handdator

Visa fullständig version : Jag sa åt en tjej att hon var söt i går.


H.Emanuel
2005-11-28, 12:50
För ensamma stackars satar som jag och många många andra (Inget man gärna skyltar med, jag vet) så kan ett simpelt besök till centrets matvarubutik vara en enorm upplevelse. Igår satt en mycket söt tjej, betydligt yngre än jag, i kassan och när hon överlämnade växelpengarna till mig så log hon mot mig och då sa jag att jag tyckte att hon var söt. Hon rodnade och sa "tack" och jag rodnade nog ännu mer, så jävla korkad kände jag mig. Så min undran är, var det fel av mig detta? Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?

Cilia
2005-11-28, 12:52
Jag tycker det var snällt sagt.
Världen vore väl mycket trevligare om vi var snällare mot varandra.
Är det dessutom sagt utan några baktankar om att bjuda ut henne eller stöta på henne så är det ännu trevligare.

Nemesis
2005-11-28, 12:52
Den unga pojken hade säkert fått stånd ^^

Johan_P
2005-11-28, 12:53
Om du hade sagt det till en ung pojk? Är du homosexuell är det väl okej, men inte fan annars :D

Inget fel med att säga att hon är söt väl?

skaparn
2005-11-28, 12:54
Ännu en dagdröm?

H.Emanuel
2005-11-28, 12:56
Ännu en dagdröm?
Nope, real thing

Nina L
2005-11-28, 12:59
Sånt gör jag titt som tätt. Det är trevligt. Jag sa t ex till tjejen i kassan på Apoteket att hon hade ett vackert halsband. Hon tackade glatt. Det visade sig att hon just hade fått det av en kompis. Om jag tänker något snällt om en person så försöker jag ta mod till mig och säga det också. Världen blir bättre om man gör så.

Dumleman
2005-11-28, 13:00
Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?
Ja du hade nog fått en propp.

tigerofsweden
2005-11-28, 13:07
Sånt gör jag titt som tätt. Det är trevligt. Jag sa t ex till tjejen i kassan på Apoteket att hon hade ett vackert halsband. Hon tackade glatt. Det visade sig att hon just hade fått det av en kompis. Om jag tänker något snällt om en person så försöker jag ta mod till mig och säga det också. Världen blir bättre om man gör så.

Din avatar blev mycket sötare med tomteluva :) Såå bli klad snel liten hest nu :laugh:

olwe
2005-11-28, 13:11
För ensamma stackars satar som jag och många många andra (Inget man gärna skyltar med, jag vet) så kan ett simpelt besök till centrets matvarubutik vara en enorm upplevelse. Igår satt en mycket söt tjej, betydligt yngre än jag, i kassan och när hon överlämnade växelpengarna till mig så log hon mot mig och då sa jag att jag tyckte att hon var söt. Hon rodnade och sa "tack" och jag rodnade nog ännu mer, så jävla korkad kände jag mig. Så min undran är, var det fel av mig detta? Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?

Bra gjort mannen! Visst känns det ganska bra när man är snäll mot folk? Även fast man rodnar lite för tillfället.

Tyvär vågar jag aldrig göra likadant om jag inte är packad och då tar töserna det på fel (eller kanske helt rätt) sätt.

H.Emanuel
2005-11-28, 13:17
Bra gjort mannen! Visst känns det ganska bra när man är snäll mot folk? Även fast man rodnar lite för tillfället.

Tyvär vågar jag aldrig göra likadant om jag inte är packad och då tar töserna det på fel (eller kanske helt rätt) sätt.
Du kan öva här, på Helena B och gänget

Piranha
2005-11-28, 13:19
För ensamma stackars satar som jag och många många andra (Inget man gärna skyltar med, jag vet) så kan ett simpelt besök till centrets matvarubutik vara en enorm upplevelse. Igår satt en mycket söt tjej, betydligt yngre än jag, i kassan och när hon överlämnade växelpengarna till mig så log hon mot mig och då sa jag att jag tyckte att hon var söt. Hon rodnade och sa "tack" och jag rodnade nog ännu mer, så jävla korkad kände jag mig. Så min undran är, var det fel av mig detta? Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?


Jag tycker de var bra sakt, rakt å stark av dig att säga precis som du tyckte, sånna komplimanger uppskattas mest.

Good work !

H.Emanuel
2005-11-28, 13:20
Jag tycker de var bra sakt, rakt å stark av dig att säga precis som du tyckte, sånna komplimanger uppskattas mest.

Good work !
Skulle du göra en sån grej?

Piranha
2005-11-28, 13:23
Skulle du göra en sån grej?


Antagligen inte, min tjej skulle döda mig om jag gav komplimmanger till andra tjejer.

Som singel så , ja.

snelhest
2005-11-28, 13:24
Skulle du göra en sån grej?
Skulle du kunna tänka dig att istället säga till henne att hon är fruktansvärt ful fast hon är söt? Det skulle bli ett intressant psykologiskt experiment speciellt om du veckan efter träffar henne i kassan igen och säger att du bara skoja att hon inte alls är ful utan söt sen kan du fråga hur hennes vecka varit f ö om dina ord påverkat hennes liv! Eller ännu bättre: Nästa vecka säg till henne att du var sarkastisk för en vecka sen! Hon är inte alls söt utan fet och ful! Bered dig dock på en bitchslap

H.Emanuel
2005-11-28, 13:32
Skulle du kunna tänka dig att istället säga till henne att hon är fruktansvärt ful fast hon är söt? Det skulle bli ett intressant psykologiskt experiment speciellt om du veckan efter träffar henne i kassan igen och säger att du bara skoja att hon inte alls är ful utan söt sen kan du fråga hur hennes vecka varit f ö om dina ord påverkat hennes liv! Eller ännu bättre: Nästa vecka säg till henne att du var sarkastisk för en vecka sen! Hon är inte alls söt utan fet och ful! Bered dig dock på en bitchslap
Eller ännu bättre; Jag säger till henne att under veckan som gått har hon ständigt figurerat i mina onanidrömmar och att jag har inpräntat hennes utseende i minsta detalj inom mig och att jag kommer att ha det kvar så länge jag själv så önskar. Sen tillägger jag att det hela bara var på skoj, men säger också att jag verkligen tycker att hon är söt

jwzrd
2005-11-28, 13:34
Du gjorde nog hennes dag, helt rätt grej att göra! :thumbup:

snelhest
2005-11-28, 13:35
Eller ännu bättre; Jag säger till henne att under veckan som gått har hon ständigt figurerat i mina onanidrömmar och att jag har inpräntat hennes utseende i minsta detalj inom mig och att jag kommer att ha det kvar så länge jag själv så önskar. Sen tillägger jag att det hela bara var på skoj, men säger också att jag verkligen tycker att hon är söt
Sån humor fixar inte tjejer. För att ta sån humor måste man ha lite självdistans och självdistans är något som kvinnfolket saknar fullständigt (förmodligen har de aldrig haft något behov av det för sin överlevnad under evolutionens gång)

Iaf varför sa du att hon var söt? Det måste vara för att du var intresserad av hennes reaktion på det du sa. Men varför bryr du dig om hennes reaktion?

snelhest
2005-11-28, 13:37
Du gjorde nog hennes dag, helt rätt grej att göra! :thumbup:
Det tror inte jag. Det är mycket möjligt att hon redan visste att hon var söt och att det därmed var överflödigt att någon upplyste henne om det.

H.Emanuel
2005-11-28, 13:43
Sån humor fixar inte tjejer. För att ta sån humor måste man ha lite självdistans och självdistans är något som kvinnfolket saknar fullständigt (förmodligen har de aldrig haft något behov av det för sin överlevnad under evolutionens gång)

Iaf varför sa du att hon var söt? Det måste vara för att du var intresserad av hennes reaktion på det du sa. Men varför bryr du dig om hennes reaktion?
Låt oss säga som så att ens hjärna ställer in sig. Har man det trist och händelselöst och enkelspårigt och ensligt så lär sig hjärnan att den ska tänka så, dvs trist, tråkigt, enkelt. Före att bryta detta gäller det att utsätta sig för stimuli, och då menar jag inte våta drömmar. Och i och med denna till synes enkla handling, att uttala några ord till en främmande tjej en grå och nyanslös dag i jämmerdalen så överraskades min hjärna, den blev lurad, precis som man kan lura muskler när man tränar. och antagligen fick tjejens hjärna också lite stimuli, kanske att det rentav, som nån skrev, räddade hennes dag? Men hennes reaktion vet jag ju egentligen ingenting om, mer än att hon rodnade, men hon kan ju vara en sån också som har lätt för att rodna.

Spannmål
2005-11-28, 13:57
Hor formulerade du dig? Det är det jag tycker är svårast. Det är lätt hänt att det låter konstlat eller lite tagit ur kontext.

"Här, 10 kr tillbaka!"
- Tack! Du är söt.
- Tack. Förresten, du är söt.
- Tack. Jag tycker att du är söt.
- Du är söt!11!1

?

J.Saarela
2005-11-28, 13:58
För ensamma stackars satar som jag och många många andra (Inget man gärna skyltar med, jag vet) så kan ett simpelt besök till centrets matvarubutik vara en enorm upplevelse. Igår satt en mycket söt tjej, betydligt yngre än jag, i kassan och när hon överlämnade växelpengarna till mig så log hon mot mig och då sa jag att jag tyckte att hon var söt. Hon rodnade och sa "tack" och jag rodnade nog ännu mer, så jävla korkad kände jag mig. Så min undran är, var det fel av mig detta? Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?


Bra gjort!

carlsm
2005-11-28, 14:03
Helt klart inspirerande. Och hon blev säkert glad också. :)

HookersUnited
2005-11-28, 14:08
Det var snällt sagt, jag blev väldigt glad :em:

Tricklev
2005-11-28, 14:20
Hejja Emanuel :thumbup:

Är du större/bättre Ica raggare än Zakath? :MrT:

jwzrd
2005-11-28, 14:22
Det tror inte jag. Det är mycket möjligt att hon redan visste att hon var söt och att det därmed var överflödigt att någon upplyste henne om det.

Typiskt dum-manligt resonemang. Han gjorde det ju trots allt och var ärlig. Han kunde ha givit vem som helst en komplimang men han valde att ge henne den, mitt i kassan till råga på allt!

mini_Arnold
2005-11-28, 14:43
För ensamma stackars satar som jag och många många andra (Inget man gärna skyltar med, jag vet) så kan ett simpelt besök till centrets matvarubutik vara en enorm upplevelse. Igår satt en mycket söt tjej, betydligt yngre än jag, i kassan och när hon överlämnade växelpengarna till mig så log hon mot mig och då sa jag att jag tyckte att hon var söt. Hon rodnade och sa "tack" och jag rodnade nog ännu mer, så jävla korkad kände jag mig. Så min undran är, var det fel av mig detta? Hade det varit någon skillnad om jag sagt samma sak till en ung pojke?

Det var ju fint gjort :)

Jag har också gjort något liknande nyligen.
Det var när jag var nyinflyttad i min första egna lägenhet.
Jag var ute på min förmiddagspromenad så såg jag en ovanligt söt tjej gå förbi mig. Kan inte beskriva känslan men jag kände ungefär samma sak när jag såg min nuvarande flickvän för första gången.
Gick tillbaks till henne och sa nåt i stil med "ursäkta att jag stör, ville bara säga att jag inte har bott här så länge men hitills är du det sötaste jag sett." Sen gick jag bara, väntade inte ens på hennes svar för jag ville inte få en reaktion utan bara låta henne veta vad jag tyckte om henne.
Inte varje dag som jag gör nåt sånt precis :)

Stoltz
2005-11-28, 15:05
Jag tyckte det var jättesnällt att du sa så till mig, första dagen som tjej o allt... :em:

Sådana komplimanger uppskattas jätteofta, tycker det bra rakt och bra gjort av dig att våga göra det.
Har sådana dagar ibland då jag ger varenda person jag köper något av en komplimang. 8 av 10 blev glada av det :D De andra 2...ska vi inte snacka om ;)

Metal_boy_
2005-11-28, 15:07
Hor formulerade du dig? Det är det jag tycker är svårast. Det är lätt hänt att det låter konstlat eller lite tagit ur kontext.

"Här, 10 kr tillbaka!"
- Tack! Du är söt.
- Tack. Förresten, du är söt.
- Tack. Jag tycker att du är söt.
- Du är söt!11!1

?

vilka töntmeningar! :D

Tack! Söt du var förresten, sen en flört och vika ihop plånkan, vända på klacken och hoppas på att man inte halkar eller snubblar :) Så säger man!! Vänd dig till Rune vettu ;)

wintersnowdrift
2005-11-28, 15:53
:thumbup:

Du gjorde säkert hennes dag, spontana komplimanger är bland de bästa glädjespridare som finns! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt - går jag in på Konsum idag och den sötaste killen sitter i kassan ska jag banne mig försöka säga något snällt. Eller hur funkar killar förresten, tror han att jag vill gifta mig med honom då?

//Kristin

Metal_boy_
2005-11-28, 15:56
:thumbup:

Du gjorde säkert hennes dag, spontana komplimanger är bland de bästa glädjespridare som finns! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt - går jag in på Konsum idag och den sötaste killen sitter i kassan ska jag banne mig försöka säga något snällt. Eller hur funkar killar förresten, tror han att jag vill gifta mig med honom då?

//Kristin


Att du vill gifta dig med han tror han nog inte. Han lär ju däremot tro att han ska få fett på sylen.

jwzrd
2005-11-28, 16:00
:thumbup:

Du gjorde säkert hennes dag, spontana komplimanger är bland de bästa glädjespridare som finns! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt - går jag in på Konsum idag och den sötaste killen sitter i kassan ska jag banne mig försöka säga något snällt. Eller hur funkar killar förresten, tror han att jag vill gifta mig med honom då?

//Kristin

Nej men antagligen vill han kanske dela bröllopsnatten med dig iallafall? *flex*

Loke
2005-11-28, 16:26
:thumbup:

Du gjorde säkert hennes dag, spontana komplimanger är bland de bästa glädjespridare som finns! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt - går jag in på Konsum idag och den sötaste killen sitter i kassan ska jag banne mig försöka säga något snällt. Eller hur funkar killar förresten, tror han att jag vill gifta mig med honom då?

//Kristin

Haha, ja, det låter ju väldigt spontant ;)

tigerofsweden
2005-11-28, 16:29
Haha, ja, det låter ju väldigt spontant ;)


:laugh: Verkligen :thumbup:

Cerberus
2005-11-28, 16:42
Grymt av dig att göra! Jag har funderat ett tag på att göra ngt likadant men har glömt bort det, nästa söta tjej ska jag säga så till :D. Det känns väldigt kul att göra sådana saker.

Cilia
2005-11-28, 16:50
men vänta lite, vem var det som raggade upp en på Konsum?
Han skapade en tråd om det.
Vi har väl inte sett honom sedan dess, eller?

Dumleman
2005-11-28, 17:02
:thumbup:

Du gjorde säkert hennes dag, spontana komplimanger är bland de bästa glädjespridare som finns! Jag känner mig lite inspirerad faktiskt - går jag in på Konsum idag och den sötaste killen sitter i kassan ska jag banne mig försöka säga något snällt. Eller hur funkar killar förresten, tror han att jag vill gifta mig med honom då?

//Kristin
Far till en butik som du sällan besöker för att slippa eventuella "efterslängar" ;).

Nina L
2005-11-28, 17:13
Det tror inte jag. Det är mycket möjligt att hon redan visste att hon var söt och att det därmed var överflödigt att någon upplyste henne om det.Vilken elak hest. *slap* Vet du inte att söta flickor också blir glada för komplimanger?

wintersnowdrift: Risken är överhängande att han tolkar det som en invit.

Bronkitkorv
2005-11-28, 17:17
men vänta lite, vem var det som raggade upp en på Konsum?
Han skapade en tråd om det.
Vi har väl inte sett honom sedan dess, eller?
Det var Zakath, han är gift och har 2barn med konsum tjejen nu :)

En riktig solskenshistoria det..

wintersnowdrift
2005-11-28, 17:24
Haha, ja, det låter ju väldigt spontant ;)

Tss, vaddå - han lär ju uppfatta den som spontan i alla fall, om han inte läst den här tråden vill säga ;).

//Kristin

H.Emanuel
2005-11-28, 17:30
Tss, vaddå - han lär ju uppfatta den som spontan i alla fall, om han inte läst den här tråden vill säga ;).

//Kristin
Tänk bara på att inget kan stoppa en man när testot slår till. Det har Dr Phil sagt tillomed

XroW
2005-11-28, 17:32
Tänk bara på att inget kan stoppa en man när testot slår till. Det har Dr Phil sagt tillomed

Ja han ska man ju lyssna på .

H.Emanuel
2005-11-28, 17:41
Jag föreslår att de som skrivit i den här tråden tar på sig att under veckan avfyra en komplimang liknande den jag beskriver i början och så berättar ni hur det gick, hur det kändes osv.

Sonny
2005-11-28, 17:45
Bra gjort! :thumbup:

Baan
2005-11-28, 17:47
det var väl trevligt, men meningslöst, va fan du skulle ha lagt in en stöt. bah!!

Yes
2005-11-28, 17:52
Jag har gjort en liknande grej... efter en hel del alkohol och en nära-döden-upplevelse med världens största MC-knutte... *rolleyes*

H.Emanuel
2005-11-28, 17:55
det var väl trevligt, men meningslöst, va fan du skulle ha lagt in en stöt. bah!!
ja ibland är det så att man biter sig i tungan efteråt, men men

Baan
2005-11-28, 17:56
ja ibland är det så att man biter sig i tungan efteråt, men men

ne jag var inet helt seriös, man får vara bra kall om man ska lägga in en stöt i kassakön efter en sån kommentar, fixar det inte själv :)

H.Emanuel
2005-11-28, 17:58
Det var snällt sagt, jag blev väldigt glad :em:
Hur ska man tolka det? :confused: :D

carlsm
2005-11-28, 18:15
Jag föreslår att de som skrivit i den här tråden tar på sig att under veckan avfyra en komplimang liknande den jag beskriver i början och så berättar ni hur det gick, hur det kändes osv.


Måste det vara en främling eller en tjej man känner lite och spanat på?

H.Emanuel
2005-11-28, 18:19
Måste det vara en främling eller en tjej man känner lite och spanat på?
Helst en främling tycker jag, eller skitsamma. Men inte samma sak om man känner henne redan väl?

shibi
2005-11-28, 18:29
Den unga pojken hade säkert fått stånd ^^
HAHAHA :laugh: Det där var det roligaste jag läst på länge

Peixe
2005-11-28, 19:54
har också funderat på att göra nå'tt sånt på stan, men det känns så dumt att bara gå fram till nån tjej och säga att jon é söt/snygg....tänk om man ändrar sig p´å vägen eller får "tunghäfta"?? Och vad ska man säga? Du é söt, hej då....?

Snake
2005-11-28, 20:08
Hor formulerade du dig? Det är det jag tycker är svårast. Det är lätt hänt att det låter konstlat eller lite tagit ur kontext.

"Här, 10 kr tillbaka!"
- Tack! Du är söt.
- Tack. Förresten, du är söt.
- Tack. Jag tycker att du är söt.
- Du är söt!11!1

?

BUMP!

Hur lät det egentligen? Hade du planerat det där, eller kom det bara spontant? Du kanske blev lika shockad som hon blev :)

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:13
varför känns denna tråd som en parodi på gamle kaboffastars tråd ? :)

Bjorne
2005-11-28, 20:15
har också funderat på att göra nå'tt sånt på stan, men det känns så dumt att bara gå fram till nån tjej och säga att jon é söt/snygg....tänk om man ändrar sig p´å vägen eller får "tunghäfta"?? Och vad ska man säga? Du é söt, hej då....?Du ska ju inte direkt stanna och glo på henne i väntan på svar efter du slängt ur dig kommenteraren.

bladhet
2005-11-28, 20:19
Hon sitter nog och ler hela kvällen tack vare dig.

Hon kanske rent av sitter och funderar på att bjuda ut dig.

H.Emanuel
2005-11-28, 20:21
BUMP!

Hur lät det egentligen? Hade du planerat det där, eller kom det bara spontant? Du kanske blev lika shockad som hon blev :)
Ögonkontakten inleddes redan då jag stod i kön, leenden och sånt. Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen och gjorde antagligen att jag såg lustigare ut än jag gör i vanliga fall? och såna där leenden som glimmar till betyder antagligen ingenting, men det är nice. Väl framme:
"Hej", (nya leenden)
"Så, det blir 73, 50" (typ)
Överräcker i detta läge en hundralapp, håller lite koll på mina varor på bandet så ingen panscho rycker till sig dem. Hon öppnar den där kassalådan och tar fram växeln som hon överäcker till mig.
"Vill du ha kvittot?"
"Nej, det är bra" Hon tar kvittot , skrynklar ihop det medan vi fortfarande håller ögonkontakt.
"Vad söt du är", säger jag då.
"Åh, tack"
Ridå!

Löjtnant Blank
2005-11-28, 20:25
BUMP!
Varför bumpar du efter 14 minuter?

Löjtnant Blank
2005-11-28, 20:26
Ögonkontakten inleddes redan då jag stod i kön, leenden och sånt. Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen och gjorde antagligen att jag såg lustigare ut än jag gör i vanliga fall? och såna där leenden som glimmar till betyder antagligen ingenting, men det är nice. Väl framme:
"Hej", (nya leenden)
"Så, det blir 73, 50" (typ)
Överräcker i detta läge en hundralapp, håller lite koll på mina varor på bandet så ingen panscho rycker till sig dem. Hon öppnar den där kassalådan och tar fram växeln som hon överäcker till mig.
"Vill du ha kvittot?"
"Nej, det är bra" Hon tar kvittot , skrynklar ihop det medan vi fortfarande håller ögonkontakt.
"Vad söt du är", säger jag då.
"Åh, tack"
Ridå!
Snyggt! Jag är impregnerad, mannen.

Sheogorath
2005-11-28, 20:28
Ögonkontakten inleddes redan då jag stod i kön, leenden och sånt. Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen och gjorde antagligen att jag såg lustigare ut än jag gör i vanliga fall? och såna där leenden som glimmar till betyder antagligen ingenting, men det är nice. Väl framme:
"Hej", (nya leenden)
"Så, det blir 73, 50" (typ)
Överräcker i detta läge en hundralapp, håller lite koll på mina varor på bandet så ingen panscho rycker till sig dem. Hon öppnar den där kassalådan och tar fram växeln som hon överäcker till mig.
"Vill du ha kvittot?"
"Nej, det är bra" Hon tar kvittot , skrynklar ihop det medan vi fortfarande håller ögonkontakt.
"Vad söt du är", säger jag då.
"Åh, tack"
Ridå!

NAAAAAAAW.... :)

Grymt gjort. Man känner sig modig som ett lejon efteråt :).

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:28
Snyggt! Jag är impregnerad, mannen.


Ja med..

Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen

men redan där avslöja vi honom som lögnhals :D

H.Emanuel
2005-11-28, 20:29
varför känns denna tråd som en parodi på gamle kaboffastars tråd ? :)
Åh, en observant medlem på min ära

Ryska_raketen
2005-11-28, 20:30
Åh, en observant medlem på min ära


ja min vän, i all ära.

Löjtnant Blank
2005-11-28, 20:30
Åh, en observant medlem på min ära
Ljög du?

H.Emanuel
2005-11-28, 20:30
Ja med..

Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen

men redan där avslöja vi honom som lögnhals :D
Vaddå? :confused:

H.Emanuel
2005-11-28, 20:31
Ljög du?
Nej, verkligen inte. Skulle aldrig hitta på nåt sånt

Snake
2005-11-28, 21:00
Varför bumpar du efter 14 minuter?

Vad yrar du om? Han skrev frågan i eftermiddags nån gång...nåja skit samma.


H.Emanuel: Stabilt gjort, jag tror inte det är många som vågar göra så där, jag skulle då aldrig klara av det face-to-face så där. :thumbup:

viktor88
2005-11-28, 21:06
Nej, verkligen inte. Skulle aldrig hitta på nåt sånt
ja kan intyga att det sitter en del sötnosar bakom diskarna i Huddinge.

men jag belv inspererad av de du sa, ska banne mig ta å säga nått till nån söt tjej snart, ska komma ur min feghet bara.

H.Emanuel
2005-11-28, 21:07
Vad yrar du om? Han skrev frågan i eftermiddags nån gång...nåja skit samma.


H.Emanuel: Stabilt gjort, jag tror inte det är många som vågar göra så där, jag skulle då aldrig klara av det face-to-face så där. :thumbup:
Nä, man känner sig onekligen skum på nåt sätt, som att nästa gång man kommer blir man stoppad av väktare. Fast man bara vill vara lite sjysst. Iofs, det var så Ted Bundy tog sig fram

H.Emanuel
2005-11-28, 21:11
ja kan intyga att det sitter en del sötnosar bakom diskarna i Huddinge.

men jag belv inspererad av de du sa, ska banne mig ta å säga nått till nån söt tjej snart, ska komma ur min feghet bara.
Testa och se hur det går. Men ett litet tips: Välj inte att göra det på någon parkväg med dålig belysning en sen kvälloch du ser en tjej komma snabbt gående. Välj ett bra läge, det ska vara lite liv och rörelse omkring helst, och undvik kåtstirrande

Wain
2005-11-28, 21:22
undvik kåtstirrande

Damn, inget för mig då.
:cryout:

Lodiz2
2005-11-28, 21:23
hennes hela dag blev nog lite bättre alla tycker väl om att höra positiva saker om sig själv särskillt om utseende och av människor man inte känner

viktor88
2005-11-28, 21:47
hennes hela dag blev nog lite bättre alla tycker väl om att höra positiva saker om sig själv särskillt om utseende och av människor man inte känner

alla utom depprimerade perssoner som parrerar bort komplimagen på nått sätt.

Lalla
2005-11-28, 22:52
Ögonkontakten inleddes redan då jag stod i kön, leenden och sånt. Mina glasögon var våta av nederbörden och min mössa neddragen över öronen och gjorde antagligen att jag såg lustigare ut än jag gör i vanliga fall? och såna där leenden som glimmar till betyder antagligen ingenting, men det är nice. Väl framme:
"Hej", (nya leenden)
"Så, det blir 73, 50" (typ)
Överräcker i detta läge en hundralapp, håller lite koll på mina varor på bandet så ingen panscho rycker till sig dem. Hon öppnar den där kassalådan och tar fram växeln som hon överäcker till mig.
"Vill du ha kvittot?"
"Nej, det är bra" Hon tar kvittot , skrynklar ihop det medan vi fortfarande håller ögonkontakt.
"Vad söt du är", säger jag då.
"Åh, tack"
Ridå!

Oj, du var mig en rolig prick du!
Varför kan inte jag göra så!?! :cryout: Brukar tänka ungeför 1800ggr att jag ska säga det, men sen när tillfälle ges så blire bara tunghäfta o *ridå*... :smash:
En anledning till att man é singel kanske, enda gångerna man haft ngn är då tjejen tagit första steget. Undrar vad jag är rädd för? ett nej?

Nåväl, jag SKA banne mig försöka mig på det också!
Enda gången jag sagt ngt spontant var till en (förvisso väldans snygg, trevlig o i min ålder *singel*) kollega. Hon hade köpt nya glasögon som hon verkligen såg riktigt snygg ut i. Dessutom hade hon klätt sig på samma sätt, hejade som vanligt o tillade nått i stil med
"- Glasögonen passar dig jättebra, du ser väldigt vacker ut i dem."
"- Retas inte..." får jag till svar.
"- Men jag tycker verkligen det" sen fick jag en kram i hissen på väg upp till rätt våning... :)

Fick mig o fundera om jag kanske borde ge komplimanger oftare, framförallt då hon ifrågasatte min första kommentar. Jag ger dom väl så sällan att folk inte tror mig de få tillfällena det blir... *suck*

villemannen
2005-11-28, 23:10
Vet vad du menar. Man borde inte tänka så mycket, mer "just do it".

Känner bara för att citera lite ronny o ragge här:


(Ronny) Va fan, jag blir lite deppad fan för varenda jäla gång allstå som jag skall fixa en brud
så snor du henne för mig, Hur fan tror du det känns?
Varför är det ingen som tänker på mina jäla feelings fan Im a little bit a sensitive me self too.

(Fården) däck skrik

(Ragge) ah, Va fan . fan menar du Ronny? tänker du på pöket på the dance floor?

(Ronny) Ja bland annat

(Ragge) äh fan, jag fattar hur du känner men va fan jag blir ju så till mig i gasen varje gång
jag ser ett pök , fan om jag skall vara ärlig Ronny det blev inge med henne fan

(Ronny) vadå då?

(Ragge) äh, Hon hade en snubbe stor bitig jävla ladgårdvägg, jag åkte på så jävla mycket dyng så jag
höll på att skita ner mig

ErikJ
2005-11-28, 23:11
Komplimanger är ju supertrevligt! Sånna ska man ge så ofta man kan. :thumbup:

Problemet tycker jag är att man i vissa fall vill låta lite charmigt småtrevlig – men när det kommer ut ur munnen blir det nästan lite nedlåtande.

It's a fiiiiine line, ladies and gentlemen.

olwe
2005-11-28, 23:16
Jag lovar att jag ska försöka göra samma sak!

Det närmsta jag har kommit är att be en servitris om hennes nummer... Men det blir ju inte samma grej, och det var inte uppskattat heller.

Eller nej jag har sagt så till famlij o vänner men det blir ju inte samma spontana grej.

H.Emanuel
2005-11-28, 23:42
Jag lovar att jag ska försöka göra samma sak!

Det närmsta jag har kommit är att be en servitris om hennes nummer... Men det blir ju inte samma grej, och det var inte uppskattat heller.

Eller nej jag har sagt så till famlij o vänner men det blir ju inte samma spontana grej.
Kom ihåg att du lovat! I egenskap av trådskapare ger jag dig denna veckan på dig och var god att berätta här hur det hela förlöpte.

burre
2005-11-29, 00:04
Jag är helt säker på att herr H.Emanuel skapade tråden som en parodi på kaboffas tråd, nu när han märkt att han fick medkänsla å cred för det han inte gjort rider han på sin "nyvunna" våg av framgång. U nasty bitch, my 2 öre. :MrT:

Kwon
2005-11-29, 00:35
Sånt gör jag titt som tätt. Det är trevligt. Jag sa t ex till tjejen i kassan på Apoteket att hon hade ett vackert halsband. Hon tackade glatt. Det visade sig att hon just hade fått det av en kompis. Om jag tänker något snällt om en person så försöker jag ta mod till mig och säga det också. Världen blir bättre om man gör så.

Det är är jättefint och vackert gjort, fler borde följa ditt exempel och ge folk man stöter på komplimanger.

tossefar
2005-11-29, 00:43
Det är är jättefint och vackert gjort, fler borde följa ditt exempel och ge folk man stöter på komplimanger.

Kwon, du är så jäkla fin! Jag gillar dig!

tossefar
2005-11-29, 00:48
Sånt gör jag titt som tätt. Det är trevligt. Jag sa t ex till tjejen i kassan på Apoteket att hon hade ett vackert halsband. Hon tackade glatt. Det visade sig att hon just hade fått det av en kompis. Om jag tänker något snällt om en person så försöker jag ta mod till mig och säga det också. Världen blir bättre om man gör så.

Nina jag gillar dig också! Din penis blev mycket vackrare med tomteluva!

Löjtnant Blank
2005-11-29, 00:52
Vad yrar du om? Han skrev frågan i eftermiddags nån gång...nåja skit samma.
Vanligtvis bumpar man inte en tråd där det senaste inlägget är 14 minuter gammalt. Den är så att säga autobumpad i och med det. Men som sagt... skit samma.

Lodiz2
2005-11-29, 02:42
skulle önska att jag var så modig att jag vågar göra sånt

mangemani
2005-11-29, 03:23
komplimanger kan lätt missuppfattas.finns dom som tror att så fort dom får en komplimang så är man ute efter nånting.
därför brukar jag inte vara så pigg på att ge komplimanger till folk i vanliga fall,just pga missförstånds risken.

carlsm
2005-11-29, 04:47
Sen finns det dem som aldrig verkar fatta om man faktiskt är ute efter någonting. Eller så väljer de att effektivt filtrera bort det. Hur som helst det kan vara nog så irriterande. Några bra tips på hur man följer upp bra komplimanger, tex om man träffar någon ny eller någon man redan känner lite på krogen?

mangemani
2005-11-29, 04:59
Sen finns det dem som aldrig verkar fatta om man faktiskt är ute efter någonting. Eller så väljer de att effektivt filtrera bort det. Hur som helst det kan vara nog så irriterande. Några bra tips på hur man följer upp bra komplimanger, tex om man träffar någon ny eller någon man redan känner lite på krogen?


måste nog säga att jag är en av dom,men det är pga det du säger,att jag "filtrerar" bort det,detta pga att jag numera är noga på vilka jag ska släppa in på livet eller ej.

Nina L
2005-11-29, 07:13
Kwon & tossefar: Ja, det är väl dags för val av Kolozzeums Lucia snart? Jag tänker mig Lucia-avatar (en krona på nakenråttan), Rimmande PM till alla Kolozzeums äldre medlemmar (30+ alltså) och att jag dyker upp i olika trådar och säger riktigt självklara och snälla saker till slumpade personer, samt eventuellt 2-3 st trådstartar av riktigt godhjärtad karaktär typ "Vem vill du bjuda på en lussekatt?". Nå? Does I win?

carlsm: Det kan också vara så att man låtsas inte förstå eftersom man inte är intresserad, men tycker att det är jobbigt att nobba. Vassego. Nu fick du lite att noja på till nästa gång.

H.Emanuel
2005-11-29, 10:44
Det är är jättefint och vackert gjort, fler borde följa ditt exempel och ge folk man stöter på komplimanger.
Hmmm, ska du inte berömma mig då, som startade tråden? *grr27*

Garnax
2005-11-29, 12:50
Alla gillar komplimanger...

Finns det någon som inte tycker det är kul att får höra att man är
snygg, söt osv.

Helt rätt, du gjorde henne säkert lite gladare den dagen