handdator

Visa fullständig version : Ensam jul?


H.Emanuel
2005-11-27, 21:15
Någon här som kommer att vara ensam under julen?Själv funderar jag på att vara det. Detta är alltså ingen kontaktannons, jag bara undrar

Krampus
2005-11-27, 21:27
Jobbar och jag är glad för det!

nirre
2005-11-27, 21:28
varför ska du det? det är ju just det som är kul med julen ju att träffas o vara social *slap* , äta tillsammans :eating: o öppna klappar o se på kalle m.m.

trasan
2005-11-27, 21:28
Jobbar och jag är glad för det!

? *screwy*

pilt77
2005-11-27, 21:30
Nepp, även fast jag trivs bäst ensam så är jag det aldrig på julen

Krampus
2005-11-27, 21:30
? *screwy*

Varför?

Jense
2005-11-27, 21:32
för att julen ska man fira med fulla svärföräldrar och ilskna småbarn som inte fick det dom skulle ha.

jag firar julen med min brorsa om han kommer hem i tid

Tolvtin
2005-11-27, 21:32
Jag skulle Väldigt gärna vara ensam på julafton, usch hatar julafton.

man måste vara trevlig och äta massa skit mat o får inte äta var 3:e timma som man är van och de blir ingen keso,kycling etc och inget träna för mig eftersom jag åker bort o "firar" jul
*grr27* *grr27* *grr27*

melancoolio
2005-11-27, 21:33
varför ska du det? det är ju just det som är kul med julen ju att träffas o vara social *slap* , äta tillsammans :eating: o öppna klappar o se på kalle m.m.

Alla kanske inte har det så som du bekriver!

H.Emanuel
2005-11-27, 21:33
Kanske jag får nåt via extrajobbet, vilket jag isåfall tar med ett glädjetjut över mina läppar. Jag känner ingen gemenskapslängtan bara för att det är ett visst datum. Klart, skillnad om man har barn o familj förstås. Traditioner är till för att brytas

Runda Grodan
2005-11-27, 21:39
man måste vara trevlig och äta massa skit mat o får inte äta var 3:e timma som man är van och de blir ingen keso,kycling etc och inget träna för mig eftersom jag åker bort o "firar" jul
*grr27* *grr27* *grr27*
Jag äter hela tiden känns det som under juldagarna. Både julmat och vanlig mat samt en massa Aladdinchoklad. Julen är ju underbar just pga att man är ledig och får äta en massa. :hbang:

Allan
2005-11-27, 21:43
Det är rätt skönt att slippa umgås just på julen. Den kväver en....


allan

viktor88
2005-11-27, 21:45
ja ska me va ensam.
ensam är stark *flex*

H.Emanuel
2005-11-27, 21:46
All satans stress överallt, hemskt. Jag tycker Ramadan verkar mycket roligare.

Krampus
2005-11-27, 21:47
varför ska du det? det är ju just det som är kul med julen ju att träffas o vara social *slap* , äta tillsammans :eating: o öppna klappar o se på kalle m.m.

Missade detta inlägg där du berättar för mig hur man ska göra.....

Saxar in vad jag skrev i en annan tråd:


F.ö diggar jag inte Jul speciellt...
Sekulariserad komersiell högtid som skjuter självmordsstatistiken till årlig toppnotering..
Tanken att man samlas är ju fin i sig - Men personligen hatar jag repriserna av krystat beteende år efter år efter år....
Släktingar som man har noll och inget gemensamt med kör samma artighetsfrågor om jobb, bil och boende, å enda lösningen har varit att ta till spriten för att plocka bort trycket från pinsamheterna och överförväntningarnas årliga samlingsdag....

Tacka fan för att man jobbar....

Och det kommer mer om du vill:

Jul bla bla.. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56449&page=2&pp=15)

nirre
2005-11-27, 21:48
va fan vad trejde timme, för mig känns det som jag äte rvarje timme. finns ju hur gott som helst med protein på julbordet (dessutom är det buffe, bara vräka i sig)

Helen@
2005-11-27, 21:48
Är inte traditionsbunden och firar inte jul (eller några andra högtider heller för den delen). Ska jobba på krogen :thumbup:

//Helena

mangemani
2005-11-27, 21:52
nope,hela familjen samlas.
kan vara skönt att vara ensam på julen också,jag menar,efter allt jul firande hos den vi nu firar jul hos,så är det nästan skönt att komma hem,sätta på tv:n,lyssna på lite skön julmusik osv.
klagar inte på själva julfirandet med familjen,absolut inte,det är en utav dom trevligaste händelserna på året...ungar som springer omkring och skriker av lycka pga deras jul klappar,prat hit och dit,jul musik som försöker överösta tv:n osv,det är nått man i vanliga fall skulle vilja slippa,men inte på julafton(det har nån mysig charm just på jul aftonen).
men sen när man kommer hem och man märker lugnet,samt tittar ut genom fönstret när man sitter vid datorn och ser alla upptända hus med julbelysningar medans man ser på tv:n och surfar runt lite,det är jäkligt mysigt det med.

Kaboffastar
2005-11-27, 21:55
Det är rätt skönt att slippa umgås just på julen. Den kväver en....


allan

Förfa'an allan.. kan du inte ens i alla fall SPELA IN kalle anka å de ? kolla på det nån vecka senare eller nåt, jag blir ju nästan lite sorgsen när jag hör att folk missar kalle anka.

( ja ja jag veet att det här är lite fel fråd gällande kalle anka men det hör ju ändå julen till. )

larre
2005-11-27, 21:58
Skulle nog börja gråta ifall jag blev tvungen att fira julen själv.
En av de få gånger familjen verkligen samlas.

dice
2005-11-27, 21:59
Kommer att jobba fem 12h pass, natt, från den 23:e och framåt, riktigt skönt =)

AFanatic
2005-11-27, 22:01
Jag äter hela tiden känns det som under juldagarna. Både julmat och vanlig mat samt en massa Aladdinchoklad. Julen är ju underbar just pga att man är ledig och får äta en massa. :hbang:

:thumbup:

Sådär ser min jul oxå ut...med närmaste familjen.


(Att åka runt till släkt känns förlegat...vem vill ha det som i Masdjvlar?) :D

zanzi
2005-11-27, 22:03
Någon här som kommer att vara ensam under julen?Själv funderar jag på att vara det. Detta är alltså ingen kontaktannons, jag bara undrar

Ja och så jag vill ha det.

raZmus
2005-11-27, 22:06
Julen är jättebra. Men jag hatar tamefan Kalle Anka, tvingas jag kolla på det igen så vet jag inte vad jag gör.

Tolvtin
2005-11-27, 22:07
va fan vad trejde timme, för mig känns det som jag äte rvarje timme. finns ju hur gott som helst med protein på julbordet (dessutom är det buffe, bara vräka i sig)

Jag menade inte att man äter var 3:e timma på julafton utan till vardags, på julen är de mår ja bara dåligt av allt skit man trycker i sig.

julen för mig består av:
1.Vänta på att åka dit vi ska fira jul
2.Man kommer fram sätter sig o är vrålhungrig o Väntar på att få mat.
3.Väntar på att alla ska komma så man kan äta.
4.Väntar på alla ska vänta lite md att äta *grr27*
5.När man väl får äta är man så utsvulten att man vräker i sig allt i sin väg och mår skit dåligt efteråt.
6.Vänta på att man får öppna julklappar.
7.När man öppnat alla julklappar ska man sitta o vara allmänt drygt trevlig o lyssna på när alla sitter och bablar om ingenting.
8.Vänta på att få gå o lägga sig.
9.Sova, kanske lite hungrig här me eller så mår man fortfarande dåligt o är spyfärdig

Jul ljuva Jul *cry*

Body Guard
2005-11-27, 23:13
Jag menade inte att man äter var 3:e timma på julafton utan till vardags, på julen är de mår ja bara dåligt av allt skit man trycker i sig.

julen för mig består av:
1.Vänta på att åka dit vi ska fira jul
2.Man kommer fram sätter sig o är vrålhungrig o Väntar på att få mat.
3.Väntar på att alla ska komma så man kan äta.
4.Väntar på alla ska vänta lite md att äta *grr27*
5.När man väl får äta är man så utsvulten att man vräker i sig allt i sin väg och mår skit dåligt efteråt.
6.Vänta på att man får öppna julklappar.
7.När man öppnat alla julklappar ska man sitta o vara allmänt drygt trevlig o lyssna på när alla sitter och bablar om ingenting.
8.Vänta på att få gå o lägga sig.
9.Sova, kanske lite hungrig här me eller så mår man fortfarande dåligt o är spyfärdig

Jul ljuva Jul *cry*


stackars dig....ÄT innan ni åker, ta med några bars om du nu måste äta..smyg ut i köket o smyg ät.ta med dig några protte drinkar o svep ...hur svårt ska det vara?

puppas
2005-11-27, 23:23
Jobbar kväll på julafton.

Rock'nRoll
2005-11-27, 23:24
Julen är den bästa högtiden. Förra året firade jag jul iklädd m 90 på Berga marinbas, misären var verkligen total.

Kebab-Arne
2005-11-27, 23:38
Har enbart umgås med familjen på julafton så länge jag kan minnas. Mina päron tyckte tydligen det var skönast och för en massa år sedan och så har det varit. Jag antar de inte gillade att fira vartannat år hos mor och farföräldrarna och de har olika traditioner hur julafton firas och så blir det en massa krångel. Även om släkten besöks/kommer på besök under julen men inte just julafton.

Snafu
2005-11-27, 23:40
Jag var ensam i Newcastle förra året. Det var tungt till en början, men sen får man skratta åt elänadet. Det gicks igenom några DVD-serier!

Pingen
2005-11-27, 23:41
Julen kommer att firas i en gammal hembygdsstuga, med större delen av släkten på fars sida.
På eftermiddagen eller kvällen åker jag hem till min lägenhet där mor sitter och väntar, äter gott ytterligare en gång, samtalar och smuttar på kokhet glögg innan man lägger sig varm och tänker på det man gjort för att göra dagen minnesvärd för småttingarna och åldringarna.

Saknar dock julkänslan själv, har inte känt av den sedan jag var väldigt liten.

sissa
2005-11-27, 23:47
Jag har lagt ner alla förväntingar på julen. Jag blev bara helt knäckt och besviken och värsta ångesten. Det blev en sån kontrast mot när man var liten. Då var ju julen hur skoj som helst ( och jag var inte lite bortskämd med massor med julklappar) Det var verkligen en höjdpunkt. Men nu...

Skilda föräldrar ( och de pratar typ inte med varann) och 3 äldre syskon med egna familjer och alla har dåligt samvete, vet ej var de ska vara osv osv

Jag tror att julen får en större betydelse när/om man själv får barn, men nu betyder det inte så mkt.

Men sen jag sänkte förväntningarna så blev den mkt trevligare. Risgrynsgröt är ju gott. Och janssons :eating:

Det blir väl en sväng till morsan, och kanske träffar man nån av syskonen, men på julafton blir det nog jag, gubben min och katten skulle jag tro. Blir finfint det.

Grisen
2005-11-27, 23:49
Innan jul och efter innebär ganska mycket stress i och med att jag jobbar extra i butik, men mycket till julafton för att mina systrar kommer hem och det är trevligt när hela familjen är samlad.

Gillar julen mycket mera nu än när jag var liten, för nu är hela familjen samlad under julen och det sker bara en gång per år.

Cilia
2005-11-28, 09:40
ja, jag ska fira jul.
det brukar vara ganska trevligt i vår familj. Inte så hysteriskt och så men jag har ingen direkt lust ändå.
Jag brukar vara bort så pass mycket så typ alla har redan frågat om jag ska vara hemma i jul eller åka bort. Helst hade jag åkt bort men nu blir det hemma iaf.

Bobbokrull
2005-11-28, 10:51
Julafton är på ett sätt den tråkigaste dagen, då man inte längre har hela släkten samlad som då man var liten. Det man ser fram emot är julbordet och eventuellt någon present. Annars så funderar jag starkt på att göra så mycket som möjligt den dagen....träna, spela poker, promenera....allt utom att bara sitta still ochj vänta på julbordet. Däremot så ska jag inte fira jul ensammen, det blir med familjen...kanske några polare på förmiddagen

_Larre_
2005-11-28, 11:41
Julafton blir som vanligt. Släkten samlas, kolla kalle osv.

Fast om gymmet är öppet slinker man nog in en timma =).

Lodiz2
2005-11-28, 12:41
nej man ska inte vara ensam under jul ... man ska vara så många som möjligt av släkt och vänner som samlas och firar

H.Emanuel
2005-11-28, 12:44
nej man ska inte vara ensam under jul ... man ska vara så många som möjligt av släkt och vänner som samlas och firar
Hahaha.

Cilia
2005-11-28, 13:03
nej man ska inte vara ensam under jul ... man ska vara så många som möjligt av släkt och vänner som samlas och firar
vem har betstämt det?
visa mig lagrummet är du snäll.

Jakelol
2005-11-28, 13:27
Fick jag bestämma själv så skulle jag vara ensam men nu måste man ju tänka på tjejen och så.

snelhest
2005-11-28, 13:29
Fick jag bestämma själv så skulle jag vara ensam men nu måste man ju tänka på tjejen och så.
du bestämde ju själv att du skulle ha en tjej. Din sexualitet som är fängelse för att leva ut ditt liv fullt ut?

Inzza
2005-11-28, 14:53
Förfa'an allan.. kan du inte ens i alla fall SPELA IN kalle anka å de ? kolla på det nån vecka senare eller nåt, jag blir ju nästan lite sorgsen när jag hör att folk missar kalle anka.

( ja ja jag veet att det här är lite fel fråd gällande kalle anka men det hör ju ändå julen till. )

Men fattar du inte? Allan är jultomten som åker ut på natten och dumpar presenter i alla barns julkstrumpor... sedan så ligger han på soffan med en 75a resten av kvällen, Kan förstå honom.

raQblad
2005-11-28, 15:07
Julen blir alltid ensam. Även om familjen är närvarande är dom som från en helt annan planet, snacka om trist årtid.
Enda syftet är att föda denna j*vla kommersialism som äter upp all mänsklig godhet. Det är tanken som räknas? Right.

Lafayette
2022-12-23, 04:08
Tror jag kommer stanna hemma. Pallar inte i år.