handdator

Visa fullständig version : Paulun: gå ner i vikt med kalcium


jean-wim
2005-11-27, 16:53
Såg Paulun basunera ut ett nytt "mirakelpiller" på Kvällspostens löpsedel.

Det visade sig vara vanligt kalcium:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=477316

Förutom att män får prostatacancer, hur var det egentligen med kalciumtillskott och garanterad viktnedgång?

Jag tycker Paulun tappar rejält i cred för sådana här utspel.

fonzie
2005-11-27, 16:59
Inga-britt 68 år 25 kg övervikt går nu och köper 2 liter extra mjölk i veckan. När ska folk fatta att det inte finns några mirakelkurer?

jean-wim
2005-11-27, 17:05
Inga-britt 68 år 25 kg övervikt går nu och köper 2 liter extra mjölk i veckan.Kanske, men det stod ju i artikeln att kosttillskott var bäst, så Inga-Britt letar väl upp några kalciumtabs. De finns ju överallt.

jwzrd
2005-11-27, 17:20
Förutom det finns det studier som visar att kalcium (från mjölk av någon anledning) ökar fettförbränningen avsevärt. Tallar du på sökfunktionen så hittar du medellätt ett dussin inlägg där King Grub berättar sanningen.

jean-wim
2005-11-27, 17:39
Du tar expressen för att vara Pauluns talrör i ett viktig debatt i riksdagen när det i själva verket antagligen inte är mer än en felciterad och missuppfattad referens till ett dåligt uttalande av någon.Knappast. Att Paulun skulle vara något "offer" för kvällspressens dåliga journalistik är nonsens! De lever i full symbios, och denna löpsedel och artikel var ingen slump. Den är rakt av levererad av Paulun själv.

Ett annat exempel är när Aftonbladet nyligen skrev att "GI-metoden" är farlig, varmed Paulun gick ut och dementerade nyheten som nonsens. Pauluns dementi blev i sin tur en viktig "nyhet" på giviktkoll.se:
http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=1103

Slump? Knappast.

Lizzie
2005-11-27, 18:54
Jag kan väl inte hålla med till fullo med att kalcium skulle vara någon slags bantningsmiralkelpiller...men visst binder det till sig en del fett i maten som följer med ut i toalettstolen. Inte att detta skulle göra stor skillnad. Sen tror jag inte man kan skylla Paulun för hur Expressen skriver för att sälja lösnummer - vad skulle Paulun vinna på det? Han har väl inget kalciumtillskott i sitt märke?

jwzrd
2005-11-27, 19:05
Knappast. Att Paulun skulle vara något "offer" för kvällspressens dåliga journalistik är nonsens! De lever i full symbios, och denna löpsedel och artikel var ingen slump. Den är rakt av levererad av Paulun själv.

Ett annat exempel är när Aftonbladet nyligen skrev att "GI-metoden" är farlig, varmed Paulun gick ut och dementerade nyheten som nonsens. Pauluns dementi blev i sin tur en viktig "nyhet" på giviktkoll.se:
http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=1103

Slump? Knappast.

Låt bli att läsa drakarna i en månad och kom tillbaka och berätta för mig vilken symbios det handlar om. Du är bara en bricka i spelet om lösnumren.

jean-wim
2005-11-27, 19:23
Sen tror jag inte man kan skylla Paulun för hur Expressen skriver för att sälja lösnummer - vad skulle Paulun vinna på det? Han har väl inget kalciumtillskott i sitt märke?Paulun bygger och vårdar sitt eget varumärke som kost-guru. Då gäller det att synas ofta och ständigt komma med något nytt. Hur mycket pengar tror du en löpsedel plus helsidesartikel (eller vad det var) motsvarar i reda pengar för annonsering eller annan marknadsföring?

Jag är övertygad om att Paulun levererat denna nyhet i fullständigt skick, inklusive den person som "vittnar" om sin viktnedgång. Sådana personer har Paulun sedan länge annonserat efter på sin sida.

När båda parter tjänar på samarbete och utbyte av tjänster kallar jag det symbios, jwzrd.

jwzrd
2005-11-27, 19:27
Paulun bygger och vårdar sitt eget varumärke som kost-guru. Då gäller det att synas ofta och ständigt komma med något nytt. Hur mycket pengar tror du en löpsedel plus helsidesartikel (eller vad det var) motsvarar i reda pengar för annonsering eller annan marknadsföring?

Jag är övertygad om att Paulun levererat denna nyhet i fullständigt skick, inklusive den person som "vittnar" om sin viktnedgång. Sådana personer har Paulun sedan länge annonserat efter på sin sida.

När båda parter tjänar på samarbete och utbyte av tjänster kallar jag det symbios, jwzrd.

Jag är medveten om vad symbios betyder och jag är också medveten om symbiosen du snackar om. Men det är du som föder den, bland annat genom att tro att någon annan bryr sig om den här. Kontroversen i sig saknar värde innan du tilldelar den ett genom att diskutera den. Metodjagande människor kommer aldrig att bry sig om vare sig fakta eller pragmatiska angreppssätt på sin livssituation.

Lizard
2005-11-27, 22:21
På första påståendet får jag ge dig rätt; han vårdar sitt varumärke och tillhandahöll material för pressen både med undersökningar och ett case i form av någon som faktiskt provat. En nappade och därmed har han åstadommit vad en hel industri lever av att tillverka på beställning - PR. Faktiskt är det ett skolexempel på ett bra pressmeddelande.

I det andra fallet råkar jag veta för jag befann mig i anslutning när telefonen ringer och en av kvällstidningarna ha ville ha en kommentar. I det fallet är FP oskyldig förutom till att vara den ende kände näringsfysiologen vi har i landet. För en tid sedan hade de säkert ringt Stephan Rössner.

Lizard

jean-wim
2005-11-28, 01:25
han vårdar sitt varumärke och tillhandahöll material för pressen både med undersökningar och ett case i form av någon som faktiskt provat. [...] Faktiskt är det ett skolexempel på ett bra pressmeddelande.Ok! Jodå, jag ger Paulun högt betyg när det gäller PR. Frågan är om hans varumärke tjänar på exponeringen via kvällspressen i längden. Men det handlar väl om att bevaka sitt revir. Annars kommer någon annan och tar över.I det andra fallet råkar jag veta för jag befann mig i anslutning när telefonen ringer och en av kvällstidningarna ha ville ha en kommentar.Ja det förklarar ju varför Paulun svarade med att kommentera "sin" GI-metod när Aftonbladet egentligen hade skrivit om Atkins. Att det sedan hamnade på giviktkoll var dock ingen slump. De behövde ju en dementi från Aftonbladet, och fick det från den bästa av källor.

Alltid kul med din insider-info om Paulun, Lizard. :thumbup:

Lizard
2005-11-28, 08:25
Ok! Jodå, jag ger Paulun högt betyg när det gäller PR. Frågan är om hans varumärke tjänar på exponeringen via kvällspressen i längden. Men det handlar väl om att bevaka sitt revir. Annars kommer någon annan och tar över.
Alldeles riktigt. Ytterst få tål en sådan envis exponering som FP får och det är en uppenbar risk i att det blir gescheft av alltihop i sinom tid. Martin Timell trodde han sett solen passera zenith (från Bullen i tv till tv-underhållare inom några korta år) och ställde därmed upp på Nicotinells introduktionskampanj. Häpnadsväckande nog har han överlevt både den (usla) kampanjen och sin allmäna exponering. Hur det går med FP får framtiden utvisa.

Alltid kul med din insider-info om Paulun, Lizard. :thumbup: Hahaha...nej så nära är vi inte, vi korsar svärd genom gemensamma bekanta och en kundkontakt för närvarande. Det är allt. Kuriosa är att jag sprang på
Anna Skipper (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56873) i förrgår och jag presenterade mig och vi beslöt att träffas. Det kanske ger svaret på varför matoljan inte passar i en välmående kropp? :)

Lizard

Angel
2005-11-28, 08:53
ja som hade tänkt att köpa kalcium :)
har även fått för mig o köpa zink sedan ja såg att dom drack det i "du blir vad du äter"


jag e en lättpåverkad konsumist.


vad tycker ni ja ska satsa på för "kosttillskott"?

King Grub
2005-11-28, 08:59
Ta det i en egen tråd, där du beskriver målsättning.

Angel
2005-11-28, 09:28
Ta det i en egen tråd, där du beskriver målsättning.

ah, äsh nää :em: så viktigt va det ej. mest bascigrejjer för o må bättre :)