handdator

Visa fullständig version : Obefintlig morgonhunger


H.Emanuel
2005-11-29, 10:20
Jag har svårt att äta det först jag gör när jag kliver upp. Det brukar bli att jag dricker kaffe bara och inväntar hungern. Kan det ha att göra med att jag äter kvarg innan sänggåendet, alltså att mättnaden sitter i? Och hur viktigt är det att snabbt äta frukost efter uppvaknandet egentligen. Jag menar, kan man köra cardio innan frukost alt ta en snabb promenad, så borde man väl kunna "svälta" ett par timmar även stillasittande?

Nina L
2005-11-29, 10:21
Jag väntar gärna med frukosten tills jag blir hungrig. Kör jag cardio så brukar jag bli hungrig efter det i allla fall.

Spannmål
2005-11-29, 10:26
Att köra morgoncardio är att väga fastans nackdelar mot cardions fördelar. Låter du bara bli att äta får du liksom bara de negativa effekterna.

Du behöver nog en bra mixer och recept på en god havregrynsdrink, min vän.

H.Emanuel
2005-11-29, 10:28
Att köra morgoncardio är att väga fastans nackdelar mot cardions fördelar. Låter du bara bli att äta får du liksom bara de negativa effekterna.

Du behöver nog en bra mixer och recept på en god havregrynsdrink, min vän.
Det handlar inte så mycket om det. Jag har mixer och skulle kunna tillreda nåt. Vilka är de negativa effekterna du skriver om då?

Baha
2005-11-29, 10:40
tar det nån timme innan du äter om du bara dricker kaffe först eller tar det fram till lunch?

tar det bara nån timme så tror jag det kvittar i det långa loppet, som om du skulle sovit en timme längre typ och du slår mig knappast som elitbodybuildartypen heller. :)

Alexlindgren
2005-11-30, 17:32
men alltså, om jag springer på morgonen så blir jag hungrig, men inte annar :S

Det är ju så att om man springer på morgonen förbränner man ju maximalt med fett, borde det inte vara perfekt då att dra ut på ett litet 10-15 mins pass på morgonen och sedan käka?

jwzrd
2005-11-30, 17:35
men alltså, om jag springer på morgonen så blir jag hungrig, men inte annar :S

Det är ju så att om man springer på morgonen förbränner man ju maximalt med fett, borde det inte vara perfekt då att dra ut på ett litet 10-15 mins pass på morgonen och sedan käka?

Om du trivs med det och det gör dig hungrig (eftersom det är det du är ute efter) så är det väl en ypperlig ide?

Alexlindgren
2005-11-30, 18:20
finfint ;) kan ju alltid passa på att bränna lite fett också, men då får man ju en kombinerad deff/bulk period, går det?

King Grub
2005-11-30, 18:22
finfint ;) kan ju alltid passa på att bränna lite fett också, men då får man ju en kombinerad deff/bulk period, går det?

Det är dygnets totala energiintag minus dygnets totala energiförbrukning som avgör om du tappar eller ökar fettvikt.

Helena B
2005-11-30, 18:40
Måste du vara hungrig för att äta då? Jag får nästan aldrig hungerkänslor men jag äter ändå.

coxie
2005-11-30, 22:22
Jag tror att man vänjer sig vid frukost. Jag själv åt aldrig frukost förr och höll på att spy de första dagarna när jag tryckte i mig maten. Nu några veckor senare så är jag rejält hungrig på morgonen för kroppen verkar vant sig vid att den skall få mat.

cjs
2005-12-01, 11:17
Lyssna på kroppen, ät inte om du inte är hungrig.

Se på The Warrior Diet, där äter man bara lite under dagen om man är hungrig och väntar till kvällen med matintagen.

JJ
2005-12-01, 11:21
Jag är inte heller direkt hungrig på morgonen, men jag mixar mjölk, havregryn, lite linfrön och proteinpulver och dricker det.

Fartman
2005-12-01, 12:07
Jag är för trött för att känna något, så jag slevar i mig fil, havregryn och prottepulver blandat i en enda gröt.. går snabbt och är bra med näring
är inte hungrig men kan ändå äta så det känns bäst att helt enkelt tvinga i sig maten, men det är ju också för att jag inte har chans att äta frulle sen

Mental
2005-12-01, 13:08
Är jag inte hungrig sätter jag mig vid köksbordet och stoppar en skiva vitt bröd i rosten, så fort den jäveln börjar bli klar och det börjar lukta rostat bröd i köket så suger det till i magen och jag blir hungrig.

Jag är så lättlurad :D

Isabella
2005-12-01, 13:13
Men om man bara skulle käka när man var hungrig skulle jag käka väldigt lite vissa dagar, så det kan man inte gå efter...

cjs
2005-12-01, 14:04
Men om man bara skulle käka när man var hungrig skulle jag käka väldigt lite vissa dagar, så det kan man inte gå efter...

Är man frisk och aktiv blir man hungrig, det är ett friskhetstecken i sig. Misstänker man att man är sjuk, eller kanske är "kroniskt inaktiv" så bör man nog tvångsinta mat vid regelbundna tillfällen dock.

Isabella
2005-12-01, 18:08
Men för mig är det så om jag jobbar en hel dag, har ett aktivt jobb så känner jag inte av hungern på samma sätt som de dagar då jag är hemma o glor på tv. Jag är hungrigare när jag är hemma än när jag jobbar, det borde ju vara tvärtom eftersom jag gör av mig mer energi vid arbetsdagar..

Baha
2005-12-01, 18:24
tror man måste lära sig att skilja på hunger och att man är sugen typ.