handdator

Visa fullständig version : Om terrorism.


TheGovernator
2005-11-30, 08:48
Hur ser terrorismens ansikte ut enligt dig?
Vad/vem relaterar du främst terrorism till?

bolt
2005-11-30, 09:03
Skolarbete?

Kwon
2005-11-30, 09:32
Melish.

She is teh Kolozzeum terror! :thumbup:

kharon
2005-11-30, 09:37
Skolarbete?

Ganska tydligt, va? :D

skaparn
2005-11-30, 10:27
Hur ser terrorismens ansikte ut enligt dig?
Vad/vem relaterar du främst terrorism till?

På båda frågorna

http://www.sr.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/91/62629_156_150.jpg

Jay-Z
2005-11-30, 10:29
Jack Bauer. http://homepages.inf.ed.ac.uk/dreitter/blog/archives/bauer2.jpg

mela
2005-11-30, 10:32
Melish.

She is teh Kolozzeum terror! :thumbup:


HAHA!! Jo precis så är det.. Vänta bara så kommer jag och terrar er :D

Nitrometan
2005-11-30, 10:33
HAHA!! Jo precis så är det.. Vänta bara så kommer jag och terrar er :D
Oh. The terror!

H.Emanuel
2005-11-30, 10:35
Jag höll på att skriva män med arabiskt utseende, men jag ändrade mig. Terrorismens ansikte kan se ut som vilket ansikte som helst, det är det som är grejen, man ska inte ana något.

Mel
2005-11-30, 10:42
Terrorn har två ansikten, helt beroende av "sidan" ;)

http://photos1.blogger.com/img/101/2476/400/GWB_captures_UBL.jpg

Bjorne
2005-11-30, 10:50
Ska jag vara ärlig så tänker jag terrorist när jag ser valfri arab med skägg nere på stan, kvinna som man.

Snake
2005-11-30, 10:53
Tomten är en terrorist. :devil:

H.Emanuel
2005-11-30, 10:53
Ska jag vara ärlig så tänker jag terrorist när jag ser valfri arab med skägg nere på stan, kvinna som man.
Gå fram och fråga lite försiktigt om du kan få en autograf

Bjorne
2005-11-30, 10:53
Jag höll på att skriva män med arabiskt utseende, men jag ändrade mig. Terrorismens ansikte kan se ut som vilket ansikte som helst, det är det som är grejen, man ska inte ana något.Sedan att alla som kapade plan (i terroriständamål) eller gjort sig skylldiga till bombdåd på senare tid haft "olivfärgad-hud" spelar ingen roll?

Det ger ju en bild - lite synd om alla araber som inte är terrorister kan jag också tycka då.

Kwon
2005-11-30, 10:55
Många tror jag tänker på Bin Laden.

-

Lasse: Whatcha Bin doin' recently Osama?

Osama: Me?

Lasse: Yeah You!

Osama: Osama Bin Liftin'!

H.Emanuel
2005-11-30, 10:56
Sedan att alla som kapade plan (i terroriständamål) eller gjort sig skylldiga till bombdåd på senare tid haft "olivfärgad-hud" spelar ingen roll?

Det ger ju en bild - lite synd om alla araber som inte är terrorister kan jag också tycka då.
På senare tid, ja. men terrorism är ingenting nytt bara för att det står i tidningarna, det har funnits dåd genom historien utförda av folk lika vita som lättkesella i fejorna

Bjorne
2005-11-30, 10:58
På senare tid, ja. men terrorism är ingenting nytt bara för att det står i tidningarna, det har funnits dåd genom historien utförda av folk lika vita som lättkesella i fejornaDet är väl trots allt den aktuella terrorism som är intressant och inte den som hände för mer än tio år sidan...

Dessutom brukar terrordåd som utförs av vita, hålla sig lokalt inom landet ifall jag inte minns fel. Inte säker på detta, då man kan tolka terrorism lite hur som, US's angrepp emot Afghanistan kan ju ses som terrorism.

H.Emanuel
2005-11-30, 11:05
USA har alltid varit med och bombat överallt. Enligt dem vi kallar terrorister så är det jänkarna som är terrorister. Jävla idioter

Jay-Z
2005-11-30, 11:15
Har ni hört Robin Williams stand-up om terrorister på flygplan?

Stewardess: Now we are going to have some random bag-checks. Remember these are totally random: "Hassen-bin-Seen. Achim-bin-Laid. Chavent-bin-Facked. Judy Smith"

14 Arabs and a Blonde and every Black man and every Hispanic man in the room is going: "Thank you God! We're off the lift, motherfucker! Get ready, habib, it's your turn now".

hangatyr
2005-11-30, 13:19
Ska jag vara ärlig så tänker jag terrorist när jag ser valfri arab med skägg nere på stan, kvinna som man.

eh?

Trance
2005-11-30, 13:42
USA har alltid varit med och bombat överallt. Enligt dem vi kallar terrorister så är det jänkarna som är terrorister. Jävla idioter

Vilka är idioter?

hangatyr
2005-11-30, 13:46
på tal om terrorizm:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=495322

att överväga att bomba en fullt legitim nyhetsstation, är det kosher om man säger sig bekämpa terrorizm?

Nitrometan
2005-11-30, 13:56
Dessutom brukar terrordåd som utförs av vita, hålla sig lokalt inom landet ifall jag inte minns fel.
IRA bombade rätt friskt i London. London är inte Irland. De slog till i engelsmännens hemland.

När judarna efter andra världskriget ville ha ett eget land så agerade de som terrorister. De ville ha bort engelsmännen från Palestina och ta över landet. Engelsmännen pallade inte så länge utan lät dem "få" landet.

Hangatyr: De var ju terrorister! CIA sa att de var terrorister! Terroristerna fick ut "sin" information, kunde uppmana till terrorism och ge en "motbild" till USA:s nyhetsrapportering. Det var ju krig! "War on terrorism". Klart att man ska bomba när det är krig!

Bjorne
2005-11-30, 14:00
eh?Det var ett (lite kontroversiellt) skämt.

Bjorne
2005-11-30, 14:07
IRA bombade rätt friskt i London. London är inte Irland. De slog till i engelsmännens hemland.

När judarna efter andra världskriget ville ha ett eget land så agerade de som terrorister. De ville ha bort engelsmännen från Palestina och ta över landet. Engelsmännen pallade inte så länge utan lät dem "få" landet.Brukar skrev jag. Tänker på de man hörde om, de som skickade vitt-pulver inom US, bombade oklahoma center.

Nitrometan
2005-11-30, 15:21
Brukar skrev jag. Tänker på de man hörde om, de som skickade vitt-pulver inom US, bombade oklahoma center.
och UNA-bomber antar jag?

Enstaka galningar.

IRA bombade i London i nästan 30 år. Konstigt att du inte har hört talas om dem.

TheGovernator
2005-11-30, 16:21
Skolarbete?

Ehhh... nej? *innocent*

Bjorne
2005-11-30, 16:36
och UNA-bomber antar jag?

Enstaka galningar.

IRA bombade i London i nästan 30 år. Konstigt att du inte har hört talas om dem.Nä, det är klart det händer. Det är bara min tolkning av det hela att vita lever i de mindre undertrycka länderna och då får skylla på de som trycker ner dem inom landet, medans färgade lever i undertrycka länder och blir arga på de stora vita länderna. IRA känns intern på något sätt.

skaparn
2005-11-30, 17:08
Nä, det är klart det händer. Det är bara min tolkning av det hela att vita lever i de mindre undertrycka länderna och då får skylla på de som trycker ner dem inom landet, medans färgade lever i undertrycka länder och blir arga på de stora vita länderna. IRA känns intern på något sätt.

Ehh, kan du månne göra det där lite tydligare?

Bjorne
2005-11-30, 17:43
Ehh, kan du månne göra det där lite tydligare?Kan skriva ut en steg-för-steg-lista så blir det kanske lättare.

Vita lever huvudsakligen i rika länder, färgade i fattiga länder.

Rika länder trycker ofta ner fattiga länder eller kör över dem på ett eller annat sätt.

Folk i dessa fattiga länderna blir då arga på de rika länderna som trycker ner dem.

Resultatet är då ex bomber i tunnelbanor eller flygplan som krashar in i skyskrapor.

Folk i de rika länderna som anser sig bli överkörda, blir oftast inte detta av fattiga länder eller för den delen rika länder, eftersom de just lever i ett rikt land och ett rikt land är inte ett överkört land. Utan de består i stället av grupper som anser sig bli överkörda av folk i sina egna länder, eftersom de är de enda som kommer åt dem.

Resultat är ex bomben som small av i Oklahoma.

XroW
2005-11-30, 17:48
USA har alltid varit med och bombat överallt. Enligt dem vi kallar terrorister så är det jänkarna som är terrorister. Jävla idioter



you can trust the Americans to do the right thing after they've tried everything else.


Stämmer det ?

Mass-Tech
2005-11-30, 17:51
Jag tänkte mer på öst-tyskarna än araberna.

morte
2005-11-30, 17:53
Terrorismens ansikte är en fjunig västerländsk arab, intelligent men socialt obegåvad, har bruna manchesterbyxor och är mobbad. Precis samma "typ" som hade löpt amik och skjutit på sina skol"kamrater" om han var en nyans vitare och bodde i USA.

Tesla
2005-11-30, 18:05
Jag anser att amerikanarna och israelerna e dom värsta teroristerna.

Trance
2005-11-30, 18:08
Jag anser att amerikanarna och israelerna e dom värsta teroristerna.

Vad är din definition av terrorist?

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:11
Jag anser att amerikanarna och israelerna e dom värsta teroristerna.

:thumbup:

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:13
Vad är din definition av terrorist?

Terrorister är fattiga förtryckta människor som gör motstånd!!

Trance
2005-11-30, 18:14
Terrorister är fattiga förtryckta människor som gör motstånd!!

Som Ghandi?

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:17
Som Ghandi?

Han stödde motståndet samtidigt som han predikade om fred osv, så ja enligt england var han det, men eftersom jag tyckte motståndet var berättigat var han i min synvinkel inte det. Så det är ju till betraktaren att avgöra, vem som är god, vem som är ond osv.

morte
2005-11-30, 18:18
Terrorister är fattiga förtryckta människor som gör motstånd!!

Som de tyska "varulvsförbanden" då?

backflash
2005-11-30, 18:19
Terrorister är fattiga förtryckta människor som gör motstånd!!


är fattiga förtryckta människor förtryckta även av de som ej kallar dem terrorister, och kanske till och med omfamnar dem?

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:21
Som de tyska "varulvsförbanden" då?

Vet inte så mycket om dom men dom var nog terrorister eftersom dom var på "fiendens sida" ;)

Trance
2005-11-30, 18:24
Han stödde motståndet samtidigt som han predikade om fred osv, så ja enligt england var han det, men eftersom jag tyckte motståndet var berättigat var han i min synvinkel inte det. Så det är ju till betraktaren att avgöra, vem som är god, vem som är ond osv.

Det handlar om metoder, en terrorist vill skrämma en befolkning att göra vad de vill. Nu förtiden handlar detta ofta genom att döda så många civila som möjligt.

Jag vet att Sverige är uppfostrat lite halvrött, men tänk igenom argumenten. Jag håller med om att många fall så uppträder USA/Israel dumt och att flera folk är indirekt/direkt förtryckta. Däremot så försvarar ni ofta ett gäng rasistiska, religiösa fanatiker som vill döda alla som inte tycker som dem. Känns inte det lite dumt?

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:29
Det handlar om metoder, en terrorist vill skrämma en befolkning att göra vad de vill. Nu förtiden handlar detta ofta genom att döda så många civila som möjligt.

Jag vet att Sverige är uppfostrat lite halvrött, men tänk igenom argumenten. Jag håller med om att många fall så uppträder USA/Israel dumt och att flera folk är indirekt/direkt förtryckta. Däremot så försvarar ni ofta ett gäng rasistiska, religiösa fanatiker som vill döda alla som inte tycker som dem. Känns inte det lite dumt?

Jag försvarar inte Alqaida och andra fundamentalister men däremot Palestinerna och ett flertal befrielse armeér. Så nej det känns inte dumt men jag förstår din poäng, men kan sällan vara 100% för eller emot i dessa fall.

Trance
2005-11-30, 18:39
Jag försvarar inte Alqaida och andra fundamentalister men däremot Palestinerna och ett flertal befrielse armeér. Så nej det känns inte dumt men jag förstår din poäng, men kan sällan vara 100% för eller emot i dessa fall.

Hur står du i palestina/israel-konflikten då?

Shadow Warrior
2005-11-30, 18:44
Hur står du i palestina/israel-konflikten då?

USAs involvering är för stor och Palestierna borde ges en fri stat.

Yankeee
2005-11-30, 18:45
Kan skriva ut en steg-för-steg-lista så blir det kanske lättare.

Vita lever huvudsakligen i rika länder, färgade i fattiga länder.

Rika länder trycker ofta ner fattiga länder eller kör över dem på ett eller annat sätt.

Folk i dessa fattiga länderna blir då arga på de rika länderna som trycker ner dem.

Resultatet är då ex bomber i tunnelbanor eller flygplan som krashar in i skyskrapor.

Folk i de rika länderna som anser sig bli överkörda, blir oftast inte detta av fattiga länder eller för den delen rika länder, eftersom de just lever i ett rikt land och ett rikt land är inte ett överkört land. Utan de består i stället av grupper som anser sig bli överkörda av folk i sina egna länder, eftersom de är de enda som kommer åt dem.

Resultat är ex bomben som small av i Oklahoma.

Bara svartskallar som bombar, bara de som är dumma nog att göra det. Jävla pack de där mörkhyade.




Oklahomabombaren...
http://wwwimage.cbsnews.com/images/2001/05/29/image293827x.jpg

Trance
2005-11-30, 18:47
USAs involvering är för stor och Palestierna borde ges en fri stat.

Så du tror att de har större chans att få en egen stat om USA inte skulle blanda sig i så mycket?

Shadow Warrior
2005-11-30, 19:42
Så du tror att de har större chans att få en egen stat om USA inte skulle blanda sig i så mycket?

Hehe, nej du har du rätt i men att USA utrustat Israel med kärnvapen och kemiska vapen är inte heller så bra.... ;)

Trance
2005-11-30, 19:49
Hehe, nej du har du rätt i men att USA utrustat Israel med kärnvapen och kemiska vapen är inte heller så bra.... ;)

Har de? Du tror inte Israel lyckats få fram det på egen hand? Sverige skulle lätt kunna få fram det på egen hand om vi ville.

Sedan kemiska vapen har jag inte läst något om, vart kan man läsa om det?

Däremot har USA genom åren gett Israel väldigt stora pengar i bidrag och konventiella vapen. Men Israel har alltid varit "bättre" på att kriga än arabstaterna, efter andra världskriget så blev ju t.ex. Tyskland dömt till att betala skadestånd i form av tanks(har jag för mig) till Israel. Vapen som Israel behöver eftersom de blir attackerade av omkringliggande stater lite då och då.

Det är ju extrem rasism mot judar i arabvärlden, flera utav deras ledare ser ju det som ett mål att totalt utplåna Israel från kartan. Hur många västerländska ledare har sagt det om Palestina?

Allan
2005-11-30, 19:57
Trance, du snackar en massa om saker du inte har en susning om.

allan

Trance
2005-11-30, 19:58
Trance, du snackar en massa om saker du inte har en susning om.

allan

Exempel?

Allan
2005-11-30, 20:00
Bra bok om terrorismen: http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=147&func=show_i&product_id=3201

Björn Kumm, Terrorismens historia


allan

Trance
2005-11-30, 20:02
Exempel?

Tanksen var visst köpta från Tyskland, USA vägrade sälja.

Bjorne
2005-11-30, 20:04
Bara svartskallar som bombar, bara de som är dumma nog att göra det. Jävla pack de där mörkhyade.




Oklahomabombaren...
http://wwwimage.cbsnews.com/images/2001/05/29/image293827x.jpgOM du hade läst vad jag skrev, så hade du förståt vad jag syftade på.

Jag skrev ju just att vita förgrep sig på sitt eget land, Oklahomabombaren var vit och amerikansk medborgare, han angrep US.

Svårt?

Trance
2005-11-30, 20:05
Bra bok om terrorismen: http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=147&func=show_i&product_id=3201

Björn Kumm, Terrorismens historia


allan

Ja, fin bok. Men min fråga kvarstår.

Trekker
2005-11-30, 20:08
Som de tyska "varulvsförbanden" då?

Deras uppgift var ju egentligen att skapa ett tyskt motstånd mot invasionsmakten och skada deras svaga punkter. Klassas det som terrorism eller som reguljär strid? Enligt mig var det inte terrorism dom skulle syssla med, utan en förlängning av kriget. Som tur var uppstod ju aldrig dessa grupper med något avgörande antal/resultat.

Yankeee
2005-11-30, 20:12
OM du hade läst vad jag skrev, så hade du förståt vad jag syftade på.

Jag skrev ju just att vita förgrep sig på sitt eget land, Oklahomabombaren var vit och amerikansk medborgare, han angrep US.

Svårt?

Nja, du skrev "Folk i de rika länderna som anser sig bli överkörda" och "Vita lever huvudsakligen i rika länder, färgade i fattiga länder."

Bjorne
2005-11-30, 20:39
Nja, du skrev "Folk i de rika länderna som anser sig bli överkörda" och "Vita lever huvudsakligen i rika länder, färgade i fattiga länder."Det är väl underförstått vad jag syftade på då.

Dessutom var det en förklaring på något jag tidigare skrivit i tråden, som en annan herre inte förstod.

Yankeee
2005-11-30, 20:40
Det är väl underförstått vad jag syftade på då.


Jag är svart och dum, fattar inte sånt.

Allan
2005-11-30, 20:42
Jag är svart och dum, fattar inte sånt.

:D


allan

Bjorne
2005-11-30, 20:44
Jag är svart och dum, fattar inte sånt.Antog att det var något med dig...

Trance
2005-11-30, 21:14
Trance, du snackar en massa om saker du inte har en susning om.

allan

Allan, om du inte skall motivera dig så är det väl bättre att du inte postar liknande idiotangrepp. Det är lite smått irriterande att du så ofta postar en idiotsak(t.ex. förolämpning, denna och några andra trådar) som du sedan bara struntar i att förklara eller en när en faktasak blir utmanad så struntar du bara i att svara då också(t.ex. alkoholism är inte så farligt).

Sedan när jag ändå är igång så kan du sluta att ta bort vissa av mina poster som uppenbarligen inte är något regelbrott. Skämtar med Nina Lätt(skrev till och med att det var ett skämt) och det ryker medans andra medlemmar får anklaga varandra för prep osv. Om det inte var du så ber jag om ursäkt och skyldig moderator får känna sig träffad.

Kärleksfull, Trance.