handdator

Visa fullständig version : Kollos smakråd.


Piranha
2005-11-28, 13:50
Kanske låter lite konstigt.

Men tro mig!
fler än ni anar har ett desperat behov av den.

Så vi funderar på att sätta ihop en liten kommité av utvalda där ni kan rådfråga om saker som rör livet.

Många är ju så ute å cycklar på det mesta så jag funderar på att sätta upp en smakrådskommité på Kollo där det kan rådfrågas om allt ,

Vi behöver lite folk i kategorier:

Relationer
Jobb & Pengar
Träning
Sex
Kläder
Hus & Hem
Text & Skrivelser
Droger & Rekreation

Idér förslag , känner du dig uppmanad ?

Officer
2005-11-28, 13:52
Musik
Sex


Jag nominerar mig själv in i dessa kategorier!


Droger & Rekreation

Piranha och Clash

Piranha
2005-11-28, 13:53
Musik
Sex


Jag nominerar mig själv in i dessa kategorier!


Droger & Rekreation

Piranha och Clash


Ma bad , jag som hoppades på sex

Edde_1
2005-11-28, 13:55
Djur och musik för min del

Officer
2005-11-28, 13:55
Ma bad , jag som hoppades på sex


Du får vara med mig i den kategorin då Valle, men då får du hantera "det tajta" områdets diskussioner :D

Piranha
2005-11-28, 13:58
Du får vara med mig i den kategorin då Valle, men då får du hantera "det tajta" områdets diskussioner :D


Jadå kanske du är lite av en King Grub på området , otroliga mängder teori , men väldigt lite praktik.

Inget illa menat.

Officer
2005-11-28, 14:00
Jadå kanske du är lite av en King Grub på området , otroliga mängder teori , men väldigt lite praktik.

Inget illa menat.



Jag tar det som en känga på GRUB, inte på mig :D

Angel
2005-11-28, 14:01
Kläder!!!

Jag e shoppingfreak!

Kaboffastar
2005-11-28, 14:04
Jag kan undervisa i hur man är så tråkig som möjligt och hur man HAR så tråkigt som möjligt.

carlsm
2005-11-28, 14:07
Jag kan undervisa i hur man är så tråkig som möjligt och hur man HAR så tråkigt som möjligt.

Off T: Hade inte du en brud?? Tror jag läste det i nån tråd. Då kan man inte ha SÅ tråkigt som man kan ha om man är utan väl? ;)



On T: Kläder och stil är alltid kul att diskutera, även som lekman. :)

Sonny
2005-11-28, 14:22
Jag ansluter mig till hårdrocksturken..

Gabriel_
2005-11-28, 14:32
klääääääääädrrrrrrrrr

Pudzianovski
2005-11-28, 14:49
Jag kan ta

>Dödsmetal och kyrkbränning
>Hat

Inzza
2005-11-28, 14:55
Musik
Sex


Jag nominerar mig själv in i dessa kategorier!


Droger & Rekreation

Piranha och Clash

Haha, clash borde bli boss över den delen hahaha

Lasse Kongo
2005-11-28, 15:12
Killar!!!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56933 :naughty:

Krampus
2005-11-28, 15:46
Dr.KRAMPUS

Phd in Bullshit - Harvard class of 1974 at your service.
Allehanda spörsmål gällande personliga problem.

Rock'nRoll
2005-11-28, 16:09
Jag kan ta

>Dödsmetal och kyrkbränning
>Hat

Jag vill vara med!

Mental
2005-11-28, 16:11
Jag ger mig gärna in i relationsdiskutioner :)

Runda Grodan
2005-11-28, 16:16
Jag skulle gärna vara med och mina förmågor står till förfogande. Tyvärr är de aningens begränsade och jag känner att jag inte kan tillföra så mycket. Kanske du kunde instifta en ny kategori för mig? Jag brukar vara ganska bra på att skriva "Whey 80 mintchoklad är god" i kosttillskottsforumet och posta smileysar.

Runda Grodan
2005-11-28, 16:20
PS. Whey 80 mintchoklad är god. :eating: :eating: :eating:

OggeP
2005-11-28, 16:25
Jag kan hjälpa till med ekonomin.

Cilia
2005-11-28, 16:57
Jag vägrar att inordna mig vilket naturligtvis redan Pihrana har räknat ut så jag väljer min egen kategori.
vet att han trodde jag skulle välja en av hans men icke då


så jag väljer
byråtrati
jag kan vägleda er genom förvaltnings och nämnddjungeln.
välkommen med era frågor och brydderier.

Toxic
2005-11-28, 17:15
Byråtrati?

nemd
2005-11-28, 17:30
Toxic']Byråtrati?

Nu får hasse rycka in och vägleda cilia i stavningsdjungeln. :D

Baan
2005-11-28, 17:33
nominerar mig själv för alla balkanfrågor :)

hultman
2005-11-28, 17:36
Jag erbjuder mig själv en plats i 'Text och skrivelser'.

OggeP
2005-11-28, 17:42
nominerar mig själv för alla balkanfrågor :)

Är det du Carl?

mela
2005-11-28, 17:46
Jag kan ställa upp i relationer delen :D Enkelt svar "dumpa skiten" :D

Ne men.. Jag ska inte vara med någonstans där man kräver seriösa svar.

Tricklev
2005-11-28, 17:47
Vad fasen, inser nu att jag har inga kvaliteter :MrT:

Baan
2005-11-28, 17:48
Är det du Carl?

glocalnetlåg! tog mig en minut för att komma på rätt carl hehe

Cilia
2005-11-28, 17:51
Toxic']Byråtrati?
jag är sjuk, give me a break
typos kan vi alla göra.

du kan behöva hjälp med att tolka typos också.
det kan jag bidra med också. Det är jag duktig på

OggeP
2005-11-28, 17:53
glocalnetlåg! tog mig en minut för att komma på rätt carl hehe


:D

Runda Grodan
2005-11-28, 18:10
Vad fasen, inser nu att jag har inga kvaliteter :MrT:
Om du tycker att "Whey 80 mintchoklad är god" (du behöver egentligen inte tycka det, det räcker att du kan skriva det) så kan du få vara med i kategorin som jag försöker få igenom. Denna kategori är för oss som saknar egentliga kunskaper men har den rätta inställningen. Vi svarar på frågor om smaker på protein (fast vi har egentligen bara ett svar). :D

tossefar
2005-11-28, 18:10
Jag tar mitt koloansvar, lägg allt ni vill på mig. Jag kan!

Griip
2005-11-28, 18:13
Jag kan vara "smakråd" när det gäller vad man ska ha på hamburgaren, vilket bröd det ska vara och allt som har med det området att göra, tex dryck osv osv.

Musik också, eftersom denna brädan är fullpopprad av nissar som är helt tondöva och sprider en massa skitrykten om vad som är "bra musik". pffffft.

Mass-Tech
2005-11-28, 18:40
Kan en del om proffsbyggning från 90-talet framåt.

Krokodil
2005-11-28, 18:40
Kanske låter lite konstigt.

Men tro mig!
fler än ni anar har ett desperat behov av den.

Så vi funderar på att sätta ihop en liten kommité av utvalda där ni kan rådfråga om saker som rör livet.

Många är ju så ute å cycklar på det mesta så jag funderar på att sätta upp en smakrådskommité på Kollo där det kan rådfrågas om allt ,

Vi behöver lite folk i kategorier:

Relationer
Jobb & Pengar
Träning
Sex
Kläder
Hus & Hem
Text & Skrivelser
Droger & Rekreation

Idér förslag , känner du dig uppmanad ?Jag kan vara smakråd för kläder!
Till alla kidz... DRA UPP BRALLORNA!!! *grr27*

Mass-Tech
2005-11-28, 18:42
Jag kan vara smakråd för kläder!
Till alla kidz... DRA UPP BRALLORNA!!! *grr27*
Kan också ge smakråd för kläder
Till alla gammlingar... DRA NER BRALLORNA!!! *screwy*

Griip
2005-11-28, 18:47
Kan också ge smakråd för kläder
Till alla gammlingar... DRA NER BRALLORNA!!! *screwy*



lol stick

Piranha
2005-11-28, 18:49
Jag håller med det heter "underkläder" av en anledning.

ingen är intresserad av att se er lönnfeta håriga rövspringa med dito matchande underkläder.

Helena B
2005-11-28, 18:51
Vi behöver lite folk i kategorier:

Relationer
Jobb & Pengar
Träning
Sex
Kläder
Hus & Hem
Text & Skrivelser
Droger & Rekreation

Idér förslag , känner du dig uppmanad ?

Hus & Hem kanske eftersom jag snart är färdig mäklare.

Känns väldigt seriöst det här :D

Piranha
2005-11-28, 18:53
Hus & Hem kanske eftersom jag snart är färdig mäklare.

Känns väldigt seriöst det här :D

Mäklare .. va i helv****.

Helena B
2005-11-28, 18:55
Mäklare .. va i helv****.

Ja mister, vad är det för fel på det då? ;)

Bucyrus
2005-11-28, 19:15
När det gälller: Vilka bilder som får (bör) visas här på kvinnliga bodybuilders. Känner att det är min avdelning....... ;)

Piranha
2005-11-28, 19:16
Ja mister, vad är det för fel på det då? ;)


Ja du det är en rolig kategori av människor.

Jag tror inte min utpräglade misstänksamhet emot mäklare och hela deras sätt att jobba skulle ens få plats i den här tråden.

Men villken annan produkt kan man sätta ett utgångspris på som sen kan dras tillbaks om tex ingen budgivning går igång.

Det finns så mycke skit inom fastighetsmäkleriet och så många föråldrade lagar som skulle behöva ändras.

Ironbabe
2005-11-28, 19:22
Jag håller med det heter "underkläder" av en anledning.

ingen är intresserad av att se er lönnfeta håriga rövspringa med dito matchande underkläder.
En fet gravidrövspringa då? *spy*

Jag kan tänka mig att klä upp feta rövspringor! Tråkigare syssla kan man ju ha :laugh:

Piranha
2005-11-28, 19:23
Det är i mina ögon en mycket smutsig branch som den fungerar i stockholm , det skiljer sig säkerligen en hel del emot övriga landet. och mycket finns att önska.

Jag påstår inget om dig personligen , men jag med flickvän är på väg att köpa och har kikat runt en del sista tiden.

Piranha
2005-11-28, 19:24
En fet gravidrövspringa då? *spy*

Jag kan tänka mig att klä upp feta rövspringor! Tråkigare syssla kan man ju ha :laugh:


Steeeeeeeeeeeeth Tina massor av streeeeth kläder som töjer sig på tvären djupet och höjden men framförallt bredden.

Varje havandes bästa vän.

Helena B
2005-11-28, 19:29
Det är i mina ögon en mycket smutsig branch som den fungerar i stockholm , det skiljer sig säkerligen en hel del emot övriga landet. och mycket finns att önska.

Jag påstår inget om dig personligen , men jag med flickvän är på väg att köpa och har kikat runt en del sista tiden.

Nej jag håller med, fastighetsmäklare har dåligt rykte. Men det är många som går i pension snart (40 talisterna) och då kommer nytt och yngre folk in och förhoppningsvis kommer det bli ändring i branschen. Men jag tror också att det är som du säger ett riktigt rävspel när det gäller Sthlm. Konkurrensen är hård och mäklare tar till nästan vilka medel som helst för att tjäna mest pengar. När det i grund och botten handlar om att vara en medlande part mellan köpare och säljare.

mangemani
2005-11-28, 19:34
Off T: Hade inte du en brud?? Tror jag läste det i nån tråd. Då kan man inte ha SÅ tråkigt som man kan ha om man är utan väl? ;)




tro mej,det kan man..

ON T: historia/strategi.

Piranha
2005-11-28, 19:34
Nej jag håller med, fastighetsmäklare har dåligt rykte. Men det är många som går i pension snart (40 talisterna) och då kommer nytt och yngre folk in och förhoppningsvis kommer det bli ändring i branschen. Men jag tror också att det är som du säger ett riktigt rävspel när det gäller Sthlm. Konkurrensen är hård och mäklare tar till nästan vilka medel som helst för att tjäna mest pengar. När det i grund och botten handlar om att vara en medlande part mellan köpare och säljare.


Coolt :)

Vi får tex lappar i brevlådan i stort sett varje vecka om märklare som erbjuder kr/m2 och lovar en massor, tjäna pengar bla bla bla.

Liksom man står också i andra ändan och samtidigt skall betala nästa lya , de känns som lägenheter är ett betalningsmedel eller en värdehandling ( eg aktier ) som säljs å köps för att tjäna pengar.

Baksidan med det hela är att nånstans i slutänden sitter en privatperson som skall betala för kalaset.

Det är nästan så man längtar efter en räntehöjning för att bromsa kalaset ett hoppas på att EU trycker igenom deras lite hårdare regler även i Sverige.

Cilia
2005-11-28, 19:51
Nej jag håller med, fastighetsmäklare har dåligt rykte. Men det är många som går i pension snart (40 talisterna) och då kommer nytt och yngre folk in och förhoppningsvis kommer det bli ändring i branschen.
eller hur??
för det är just de äldre mäklarna som man får sämst förtroende för?

Helena B
2005-11-28, 19:56
eller hur??
för det är just de äldre mäklarna som man får sämst förtroende för?

Så du menar att rävspelet som pågår i mäklarbranschen är de yngre mäklarnas fel? Undra vilka det är som har lärt upp dom *rolleyes*

Piranha
2005-11-28, 20:01
Alla mäklare i branchen är där av samma egenskap , tjäna penga så mycke som möjligt så snabbt som möjligt , som alla andra som jobbar på arvoden.

Det mäks RIKTIGT tydligt med tex uppföljning av priser etc efter man lämnat en budgivning eller om budgivningen tas tillbaks i brist på intresse , då skall man vara jävligt glad om mäklaren ens tar kontakt alls , de sträcker sig inte många meter å göra saker som de direkt inte ser nån avkastning på , sånt som normala människor kallar ren kundservice.

Tomten
2005-11-28, 20:09
Kategorier jag är kvalificerad att sköta

* Hur du blir en slacker

* Hur du utnyttjar det sociala skyddsnätet

* Hur du undviker att hitta arbete

* 100 sätt att stirra på en vägg

* Naveluddsteknik

* Konsten att klia sig i röven

* Konsten att sova 16 timmar om dygnet

* Fetma alla hemliga tekniker

Cilia
2005-11-28, 20:14
Så du menar att rävspelet som pågår i mäklarbranschen är de yngre mäklarnas fel? Undra vilka det är som har lärt upp dom *rolleyes*
rävspelet ser man igenom ganska snabbt

men om du studerar dom unga mäklarna (nu känner jag bara Sthlm) så blir man bara förbannad. Det är som om dom har lärt sig hur det ska vara och hur man ska bete sig efter en textbok och sedan kör dom utan gehör alls.

Värst är dom som kräver att man skriver upp sig på en lista för att ens få komma in och titta. Tänk om jag inte är intresserad då vill jag inte vara på ngn lista.

Ledsen men jag har inte bara bra erfarenhet av mäklare.
Fast det finns bra. Jag använde Notar när jag sålde och dom var bra och en kanonmäklare som hade rätt attityd. Men jag gjorde å andra sidan en liten upphandling innan för att hamna rätt.

Piranha
2005-11-28, 20:19
rävspelet ser man igenom ganska snabbt

men om du studerar dom unga mäklarna (nu känner jag bara Sthlm) så blir man bara förbannad. Det är som om dom har lärt sig hur det ska vara och hur man ska bete sig efter en textbok och sedan kör dom utan gehör alls.

Värst är dom som kräver att man skriver upp sig på en lista för att ens få komma in och titta. Tänk om jag inte är intresserad då vill jag inte vara på ngn lista.

Ledsen men jag har inte bara bra erfarenhet av mäklare.
Fast det finns bra. Jag använde Notar när jag sålde och dom var bra och en kanonmäklare som hade rätt attityd. Men jag gjorde å andra sidan en liten upphandling innan för att hamna rätt.

öööh notar är dem med mest anmälningar på sig , de skall upp i domstol här snart igen , de är Såååå nära att torska licencen .

Har du inte sett i alla deras senare anonser så står det inte längre utgångspris på objekten utan budstart på ... bla bla bla.

Cilia
2005-11-28, 20:22
öööh notar är dem med mest anmälningar på sig , de skall upp i domstol här snart igen , de är Såååå nära att torska licencen .

Har du inte sett i alla deras senare anonser så står det inte längre utgångspris på objekten utan budstart på ... bla bla bla.
nu använde jag dom som säljare och då funkade dom bra.
har inte köpt av dom

men å andra sidan är dom ju ärliga när dom skriver så istället för din mäklare som låtsades som om det var ett accepterat pris

Helena B
2005-11-28, 20:26
rävspelet ser man igenom ganska snabbt

men om du studerar dom unga mäklarna (nu känner jag bara Sthlm) så blir man bara förbannad. Det är som om dom har lärt sig hur det ska vara och hur man ska bete sig efter en textbok och sedan kör dom utan gehör alls.

Värst är dom som kräver att man skriver upp sig på en lista för att ens få komma in och titta. Tänk om jag inte är intresserad då vill jag inte vara på ngn lista.

Ledsen men jag har inte bara bra erfarenhet av mäklare.
Fast det finns bra. Jag använde Notar när jag sålde och dom var bra och en kanonmäklare som hade rätt attityd. Men jag gjorde å andra sidan en liten upphandling innan för att hamna rätt.

Jo det kan säkert stämma. Man behöver bara praktisera 10 veckor för att bli behörig mäklare (plus högskolestudier alltså). Men alla är vi nya i början och det är säkert inte lätt att komma ut i arbetslivet efter att bara ha praktiserat i 10 veckor. Men det är upp till varje mäklarbyrå att se till att de nya fastighetsmäklare är redo att ge sig ut och erfarenhet kan man bara få genom att arbeta. Men jag vet att många har dåliga erfarenheter av fastighetsmäklare och det vill jag förändra. Nej jag är inte naiv men jag har en bild av hur en fastighetsmäklare ska agera och vara och om jag kommer att arbeta som mäklare så har jag som mål att införliva denna bild.

Kwon
2005-11-29, 00:56
Måste nominera Clash som Kollos Sverker när det gäller Droger & Rekreation.

Någon som har något förslag på Sex och Relationer? Helena B?

Jobb och Pengar = King Grub kanske?

aliquis
2005-11-29, 01:50
Jag tänkte att jag kunde ta jobb & pengar och sex.

Cilia
2005-11-29, 12:58
Jag tänkte att jag kunde ta jobb & pengar och sex.
vare inte du som var oskuld?

Bobo
2005-11-29, 13:00
Jag kan anmäla mig frivillig som enda tjej (?) på sex och djurfronten.
De behöver inte nödvändigtvis höra ihop.

Cilia
2005-11-29, 13:01
Jag kan anmäla mig frivillig som enda tjej (?) på sex och djurfronten.
De behöver inte nödvändigtvis höra ihop.
men om dom gör det så är det ingen nackdel? *eg*

Bobo
2005-11-29, 13:08
men om dom gör det så är det ingen nackdel? *eg*
http://smiley.onegreatguy.net/bunny.gif

Fartman
2005-11-29, 13:14
vare inte du som var oskuld?

du missar poängen ;)

Kwon
2005-11-29, 13:17
vare inte du som var oskuld?

Aliquis försökte göra sig rolig Cilia :)

Du borde väl förstå Kolozzeum-medlemmarnas ironiska humor vid det här laget.

Jense
2005-11-29, 16:04
ja aliquis är arbetslös, fattig och oskuld.. a real catch :D


jag kan ta hantverk, greppstyrka, världens starkaste man historia och sprit

Piranha
2005-11-29, 16:10
ja aliquis är arbetslös, fattig och oskuld.. a real catch :D


jag kan ta hantverk, greppstyrka, världens starkaste man historia och sprit


Han är ung ... va fan sånt kommer ..

Inge å hänga upp sig på.

Jense
2005-11-29, 16:43
Han är ung ... va fan sånt kommer ..

Inge å hänga upp sig på.


högklassig ironi!


herkan ringde mig och sa att jag skulle anmäla honom på ekvationer och poesi

Herkulez
2005-11-30, 10:10
nominerar mig själv för alla balkanfrågor :)
jag nominerar mig själv för att fördommar om balkanfrågor :D

Nina L
2005-11-30, 10:20
Jag kan ta alla moraliska frågor och leverera tvärsäkra sanningar på bara några sekunder.

Piranha
2005-11-30, 11:19
Jag kan ta alla moraliska frågor och leverera tvärsäkra sanningar på bara några sekunder.


*HOST*

Här skulle jag skrivit en riktig dräpare..................

*sätter mig på händerna å tänker på nå annat*

Tricklev
2005-11-30, 11:37
Någon som har något förslag på Sex och Relationer? Helena B?



Något du vill berätta för oss Kwon? :laugh:

Nina L
2005-11-30, 11:43
*HOST*

Här skulle jag skrivit en riktig dräpare..................

*sätter mig på händerna å tänker på nå annat*
fegis.

Här skulle jag egentligen ha skrivit ett 100-raders inlägg på byåkratisvenska, men jag lyckades hålla mig. *kissass*


//Moralens budbärare

Cilia
2005-11-30, 11:45
Aliquis försökte göra sig rolig Cilia :)

Du borde väl förstå Kolozzeum-medlemmarnas ironiska humor vid det här laget.
han är ju vegeterian, dom har ingen humor!!
han kan ju inte gå ifrån schablonen då får han räkna med att bli missuppfattad.

Kwon
2005-11-30, 12:26
Något du vill berätta för oss Kwon? :laugh:

WTF! Sitting in a tree kissing yeah yeah!OMGONETWOTHREEAREUREADYSTEVE!!! Tricklev! :laugh: