handdator

Visa fullständig version : Resa till canarie öarna!


kollle1
2005-11-28, 18:04
är det nån som varit dit?,är spriten dyr?,vart ska man åka till för del av canarie öarna om det ska vara grisfest ställe?

H.Emanuel
2005-11-28, 18:13
är det nån som varit dit?,är spriten dyr?,vart ska man åka till för del av canarie öarna om det ska vara grisfest ställe?
Jag tog en sista minuten dit ensam för ett antal år sedan, hamnade i Maspalomas tro jag det hette? Det var ingenting som var billigt som jag märkte. Jag drack konstant i en vecka, var till det där stora partyplejset vid ett tillfälle, men kom inte in nånstans, resten av tiden hängde jag på bungalow-området där jag delade rum med en homosexuell man som satte på sina ragg varje kväll. Jag längtade hem igen redan i början av veckan, men jag var fast tills en viss tid. Dessutom fick jag en blåtira i början av veckan utan att ens veta hur jag fick den. Men ha det så trevligt du

kollle1
2005-11-28, 18:21
hehe okej,lät inge kul för dig...

Löjtnant Blank
2005-11-28, 18:47
Jag tog en sista minuten dit ensam för ett antal år sedan, hamnade i Maspalomas tro jag det hette? Det var ingenting som var billigt som jag märkte. Jag drack konstant i en vecka, var till det där stora partyplejset vid ett tillfälle, men kom inte in nånstans, resten av tiden hängde jag på bungalow-området där jag delade rum med en homosexuell man som satte på sina ragg varje kväll. Jag längtade hem igen redan i början av veckan, men jag var fast tills en viss tid. Dessutom fick jag en blåtira i början av veckan utan att ens veta hur jag fick den. Men ha det så trevligt du
Är det du som är Bukowskis hemlige son?

internethjälten
2005-11-28, 19:06
är det nån som varit dit?

varit där varje vinter de senaste 10 åren, även bott på GC

Bjorne
2005-11-28, 19:06
Jag och en del polare ska ner till Gran Canaria v. 6. Kan nog bli nice att bara chilla vid poolen under dagarna och ut på klubbar under kvällarna. Alldeles lagom väder också under feb. månad. Tråkigt det för dig Emanuel, men vem fan sticker iväg till ett så främmande land ensam, klart man längtar hem då och har trist.

slobban
2005-11-28, 19:31
Det heter Kanarieröarna, alltså ett ord och med stort K.
Grisfest är ju oldschool och coolt!
Dock vet jag inget om canarie öarna

nemd
2005-11-28, 19:35
Det heter Kanarieröarna, alltså ett ord och med stort K.
Grisfest är ju oldschool och coolt!
Dock vet jag inget om canarie öarna

Och ibland kallas dem Kanarieöarna. ;)

peak
2005-11-28, 19:41
Jag har varit en hel del på Kanarieöarna. Bl a i Las Palmas, Puerto Rico, Arguineguin(osäker på stavningen), Playa del Ingles. Om du är ute efter fart och fläkt så kan jag rekommendera Playa del Ingles. Stället du ska bege dig till på kvällen är köpcentret Jumbo, där finns det väldigt mycket trevligheter. Affärer, resturanger, pubar, spelhallar osv. Dock kanske man ska ha i åtanke att många utav pubarna är gay-pubar :) Men de har väldigt bra underhållning, och oftast är det lika många hetero som homosexuella där.


Edit: Iofs vet jag inte så mycket om Las Palmas, var inte speciellt gammal när jag var där.

slobban
2005-11-28, 19:42
Och ibland kallas dem Kanarieöarna. ;)

Jag tyckte att jag hade skrivit fel nånstans men såg det inte, jag bjuder på den ;)

Bjorne
2005-11-28, 19:53
Jag har varit en hel del på Kanarieöarna. Bl a i Las Palmas, Puerto Rico, Arguineguin(osäker på stavningen), Playa del Ingles. Om du är ute efter fart och fläkt så kan jag rekommendera Playa del Ingles. Stället du ska bege dig till på kvällen är köpcentret Jumbo, där finns det väldigt mycket trevligheter. Affärer, resturanger, pubar, spelhallar osv. Dock kanske man ska ha i åtanke att många utav pubarna är gay-pubar :) Men de har väldigt bra underhållning, och oftast är det lika många hetero som homosexuella där.


Edit: Iofs vet jag inte så mycket om Las Palmas, var inte speciellt gammal när jag var där.Det är Playa del Ingles vi ska till. vad jag har förstått så är inte spriten särskilt billig. Stämmer det?

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:01
Det är Playa del Ingles vi ska till. vad jag har förstått så är inte spriten särskilt billig. Stämmer det?


jupp det stämmer. euron har gjort hela cc dyrare.

Bjorne
2005-11-28, 20:17
jupp det stämmer. euron har gjort hela cc dyrare.Är som en svensk bar eller? Hur är det med sprit i vanliga livsmedelbutiker?

Jazen
2005-11-28, 20:33
måte få låna tråden lite. är det varmt i dec på canarie öarna? eller om nån vet hur vädret är i mallorca eller sunny beach såhär års

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:34
Är som en svensk bar eller? Hur är det med sprit i vanliga livsmedelbutiker?


Det är ungefär samma prisklass när man är ute (på krogen) Spriten i butikerna något billigare, om du väljer inhemska/lite "sämre" kvalite

Bjorne
2005-11-28, 20:35
måte få låna tråden lite. är det varmt i dec på canarie öarna? eller om nån vet hur vädret är i mallorca eller sunny beach såhär årsKanarieöarna ligger i nord Afrika, där är det varmt året runt.

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:35
måte få låna tråden lite. är det varmt i dec på canarie öarna? eller om nån vet hur vädret är i mallorca eller sunny beach såhär års


CC = 24-25 i skuggan, något varmare emellanåt.
Mallis 15 ?
Sunny 10-15 ?

Om du vill ha värme,grymt bad, risig mage, samt skitna pengar och jobbiga inkastare, åk till egypten :thumbup: (35+ sol, VARJE DAG)

H.Emanuel
2005-11-28, 20:36
alltid typ 25 grader plus. Men det kan regna så inihelvete periodvis, Kanarieholmarna alltså

Bjorne
2005-11-28, 20:47
Om du vill ha värme,grymt bad, risig mage, samt skitna pengar och jobbiga inkastare, åk till egypten :thumbup: (35+ sol, VARJE DAG)Haha, var där under höstlovet. Pengarna var verkligen hemska, ta med er disinfektionsvätska på flaska ifall ni ska dit. 75% av alla skandinaver som åker till Egypten ska tydligen bli kassa i magen.

Bjorne
2005-11-28, 20:49
alltid typ 25 grader plus. Men det kan regna så inihelvete periodvis, Kanarieholmarna alltsåVarför åkte du dit ensam?

Fattar inte vad det är med folk som åker till sådana ställen ensamma, träffa en tant (som har man) som hade valt att åkte till Egypten ensam. Hon hade verkligen skittrist och ville bara hem.

H.Emanuel
2005-11-28, 21:41
Varför åkte du dit ensam?

Fattar inte vad det är med folk som åker till sådana ställen ensamma, träffa en tant (som har man) som hade valt att åkte till Egypten ensam. Hon hade verkligen skittrist och ville bara hem.
Ja, det gäller att ha nåt program tror jag, och att det finns ställen och saker man vill se. Men dom där drinkarna med små paraplyer i sänkte mig. Först sista kvällen hittade jag info bla om att man kunde besöka folket som bor i grottor och att man kunde åka ut på djuphavsfiske. Det lät jätteintressant, men då satt jag och väntade på bussen till flygplatsen. Annars finns det nog diverse skäl till att folk reser själva, krisrelation på hemmaplan, självmordsplaner, impulser m.m, men också sådana som föredrar att resa på egen hand, trot eller ej.

Bjorne
2005-11-28, 22:33
Annars finns det nog diverse skäl till att folk reser själva, krisrelation på hemmaplan, självmordsplaner, impulser m.m, men också sådana som föredrar att resa på egen hand, trot eller ej.Man kan ju ta med något syskon, nära vän, gammal vän, förälder, barn eller fråga efter ressällskap på någon träffplats :)

Personen som gav dig en blåtira, fick han en eller två tillbaks? :)

H.Emanuel
2005-11-28, 23:23
Man kan ju ta med något syskon, nära vän, gammal vän, förälder, barn eller fråga efter ressällskap på någon träffplats :)

Personen som gav dig en blåtira, fick han en eller två tillbaks? :)
Alltså, det var läskigt, Rätt vad det var fanns den bara där, och hela veckan låg framför mig, och jag visste att den skulle sitta i hela jävla semestern. Min rumskamrat fotade mig när jag satt ute på altanen och fan så jag ser ut. Men jag har alltså ingen aning om hur den uppstod. och jag är ingen som hamnar i bråk, men det måste ju ha varit så att nån slagit till mig eller så hade jag snubblat jävligt olyckligt.
Jag satt och pratade med två tjejer en dag utanför restaurangen på bungalowområdet. Två trevliga och sociala väninnor som skulle till Playa Ingles senare. De föreslog att jag skulle hänga med, och jag sa ja till det. men istället låste jag in mig i min Bungalow, jag kände att det bara skulle gå åt helvete om jag gjorde nåt annat. Kan du tänka dig den känslan, att ligga ensam i ett mörkt rum under rådande högsommar och knappt våga lämna sängen?

H.Emanuel
2005-11-28, 23:49
Jag har varit en hel del på Kanarieöarna. Bl a i Las Palmas, Puerto Rico, Arguineguin(osäker på stavningen), Playa del Ingles. Om du är ute efter fart och fläkt så kan jag rekommendera Playa del Ingles. Stället du ska bege dig till på kvällen är köpcentret Jumbo, där finns det väldigt mycket trevligheter. Affärer, resturanger, pubar, spelhallar osv. Dock kanske man ska ha i åtanke att många utav pubarna är gay-pubar :) Men de har väldigt bra underhållning, och oftast är det lika många hetero som homosexuella där.


Edit: Iofs vet jag inte så mycket om Las Palmas, var inte speciellt gammal när jag var där.
Min rumskamrat, som var homosexuell, berättade att hela alltet var ett stort bögställe, varenda bar, varenda hak, och att det är vida känt i bögkretsar. Han hade nya snubbar hela tiden. Jag hörde hur dom höll på på nedervåningen på nätterna.

Wennerberg
2005-11-29, 00:05
Det är inte så att du är deprimerad Emanuel?

H.Emanuel
2005-11-29, 00:07
Det är inte så att du är deprimerad Emanuel?
Inte det minsta. vad får dig att tro det?

Wennerberg
2005-11-29, 00:12
Det verkade så på dina inlägg. Att du åker själv till ett partayland och låser in dig i din bungalow osv.

H.Emanuel
2005-11-29, 00:14
Det verkade så på dina inlägg. Att du åker själv till ett partayland och låser in dig i din bungalow osv.
Jag återger delar av en resa som gjordes för ett x antal år sedan

Wennerberg
2005-11-29, 00:17
Med en dyster ton. Du behöver inte bli arg på mig. JAg bara undrade så du inte hade ett dolt hjälprop i sina inlägg.

Bjorne
2005-11-29, 00:25
Jag återger delar av en resa som gjordes för ett x antal år sedanDu låter lite ledsen när du återberättar.

Sitter och tycker synd om dig nu ju.

Löjtnant Blank
2005-11-29, 00:55
Varför åkte du dit ensam?

Fattar inte vad det är med folk som åker till sådana ställen ensamma, träffa en tant (som har man) som hade valt att åkte till Egypten ensam. Hon hade verkligen skittrist och ville bara hem.
Jag gillar verkligen inte att resa med sällskap. I alla fall inte med människor som jag känner sedan gammalt. Never ever. Alltid ensam.

Bjorne
2005-11-29, 00:59
Jag gillar verkligen inte att resa med sällskap. I alla fall inte med människor som jag känner sedan gammalt. Never ever. Alltid ensam.Blir väl lite jobbigt att hela tiden kommer upp med en bortförklaring när du ska fly bort 3 minuter till de lokala hororna.

Varför detta?

Löjtnant Blank
2005-11-29, 01:07
Blir väl lite jobbigt att hela tiden kommer upp med en bortförklaring när du ska fly bort 3 minuter till de lokala hororna.

Varför detta?
Då blir det bara att man sitter och dricker gindrinkar på hotellrummet med samma gamla kompisar, fyllesnackar om i stort sett samma saker som hemma, vaknar upp bakfull med samma gamla kompisar... och så vidare. När jag reser vill jag tvingas ta kontakt med nya människor och göra saker som jag känner för, när jag känner för det. Så att jag kommer hem med en miljon nya intryck och minnen. Det gör jag inte när jag reser med vänner eller släktingar.

För övrigt har jag inget till övers för hetsiga charterresor. Det känns så "Sällskapsresan" att dra till Ayia Napa och supa en vecka. Not for me. Inte ens för solens skull.

Löjtnant Blank
2005-11-29, 01:08
Ha, ha! Först nu såg jag den lilla vita texten!

H.Emanuel
2005-11-29, 09:43
Du låter lite ledsen när du återberättar.

Sitter och tycker synd om dig nu ju.
Så bra då. Själv skrattar jag när jag skriver det. Tycker det är oerhört underhållande och tragiskt samtidigt. Ser ni inte humorn i det? Vi kanske har olika humor iofs

H.Emanuel
2005-11-29, 09:44
För övrigt har jag inget till övers för hetsiga charterresor. Det känns så "Sällskapsresan" att dra till Ayia Napa och supa en vecka. Not for me. Inte ens för solens skull.
Prova nån gång vetja. Ta en sista minuten och sup skallen av dig under palmerna nån vecka.

H.Emanuel
2005-11-29, 15:41
Ha, ha! Först nu såg jag den lilla vita texten!
:confused: :confused: :confused:

najsivikki
2006-11-21, 12:59
På GC är det alltid bra tryck.. bott å jobbat där ett bra tag som dansare på Scandic.. kom hem för 2 månader sen.. . När jag är där bor jag alltid på Nilo ritkigt sköjj.. !