handdator

Visa fullständig version : Sömnproblem!


TigerÖga
2005-11-29, 13:01
Hej jag vet inte var jag ska skriva det så jag skriver det här. Jag har på sista tiden nu haft stora problem att sova. Jag lägger mig alltid runt 11 om det inte är helg. Går i skola och tränar 6 gånger i veckan 4 styrka 2 brottningar. Känns att när jag går och lägger mig att jag är pissnödig hela tiden så ja typ tvångs pisar säkert 4 gånger eller nåt.

Baha
2005-11-29, 13:11
pissningen beror väl typ på nervositet kan man säga.


svårt veta vad det kan bero ppå?

övertränad?

stress i vardagen i ngn form?

tränar sent på kvällen och äter mkt innan läggdags?



använder du koffein i ngn form, cola kaffe tabletter etc, så sluta helt med det.

Mental
2005-11-29, 13:44
Kreatin som gör att du pissar massor?

HerrArne
2005-11-29, 13:49
Känns att när jag går och lägger mig att jag är pissnödig hela tiden så ja typ tvångs pisar säkert 4 gånger eller nåt.

Tar det lång tid? Behöver du sova så mycket som du får göra om du somnar prick 23?

Isåfall -- lägg dig så mycket tidigare som det tar att ränna & pinka 4 ggr?

(Själv springer jag minst en gång på natten, inte helt sällan två, när jag dricker så mycket att jag känner mig nöjd... Hur mycket det stör sömnen vet jag inte eftersom den hursomhelst är helt körd i mitt fall --- sömnapnesyndrom, allvarligt, ännu obehandlat... :) )

mangemani
2005-11-29, 14:07
när jag "gick rakt in i väggen" för nått år sen och var som mest övertränad,så var sömn problem ett utav dom stora problemen...bara en tanke.

TigerÖga
2005-11-29, 14:23
använder du koffein i ngn form, cola kaffe tabletter etc, så sluta helt med det.

Inga dumma medel vanligt protein här :)

TigerÖga
2005-11-29, 14:29
när jag "gick rakt in i väggen" för nått år sen och var som mest övertränad,så var sömn problem ett utav dom stora problemen...bara en tanke.

Gav mig en tankeställare man ja fattar inte ja har bara haft mycket positiva ökningar dvs med detta intensiva schema jag har nu. :confused: ska jag sänka mina styrkedagar till 3 så vet jag inte hur jag ska lägga upp det eftersom jag hatar att träna många muskler på engång tappar fokus efter en timme på gymmet :S..

så här ser schemat ut just nu upplägget känns bra men de blir lite mycket endå. *screwy*

mån: Rygg underarmar / brottas
bröst tricep
vila / brottas
axlar biceps
Fre: ben
vila
vila

mangemani
2005-11-29, 14:46
pröva att dra ner till iaf 3 dar i veckan där du tränar 2 muskelgrupper per pass och sen kanske slänger in nån mer vilodag samt kanske äta lite mer?

som sagt,det var bara en tanke,kanske inte beror på överträning heller,men om det nu är det,så är detta som jag nyss skrev iaf mitt sätt att ta mej ur problemet vilket funkade,kanske funkar på dej med.

HerrArne
2005-11-29, 14:58
1. Du har svårt att somna eftersom du är pissnödig.

2. Din träning går bra, och ger bra resultat.

3. Du drar slutsatsen att du är pissnödig på kvällarna eftersom du övertränar, eftersom andra som övertränat drabbats av sömnproblem (men var det pissnödiga DE blev?).

4. För att korrigera detta tänker du, om jag fattar rätt, minska antalet träningsdagar men behålla total träningsmängd lika.

Hallå? Hallåååååå? Var är den stora okrossbara logiken i ovanstående?

Varför inte prova det enklaste först: Drick Mindre På Kvällen... :)

zeusden1
2007-06-22, 10:59
1. Du har svårt att somna eftersom du är pissnödig.

2. Din träning går bra, och ger bra resultat.

3. Du drar slutsatsen att du är pissnödig på kvällarna eftersom du övertränar, eftersom andra som övertränat drabbats av sömnproblem (men var det pissnödiga DE blev?).

4. För att korrigera detta tänker du, om jag fattar rätt, minska antalet träningsdagar men behålla total träningsmängd lika.

Hallå? Hallåååååå? Var är den stora okrossbara logiken i ovanstående?

Varför inte prova det enklaste först: Drick Mindre På Kvällen... :)

Jag har problemet Nr 1, men ditt tips funkar inte! Jag har försökt, slutar jag dricka vatten typ 3 timmar för jag ska sova så måste jag ändå upp och springa på natten... :(

zeusden1
2007-06-22, 11:00
ojoj, gammal tråd

King Grub
2007-06-22, 11:07
Jag har försökt, slutar jag dricka vatten typ 3 timmar för jag ska sova så måste jag ändå upp och springa på natten... :(

Är det 1 gång eller 10 gånger? En eller par gånger är helt normalt.