handdator

Visa fullständig version : Förbannat...sjuk igen...


BigForre
2005-11-26, 17:08
Visste inte vart jag skulle lägga tråden, men jag antar att den diskussion i allmännt aldrig är förbjuden....

Den här tråden är lite inaktuell då jag faktiskt börjar bli frisk igen, kanske tillbaka nere på gymmet om ett par dar skulle jag tro...då har jag varit frånvarande i 2 veckor IGEN...Börjar bli något redigt förbannad på dessa ständigt återkommande förkylningar och mornar med smårisig hals dock utan andra symptom. Har ett par till polare som har liknande problem med frekvent återkommande förkylningar, men merparten brukar bli förkylda någon gång om året och har kanske feber vartannat år.

VARFÖR har jag det som jag har det? varför blir det omkring 10 avbrott i träningen varje år (brukar vara mellan 4-5 dagar till 2 veckor)? Är aldrig hos läkare, men nu den 8 december har jag bokat tid för att undersöka vad fan det är, för det här börjar störa min vardag så att det faktiskt inte är roligt längre...

Någon mer som känner igen sig eller har haft samma problem? Vad har ni gjort åt det? Har ni inte gjort något åt det? Vore kul att veta...

King Grub
2005-11-26, 17:11
VARFÖR har jag det som jag har det?

Därför att du kommer i kontakt med andra som bär på infektionen och blir smittad. Mycket personkontakt? Mycket peta näsan?

Pdaddy
2005-11-26, 17:13
Välkommen i gänget, ja har inte tränat på 3 veckor nu.. Enlokt doktorn en släng av Myoplasma (bakterier i lungorna) *slap*

Men på måndag så jäävlar

M

puppas
2005-11-26, 17:14
Jag har i över 2 månader haft en skum grej...Är jävligt täppt i näsan men inte sjuk i övrigt.
Enda gången som jag inte är täppt och kan andas normalt är när jag är på gymmet och tar i, då släpper det..

Störigt... *screwy*

Helena B
2005-11-26, 17:15
Jag har en förmåga att alltid bli sjuk efter en vilodag, funderar på att sluta ta vilodagar.

Cilia
2005-11-26, 17:19
Min teori är att om man väl kommit in i sjuksvängen så är det lättare att åka på en ny infektion. Det är som om det tar tid för kroppen att bli stark igen.

Jag har "turen" just nu att inte åka på några sjukdomar iaf inga allvarliga. Kan känna mig lite hängig men värre än så blir det inte innan det vänder.

Fast jag tror man kan påverka situationen med.
Jag åker sällan kommunalt.
Jag försöker gå promenader utomhus 2-3 ggr/vecka.
Jag har nämligen en idé om att om man får ordentligt med "frisk" luft så håller man sig frisk bättre.

sen är det väl dom klassiska tipsen som att inte vara nära personer som är sjuka och nyser/hostar och att tvätta händerna ofta ofta.

BigForre
2005-11-26, 17:21
Därför att du kommer i kontakt med andra som bär på infektionen och blir smittad. Mycket personkontakt? Mycket peta näsan?

Jo visst kommer jag i kontakt med mkt folk, lite sällskapssjuk pojke =)...ska säga upp kontakten med de kompisar som liksom mig brukar bli sjuka mkt...peta nästan, nja nån gång i veckan :)

BigForre
2005-11-26, 17:24
Min teori är att om man väl kommit in i sjuksvängen så är det lättare att åka på en ny infektion. Det är som om det tar tid för kroppen att bli stark igen.

Jag har "turen" just nu att inte åka på några sjukdomar iaf inga allvarliga. Kan känna mig lite hängig men värre än så blir det inte innan det vänder.

Fast jag tror man kan påverka situationen med.
Jag åker sällan kommunalt.
Jag försöker gå promenader utomhus 2-3 ggr/vecka.
Jag har nämligen en idé om att om man får ordentligt med "frisk" luft så håller man sig frisk bättre.

sen är det väl dom klassiska tipsen som att inte vara nära personer som är sjuka och nyser/hostar och att tvätta händerna ofta ofta.

Ska ta och bli ensamvarg =)...har haft en ond cirkel med sjukdommmar de senaste 4-5 åren då =)...innan kommer jag faktiskt inte ihåg hur det var, kanske var likadant då...aja dags för middag, ska bara ta och tvätta händerna först...

Sparrisen
2005-11-26, 17:36
Jag har i över 2 månader haft en skum grej...Är jävligt täppt i näsan men inte sjuk i övrigt.
Enda gången som jag inte är täppt och kan andas normalt är när jag är på gymmet och tar i, då släpper det..

Störigt... *screwy*

Fan, jag är täppt i näsan året runt, jämt.


Är också sjuk nu. Har haft ont i halsen sedan i måndags, riktigt ont. *grr*

puppas
2005-11-26, 17:37
ja det är fan skitjobbigt, och det är inte alltid snor som täpper till heller, det känns som om hela bihålan bara är svullen och tokbulkad...jobbigt..

BigForre
2005-11-26, 17:40
Känns otrevligt att säga det, kanske är egoist rakt igenom, men det är skönt att höra att det är fler som har samma problem...och visst FAN är det jobbigt? Men finns det inga som har det som en polare jag tjöade med igår, inte varit sängliggande på 5-6 år, var förkyld för 3 år sedan...lever vi fel eller är det genetiskt?

Jesper
2005-11-26, 17:41
har samma problem.. förkyld.. sen när man precis kommit igång igen så blire jag förkyld igen..störande som fan

PowPow
2005-11-26, 18:29
Jag har i över 2 månader haft en skum grej...Är jävligt täppt i näsan men inte sjuk i övrigt.
Enda gången som jag inte är täppt och kan andas normalt är när jag är på gymmet och tar i, då släpper det..

Störigt... *screwy*

Du har inte användt för mycket nässpray? Jag kan få liknande problem om jag varit förkyld, och använt nässpray för länge.

Piranha
2005-11-26, 19:34
Insjuknade i torsdags , började med halsont som nu är övergående , toppnoteringen på febern var 40.2 inatt men nu är den nere runt 39 ..

Fy fan.

BigForre
2005-11-26, 19:37
Insjuknade i torsdags , började med halsont som nu är övergående , toppnoteringen på febern var 40.2 inatt men nu är den nere runt 39 ..

Fy fan.

Satan +40 har jag inte lyckats med i år...krya på dig

Lyset
2005-11-26, 20:01
Känns otrevligt att säga det, kanske är egoist rakt igenom, men det är skönt att höra att det är fler som har samma problem...och visst FAN är det jobbigt? Men finns det inga som har det som en polare jag tjöade med igår, inte varit sängliggande på 5-6 år, var förkyld för 3 år sedan...lever vi fel eller är det genetiskt?

Jag är i princip aldrig sjuk, sist var väl en ordentilg förkylning i början på 2003, men feber och sådana grejer får man nog gå tio år tillbaka för att hitta. Spenderar man mycket tid ensam så utsätts man inte för smitta, men det har ju onekligen sina nackdelar också. Life´s a bitch.

Sve
2005-11-26, 20:03
Därför att du kommer i kontakt med andra som bär på infektionen och blir smittad. Mycket personkontakt? Mycket peta näsan?

Jag petar mkt i näsan men blir inte sjuk. *spy*

hobbitar
2005-11-26, 20:12
Jag är också förkyld nu =( Och förra veckan hade jag ont i foten så nu har jag inte tränat på 2 veckor!

Det är tusen gånger värre att vara sjuk än att vara skadad.

puppas
2005-11-26, 20:15
Du har inte användt för mycket nässpray? Jag kan få liknande problem om jag varit förkyld, och använt nässpray för länge.


Nix, aldrig i hela mitt liv....Så..Cancer kanske ? *screwy*

Henke83
2005-11-26, 20:15
Ett tips är att undvika all kontakt med barn, otäcka små smittspridare är de. *spy*

PowPow
2005-11-26, 20:18
Nix, aldrig i hela mitt liv....Så..Cancer kanske ? *screwy*

Eh.. va?

BigForre
2005-11-26, 20:24
Nix, aldrig i hela mitt liv....Så..Cancer kanske ? *screwy*

Troligen Cancer...

puppas
2005-11-26, 20:27
hahaha, nej inte cancer...Men jobbigt som fan är det iaf, för första gången i mitt liv så har jag börjat nyst 2 ggr på rad pg.a. denna jefla näsa... Tar på kroppen att ta i så mkt *puh*

BigForre
2005-11-26, 20:30
Aja är det någon som har ett immunförsvar till salu är jag iaf intresserad....nu är det nog dags att sluta sitta och hänga vid datorn...dags att uträtta lördagsbestyr...