handdator

Visa fullständig version : Bantning VS Deffning


mallex
2005-11-28, 22:22
Tjenare alla, jag har precis haft eller har en diskussion med min tjej om bantning och deffning. Hon påstår att om man deffar så bantar man och så fort man äter ett underskott av kalorier så bantar man, medan jag påstår att bantning är en mirakelkur där man äter ett för stort underskott av allt eller tex äter enbart grönsaker och inte får i sig nog mycket näring av någonting.

Kan någon berätta utförligt vad som är rätt och hur det egentligen är?

Behöver sätta henne på plats, kanske för första gången i livet. ;)

rQx
2005-11-28, 22:24
Vid bantning så bryr man sig inte om muskelmassan men det gör man vid deffning?

Tricklev
2005-11-28, 22:24
Din tjej har rätt, deffning är en slags bantning.

Bättre lycka nästa gång på att ha rätt dock :thumbup:

Jax
2005-11-28, 22:25
Bantning är ett samlingnamn och ingen speciell metod. Du har fel. Suck it in!

H.Emanuel
2005-11-29, 10:00
Vid bantning så bryr man sig inte om muskelmassan men det gör man vid deffning?
Så trodde jag också att det låg till. Dem jag träffat på som gått på diet för att gå ned har inte alls brytt sig om muskelmassa osv, dvs bantat

Trekker
2005-11-29, 10:09
Bantning är ett samlingnamn och ingen speciell metod. Du har fel. Suck it in!

Egentligen är bantning en speciell metod, gjord av William Banting.

H.Emanuel
2005-11-29, 10:11
Egentligen är bantning en speciell metod, gjord av William Banting.
Och vad hette den andre? John Deffing? :D

Wennerberg
2005-11-29, 10:36
Def heter det för man bli definierad, Dvs att man får fram musklerna och tar bort överflödsfettet. Banta äter man bara låg näring så allt försvinner.

Nina L
2005-11-29, 10:40
Behöver sätta henne på plats, kanske för första gången i livet. ;)
Då får du nog komma på något bättre, hehe.

Mental
2005-11-29, 10:44
Tja, jag säger gärna deffa, för det låter sundare och friskare än banta, men banta var just vad jag gjorde ;)

jwzrd
2005-11-29, 11:04
Det hela är mycket enkelt. Bantar gör man om man 1) inte tränar eller 2) helt enkelt bara tränat ett halvår så att det inte finns något att deffa fram. Bantning är det optimala sättet att se smalfet ut.

Mago
2005-11-29, 11:12
Egentligen är bantning en speciell metod, gjord av William Banting.

Kompletterar lite bara.
Han var alltså den första som skrev en bok i hur allmänheten skulle äta för att bli mindre feta. Hans metod gick ut på att äta mindre kolhydrater.

Edde_1
2005-11-29, 11:18
Skit i att sätta henne på plats, det är väl bättre att få sätta på henne :naughty:

Fartman
2005-11-29, 11:36
Deffa är när man har muskler.

Joppe
2005-11-29, 11:41
Kompletterar lite bara.
Han var alltså den första som skrev en bok i hur allmänheten skulle äta för att bli mindre feta. Hans metod gick ut på att äta mindre kolhydrater.

Hans dietförslag innehöll också en halv flaska vin per måltid, plus sherry eller madeira till efterrätt. Man skulle också ta sig en gin-grogg på sängkanten. Här hade vi en som kunde tänka långsiktigt, det ska vara KUL att banta! :)

skaparn
2005-11-29, 12:05
Deffa är ungefär som bulka - en omskrivning av ett ord som fått en negativ klang efter gemene man läst om det i kvällstidningar. Det förra används av folk som styrketränat minst en gång och vill gå ner i vikt, det senare av de som kanske styrketränat lite mer än en gång (men inte så mycket) och vill ha en ursäkt att vara feta.