handdator

Visa fullständig version : viktnedgång från 68-63kilo..


jono
2005-11-28, 13:37
hejsan..!

nu är det så att jag tänkt gå ner ca 5kg i vikt under en längre tid.
jag sysslar med muay thai(thaiboxning) och har tänkt börja tävla, jag väger nu ca 68kg. har tänkt tävla i 63.5 kilo..
om jag fattat deffguiden rätt så måste ja göra av med mycket mer energi än ja stoppar i mig!? *screwy*

jag gymmar inte mycket, jag sysslar mer med styrketräning med endast kroppen som motstånd för att det gynnar thaiboxningen mer.
springer även mycket.. så själva träningen vet jag inte om ja ska ändra på men däremot kosten, eller kan jag äta "vanlig" husmankost i mindre mängder(för att göra av med mer energi än jag äter)?

jag undrar hur lång tid det borde ta att gå ner ca 5 kilo...?

:bow: tackar på förhand.

Inzza
2005-11-28, 14:15
hejsan..!

nu är det så att jag tänkt gå ner ca 5kg i vikt under en längre tid.
jag sysslar med muay thai(thaiboxning) och har tänkt börja tävla, jag väger nu ca 68kg. har tänkt tävla i 63.5 kilo..
om jag fattat deffguiden rätt så måste ja göra av med mycket mer energi än ja stoppar i mig!? *screwy*

jag gymmar inte mycket, jag sysslar mer med styrketräning med endast kroppen som motstånd för att det gynnar thaiboxningen mer.
springer även mycket.. så själva träningen vet jag inte om ja ska ändra på men däremot kosten, eller kan jag äta "vanlig" husmankost i mindre mängder(för att göra av med mer energi än jag äter)?

jag undrar hur lång tid det borde ta att gå ner ca 5 kilo...?

:bow: tackar på förhand.

Om du verkligen läst deffguiden så förstår du att tiden har att göra med hur mkt energi du gör av med vs energin du tillsätter.

Skulle rekomendera att du går ner mer t.ex. till 62 kg för att kunna fylla på med energi rejält innan tävlingen..

Med grubbens deffmetod borde väl 5kg ta 10 veckor. fast det kan även gå på mindre.

Fredrik_
2005-11-28, 14:21
hejsan..!

nu är det så att jag tänkt gå ner ca 5kg i vikt under en längre tid.
jag sysslar med muay thai(thaiboxning) och har tänkt börja tävla, jag väger nu ca 68kg. har tänkt tävla i 63.5 kilo..
om jag fattat deffguiden rätt så måste ja göra av med mycket mer energi än ja stoppar i mig!? *screwy*

jag gymmar inte mycket, jag sysslar mer med styrketräning med endast kroppen som motstånd för att det gynnar thaiboxningen mer.
springer även mycket.. så själva träningen vet jag inte om ja ska ändra på men däremot kosten, eller kan jag äta "vanlig" husmankost i mindre mängder(för att göra av med mer energi än jag äter)?

jag undrar hur lång tid det borde ta att gå ner ca 5 kilo...?

:bow: tackar på förhand.

Hur lång är du om man får fråga?

jono
2005-11-28, 14:31
jag är 1.80

stridis
2005-11-28, 15:00
I mina öron låter det ju lite. Men det beror ju helt och hållet på hur du är byggd. Men om du inte har fett att ta av så tror jag inte det kommer gynna dig, drar man ner sig för mycket så blir man seg.

jono
2005-11-28, 16:46
det är så att jag har lite fläsk på magen osv.. jag skulle nog bara bli snabbare om jag gick ner några kilo...
jag vill gärna ha en lite mer hårdare form på kroppen..

stoffer
2005-11-30, 11:13
Hård styrketräning på kaloriminus och mycket kardio skulle jag rekommendera. Styrketräningen för att spara musklerna och kondis för att det underlättar fettminskning och gör att du inte måste äta mini-portioner.

När sker invägning? Samma dag eller dagen innan?

Ps, styrketräning med vikter kan vara en riktig viktig del i Muay Thai, fundera på det iaf. :)

krilleh
2005-11-30, 17:30
hejsan..!

nu är det så att jag tänkt gå ner ca 5kg i vikt under en längre tid.
jag sysslar med muay thai(thaiboxning) och har tänkt börja tävla, jag väger nu ca 68kg. har tänkt tävla i 63.5 kilo..
om jag fattat deffguiden rätt så måste ja göra av med mycket mer energi än ja stoppar i mig!? *screwy*

jag gymmar inte mycket, jag sysslar mer med styrketräning med endast kroppen som motstånd för att det gynnar thaiboxningen mer.
springer även mycket.. så själva träningen vet jag inte om ja ska ändra på men däremot kosten, eller kan jag äta "vanlig" husmankost i mindre mängder(för att göra av med mer energi än jag äter)?

jag undrar hur lång tid det borde ta att gå ner ca 5 kilo...?

:bow: tackar på förhand.

Herregud :)

En 6 åring lär till och med fatta att man måste göra av sig mer än vad man äter för att gå ner i vikt. självklarhet. Sen hur du gör de e väl inte så svårt. om du inte har nå muskler att bevara ere ju bara börja röra på sig rejält så kmr kilona försvinna.

Läs runt lite på forumet så fixar de sig. Förstår inte riktigt dina frågor. om du nu läst deffguiden så borde de inte vara några problem? Fixa till kosten en aning + rör på dig mer. svårare än så ere inte