handdator

Visa fullständig version : ni som slutat röka


sissa
2005-11-27, 15:36
En fråga till er som slutat röka ( nyligen eller long time ago)

Vad märker ni för skillnader ?

Jag är grymt stolt och väldigt nöjd med att inte röka, men jag har inte märkt nån skillnad tex lukt och smaksinne. Det "ska" man ju märka rätt snabbt, men jag har inte märkt nåt. Ej heller har jag märkt att några flimmerhår har börjat bli friska igen ( en del hostar upp väldigt obehagliga saker har jag hört)
Kondisen har säkert blivit mycket bättre "bara" av at sluta röka, men eftersom jag i princip undvek all fysisk ansträning när jag rökte så vet jag inte.

Nån ökad aptit fick jag inte heller.
( Vilket förövrigt inte gör nåt)

sissa
2005-11-27, 15:38
( Sen menar jag inte att skillnader bara är de som märks. Men nu menade jag dem som man märker av. Är helt övertygad om att min kropp är mkt glad att jag la av med att röka. Framtiden ser ljusare ut)

sissa
2005-11-27, 15:40
Just det!

En sak har jag märkt. Jag är inte lika kall om händerna.
Innan när man hälsade på folk så kändes det som man la en isklump i den andres hand. Nu känns det trevligare när man har en mer normal temperatur i händerna.

H.Emanuel
2005-11-27, 16:51
Jag tror att det där med att sluta röka är omgivet av en del myter. Blandannat att man ska få en sådan fasansfull abstinens, bara tanken på att råka ut för denna ohyggliga abstinens gör ju att folk inte vågar sluta röka, och röker alltså helt enkelt för att slippa abstinensen, hur korkat det än kan låta. Men när nikotinet lämnar kroppen så vill den såklart ha mer av det just för att den vant sig vid att få det. Så där gäller det ju att ta striden och övervinna den biten, som såklart kan vara tuff eftersom nikotinet är oerhört starkt , vanebildande och lättåtkomligt. Men ganska många som slutar och klarar det säger senare att de inte hade några större besvär med att sluta, en del säger att det gick förvånansvärt lätt. Och jag tror inte att det per automatik gör att man får bättre luktsinne osv, det är nog individuellt. Men så skönt för dig att du är kvitt skiten. Grattis! :thumbup:

BigForre
2005-11-27, 16:57
9 dagar utan något som helst tillförsel av nikotion...snusat varje dag i 8 år utan avbrott...var ett förbannat tjat om abstinens hit och dit, folk saknar viljestyrka...

mangemani
2005-11-27, 17:06
äe snart 2 år sen jag slutade.
vad jag har märkt?hmm..
1.känner sej "fräshare".
2.kan andas mycket lättare/bättre kondition.
3.fått bort den där ovanan att varje gång man går ut så åker handen ner i fickan för att ta upp en cigg.
4.sparar en hel del pengar
5.inget mer klagande från flickvän/familj/dom runt om mej.
6.vetandet att träningen nu inte störs av rökningen,får en att må bra.

Jense
2005-11-27, 17:30
jag känner dofter osv.. typ svett och fis.

jag har bättre flås helt klart. och jag är inte så äcklig.

Patriarch K
2005-11-27, 17:53
Ni som inte lyckats sluta, prova det nya "mirakelpillret" Rimonabant :)