesella *spy*

och igen, köp ej ast för dyrt.

King Grub
2005-11-30, 10:33
Matschemat är riktigt dåligt. Mitt svar blir ungefär detsamma som Joachim gav dig i din tråd på Body:s forum. Ät riktig mat i stället för fil och skräpflingor/välling varje mål som ger dig konstant förhöjda insulinnivåer och motverkar dina mål.

Tillskotten är bra, men dyra.