handdator

Visa fullständig version : Blondering/blekning


Helena B
2005-11-27, 18:40
Funderar på att blondera/bleka mitt hår. Men är lite rädd för att man kommer att få dålig kvalitet på håret. Någon brunett som har blekt sitt hår som kan berätta hur dennes hårkvalitet blev efteråt?

Jakelol
2005-11-27, 18:47
Blir nog inte så mycket värre om du bara ska göra det 1 gånge snackar vi 50 gånger så kommer nog håret se ut som skit ja.

Helena B
2005-11-27, 18:49
Blir nog inte så mycket värre om du bara ska göra det 1 gånge snackar vi 50 gånger så kommer nog håret se ut som skit ja.

Så om jag bara vill testa så är det okej men om jag vill fortsätta vara blondin så blir det risigt...oki

Jakelol
2005-11-27, 18:52
Så om jag bara vill testa så är det okej men om jag vill fortsätta vara blondin så blir det risigt...oki

Precis

userfriendly
2005-11-27, 18:53
Funderar på att blondera/bleka mitt hår. Men är lite rädd för att man kommer att få dålig kvalitet på håret. Någon brunett som har blekt sitt hår som kan berätta hur dennes hårkvalitet blev efteråt?


jag bleker kanske varannan månad o jag tycker det är OK iaf... bleker iof inte hela håret jämt men det blir inte förstört om du inte låter blekningen sitta i jättelänge...
torrare blir det men det beror lite på vilken färg osv..

Pressarn
2005-11-27, 18:55
Du får bleka det ett par gånger och ha i nåt lila schampo för att det ska bli "vitt" och snyggt. Pissgult ("guld") är ingen höjdare.

Helena B
2005-11-27, 18:56
jag bleker kanske varannan månad o jag tycker det är OK iaf... bleker iof inte hela håret jämt men det blir inte förstört om du inte låter blekningen sitta i jättelänge...
torrare blir det men det beror lite på vilken färg osv..

Fast du är väl blond? Eftersom som jag har mörkt hår så lär jag bleka det oftare eller fortast en utväxt kommer. Jag får se om jag vågar, det blir en ganska stor skillnad.

christian
2005-11-27, 18:56
Megablekte mitt till midsommar -04, det blev sprött och torrare än vanligt. Tror inte det är nyttigt att göra för ofta. Rätt starka saker.

sissa
2005-11-27, 19:07
Är blonderad nu, dock ej helblonderad men en massa slingor.

Det är nog lite torrare nu, men inte mkt. Jag gör inpackning och sånt där ofta och försöker sköta om det lite extra nu när det är blont. Sen har jag rätt kort hår och då är det mer okej med lite torrare hår tycker jag, nästan att föredra då man vill kunna forma till det. Ett långt hår kräver finare kvalite

Sen har man ju hört såna där skräckhistorier med folk som tappar håret, bleker sönder det, men när man ska börja oroa sig för det vete fanken...

mela
2005-11-27, 19:12
Jag är brunett och har blekt håret två gånger.
Mitt hår har slits som satan utav det, och det både ser ut och känns mycket slitnare när det är blont.

Jag gjorde iofs bara massvis med slingor, för att det skulle se naturligare ut, men det är ju samma skit :D

Helena B
2005-11-27, 19:12
Sen har man ju hört såna där skräckhistorier med folk som tappar håret, bleker sönder det, men när man ska börja oroa sig för det vete fanken...

Men det kan väl inte inträffa om man bara gör det en gång eller?

H.Emanuel
2005-11-27, 19:19
Blek du ditt hår. Du ser att du får lite olika bud här. Testa och blek en liten del av håret först då så ser du ju

mela
2005-11-27, 19:21
Men ska du bleka håret så kan du ju göra vissa saker..

1: toppa håret innan så att de kluvna hårtopparna inte blir värre.
2: använd balsamspray
3: hårinpackning en gång i veckan

ect.

sissa
2005-11-27, 19:25
Men det kan väl inte inträffa om man bara gör det en gång eller?


Det har jag väldigt svårt att tänka mig.Har aldrig hört talas om.
Gå till en bra frisör som får titta på håret, skulle det vara i dåligt skick så gör de det inte ( om det är en bra frisör)

Nina L
2005-11-27, 19:33
Jag har sabbat mitt hår totalt tidigare. Gör det inte! Jag har visserligen blondt hår av naturen, men jag ville ha det så ljust det gick. Kolla på bilden till vänster (blonderat) och så på bilden till höger (naturligt). Allt mitt naturliga fall försvann och det var helt glanslöst. Som jag ångrade mig!

http://www.swedishnina.com/bilder/bilder/images/swedishnina_21.jpg

Helena B
2005-11-27, 19:35
Men ska du bleka håret så kan du ju göra vissa saker..

1: toppa håret innan så att de kluvna hårtopparna inte blir värre.
2: använd balsamspray
3: hårinpackning en gång i veckan

ect.

Fast det där gör jag redan :D Vet inte om det är värt risken men jag får se.

Cilia
2005-11-27, 19:42
Problemet med att bleka håret som brunett är väl inte bara att håret slits utan att man inte har färger i hud, ögon etc som matchar vilket gör att det bara ser blekt ut.

Helena B
2005-11-27, 19:44
Problemet med att bleka håret som brunett är väl inte bara att håret slits utan att man inte har färger i hud, ögon etc som matchar vilket gör att det bara ser blekt ut.

Jo det är klart att man kanske inte passar att vara blondin, men då är det bara att färga tillbaka. Men tror inte att håret mår så bra av det bara.

H.Emanuel
2005-11-27, 19:47
Tycker, i egenskap av bärare av tvenne testiklar samt därtill heterosexuell även fast jag nu inte fått nåt på evigheter, att kvinnor med tillexempel blont hår och bruna ögon eller tvärtom, inte alls är särskilt störande för ögat.

Helena B
2005-11-27, 19:49
Tycker, i egenskap av bärare av tvenne testiklar samt därtill heterosexuell även fast jag nu inte fått nåt på evigheter, att kvinnor med tillexempel blont hår och bruna ögon eller tvärtom, inte alls är särskilt störande för ögat.

Vilken tur att man inte har bruna ögon då :D

H.Emanuel
2005-11-27, 19:53
Jag har sabbat mitt hår totalt tidigare. Gör det inte! Jag har visserligen blondt hår av naturen, men jag ville ha det så ljust det gick. Kolla på bilden till vänster (blonderat) och så på bilden till höger (naturligt). Allt mitt naturliga fall försvann och det var helt glanslöst. Som jag ångrade mig!

http://www.swedishnina.com/bilder/bilder/images/swedishnina_21.jpg
Vilken skillnad på hållning. :thumbup:

Nina L
2005-11-27, 20:56
Vilken skillnad på hållning. :thumbup:
Tack så mycket. Det var dock håret som jag ville visa. (Det var som sockervadd.)

H.Emanuel
2005-11-27, 21:04
Tack så mycket. Det var dock håret som jag ville visa. (Det var som sockervadd.)
Jodå, förstod det, och jag tittade på håret, jag lovar