handdator

Visa fullständig version : Tråkigt att träna ibland .. ;O


m0gh
2005-11-26, 17:27
Ibland på gymmet känner man att man bara vill därifrån pga att de är så tråkigt.. t.ex. idag när jag körde Ben o mage.. De var de tråkigaste jag kört på länge. Därimot om jag kör Bröst&triceps eller rygg&biceps är de mkt roligare att träna.

Då jag inte har så många polare som tränar på samma gym är de ju tråkigt ibland att träna ensam..

Hur ska jag göra för att de ska bli roligare att träna?;O Bor 3 minuter ifrån gymmet så jag byter gärna inte till ngn polares gym.

Aningen flummig text.. hoppas ni förstår iaf =)

Tricklev
2005-11-26, 17:29
Lägg om träningen så att du varje gång tränar iaf 1 rolig muskelgrupp, så att inte hela passet blir tråkigt.


Testa lägga om träningen?
Har du tränar Högreps? Testa lågreps.
Tränat lågset? Testa högset.

Att lägga om träningen brukar hjälpa mig iaf.

Jorgen
2005-11-26, 17:30
Ben som är så kul att träna.

Det kan inte alltid vara roligt att träna. Jag har själv en rejäl downperiod för tillfället. Man får släpa sig dit ändå, det går över förr eller senare. Bara att kämpa vidare.

Helena B
2005-11-26, 17:33
Det gäller att ha rätt inställning när man tränar. Visst har man muskelgrupper som är mindre roliga att träna, men man kan inte gå in med den inställningen. Du får ställa dig frågan varför du tränar? Om du tycker det är tråkigt så kanske du borde hitta en annan motionsform. Fast om det bara är just ben och mage du tycker är tråkigt så får du försöka se till helheten och till målet du har i sikte. Jag tränar också ensam och fördelen med det är att man kan koncentrera sig bättre och man behöver inte ta hänsyn till en träningspartner.

m0gh
2005-11-26, 17:38
Jo.. just nu ser schemat ut såhär

Måndag: Bröst + Triceps
Kör allt 3*8..(sista gången brukar jag bara orka 6)

Tisdag: Shootfighting
Roooligt :P

Onsdag: Rygg + Biceps
3*8 på allt här också typ.. detta passet är ganska roligt :)
Tror jag ska klämma in lite mage på detta passet oxå.. kan köra lite i slutet på de :)

Torsdag: Shootfighting
yeye roligt ;}

Fredag: *suck* Ben och mage..
Veckans värsta pass :D Så tråkigt så de inte är sant.. Kanske att man skulle skippa detta passet ? tränar ju trots allt lite ben på shootfightingen.

Lördag: Vila eller underarmar och axlar..
Axlar tränar man ju ganska bra ändå utan att ha ngt speciellt pass för dom.. Underarmar kan man ju klämma in på bröst eller ryggpasset.

Söndag: Shootfighting


Shootfighting är ju ganska fysiskt krävande..har även fyspass där vi kör rygg o axlar.. så de är kanske onödigt o ha ett axel/underarmspass ?

För många träningsdagar i veckan ? ;O Vill iaf skippa benpasset mer än ngt annat just nu

Krille 87
2005-11-26, 17:38
Prioritera de muskelgrupperna du inte tycker om, en månad bara t ex. .. Det gör att du blir starkare i dom och då blir det också roligare att träna dom.. Kanske beror på att ja e lite viktkåt ;)

Krille

Ryska_raketen
2005-11-26, 17:40
inte mkt till vila där inte. Och varför skulle du skippa ben ? Det är ju att ta bort 50% av träningen för fasen. Lägg det på måndagen istället så har du det gjort och har det roliga att se framemot :thumbup:

m0gh
2005-11-26, 17:41
Det gäller att ha rätt inställning när man tränar. Visst har man muskelgrupper som är mindre roliga att träna, men man kan inte gå in med den inställningen. Du får ställa dig frågan varför du tränar? Om du tycker det är tråkigt så kanske du borde hitta en annan motionsform. Fast om det bara är just ben och mage du tycker är tråkigt så får du försöka se till helheten och till målet du har i sikte. Jag tränar också ensam och fördelen med det är att man kan koncentrera sig bättre och man behöver inte ta hänsyn till en träningspartner.

Jag tränar för att bli bra på shootfighting och om några år när jag är ~ 19-20 tävla i Vale Tudo. Fast de kanske inte är därför jag tränar heller riktigt.. tränar väl för att få en bra kropp oxå.. känner mig så jävla "köttad" om jag inte tränar på en vecka..Känns så otroligt bra efter träningspassen oxå.. de är just under passen de är så kasst :/

lauria
2005-11-26, 17:42
Ben tråkigt? :MrT: Det är väll bästa passet på hela veckan!

Testa att göra en riktigt genomkörare på benen nästa pass. Sen ja höjjde setten på hela kroppen så har det blivit mkt roligare att träna. Och spec benen. Testa detta: Knäblj 5set, benspress 5set, utfall 5set, benspark 5set, liggande lårcurl 10set, raka marklyft 5set. Lovar att det känns! plus att de tär grymt kul.

m0gh
2005-11-26, 17:42
Om ni vill får ni gärna hjälpa mig med att lägga om mitt schema då :)

Helena B
2005-11-26, 17:42
Tycker ben också är tråkigt. Men det är den muskelgrupp som man är starkast i (iaf jag) så det är kul när man får lassa upp en massa vikter, annars skulle jag också gärna hoppa över den.

Nils.R
2005-11-26, 19:10
Har du alltid tyckt det är tråkigt med ben/mage eller har det kommit nyligen?
Om det kommit nyligen kanske ett kort uppehåll från träningen kan göra att du tycker det blir kul igen...

m0gh
2005-11-26, 19:15
Nils: Jag har inte kört så mkt ben innan.. men om jag kör ben med en polare blir de roligare... en annan sak jag _hatar_ att göra på gymmet är att springa på band etc.. tur att man får kondition på shootfightingen annars hade de inte varit mkt kondis ;O

Inga förslag på nytt schema med lite mer vila ? max 2 dars vila

m0gh
2005-11-26, 19:21
Men jag kommer Absolut inte att sluta träna.. precis köpt upp ett nytt lager med Protein och kreatin .. mmmmmmm.. :P

larre
2005-11-26, 19:27
Jag tycker du skall träna det du tycker är kul.
Så ifall du tycker ben är tråkiga att träna och inte bryr dig om att få större\starkare ben så skit i det då.

Sen kan det juh också vara så att det bara är övningarna du tycker är tråkiga och inte själva muskelgruppen, testa lite nya kanske roligare övningar.

mentzer
2005-11-26, 19:51
Du kan ju tänka på att benträningen kommer hjälpa utvecklingen även för överkroppen, och ja, även biceps, tro´t eller ej.
Annars tycker jag tricklev har en poäng, se till att alltid köra en muskelgrupp du tycker är rolig varje pass.

mangemani
2005-11-26, 20:00
ähh,inte är det tråkigt att träna...däremot så är det väldigt tråkigt att behöva lämna gymmet efter varje pass:(

m0gh
2005-11-27, 01:08
hähä.. Oki ska försöka med roligare övningar o så =) tack för tipsen

mini_Arnold
2005-11-27, 07:33
Ibland på gymmet känner man att man bara vill därifrån pga att de är så tråkigt.. t.ex. idag när jag körde Ben o mage.. De var de tråkigaste jag kört på länge. Därimot om jag kör Bröst&triceps eller rygg&biceps är de mkt roligare att träna.

Då jag inte har så många polare som tränar på samma gym är de ju tråkigt ibland att träna ensam..

Hur ska jag göra för att de ska bli roligare att träna?;O Bor 3 minuter ifrån gymmet så jag byter gärna inte till ngn polares gym.

Aningen flummig text.. hoppas ni förstår iaf =)
3 min till gymmet är ju lyx.
Du måste lära dig att tycka om benträningen också.
Ju mer du avskyr det desto mer måste du längta efter det.
Tvinga dig till att träna benen hårdast av alla muskelgrupper.
Du kommer förstå precis vad jag snackar om i framtiden nångång. ;) Ju fortare desto bättre för dig.
NO PAIN, NO GAIN!! HARDCORE-ARNOLD!!! :hbang:

lycka till

H.Emanuel
2005-11-27, 13:34
Det gäller att ha rätt inställning när man tränar. Visst har man muskelgrupper som är mindre roliga att träna, men man kan inte gå in med den inställningen. Du får ställa dig frågan varför du tränar? Om du tycker det är tråkigt så kanske du borde hitta en annan motionsform. Fast om det bara är just ben och mage du tycker är tråkigt så får du försöka se till helheten och till målet du har i sikte. Jag tränar också ensam och fördelen med det är att man kan koncentrera sig bättre och man behöver inte ta hänsyn till en träningspartner.
Lite Ot kanske, men har damen någon annan slags patner att ta hänsyn till ?

gasp_88
2005-11-27, 13:39
Jag tycker du skall träna det du tycker är kul.
Så ifall du tycker ben är tråkiga att träna och inte bryr dig om att få större\starkare ben så skit i det då.

Sen kan det juh också vara så att det bara är övningarna du tycker är tråkiga och inte själva muskelgruppen, testa lite nya kanske roligare övningar.

Disco kungen ??? :P

larre
2005-11-27, 16:48
Disco kungen ??? :P
U BET!!!
Mitt schema:
Mån: Biceps/Triceps/underarmar
Tis:Bröst/Mage
Ons:Rygg
Tors: Biceps/Triceps/underarmar
Fre:Bröst/Mage






nää det är inte mitt schema, men inte långt ifrån :P