handdator

Visa fullständig version : Back To Basic!! (iaf för ett tag)


Sidor : [1] 2 3

Ironbabe
2005-11-26, 12:22
Kära kollomedlemmar!

Tänkte att det kunde var hög tid att starta min första träningsjournal nu!

Lite bakgrundshistoria!
Tävlar/tävlat i Athletic Fitness. Har bara tävlat i ett år och hunnit med lite blandade resultat under det året ;)
Jag har tränat styrketräning seriöst i ca 5-6 år. Innan dess höll jag på med fotboll och lite friidrott. Tanken på att tävla väcktes när jag var på mitt första SM år 2001 och såg Amelie Weijle tävla. Shit vad jag blev imponerad av henne, hon var så jäkla stark och bra i hinderbanan. Tänkte att det där ville jag oxå prova på. Har alltid tränat och gillat att röra på min kropp. Bor i Sthlm/Solna och tränar mestadels på Delta gym, Sthlms bästa gym om du frågar mig!

Meriter!
SM 2003 5:a (3:a styrka, 3:a hinderbana)
DC 2003 2:a (1:a styrka, 1:a rodd)
SM 2004 1:a (1:a styrka, 2:a hinderbana)

Startar den här träningsjournalen nu, då min situation förändrades ganska så radikalt under mina förberedelser till SM i AF 2005. Tänkte dela med mig av min träning jag nu bedriver och kanske inspirerar det någon :) Förberedde mig alltså som bäst att ta nya titlar på SM. Märkte att vare sig formen eller orken ville infinna sig och jag mådde så himla "skumt" emellanåt. Vad detta berodde på ser ni på dagsformsbilderna här nedanför :D Jag hann iaf komma upp i bra repsantal i både chins och dips (som skulle räckt till seger i årets SM) :naughty: Dock skulle mina resultat i hinderbanan och symmetrin inte räckt lika långt hihihihihihi

Trevlig läsning i min lilla journal :)

OggeP
2005-11-26, 12:26
Det här ska bli kul att följa! Kör hårt. :thumbup:

sunkan
2005-11-26, 12:26
Lycka till nu med allt!

tinus
2005-11-26, 12:26
ÄNTLIGEN!!!!
Ska bli roligt att följa er två :love:
Har inga som helst tvivel att så fort damen kalvat :D kommer du att bli riktigt farlig på scenen igen :hbang:

Mirre
2005-11-26, 12:27
*yourock* Riktigt fin mage...Det var coolt för några månader sedn när det fanns rutor på. Jag kan vakta den lille när mamsen är på scen nästa gång. Jag tror att det inte dröjer så länge...

Officer
2005-11-26, 12:39
Eyyy Tina gamla kompis!

Kul att du startat en journal till slut! Ska följas, och skriv gärna då och då i kodord formulan för de där axlarna *grr27*

Angus
2005-11-26, 13:31
Coolt , min favorit AF tjej skall ha egen journal på kollo :thumbup:

Fairing
2005-11-26, 14:33
Tina!

Du skulle inte ha käkat så många bars och bullar sist vi fikade eller beror magen på något annat :D

Kommer att bli kul att följa denna journal och vägen till nya SM Guld :thumbup:

Lycka till med allt :thumbup:

/Lasse

Cilia
2005-11-26, 16:28
Vilken fin mage.
tror du hade haft stor chans med den på scen.
Vem kan motstå en sån? *L*

Ironbabe
2005-11-26, 19:05
OggeP: Jag kör så hårt det bara går med mitt tillstånd *s*
Sunkan: Tack för lyckönskningen!
Tinus: Sis..kalvar gör väl ändå korna, tycker du att jag är en kossa eller vad vill du få sagt?? /puss puss
Mirre: Några månader sen?? För några veckor sen såg man faktiskt rutorna,och om jag spänner mig så syns dom fortfarande hehehehehe
Anabolicboy: De där axlarna jag hade förut har lixom försvunnit in i nåt mjukt och gosigt nuförtiden...
Lasse: Jag trodde oxå in i det sista att det var fairings bars eller bullarna men det visade sig vara nåt annat :D
Cilia: Tror du verkligen det? Hade varit rätt kul att stå på scen med den formen jag hade iofs hihihihihihi

Nu till dagens träningspass. Det blev lite bröst och axlar! Mina vikter har sänkts rejält vartefter jag växer..jag vet, jag är en svagis :cryout: Blir väl inga nya muskler nu utan försöker behålla de jag en gång lyckats få så länge det bara går!

Började med lite bänkpress
3x10 50 kg

Militärpress
3x10 40 kg

Sittande bröstpress
3x8 45 kg
supersetade med lite armhävningar
3x10 med både tuttisar och mage i backen :)

Drag till hakan med stång
3x10 stång (vet faktiskt inte vad den väger)
Supersetade i cc enarmsdrag
3xmax 7,5 kg

CC drag uppifrån, blir som en flyes övning (bröst)
3x12 17,5 kg
Supersetade med en 10 kg:s vikt lyft framåt (hoppas ni förstår)

Sen till sist körde jag lite cc drag nerifrån för bröst och avslutade med lite baksida axlar i maskinen

Fick för första gången på länge lite pump och det känns ju alltid kul! Annars så känns det som att jag inte kan ta i så mycket som jag vill för att det blir lätt en obehaglig känsla när inte magmusklerna hänger med längre och stabiliserar bålen. Har upptäckt att magmusklerna är med mycket mer i övningarna än vad man tror!!

tinus
2005-11-26, 19:08
Bra pass vännen!! Men jag undrar lite...hur fn lyckas du med drag till hakan?? :D Är det inte någonting som "tar emot" *fniss*

Ironbabe
2005-11-26, 19:11
Angus: Alltid trevligt att vara någons favorit, det värmer :)

Tinus: Har insett att den övningen kan jag nog inte köra så mycket länge till...Du har rätt, det är nåt ivägen!!! Samma sak när jag vägde mig idag, jag ser inte ner till siffrorna, tur är väl det kanske hehehehehe

Krampus
2005-11-26, 19:26
Tjo! *flex*

Jarod
2005-11-26, 20:18
Klart man blir tjock när man bara käkar bars och pizza. *popcorn*

Lycka till med träningen båda två! :thumbup:

no1fitness
2005-11-26, 22:46
Jaså, där ser man. :)
Så då kommer vi aldrig mötas mer i AF antagligen för jag gör min sista AF tävling på SM 2006 tror jag.

Vilka grymma axlar du har !! :bow:

Lycka till med barn och familj.
Kommer följa denna journalen framöver. :thumbup:

AFanatic
2005-11-26, 23:59
Lycka till! :thumbup:

Jorgen
2005-11-27, 00:04
Först och främst, stort grattis till magen vännen. :)

Skall bli kul att följa din träning. :thumbup:

*yourock*

Ironbabe
2005-11-27, 19:49
Krampus: Tjo?? Kan man kanske säga *rolleyes*
Jarod: WTF..Hur har du lyckats få tag på den där bilden?? Antar att jag är BUSTED :em: Tänk om det bara var pizza i min mage, då skulle jag ligga väldigt risigt till hihihihihi
Anna: Var inte så lessen för det, vem har sagt att vi bara kan tävla mot varandra i AF?? Vad blir det för dig efter SM 2006 hade du tänkt? Inte bara lägga av väl? Axlarna har ju försvunnit mer eller mindre, men jag är naturligtvis glad över att du tycker att det finns nåt kvar att berömma *s*
AFanatic: Tack så mycket tjejen! Det här kommer bli kanon!
Jörgen:Kära lilla domarherre.. Det är mycket att gratta nuförtiden kan du haja hehehehehe

HenrY
2005-11-27, 20:03
Hehe trodde helt seriöst först att du tagit ordet Bulk till en helt ny nivå!:D
Sen såg jag ju kommentarna, så får väl säga grattis!:)
Förövrigt så har du en gryyyym fysik! :hbang:

Lycka till med träningen o tävlandet i frmatiden!

Ironbabe
2005-11-27, 20:16
Dagens Pass, RYGG!

Gick till gymmet a 45 min och sen var jag tvungen att ta en liten "fika" när jag kom fram. Måste ju ha energi till både träningen och "lillbabe" som jag kallar magen för :) Satt en stund och pratade med Jenny som ska tävla på DC nästa helg! Riktigt kul att se de som ska tävla nästa o nästnästa helg, fast jag blir samtidigt lite avis på deras deffade, bruna, vältränade kroppar. Vill helst springa o gömma min badbollskropp då *cry*

Började med:

Latsdrag v-handtag
1x6 60 kg (började lite optimistiskt där, ville testa om jag skulle orka)
2x8 55 kg

Marklyft
1x12 60 kg
3x10 80 kg

Sittande drag med "tjurhandtaget"
1x10 30 kg
3x10 45 kg

Drag underfrån med rep
3x10 40 kg

Avslutade med någon maskin som tar på latsen
2x 8 50 kg

Ett rätt så ok pass tycker jag. Fick bra kontakt med ryggen och inga känningar av några krämpor.

Sen fikade jag igen innan jag gick hem (fika är gott) ;) Promenaden hem tog 45 min!

Tänkte jag skulle börja med veckoformsbilder av olika slag i journalen och här kommer den första, tagen idag efter passet. (OBS! Jag håller på och målar om hemma därav den "konstiga" väggen bakom) Klippte lite i bilden då jag upptäckte att jag kom med "bakifrån" oxå :D

Jarod
2005-11-27, 20:45
Bra marklyft! *you rock*

Hur länge har du tänkt träna in i tjockheten? Finns det nån gräns?

*edit* Snygg luva!! :thumbup:

Jorgen
2005-11-27, 20:49
Jag tror Tina tänker föda på Delta. Skall det bli en ny fitnesschampion så är det lika bra att vara på rätt plats direkt. :D

Ironbabe
2005-11-27, 21:12
Jarod:Det är väl hyfsade marklyft men långt ifrån mina "forna" vikter :( Jag har tänkt träna så länge det känns bra. Kroppen är ju så finurligt skapad att den säger ifrån när det inte känns bra. Jag har hört om vissa gravida som tränat bara några dgr innan de ska kalva, så jag kommer att gå till gymmet ett tag till iaf.
Det är ju första advent och då ska man ha luva har jag hört *s*

Jörgen: :laugh: Dimman skulle nog få stora skälvan om jag skulle få för mig att kalva där! Han skulle rabbla något på sin grekiska rotvälska och springa fram o tillbaka mellan vikterna och slita sitt hår *rolleyes* Jag kommer sätta "lillbabe" i träning så fort det bara går, ingen vila ingen ro med mig till morsa...hehehehehe

Piranha
2005-11-27, 22:00
Sådärja , jag hadde missat tråden.

Äntlligen vart de officiellt.

Sånt där kan man ju inte gömma i evigheter ..

Skall följa denna bok med glädje.

Du har datumen etc etc ..

Krampus
2005-11-27, 22:01
Sådärja , jag hadde missat tråden.

Äntlligen vart de officiellt.

Sånt där kan man ju inte gömma i evigheter ..

Skall följa denna bok med glädje.

Du har datumen etc etc ..


Är du pappan? *popcorn*

Piranha
2005-11-27, 23:37
Är du pappan? *popcorn*

LOLIBOLL !!!!!!


:D :D :D

Krampus
2005-11-27, 23:54
LOLIBOLL Krampus du är min idol och jag älskar dig !!!!!!


:D :D :D

Jag tycker ni ska döpa honom till Krampus om det blir en kille och Walle om det blir en tjej.

Lite mer seriöst: Tina du är cool som tränar gravid! Ett föredömme för andra.
Jag kommer snart att skriva in mig på Delta, kanske enbart för att få klappa på din mage. *kissass*

Piranha
2005-11-27, 23:56
Jag tycker ni ska döpa honom till Krampus om det blir en kille och Walle om det blir en tjej.

Lite mer seriöst: Tina du är cool som tränar gravid! Ett föredömme för andra.
Jag kommer snart att skriva in mig på Delta, kanske enbart för att få klappa på din mage. *kissass*

Säg till när du skall dit så kan jag packa ner lite bullar och muffins, en hugrig gravid Tina kan vara livsfarlig att hantera.

Krampus
2005-11-27, 23:59
Säg till när du skall dit så kan jag packa ner lite bullar och muffins, en hugrig gravid Tina kan vara livsfarlig att hantera.

Allah ska veta att du lockade mig med Frescati i fredags...
Men förutom att jag jobbade var jag dessutom jävligt sjuk..
Kanske är gravid? (Kolla magen på avataren!).


Go Trensmar - Yous rocks! :hbang:

Grisen
2005-11-28, 00:42
Det blir kort lyftväg när du bänkpressar!

:eating:


Kör hårt och lycka till!

no1fitness
2005-11-28, 05:28
Anna: Var inte så lessen för det, vem har sagt att vi bara kan tävla mot varandra i AF?? Vad blir det för dig efter SM 2006 hade du tänkt? Inte bara lägga av väl? Axlarna har ju försvunnit mer eller mindre, men jag är naturligtvis glad över att du tycker att det finns nåt kvar att berömma *s*


Jag vet inte helt vad som händer sedan. Jag kommer nog inte sluta tävla tror jag, men det blir nog BB. BF känns inte helt som min grej...

Är detta att axlarna är borta så är det ju helt sjukt när de kommer tillbaka !! :bow:

Cilia
2005-11-28, 08:56
BF känns inte helt som min grej...
roligt att man kan säga att det inte är ens grej och vara typ bäst bäst *s*


Håller med Anna om Tinas axlar, dom är fortfarande stora.

tinus
2005-11-28, 09:56
Bra ryggpass vännen. Du är fortfarande väldigt stark,kanske beror på allt fika? :D
Hm..kalva sa du? :D Du är väl ingen kossa *kissass* *innocent*

Ironbabe
2005-11-28, 10:35
Jag tycker ni ska döpa honom till Krampus om det blir en kille och Walle om det blir en tjej.

Lite mer seriöst: Tina du är cool som tränar gravid! Ett föredömme för andra.
Jag kommer snart att skriva in mig på Delta, kanske enbart för att få klappa på din mage.
Tack för namnförslagen, kom gärna med fler på resp kön! (blir inget av de ovan nämnda iaf)
Mm, men cool har jag ju alltid varit hehehehe. En rolig föreetelse det där med att folk vill komma fram och klappa en på magen *s* Mig stör det inte alls utan jag tycker det är lite mysigt men jag har hört flera gravida som inte tycker om det. Kom gärna fram o klappa min mage, närkontakt är myyyysigt
Säg till när du skall dit så kan jag packa ner lite bullar och muffins, en hugrig gravid Tina kan vara livsfarlig att hantera.
Säg gärna till mig innan oxå så ska jag vara EXTRA utsvulten!! GRRRRRR
Det blir kort lyftväg när du bänkpressar!
Kör hårt och lycka till!
Ja, magen är ju inte det enda som har växt om man säger så.... :em:
Jag kör hårt så länge jag kan, det kan du lita på *L*
Hehe trodde helt seriöst först att du tagit ordet Bulk till en helt ny nivå!
Sen såg jag ju kommentarna, så får väl säga grattis!
Förövrigt så har du en gryyyym fysik!

Lycka till med träningen o tävlandet i frmatiden!
Hehehehe, det kunde mycket väl ha varit så! men som tur är så var det nåt annat än bara massa god mat därinne *pustar ut*
Kul att du gillar/gillade min fysik. Tänker komma tillbax med en grymmare om det går som jag vill *ser bestämd ut*
Jag vet inte helt vad som händer sedan. Jag kommer nog inte sluta tävla tror jag, men det blir nog BB. BF känns inte helt som min grej...

Är detta att axlarna är borta så är det ju helt sjukt när de kommer tillbaka !!
Men åh Anna, BF skulle verkligen kunna vara din grej jue...Tänk dig att stå där i högklackat med glitter i håret och perfekt makeup och bara le och le och le och le *skrattar hysteriskt* Tror inte heller du kommer att sluta helt med tävlandet. Det är ju så roligt att tävla eller hur?
OK, lite finns väl kvar av axlarna. Men det mesta har försvunnit in i "fettets dimma" Jag försöker som sagt underhålla mina stackars muskler, får se om jag lyckas

Håller med Anna om Tinas axlar, dom är fortfarande stora.
Tack tjejen! :)

Ironbabe
2005-11-28, 19:48
Bra ryggpass vännen. Du är fortfarande väldigt stark,kanske beror på allt fika?
Hm..kalva sa du? :D Du är väl ingen kossa *innocent*
Thanx snygging! Stark o stark vet jag inte men jag försöker iaf *flex* Säkert har allt fikabröd jag smäller i mig en "dunderhonungseffekt" på min träning nuförtiden hehehehee.

Det var någon som nämnde ordet kalva innan och eftersom jag har fått såna "juver" så stämmer det till viss del. Jag är en KOSSA :D

Ironbabe
2005-11-29, 13:32
Tittar ut med trötta ögon på det fina vinterlandskapet utanför fönstret! Det ser onekligen väldigt mysigt ut men usch..nu får jag ju svårt att gå till gymmet, tänk om jag halkar?. (låter som en äkta pensionär nu) Har inte riktigt vant mig ännu vid min nya kroppshydda så om jag behöver parera ett fall eller nåt så kommer det bli ett mycket tungt o smärtsamt fall gissar jag på *grr*

Lillbabe har hållit mig vaken inatt med sina träningspass eller vad den nu håller på med därinne. Hoppas ändå att mitt planerade benpass blir bra trots tröttheten! Ska dessutom hjälpa en tjej som ska tävla nu på DC med lite roddteknik och chins o dips! Det ska bli kul!

Återkommer senare med rapport om passet *flex*

Ironbabe
2005-11-30, 11:21
Orkade inte gå till gymmet igår så jag plankade på t-banan :em: Piggnade iaf till lite lagom till passet. Blev ett litet mellis precis innan bestående av några julvörtmackor med massor av ost på, x antal pepparkakor och 1/2 dl kesella med funlight och kaffe!

Kvällens pass BEN och VADER
Är inte så många övningar som funkar längre pga mitt tillstånd så jag tränar det som känns bra. Knäböj och benpress har jag tyvärr fått lägga på hyllan då det känns direkt obehagligt att köra *cry*

Värmde upp med lite cykel i ca 7 min och sen några "hundra" lätta set benspark.

Benspark

6x10 50 kg

Utfall med Mr Smith :love:

3x10 50 kg

Ordentlig pump i rumpen (hoppas jag kan köra utfall ända till slutet då jag verkligen gillar den övningen)

Vadpress i benpressen

3x12 90 kg

Sittande vadpress

3x15 25 kg

Vader måste vara den tråkigaste muskelgruppen att köra, händer inget, suger, gör ont bläääää

Avslutade med att känna mig för och pumpa ur låren i hackliften med endast slädens vikt. (Den väger ungefär 30-40 kg) Gick så långt ner jag bara kan innan badbollen tog emot! PUMP!!

Sprang mellan mina övningar och hjälpte tjejen som ska tävla så det blev ett väldigt långt och utdraget pass idag. Gick iaf hem från gymmet sen. Det tog 55 min idag eftersom det var så jäkla halt, halkade faktiskt till en gång *grr*
Blev inte så många övningar men det räckte, jag var ganska mör och trött när jag kom hem! Vaknade inatt med kramp i vaderna, det var inte roligt..Är det ett giltigt skäl för att skippa vadträningen framöver? *s

Pinglan
2005-11-30, 11:21
Vad häftigt med en journal under denna tiden Tina :thumbup: Då vet man ju var man ska titta om man någongång behöver tips angående träning i "det tillståndet" ;) Var rädd om dig!

Linda Berg
2005-11-30, 12:48
Woaw :D Va kul!!! Jag tror jag dör!!! *hihi* Visst hade du
en grabb oxå va?! Lycka till!! Kraaam Linda

Cilia
2005-11-30, 12:49
har en kompis som i somras kutade gravid och trillade.
hon föll pladask på magen, allt gick bra men hon var orolig så jag tror det är vettigt att ta det lugnt.
det är nog inte värt chansningen.

Ironbabe
2005-11-30, 12:56
Vad häftigt med en journal under denna tiden Tina :thumbup: Då vet man ju var man ska titta om man någongång behöver tips angående träning i "det tillståndet" ;) Var rädd om dig!
Tack :) Har jag bara fått en eller två st att bli inspirerad av min journal under denna tiden så blir jag jätteglad! Tänkte visa att det går att fortsätta träna trots graviditet Det är ett tillstånd, ingen sjukdom :D

Ironbabe
2005-11-30, 13:00
Woaw :D Va kul!!! Jag tror jag dör!!! *hihi* Visst hade du
en grabb oxå va?! Lycka till!! Kraaam Linda
Hihihihihi, så roligt att du dör?? Plizzz dont die :D Livet har verkligen överraskningar i bakfickan ibland :naughty:

Ja, jag har en son på 15 år som är överlycklig över att få bli storebror! Han har verkligen vuxit iom detta och tar hand om sin mamma på ett sätt jag inte trodde fanns inom honom :love:

Kram från "oss"

Ironbabe
2005-11-30, 13:04
har en kompis som i somras kutade gravid och trillade.
hon föll pladask på magen, allt gick bra men hon var orolig så jag tror det är vettigt att ta det lugnt.
det är nog inte värt chansningen.
Jag försökte att kuta lite på gymmet, mest för att känna hur det kändes! Det var ingen trevlig upplevelse, fattar inte hur man kan fortsätta att springa med en gravidmage! Skönt att det gick bra för din kompis, jag hade nog blivit helnojig oxå om det hänt mig.

Det är viktigare än nånsin att lyssna på kroppen nu. Just därför har jag lagt många övningar åt sidan som känns obehagligt eller gör ont. :)

Pez
2005-11-30, 14:23
Tittar in och passar på att gratulera till.. ja vad säger man.. den kommande tillökningen?

Misstänkte att du var på smällen när jag såg dig på gymmet för nån månad sen.. men misstaget att fråga en ickegravid kvinna när nedkomsten är planerad gör man bara en gång, men nu har du ju outat dig själv så då känns det safe. :D

Grattis igen Tina. :)

Maria Eriksson
2005-11-30, 15:11
Hej vännen! vad underbar du är! hoppas att allt är bra med er. Det är mycket inspirerande att läsa din "träningsjournal" ("=den är mer än så ;) ).
Hoppas vi ses snart, ska du till Göteborg? Annars så syns vi på Fairings eller hur?

Stor kram till världens bästa AF-tjej! /Maria

denny
2005-11-30, 16:26
Tjena Tina!

Och GRATTIS!

Vi väntar också på vårat andra barn(any day now).

Kör hårt men var försiktig. Vi ses nere på fairing. :thumbup:

Mvh Micke

Ironbabe
2005-11-30, 17:32
Tittar in och passar på att gratulera till.. ja vad säger man.. den kommande tillökningen?

Misstänkte att du var på smällen när jag såg dig på gymmet för nån månad sen.. men misstaget att fråga en ickegravid kvinna när nedkomsten är planerad gör man bara en gång, men nu har du ju outat dig själv så då känns det safe.

Grattis igen Tina.
:) Näe du, det misstaget gör man inte om, har själv gjort det en gång *pinsamt*

När misstänkte du det?? När chinsen började se tunga ut eller dipsen? Eller var det i duschen :laugh:

Ironbabe
2005-11-30, 17:42
Hej vännen! vad underbar du är! hoppas att allt är bra med er. Det är mycket inspirerande att läsa din "träningsjournal" ("=den är mer än så ;) ).
Hoppas vi ses snart, ska du till Göteborg? Annars så syns vi på Fairings eller hur?

Stor kram till världens bästa AF-tjej! /Maria
Hej snygging!!

Tack för dina ord, de värmer alltid lika gott i mitt hjärta! Allt är bara bra med oss :) (Förutom att det känns som jag ska brinna upp på nätterna, var kommer all min värme ifrån?! Kommer inte ihåg riktigt hur det kändes förra gången jag var gravid men det lutar åt att det är en massa graviditetssymptom :em: )

Jag ska ner till Göteborg och coacha, festa, käka bars, mingla + bara vara tjock o go! Vi kommer säkert springa på varandra, tror att jag blir svår att missa hehehehehee.

Lång, varm kram på dig så länge
Tjena Tina!

Och GRATTIS!

Vi väntar också på vårat andra barn(any day now).

Kör hårt men var försiktig. Vi ses nere på fairing. :thumbup:

Mvh Micke

Hej Micke!

Ett stort grattis till dig oxå! Vad spännande för er. Jag hoppas allt går bra med förlossningen.

Med alla dessa fikastunder det hålls på fairing så är risken stor att vi ses snart igen, är som sagt svag för alla bars och bullar hehehehehe

Ironbabe
2005-12-01, 20:50
Kvällens pass Biceps och Triceps

Uppvärmning på cykel 7 min. Sen div uppvärmningsövningar i cc.

Bicepscurls

2x12 7,5 kg uppvärmning
2x8 15 kg
1x12 12,5 kg

Liggande french press stång

1x15 20 kg uppvärmning
3x12 30 kg

Ser nog lite rolig ut i den här övningen varje gång jag ska ställa tillbaka stången på ställningen från liggande :D Tar rejäl sats för att komma upp!

Bicepscurl med stång

Vet faktiskt inte riktigt hur mycket stången mm väger..Men vikterna på stången är iaf 17,5 kg

3x15 på den övningen

Dipsmaskinen

1x14 70 kg
2x10 80 kg

Hammercurl med rep i cc

1x12 40 kg
1x10 40 kg
1x9 40 kg

Tricepspress med rep i cc

3x12 30 kg

Avslutade med lite "bamse" i cc på 20 kg! PUMP!!

Dagens armpass gick bra, kände tidigt av pumpen vilket kändes jättekul då det inte sker så ofta längre att jag kan köra så hårt att jag känner pumpen! Var tvungen att mäta mina armar när jag kom hem eftersom jag tyckte att de såg så ENORMA ut hehehehehehe. Mycket riktigt, de har aldrig varit större än vad de är nu 37,6 cm! En hel del späck på förvisso men ändå :hbang:
Tänk om jag hade kunnat mäta dem direkt efter träningen istället. Nu gick jag hem från gymmet, tog 50 min. Pumpen hann säkert avta lite. Men jag är lika glad för det.

Krampus
2005-12-01, 21:01
37,6 cm!


Wow! :bow:
Imponerande!

AFanatic
2005-12-01, 21:16
Ja det var mäktiga siffror. Imponerande som sagt. *yourock* :hbang:

Cilia
2005-12-01, 21:36
Ja det var mäktiga siffror. Imponerande som sagt. *yourock* :hbang:
det och vikterna med tycker jag

Ironbabe
2005-12-04, 09:50
Krampus och AFanatic: :bow: Jag är lika förvånad själv...Måste vara allt extra blod o vatten jag bär omkring på nu!

Cilia: Vikterna var ok för en "badboll" som jag :em:

Igår blev det ingen träning utan en promenad in till stan på 50 min. Åt lunch och fikade med en kompis. Tittade lite på julklappar oxå, tröttnade rätt snabbt på det då det var hysteriskt mycket folk överallt. Skulle ha tränat men blev så trött efter allt ätande och julhandlande så jag åkte hem istället. Så skönt att bara kunna bestämma sig för att skita i träningen så där om jag känner för det :D

Ikväll blir det iaf träning! Återkommer senare.

Ironbabe
2005-12-04, 21:11
Efter en otroligt seg och mörk dag så släpade jag mig till gymmet trots att jag egentligen bara ville vara hemma och äta godis! Ibland undrar jag vad det är för nån knäppis som bor i min mage :MrT: Lillbabe verkar inte vara som andra växande bebisar. Denna sparkar och håller igång när jag är igång..Ibland tror jag att lillbabe hjälper sin mamma med träningen eller nåt *s* Ligger därinne och gör biccecurls och knäböj!!

Dagens pass blev Bröst och Axlar

Snedbänk

2x15 stången
1x12 30 kg
1x10 40 kg
3x8 50 kg

Sittande axelpress maskin

1x15 20 kg
3x10 27,5 kg

Sittande bröstpress

1x12 25 kg
2x10 40 kg
1x8 40 kg

Drag till hakan med v-handtag i cc

1x15 20 kg
3x10 40 kg

supersetade med enarmsdrag åt sidan i cc
3xmax 7,5 kg

Flyes på lutande bänk

3x12 10 kg

Supersetade med framåtlyft
3xmax 10 kg

Axelpressmaskin åt sidorna (jag är så jäkla dålig på att komma ihåg vad övningarna/maskinerna heter, ni får ursäkta)

1x12 20 kg
2x8 27,5 kg (började bli lite trött nu faktiskt, körde ett högt tempo idag)

Supersetade med baksida axlarmaskinen
3xmax 30 kg

Avslutade det hela med att gå hem, 50 min! Ett sisådär pass idag. Glad att jag tog mig till gymmet iaf!

Jorgen
2005-12-04, 22:02
Ehrm. Det funkar visst det att lägga upp bilder. :D

Jorgen
2005-12-04, 22:04
Hmmm, det är något som skiljer sig på bilderna. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.


NU vet jag, du är mer solbränd nu. Right? :D

Ironbabe
2005-12-04, 22:06
Skumt värre..Nåja! Tack för hjälpen o du mäktige moderator :bow:

Slänger upp veckans formbild och gör en liten jämförelse med formen i somras då jag förberedde mig inför SM. (Är gravid utan att jag vet om det på den bilden *screwy*) Såååå stor skillnad är det väl inte på formen nu va?? :laugh:

OggeP
2005-12-04, 22:10
Sorgligt att även AF har drabbats av GH-bukar.

















:D

Ironbabe
2005-12-04, 22:38
Jörgen: Förstår att det kan vara lite svårt att se nån skillnad men det finns en skillnad förutom färgen..Titta ordentligt en gång till *popcorn*

OggeP: mmm, här snackar vi TILLVÄXT :laugh:

Jorgen
2005-12-04, 22:45
Jörgen: Förstår att det kan vara lite svårt att se nån skillnad men det finns en skillnad förutom färgen..Titta ordentligt en gång till *popcorn*
Hmmmm, vänta nu. :eek: MAGEN! Den har ju blivit hur stor som helst.

Det är dags att sluta bulka nu genast tror jag. :D

tinus
2005-12-05, 10:12
Vilken snygging :love:
Trevligt att se att det finns fler blekfisar än mig! :D

Ses snart sis!! *uppdate*

T-train
2005-12-05, 12:13
där bilden är så cool..det är typ bara magen o....det där lite högre upp :naughty: som förändrats :D Sötnos!

Diana
2005-12-06, 14:29
hihihi :D intressant jämförelsebild :hbang:
skitsnygg form!! ja ska oxå konvertera till blekfis strax..
har drabbats av plötslig cancerfobii :em: men vi solarie dissare slipper
iaf den klassiska 'gamla-väsk-looken' senare i livet :naughty: :D

JJ
2005-12-06, 14:39
Här har man missat viktiga saker, stort grattis!!!

Ironbabe
2005-12-06, 15:40
Hmmmm, vänta nu. :eek: MAGEN! Den har ju blivit hur stor som helst.

Det är dags att sluta bulka nu genast tror jag. :D
Men åh...Det kan väl ALLA se att luggen har blivit längre!! *slap*

Ironbabe
2005-12-06, 15:51
Vilken snygging
Trevligt att se att det finns fler blekfisar än mig!

Ses snart sis!!
På söndag kommer du vara en liten "hottentott prinsessa" istället *kissass*

där bilden är så cool..det är typ bara magen o....det där lite högre upp som förändrats Sötnos!
Nu förvrängde du sanningen en ANING bara :D T om jag kan se att "fitnessvanken" är som bortblåst *grr27* Tröstar mig med att den finns där nånstans...långt inne...Högre upp? du menar håret antar jag?!

hihihi intressant jämförelsebild
skitsnygg form!! ja ska oxå konvertera till blekfis strax..
har drabbats av plötslig cancerfobii men vi solarie dissare slipper
iaf den klassiska 'gamla-väsk-looken' senare i livet
Du sa aldrig vilken form du tyckte var snyggast??! :naughty: Jag har oxå fått cancerfobi, därför har jag använt "brun utan sol" kräm. Gjorde mig brun för ett speciellt ändamål och passade samtidigt på att ta kortet *S*

Här har man missat viktiga saker, stort grattis!!!
Tack :D Du hade garanterat inte missat det om du sett mig på stan eller nåt hihihihihi

JJ
2005-12-06, 16:16
Tack :D Du hade garanterat inte missat det om du sett mig på stan eller nåt hihihihihi

Det där tyckte min tjej blev jobbigt efter ett tag, alla tittade på henne och många frågade när det var dags etc. Kul på ett sätt, men det var ganska skönt att återgå till normal storlek tydligen ;)
Jag kan verkligen rekommendera BB Stockholm för övrigt.

Pdaddy
2005-12-06, 17:55
Vafaan Tina !!! Inte visste ja att du ska få dig en liten knodd :D

GRATTIS vettja !!! :thumbup:

Välkomen in i verklighet, ja sen asså, när han/hon är kommen :D

M

Ironbabe
2005-12-06, 21:48
JJ: Förstår att man kan tycka att det blir lite jobbigt med alla som tjatar om när det är dax mm. Jag har faktiskt plats på BB stockholm om jag vill :) Har hört mycket gott om BB sthlm..Får se hur det blir med den saken.

Pdaddy: Jaså, Lasse har kunnat hålla tyst om det?? (tack Lasse *s*) Har ju lixom levat i verkligheten i ca 15 år nu men det är klart, det var ju ett tag sen sonen var liten så jag kan ju ha glömt bort hur det är med en liten babe :D Tror nog att det ska gå bra trots det..Jag är ju en IRONBABE hehehehehe

Ironbabe
2005-12-06, 22:18
Gick till gymmet, 50 min! Det blev min uppvärmning.

Var lite stressad idag då jag skulle bort på kvällen. Kvällens pass gick fort!!

Kvällens pass, Framben och Bakben

Kände för att köra droppset idag ´på vissa övningar!! Sparade in lite tid på det oxå :)

Benspark

1x10 60 kg
1x10 55 kg
1x8 50 kg
1x6 45 kg
1x4 40 kg HELT MÖR!!

Körde omvänt sen
1x9 40 kg
1x6 45 kg
1x4 50 kg
Sen var jag död i frambenen!!

Sittande lårcurl

1x15 25 kg (lite uppvärmning)
1x10 40 kg
1x8 35 kg
1x5 30 kg
1x3 25 kg

Hackliften

1x18 släden
3x15 10 kg (slog på stort idag och la på lite vikt i den här övningen) :naughty:

Utfall med Mr Smith

2x8 50 kg (lillbabe kände sig inte bekväm i den här idag, magen blev stenhård så jag slutade när det inte kändes bra)

Körde lite fitnessbollen istället för baksida. Man ligger ner o drar bollen emot sig med hälarna. Helt jäkla grym övning faktiskt..Får nästan alltid krampkänning i den övningen, tar så jäkla bra!

Såna här snabba pass är inget för en sån tjockis som mig märkte jag! Måste ha längre återhämtningsperioder än de jag hade idag. Mitt flås är inte vad det har varit och kroppen protesterar. Då måste jag lyssna på det och köra lugnare :( Annars så fick jag bra kontakt med både fram och baksida idag och det får jag vara nöjd med.

Cilia
2005-12-07, 08:14
tittade på dina jämförelsebilder igen
det är jäkligt häftigt att se en gravidmage där man ser magmusklerna sådär tydligt.

Ironbabe
2005-12-07, 10:41
tittade på dina jämförelsebilder igen
det är jäkligt häftigt att se en gravidmage där man ser magmusklerna sådär tydligt.
Tack! Jag tycker oxå att det är rätt så coolt. De börjar så smått försvinna ju mer jag växer, är glad så länge de syns någorlunda. Blir nåt att titta på när lillbabe växer upp och skratta åt :D

Ironbabe
2005-12-08, 20:22
Har en del konstiga drömmar nuförtiden, drömmer mycket om lillbabe som helt plötsligt är utanför magen och ser konstig ut..(sen har jag världens problem att få in den tillbax i magen) Häromnatten hade den som en tuppkam som gick från pannan ner till en jättestor höknäsa och den hade inga läppar..igår drömde jag att den inte hade någon mellankropp! *screwy* Nån drömtydare här kanske? Konstigt nog så ordnar allt upp sig senare i drömmen och lillbabe är världens sötaste lilla babe!

Nu till dagens pass Rygg

Gick till gymmet 50 min! Körde lite droppset på första övningen idag, fick sån bra kontakt sist i benen när jag körde det så jag provade om det skulle kännas lika bra i ryggen!

Latsdrag med tjurhandtaget
1x6 60 kg
1x6 55 kg
1x5 50 kg
1x4 45 kg

Vila

1x6 60 kg
1x5 55 kg
1x4 50 kg
1x3 45 kg

Marklyft
1x16 40 kg
3x8 80 kg

Sittande rodd
1x12 40 kg
3x12 50 kg

Drag underifrån med rep i cc
1x14 40 kg
3x12 60 kg

Drag neråt med stång i cc
3x12 40 kg

Nöjde mig med dessa övningar idag. Kändes bra i ryggen och orken var på topp! Såg en del tärda stackare på gymmet som ska tävla i helgen :D Ska bli kul att se dem på scen :thumbup:

Gick hem från gymmet 50 min..mycket promenader blev det idag!

Nu är det LP som väntar! Om ni ser mig så säg gärna hej, blir svår att missa i år :naughty:

Jorgen
2005-12-08, 20:28
Ehrm, kanske dags att sluta med dom där konstiga pillerna. Alt att börja med dom igen. :D



Vi ses på Lucia vännen. :)

AFanatic
2005-12-08, 21:05
Många set - fint pass. Med tanke på de där konstiga pillerna så vet jag inte om jag vågar hälsa på dig på LP. :D

Ironbabe
2005-12-08, 21:21
Ehrm, kanske dags att sluta med dom där konstiga pillerna. Alt att börja med dom igen
Vi ses på Lucia vännen. :)
DONT TOUCH MY PILLS.. *grr27*

Många set - fint pass. Med tanke på de där konstiga pillerna så vet jag inte om jag vågar hälsa på dig på LP.
Tack! Rätt ok pass idag faktiskt! Jag är nöjd :)

Hade tänkt försöka hålla mig vaken på LP så det är lugnt :D (är
bara i mina drömmar min hjärna får "spelet") Fast man vet ju aldrig.. *rolleyes*

Jorgen
2005-12-08, 21:52
DONT TOUCH MY PILLS.. *grr27*
*mental note* Gå inte nära Tina i helgen. *mental note*

Diana
2005-12-09, 15:06
Du sa aldrig vilken form du tyckte var snyggast??! Jag har oxå fått cancerfobi, därför har jag använt "brun utan sol" kräm. Gjorde mig brun för ett speciellt ändamål och passade samtidigt på att ta kortet *S*

båda :hbang: :D
usch ja vart orange av krämen :laugh: spray/magictan funkar super dock :love:

underbart störda drömmar du har :D ja hade en drömmtydarbok för läääänge sen minns ja.. men den va fan läskig så den åkte i soporna hehehe
bra kämpat!! imponerad av alla er som klarar få med både fram och baksida ben i samma pass =)

Ironbabe
2005-12-13, 21:33
Var i Gbg i helgen på Lucia Pokalen! Efter att ha kört ner halva natten till fredagen så var jag rätt så sliten när vi kom fram! Fredagen ägnades åt lite fönstershopping på avenyn. Inte så kul att shoppa några nya kläder nu *cry*

Kom till mässan på lördag vid ett tiden. Minglade runt nån timme o sen satt vi o fikade tills det var dax för finalerna i BB. Jag tittade bara på damerna eftersom jag kände några som tävlade. Det gick bra för dom! Caroline vann +57 och Gina kom 5:a =) Sen blev tjock Tina trött o måste åka till hotellet för att vila och äta! Var på efterfesten ca 2 tim, ingen höjdarfest om ni frågar mig. Är iofs ingen partypingla just nu..Drog vidare och spelade lite flipper istället på en pub! Så länge som jag var uppe i lördags har jag inte varit på länge. Behöver jag säga att jag vann omgång nr 1 i flipperspelet *rolleyes* Fråga inte hur den andra omgången gick bara..*spottar o svär*

På söndagen kom vi till mässan vid ett tiden igen. Hann med att se lite BF damer -164 och +164. Tog lite kort på damerna och innan vi drog hem mot sthlm blev det lite fika. Fika kan man aldrig få nog av =)

Sammanfattningsvis så tycker jag att det var en ok tävlingshelg. Det var kul att träffa en del kollofolk och se dem man har följt på nätet tävla! Jag blev onekligen väldigt sugen på att komma i form fort som attan efter lillbabes ankomst men det återstår att se vad livet har i beredskap för mig då!

Ironbabe
2005-12-13, 21:58
Kvällens träning Biceps och Triceps

Gick till gymmet, 50 min! Skönt med en långpromenad efter helgens stillasittande.

Biceps curls med EZ-stången
1x15 stången (vet ej vad den väger)
2x12 15 kg
1x10 15 kg

Liggande frenchpress med stång
1x20 20 kg
2x12 30 kg
1x10 30 kg

Biceps curls
3x8 12,5 kg

Sittande tricepspress (dipsmaskinen kallar jag den)
Här körde jag dropp set
1x6 90 kg
1x5 80 kg
1x4 70 kg
1x3 60 kg

VILA (jag har verkligen dåligt flås nuförtiden)

1x6 90 kg
1x4 80 kg
1x3 70 kg
1x3 60 kg

Biceps curls med v-stång i cc
3x10 40 kg

Sittande frenchpressmaskinen
1x15 30 kg
2x12 35 kg

Fick pump i armarna idag igen, jag blir lika förvånad varje gång. Min armträning har ju inte känts vidare kul en längre tid nu men när det känns så här så är det ju ok :D Gick hem från gymmet, 50 min. Var jättetrött när jag kom hem.. Lillbabe har haft en period nu där den har full rulle därinne i tid och otid. Speciellt när jag ska gå och lägga mig då är det high life därinne. Den börjar bli rätt så stark i sina sparkar nu oxå, det känns ordentligt *flex*

Helena B
2005-12-14, 17:44
Åh jag ser att du kör tricepspress, den förste på Kolo jag ser kör den. Jag kör nämligen den också, men nu ökar jag inte längre i den så jag tänkte byta ut den mot smalbänk eller nåt liknande. Tycker du att det är en bra övning som man bör ha i sitt schema?

Grattis till magen :thumbup:

Ironbabe
2005-12-14, 23:10
Åh jag ser att du kör tricepspress, den förste på Kolo jag ser kör den. Jag kör nämligen den också, men nu ökar jag inte längre i den så jag tänkte byta ut den mot smalbänk eller nåt liknande. Tycker du att det är en bra övning som man bör ha i sitt schema?

Grattis till magen :thumbup:
Jag gillar att köra den maskinen emellanåt. När jag tränar inför tävling så brukar jag superseta med den och riktiga dips. Bränner bra i triceps o axlar efter det :) Jag tycker absolut att man kan ha med den i sitt schema! Variera mellan supersets, droppset, tricets. Variation är alltid bra. Kör på!

Tack! Min enda stora ruta är jag väldigt stolt över :laugh:

Ironbabe
2005-12-14, 23:21
På festen hittade jag ett par jag antog vara "byggare" som poserade så glatt! (observera byggartummarna) :thumbup:


Som jag nämnde i min gbg story ovanför så gick vi iväg och spelade flipper istället för att vara kvar på festen. Här kommer ett litet bildcollage av den oförglömliga händelsen :D

Jarod
2005-12-14, 23:51
:d

Cilia
2005-12-15, 08:18
snygga bilder på en snygg tjej.

Ironbabe
2005-12-15, 21:40
Cilia :em: Vad gullig du är..Värmer att höra när man känner sig allt annat än "snygg" fn..

Min nya "kroppshydda" och jag börjar bli smått osams..En sån enkel sak som att böja sig ner för att sätta i kontakten till ljusslingan i vardagsrummet resulterade i att jag "nickade" pannan rakt i högtalarkanten och fick ett fint litet jack som sprutade blod *cry* Jag har ONT i huvet efter det och ett fint litet plåster som vittnar om min lilla bravad!! Sen höll jag på att dratta på ändan på parkeringen eftersom det ligger glansis ute på vägarna nu. Känns som en bra idé att gå i ide eller nåt..

Sådär ja..nu har jag fått gnälla av mig lite! :) Jag har faktiskt tränat ikväll trots blodvite och skallknack och det blev:

Bröst och Axlar

Värmde upp i cc med div rotatorcuffövningar

Snedbänk Körde droppset
1x15 20 kg uppvärmning

1x8 50 kg
1x8 40 kg
1x6 30 kg
1x6 20 kg

Vila

1x8 50 kg
1x8 40 kg
1x5 30 kg
1x4 20 kg

Skitjobbigt, flåsade som en gammal gnu! Fick iaf lite pump och såg lite ådror på bringan =)

Militärpress bakom nacken fristång
1x8 27,5 kg
1x6 25 kg
1x4 20 kg

Vila

1x8 27,5 kg
1x5 25 kg
1x4 20 kg
Hade sån pump efter snedbänken att det var svårt att köra mer! Magen protesterade oxå lite, fick nog en liten sammandragning tror jag..Drog in extra mycket luft och tog det lugnt en stund (så lugnt jag bara kan)

Flyes uppifrån i cc
1x12 17,5 kg supersetade med
Framåtlyft med 10 kg:s vikt

2x10 20 kg
Framåtlyft med 10 kg:s vikt

Sidolyft i cc
2x10 7,5 kg

Sen var jag helt färdig i både huvud och kropp! Hoppas att det här med magen och sammandragning var en engångsföreteelse och inget återkommande! Jag vill ju TRÄNA *grr27*

Jorgen
2005-12-15, 21:49
Stackare. TT har haft en hård dag. *blåser på pannan*

AFanatic
2005-12-15, 21:59
Sen var jag helt färdig i både huvud och kropp! Hoppas att det här med magen och sammandragning var en engångsföreteelse och inget återkommande! Jag vill ju TRÄNA *grr27*

Är grymt imponerad att du kör på så i ditt "tillstånd". :) :hbang:

Satt och funderade just över det här med buktrycket när man är gravid. Ok, nu kanske man inte sätter sig i benpressen det första man gör då, men ett visst tryck blir det ju i de flesta övningar (mer eller mindre). Kan det vara skadligt? Jag har själv nollkoll på detta så jag undrar mest av ren nyfikenhet.

Ironbabe
2005-12-15, 22:19
Är grymt imponerad att du kör på så i ditt "tillstånd"

Satt och funderade just över det här med buktrycket när man är gravid. Ok, nu kanske man inte sätter sig i benpressen det första man gör då, men ett visst tryck blir det ju i de flesta övningar (mer eller mindre). Kan det vara skadligt? Jag har själv nollkoll på detta så jag undrar mest av ren nyfikenhet.
Jörgen Tack, nu känns det genast mycket bättre! Gör nästan inte ont längre :)

Tack :) Vill/tänker som sagt träna på så länge det bara går.

Ang buktryck så har du alldeles rätt. Magen är med i de flesta övningar har jag upptäckt nu när musklerna inte funkar som förut. Vissa övningar som chins och dips känns direkt obehagliga nu. Sen är det som du skriver, benpressen är ingen höjdare. Känns som att trycka ihop hela magen så att lillbabe trycks ut genom munnen eller nåt *spy* Det som inte känns ok gör man helt enkelt inte och då minskar man risken för att göra nåt skadligt. Kroppen är bra på att säga ifrån om man gör nåt som inte är bra! Min barnmorska säger att jag kan köra på som vanligt om allt känns bra och det försöker jag gå efter. Sen är jag lite envis och tjurig av mig ibland och försöker kanske inte bara en gång utan två eller tre för att vara på den säkra sidan (speciellt om det är nån övning som jag gillar stenhårt) Antar att jag får lägga den egenskapen åt sidan ju tjockare jag blir :furious:

tinus
2005-12-16, 09:17
Heeeej sis :love:
Jösses vad stark & duktig du är!! *flex*

Jag måste nog fälla ut mina vingar och flyga ner till dig,så vi kan ta ett pass (kommer dock att vara dåligt för mitt självförtroende att bli knäckt av en mycket gravid kvinna)...och FIKA förståss :D

Cilia
2005-12-16, 10:08
håller med sjuklingen, jäkla vilket pass och musklerna verkar ju finnas kvar fast dom har fått sällskap av en mage

tinus
2005-12-16, 10:14
Sjuklingen??! *grr27* :furious: Antar att du syftar på mitt mentala tillstånd nu,eftersom jag i övrigt är frisk.....kärring :D

Cilia
2005-12-16, 10:16
Sjuklingen??! *grr27* :furious: Antar att du syftar på mitt mentala tillstånd nu,eftersom jag i övrigt är frisk.....kärring :D
första varningen är när man inte kan ta till sig sjukdomstillståndet!!
men visst är du frisk *rme*

Ironbabe
2005-12-17, 10:10
Heeeej sis :love:
Jösses vad stark & duktig du är!!

Jag måste nog fälla ut mina vingar och flyga ner till dig,så vi kan ta ett pass (kommer dock att vara dåligt för mitt självförtroende att bli knäckt av en mycket gravid kvinna)...och FIKA förståss :D
Stark för att vara en "badboll" menar du va?! *slap*

Det enda som jag kommer att knäcka dig i är: midjemått, rövmått, TUTTMÅTT :naughty:..Och det blir du väl inte speciellt lessen över kan jag tänka mig :D

Ironbabe
2005-12-17, 10:23
håller med sjuklingen, jäkla vilket pass och musklerna verkar ju finnas kvar fast dom har fått sällskap av en mage
Var, var??? har du sett några muskler?? :confused: skulle kunna vara mina tibialis anterior då, för dem har jag inte kunnat sett på ett tag nu :laugh:

Cilia
2005-12-17, 12:08
Var, var??? har du sett några muskler?? :confused: skulle kunna vara mina tibialis anterior då, för dem har jag inte kunnat sett på ett tag nu :laugh:
faan vilken cool bild. Den gillade jag verkligen.
när förväntar du dig nedkomsten?

Ironbabe
2005-12-17, 15:26
faan vilken cool bild. Den gillade jag verkligen.
när förväntar du dig nedkomsten?
:) mm, det är onekligen en rolig syn när jag tittar nedåt..

Jag har ca 1 1/2 månad kvar innan jag får träffa lillbabe :love:

Har lite blandade känslor över att det är så lite tid kvar, har ju längtat länge nu men samtidigt känns det lite läskigt att det snart är dax *screwy*

Krampus
2005-12-17, 15:33
Hur går det med namnförslag? :)

Ironbabe
2005-12-17, 15:39
Hur går det med namnförslag? :)
Jag har några...Kom gärna med några förslag om du har några passande :) *nyfiken*

Krampus
2005-12-17, 15:47
Jag har några...Kom gärna med några förslag om du har några passande :) *nyfiken*

*Ironbaby - Funkar både på kille och tjej.

*Tank Trensmar - Om det blir en grov pojke.

*Valdemar - Om det blir en flicka

*Darin

Annars är jag nog mer inne på namn som man bör undvika..... *popcorn*

Ironbabe
2005-12-17, 16:15
*Ironbaby - Funkar både på kille och tjej.

*Tank Trensmar - Om det blir en grov pojke.

*Valdemar - Om det blir en flicka

*Darin

Annars är jag nog mer inne på namn som man bör undvika..... *popcorn*
En till TT är ju inte fel.. Men Tank Trensmar, tror du inte den stackaren skulle bli mobbad då :confused:

Var inne ett tag på att ha ett namn som börjar på T men hittade inga som föll i smaken sådär klockrent *grr*

Tack för de andra förslagen, nu blev jag ju mer nyfiken på de som du inte nämnde :whipped:

Krampus
2005-12-17, 16:19
En till TT är ju inte fel.. Men Tank Trensmar, tror du inte den stackaren skulle bli mobbad då :confused:

Var inne ett tag på att ha ett namn som börjar på T men hittade inga som föll i smaken sådär klockrent *grr*

Tack för de andra förslagen, nu blev jag ju mer nyfiken på de som du inte nämnde :whipped:

Trampus? *popcorn*

Ironbabe
2005-12-18, 19:54
Krampus: Trampus kan funka.. *rolleyes*

Usch för kyla och snö, velade o velade länge innan jag tog mig i kragen och klädde på mig 10 kg lager av varma kläder och gick till gymmet á 50 min! Det är faktiskt riktigt skönt att promenera när man har varma/gosiga kläder på sig :)

Dagens pass Framben, Bakben och Vader

Benspark
2x15 25 kg uppvärmning

1x10 60 kg (droppset idag igen)
1x7 55 kg
1x6 50 kg
1x4 45 kg

Vila

1x10 60 kg
1x 6 55 kg (här får jag helt plötsligt oväntad hjälp INIFRÅN, en rejäl spark i sidan, h*n hjälpte till lite :D )
1x4 50 kg
1x3 45 kg

Utfall med Mr Smith
3x8 50 kg

Hacklift
3x15 slädens vikt enbart

Supersetade med

Sittande vadpress
3x utmattning 25 kg

Sittande lårcurl
1x10 40 kg (droppset)
1x8 35 kg
1x7 30 kg

Vila

1x10 40 kg
1x8 35 kg
1x5 30 kg

Enbens benspark
2x12 20 kg

Avslutade med lite baksida på "fitbollen" jobbigt...

Har en liten förkylning i kroppen och det märktes på uthålligheten *grr* skönt att få lite cirkulation i storkbenen iaf. Gick hem á 50 min. Stannade i affären och köpte lite lussebullar till kvällsfikat MUMS!!

Jorgen
2005-12-18, 20:21
1x 6 55 kg (här får jag helt plötsligt oväntad hjälp INIFRÅN, en rejäl spark i sidan, h*n hjälpte till lite :D )
H*n har redan börjat att passa mamma? Coolt. :D

Gött pass fö. Men orka gå nästan två timmar i detta vädret. Usch.

tinus
2005-12-18, 21:44
Grymt benpass sis!! Härligt med en extra "spark i baken" :D Han tyckte mamma var lite slö tror jag...En riktig champion som sagt! :cool:

Ironbabe
2005-12-18, 22:03
H*n har redan börjat att passa mamma? Coolt.

Gött pass fö. Men orka gå nästan två timmar i detta vädret. Usch.
Mm, duktig lillbabe va?! H*n hörde kanske på flåsandet och stånkandet att mammsens krafter håller på att tryta och förstod att här behövs det lite lillbabe-coachning :love:

Vädret var det inga problem med eftersom jag var så inpackad i tjocka kläder och hade bra musik i lurarna =)
Grymt benpass sis!! Härligt med en extra "spark i baken" Han tyckte mamma var lite slö tror jag...En riktig champion som sagt! :cool:
Jag gör så gott jag kan sis :D
H*n verkar ha mer kraft i sina ben än mammsen *cry*

tinus
2005-12-18, 22:06
H*n?? Lyssna nu på din synska lillasyster :D DET ÄR EN HAN...tjockis!!*duckar..och springer....* Det har jag drömt..så så är det! *flex*

Ironbabe
2005-12-19, 09:51
H*n?? Lyssna nu på din synska lillasyster :D DET ÄR EN HAN...tjockis!!*duckar..och springer....* Det har jag drömt..så så är det! *flex*
Jaså du säger det..Är du släkt med Saida eller?? Vi får väl se om nån månad om du har rätt *popcorn* :D

(själv önskar jag mig en mini Tina)

Ironbabe
2005-12-19, 21:39
Träningsvärk i rumpen idag :hbang: Thank u Mr Smith =)

Vilade från styrketräningen idag men blev lite mental träning istället! Den mentala träningen bestod av att besegra olusten att ge sig ut i kylan för att gå in till stan och fika med några kompisar! I made it *flex* Gick fram och tillbaka till stan, en promenad på sammanlagt 1,40 tim. Skönt att röra på sig lite idag oxå :D

tinus
2005-12-19, 21:41
Träningsvärk i rumpen idag :hbang: Thank u Mr Smith

Vilade från styrketräningen idag men blev lite mental träning istället! Den mentala träningen bestod av att besegra olusten att ge sig ut i kylan för att gå in till stan och fika med några kompisar! I made it Gick fram och tillbaka till stan, en promenad på sammanlagt 1,40 tim. Skönt att röra på sig lite idag oxå :D


Hm...vad gjorde du och MR Smith igår egentligen?? :naughty:

Duktig flicka!Tänk vad man kan utsätta sig för bara för att få lite fika ;) *kissass*

Krampus
2005-12-19, 22:03
Jag har precis varit på ditt gym.
Pez räddade mig ifrån att svimma i hackliften (sant.).
Nu kommer jag vara där jämt. Tjo! (Lite snurrig.). :)

Ironbabe
2005-12-20, 12:28
Jag har precis varit på ditt gym.
Pez räddade mig ifrån att svimma i hackliften (sant.).
Nu kommer jag vara där jämt. Tjo! (Lite snurrig.). :)
Lil´Tiny Ass: Vad jag och Mr Smith gjorde har du inte med att göra! *rolleyes* Men så mycket kan jag avslöja att det han gör med mig och my ass under våra svettiga pass är nånting i hästväg :booty:

Krampus
Välkommen till stans bästa gym! :D

Förstår att du höll på att svimma om Pez hade kört där innan dig *host,host*

Vi lär ju ses om du är där JÄMT =)

Cilia
2005-12-20, 17:20
Träningsvärk i rumpen idag :hbang: Thank u Mr Smith =)
jag och Mr Smith ska dejta ikväll om jag orkar hålla mig vaken.
Just nu går det mest runt i huvudet av trötthet.

Pez
2005-12-20, 17:52
Lil´Tiny Ass: Vad jag och Mr Smith gjorde har du inte med att göra! *rolleyes* Men så mycket kan jag avslöja att det han gör med mig och my ass under våra svettiga pass är nånting i hästväg :booty:

Krampus
Välkommen till stans bästa gym! :D

Förstår att du höll på att svimma om Pez hade kört där innan dig *host,host*

Vi lär ju ses om du är där JÄMT =)
Jag vet.. I'm sizzling hot.
Försökt få Krampis att förstå glädjen med att jucka dipsställningen ett otal gånger nu utan resultat.. kanske nåt du kan förevisa vid tillfälle? :D

Ironbabe
2005-12-20, 19:34
jag och Mr Smith ska dejta ikväll om jag orkar hålla mig vaken.
Just nu går det mest runt i huvudet av trötthet.
Om man ska ha dejt med Mr Smith är det bäst att inte vara trött :naughty:
Vadan denna trötthet, vintertrött??

Jag vet.. I'm sizzling hot.
Försökt få Krampis att förstå glädjen med att jucka dipsställningen ett otal gånger nu utan resultat.. kanske nåt du kan förevisa vid tillfälle? :D
:D Hot minsann..

Men du..Du kanske inte har det rätta "knycket" i den övningen så att han inte förstår tjusningen med dipsställningsjuck? Kanske bäst att ta kontakt med The Master of Juckotjucko a´la dipsing, the one and only E**a-L***ea :confused: Men visst kan jag visa hur jag gör min tolkning av övningen *rolleyes*

Cilia
2005-12-20, 19:58
Om man ska ha dejt med Mr Smith är det bäst att inte vara trött :naughty:
Vadan denna trötthet, vintertrött??
Mr Smith var ganska snäll mot mig idag så det gick bra.
Några koffeintabletter som hjälp och vi var som nyförälskade *blink*

nä jag är allt annat än vintertrött just nu men sov för lite i natt.
Snart är jag ikapp igen *s'

Ironbabe
2005-12-20, 21:45
Cilia: Du ser..Mr Smith känner av hur hans kvinnor mår för dagen :D och anpassar sig därefter! Varför sov du dåligt, fullmåne?

Gick in till stan idag á 50 min. Var och friserade mig så att jag är fin på julafton :D Hade klätt på mig jättemycket kläder eftersom det såg kallt ut, ack vad jag bedrog mig. Svetten rann på mig när jag kom fram till frisören..Naturligtvis blev det lite fika hos frissan innan träningen *MUMS*

Dagens pass Rygg

Div uppvärmingsövningar i cc

Sittande rodd med tjurhandaget

1x10 50 kg (Droppset)
1x10 45 kg
1x6 40 kg
1x4 35 kg

Vila

1x10 50 kg
1x8 45 kg
1x6 40 kg
1x4 35 kg
Min ork dör verkligen fort när jag kör droppset, ändå envisas jag med att köra det *screwy*

Stångrodd med Mr Smith

1x12 40 kg (Droppset)
1x12 20 kg
Kort vila
1x10 40 kg
1x12 20 kg
kort vila
1x10 40 kg
1x10 20 kg

Sen en övning i cc som jag inte har nåt namn på. Ett handtag i vardera övre trissa och dra nedåt med armbågarna. Har sett folk göra den och tänkte att jag skulle testa den och se om den var nåt för mig. Den var ok tycker jag!

2x12 25 kg
2x12 30 kg

Sittande enhandsrodd
3x10 20 kg

Sen vart det bråttom hem till maten och sonen. Inte så tung eller jobbig träning idag, kändes mer som ett cirkulations/genomblödnings pass. Jag har luftat ryggen idag iaf :D

Cilia
2005-12-21, 09:04
jag lurade mig också på temperaturen igår.
Att det ska vara så svårt att hålla en jämn en? Du får prata med vädergudarna.
Jag sov bra men kom inte i säng förrens 3 på morgonen därför var jag trött.
Men jag tror fullmånen spelade spratt med mig i går kväll. visste inte att det var fullmåne men det kändes så i kroppen. så trots att jag var trött hade jag svårt att somna.

bra pass där ändå.
skönt att det är ngn som tar tjuren vid hornen! *G'

Ironbabe
2005-12-22, 21:13
Cilia: Jag har försökt snacka med där gudarna above..men inte f*n lyssnar de på en stackars tjockiskvinna *grr27* Jag vill ha plusgrader o inget vitt trams på marken!

Nu har jag drömt igen, denna gången var jag i rymden och fick se lillbabe genom magen. Magen var genomskinlig så jag såg rätt in på h*n. Sen så var h*n utanför magen och till min förvåning så hade h*n kycklingvingar till armar o ben *screwy* (måste vara min dolda rädsla för att h*n ska få mina kycklingben eller nåt) Sen hade jag det vanliga problemet att stoppa tillbaka h*n in i magen. Är detta normala drömmar???

Igår var vi och tittade på barnvagn. Jag blir helt jäkla snurrig, det är en djungel därute. Det är inte som när Tim var liten, näe, nu är det som små racerbilar eller nåt. Dubbla bromsar hit o dit och fäll fram, ta bort, sätt dit, luftintag, titthål, lufthjul, fjädring, krom, bälten, mjuk eller hård! WHY?? Jag vill ha en snygg vagn (Man är väl tjej *s*)


Blev ingen träning idag, men man kan kanske säga att jag fick lite träning iom att jag slipat väggh***vetet hela dagen??

Slänger in lite dagsformsbilder, börjar känna mig vattning och tung. Värre lär det bli nu på slutet *cry*

Cilia
2005-12-22, 21:21
Gudarna är elaka helt enkelt.
skicka ner dom med enkel biljett till helvetet så tar vi över däruppe så det blir lite ordning och reda.
Tänk att man ska behöva gå in överallt och styra upp för att det ska funka!!!
*ser hur mina kollegor skakar på huvudena i bakgrunden igenkännande*

Härliga bilder och man ser fortfarande magmucklerna.

Barnvagnar har jag förstått är värre än att köpa bil.
ALLT ska väljas, däck, handtag, chassi, korg, tyg stänkskydd etc.
Helt galet.
Välj vad du vill bara du inte väljer en sån där jäkla dubbelvagn.
Jag ska starta ett parti emot dubbelvagnar. Förr var det bara dom som lyckades trycka fram tvillingar som hade dom men nu har ju alla som har 2 barn en.

Jorgen
2005-12-22, 21:24
Fröken börjar bli grov om magen. :thumbup:

Men det dröjer inte länge innan du är tillbaka i bättre form än innan. *yourock*

Ironbabe
2005-12-22, 21:30
Välj vad du vill bara du inte väljer en sån där jäkla dubbelvagn.
Jag ska starta ett parti emot dubbelvagnar. Förr var det bara dom som lyckades trycka fram tvillingar som hade dom men nu har ju alla som har 2 barn en.
DU..jag LOVAR att inte köpa en dubbelvagn. Skulle onekligen vara en rolig syn om jag fick ner min femtonåring i dubbelvagnen brevid sin bror/syster :laugh:

Ironbabe
2005-12-22, 21:33
Fröken börjar bli grov om magen. :thumbup:

Men det dröjer inte länge innan du är tillbaka i bättre form än innan. *yourock*
GROV är ett finare namn för TJOCK.. I like it :D Jag är GROV F*N *flex*

tinus
2005-12-22, 21:58
DU..jag LOVAR att inte köpa en dubbelvagn. Skulle onekligen vara en rolig syn om jag fick ner min femtonåring i dubbelvagnen brevid sin bror/syster :laugh:

Jamen förtusan,försök!! :D :D


Jorgen kallade mig grov förut också :furious: han tycker vi är två tjockisar sis!! *uppdate*

Jorgen
2005-12-22, 22:00
Jorgen kallade mig grov förut också :furious: han tycker vi är två tjockisar sis!! *uppdate*
Ursäkta, men vem var det som tolkade grov som tjock? Inte var det jag inte.



Faaaaast nu när du säger det så....... :D

tinus
2005-12-22, 22:08
Ursäkta, men vem var det som tolkade grov som tjock? Inte var det jag inte.



Faaaaast nu när du säger det så....... :D

Vem var det som sa same,same?? *slap*
Tunnis! :D

Jorgen
2005-12-22, 22:14
Vem var det som sa same,same?? *slap*
Tunnis! :D
*host* Vem var det som kallade sig själv fete?

Tjockis. :D

Cilia
2005-12-22, 22:15
GROV är ett finare namn för TJOCK.. I like it :D Jag är GROV F*N *flex*
tror också han menar det.
sen låtsas dom som om man har feltolkat det hela.
Som om man inte visste vad dom menade egentligen? *rme*

Jorgen
2005-12-22, 22:17
tror också han menar det.
sen låtsas dom som om man har feltolkat det hela.
Som om man inte visste vad dom menade egentligen? *rme*
Inte då. Jag skulle väl aldrig kalla en kvinna, en gravid kvinna dessutom, tjock. *screwy*


Tinus räknas inte.

Cilia
2005-12-22, 22:19
Inte då. Jag skulle väl aldrig kalla en kvinna, en gravid kvinna dessutom, tjock. *screwy*


Tinus räknas inte.
antagligen inte det var ju just därför du kallade henne för grov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu skäms du bara för att vi har genomskådat dig

Jorgen
2005-12-22, 22:21
antagligen inte det var ju just därför du kallade henne för grov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu skäms du bara för att vi har genomskådat dig
Hon är ju grov. Grövre än mig. :em:

Pfff, man behöver inte genomskåda mig. Jag är som en öppen bok.

Cilia
2005-12-22, 22:30
Du vet att du bara kliver djupare ner i det eller hur? .....

Jorgen
2005-12-22, 22:33
Du vet att du bara kliver djupare ner i det eller hur? .....
Visst gör jag det.

Knädjupt med dynga här nu.

tinus
2005-12-22, 22:35
Tinus räknas inte.


För jag är varken gravid eller kvinna??? :laugh:

Vad menar herrn egentligen..den här förklaringen vill jag GÄRNA höra.. *popcorn*

Jorgen
2005-12-22, 22:44
För jag är varken gravid eller kvinna??? :laugh:

Vad menar herrn egentligen..den här förklaringen vill jag GÄRNA höra.. *popcorn*
För att du (liksom Ironbabe) är en kär vän som tål sådant utan att få bryt som Cilia.

Cilia
2005-12-22, 22:45
För jag är varken gravid eller kvinna??? :laugh:
nä för riktiga kvinnor har väl inte sådär mycket muskler!!

Cilia
2005-12-22, 22:46
För att du (liksom Ironbabe) är en kär vän som tål sådant utan att få bryt som Cilia.
= a bitch from hell



hjälper till och översätter för dom som inte förstår vad han menar

tinus
2005-12-22, 22:48
För att du (liksom Ironbabe) är en kär vän som tål sådant utan att få bryt som Cilia.


Smicker funkar alltid! *kissass* :D

Jorgen
2005-12-22, 22:52
= a bitch from hell



hjälper till och översätter för dom som inte förstår vad han menar
*suck*
Du är nog bäst på att feltolka och överanalysera här tror jag.

I´m out. :sleep:

Cilia
2005-12-22, 22:54
*suck*
Du är nog bäst på att feltolka och överanalysera här tror jag.

I´m out. :sleep:
*niger fint*
inte alla som är bäst på ngt

och du är bra på att läsa folk för är det ngt som jag är bra på är det att analysera
men det är inte alltid en bra tillgång. *s*

Diana
2005-12-23, 02:47
*popcorn* :D

är glad att ironbabe bestämmt sej skona den stackars femtonåringen från barnvagnen iaf :D

Ironbabe
2005-12-23, 09:49
Seså barn..inte bråka nu när det är jul! Då blir det inga julklappar *slap*

Krama om varandra och säg "peace on earth" :love:

Ironbabe
2005-12-23, 09:53
*popcorn* :D

är glad att ironbabe bestämmt sej skona den stackars femtonåringen från barnvagnen iaf :D
mm, men är han dum mot sin mamma så kanske jag låter honom åka i den runt hockeyrinken innan träningen som straff :D

Cilia
2005-12-23, 12:33
mummlar
"peace on earth"
*huvudet nedböjt och sparkar med tårna i marken medan jag tittar under lugg*
flt Jogge

Ironbabe
2005-12-23, 15:42
mummlar
"peace on earth"
*huvudet nedböjt och sparkar med tårna i marken medan jag tittar under lugg*
flt Jogge
Sådär ja...duktig kicka :D Julefrid åt alla *myser*

Har varit hos barnmorskan idag, passade på att fråga henne hur h*n låg därinne egentligen då jag känt sparkar komma från olika håll samtidigt (man undrar ju om det är en alien eller nåt därinne) Hon kände efter och h*n ligger som en liten groda!! Med benen isär alltså, ena benet åt vänster o andra åt höger*screwy* Det förklarar ju en del sa jag, hihihihihihi. Tänka sig, andra får små babes men jag får en GRODA :D

Pratar lite med "grodan" nedan *s*

Cilia
2005-12-23, 15:55
Sådär ja...duktig kicka :D Julefrid åt alla *myser*
mmmmmmmmm kan vara duktig
vet inte om ursäkten mottogs dock *biter mig i läppen*



Har varit hos barnmorskan idag, passade på att fråga henne hur h*n låg därinne egentligen då jag känt sparkar komma från olika håll samtidigt (man undrar ju om det är en alien eller nåt därinne) Hon kände efter och h*n ligger som en liten groda!! Med benen isär alltså, ena benet åt vänster o andra åt höger*screwy* Det förklarar ju en del sa jag, hihihihihihi. Tänka sig, andra får små babes men jag får en GRODA :D
var inte så orolig för det.
Grodor är söta och gulliga och det kan man inte säga om alla barn!
själv kom jag ut med ena foten först. Det är väl typ enda gången i mitt liv jag har gått ner i spagat.
Blev väl svårt chockad eller liknande kan jag tänka mig.
Försöker säga att det går på många sätt! *ler*

Jorgen
2005-12-23, 18:54
vet inte om ursäkten mottogs dock *biter mig i läppen*
Jo, självklart. :)

Men jag vet egentligen inte varför du ber om ursäkt. Fast det skall vi inte kladda ner denna tråden med.

T-train
2005-12-23, 22:21
Pratar lite med "grodan" nedan *s*

Åh fina, fina Tina ;) Krampåre!

Bulldoozer
2005-12-23, 23:11
Först trodde jag du var tjock men du var ju bara på tjocken :em:

Häftigt att du tränar under graviditeten :thumbup:

Ironbabe
2005-12-25, 17:33
var inte så orolig för det.
Grodor är söta och gulliga och det kan man inte säga om alla barn!
själv kom jag ut med ena foten först. Det är väl typ enda gången i mitt liv jag har gått ner i spagat.
Blev väl svårt chockad eller liknande kan jag tänka mig.
Försöker säga att det går på många sätt! *ler*
Ja, grodor är söta *s* om det mot förmodan blir en groda så ska jag älska den lika mycket iaf *L*

Att du inte blev gymnast med den bakgrunden?? Vad hände med dig på vägen egentligen? :laugh:

Ironbabe
2005-12-25, 17:39
T-train: Fin o fin vete faen, möjligen fet o fet :D Det är ok att säga så.. :whipped: (jag vet var du bor)

Bulldoozer: Vi jämkar och säger så här...Jag är tjock och är på tjocken (så slipper du rodna) hehehhehe
Det är skönt att kunna träna i mitt tillstånd och jag hoppas att jag kan göra det ett tag till :thumbup:

Ironbabe
2005-12-25, 18:16
Såå..Då var äntligen den här julen avklarad oxå! Den firades med familjen och alldeles för mycket mat och en hel del godsaker. Var som en jäkla vattenballong i slutet av kvällen *spy*

Satt o tänkte tillbaka på förra julen och då kunde man verkligen inte ana att nästkommande jul skulle se ut så här :love: Undrar hur nästa jul kommer se ut?! Det är det som är så spännande med livet, man vet aldrig vad det har i beredskap åt en..

Trots en så trevlig kväll och mycket mys så mådde jag faktiskt inte så bra igår, tror att jag höll på att svimma när jag satt i soffan för helt plötsligt så blev jag helt varm i bakhuvet och snurrig, sen mådde jag dåligt efter det. Hade en del sammandragningar samt värk i korsryggen + ont i magen på natten oxå..Det var nästan så att jag trodde att lillbabe ville komma ut! Det lugnade dock ner sig efter några timmar och jag kunde äntligen somna.

Idag har jag däremot mått hur bra som helst så det fick bli en långpromenad under eftermiddagen! VÄLDIGT lugnt tempo...Det var jätteskönt att få komma ut och röra på sig. Promenaden tog 55 min :) Lustigt hur det kan svänga så där! Min kropp behaga driva med mig, va, va, va?? *grr27*

Jarod
2005-12-25, 19:26
Hittade du dina långkalsonger med hjärtan på då?

Ironbabe
2005-12-25, 19:32
Hittade du dina långkalsonger med hjärtan på då?
NEJ *grr27* *grr27* *cry*

Cilia
2005-12-26, 13:05
Jobbigt när kroppen spelar spratt med en sådär.
Det är faktiskt ganska skönt väder ute nu.
Promenader är underksattat.
Fast när jag var ute nu funtade jag på en pulkasessior.
Det var länge sen och är kul som tusan. Hagaparken har en riktigt bra backe.

Ironbabe
2005-12-26, 15:49
Fast när jag var ute nu funtade jag på en pulkasessior.
Det var länge sen och är kul som tusan. Hagaparken har en riktigt bra backe.
Hagaparken rocks! Där har jag haft mycket kul (på många sätt) Bl a åkt på en sopsäck nerför hagakullen. Lite ont i rumpen fick man men oj vad skoj det var o det gick undan vill jag lova! Idagsläget så låter jag nog bli såna vilda lekar men nästa år tar jag gärna en tur i hagaparken om det blir snö :hbang: Det är kul att leka *s*

Ironbabe
2005-12-27, 20:05
Då har man rört på sig lite efter helgens bravader och krämpor! Tog det väldigt lugnt idag och körde bara 100 setare typ :D

Framben, Bakben och Vader

Frontböj
4 set 40 kg

Raka marklyft
3 set 60 kg

Benspark
3 set 25 kg

Liggande lårcurl
3 set 25 kg

Hacklift
3 set 15 kg

Sittande vadpress
3 set 30 kg
supersetade med
Stående vadpress hackliften

Lillbabe var vaken under hela passet idag *screwy* Det blev lite si och så med min koncentration när det sparkades på en/inom en i tid och otid!! Där har jag nog en bra framtida passare om inte annat hehehehehe!

Sen bara för att leka lite så körde jag lite dips och testade armgången! Det gick över förväntan, trodde aldrig jag skulle klara armgången men det gick galant :hbang: Tyvärr fick inte min fotograf med min fina armgång men jag bjuder på lite andra "gravid-tränar" bilder från passet :D
Notera den snygga minen i tricceposen..munnen full av banan =)

Jorgen
2005-12-27, 20:10
Gillar verkligen lårcurlsbilderna. :thumbup:

AFanatic
2005-12-27, 20:13
Bencurlsbilden var riktigt cool....men jag får nog säga att en blivande mamma som kör dips är nog ännu coolare. :thumbup:

Cilia
2005-12-27, 20:25
Jag håller med Fanatico men även Jogge
först tänkte jag hhmm är det så man ska köra curlen men sen fattade jag *L*
pssstt jag är inte blond (längre)

T-train
2005-12-27, 20:36
inte fotografens fel att någon svingade sig fram som värsta orangutangen...*svochs* så var tillfället förbi *grr27*

T-train
2005-12-27, 20:47
fotografen bär vissa likheter med nämnda primater *rolleyes*

Pez
2005-12-27, 21:28
Notera den snygga minen i tricceposen..munnen full av banan =)
OBS! Notera att det inte är eran skärm som behöver justeras - Tinas "något svullna" look är tom mer framträdande i verkligheten. :D

tinus
2005-12-27, 22:08
Banan är gott :D Eller hur flickor?

Fina bilder.Riktigt coolt att du inte stoppas av magen :thumbup: :hbang: lårcurlandet såg inte bekvämt ut..men hey! Det funkar ju ;)



*yourock*

Krampus
2005-12-27, 23:17
Hej!
Eftersom jag är din idol och förebild så tänkte jag bara medela att jag har hållt hus i Frescatihallen med flaggstångs-Valle och har därför inte kunnat besöka Delta på det senaste. Men håll ut - Jag är på väg.
:bpump: <--- (puspress).

OggeP
2005-12-27, 23:34
Haha vilka bilder. Du är tuff du Tina! :bow: *yourock*

Ironbabe
2005-12-28, 10:16
OBS! Notera att det inte är eran skärm som behöver justeras - Tinas "något svullna" look är tom mer framträdande i verkligheten. :D
Passa dig *grr27* Nästa gång jag ser dig på gymmet ska jag rulla fram och krossa dig med min svullna kroppshydda!!
Gillar verkligen lårcurlsbilderna.
Allt går om man bara vill *s*
Bencurlsbilden var riktigt cool....men jag får nog säga att en blivande mamma som kör dips är nog ännu coolare. :thumbup:
Tack! Tyngdkraften ställer till det lite i dipsen men jag gillar ju utmaningar heheheheehe
Jag håller med Fanatico men även Jogge
först tänkte jag hhmm är det så man ska köra curlen men sen fattade jag *L*
pssstt jag är inte blond (längre)
Klart det är så man ska köra lårcurl!!! Tar bra som attan, testa en gång ska du få se :D

Ironbabe
2005-12-28, 11:26
inte fotografens fel att någon svingade sig fram som värsta orangutangen...*svochs* så var tillfället förbi
U r too sloow... :D
Banan är gott Eller hur flickor?

Fina bilder.Riktigt coolt att du inte stoppas av magen! lårcurlandet såg inte bekvämt ut..men hey! Det funkar ju

Orangutanger gillar ju bananas..*asg*

Är man trög så är man *screwy* Testa min metod i lårcurlen o du vill aldrig mer göra det på "tradionellt" sätt igen :hbang:
Hej!
Eftersom jag är din idol och förebild så tänkte jag bara medela att jag har hållt hus i Frescatihallen med flaggstångs-Valle och har därför inte kunnat besöka Delta på det senaste. Men håll ut - Jag är på väg.
<--- (puspress).
Aha..Det är därför det både har luktat gott och funnits så gott om plats på Delta senaste tiden *rolleyes* Bra att nån har förbarmat sig över lill Valle och ser till att han får sin dagliga motion, han blir så tjurig annars *kissass*
Haha vilka bilder. Du är tuff du Tina!
Jag bjuder gärna på mig själv *L* och kan jag locka till skratt genom mina bilder så är jag glad *s*

Ironbabe
2005-12-28, 19:37
När jag vaknade idag och såg snön falla så suckade jag djupt och hade ingen lust att göra nåt.. Tog mig dock i kragen ganska snart och började slipa på väggen och ge mig faen på att idag skulle jag komma så långt att jag fick måla en liten bit! Slipade o slipade och efter lunchen så gick jag på med rollern, jag har äntligen MÅLAT ungefär halva väggen. Blir såå fint såå. Fick en nytändning nu, så imorgon tar jag resten av väggen!

Läser runt lite i andras journaler och blir så avis på alla PB:s folk gör..Nu kan jag oxå äntligen stoltsera med ett PB!! Morgonvikt 77,3 kg :hbang:

Dagens träning

Biceps och triceps

Lite rotarcuffövningar som uppvärmning

Bicepscurls
3x10 12,5 kg

Frenchpress med stång
1x15 20 kg
3x12 30 kg

Bicepscurls med EZ-stång
1x8 20 kg + vad nu stången väger?!
2x12 15 kg

Tricepspress i dipsmaskinen
2x10 90 kg (idag var jag riktigt stark i den här :confused: )
1x8 90 kg

Bamse i cc
3x10 20 kg

Tricepspress i cc rak stång
2x12 45 kg
1x10 45 kg

Ett förvånasvärt bra pass där jag kände mig stark i alla övningar! Måste vara all julmat och vila som gav mina armar en ny kick! :hbang: Lillbabe vaknade till emellanåt och pushade på mammsen :love: Får antagligen ett sånt där fånigt flin på läpparna när h*n gör så..Hamnar lixom i en annan värld när vi "snackar" med varann..

Har sån träningsvärk i benen efter gårdagens pass..Har insett att såna där 100 reps pass inte kan vara nyttigt när det känns så här i benen dagen efter *rolleyes*

Herkulez
2005-12-28, 19:40
bamse?

Ironbabe
2005-12-28, 19:47
bamse?
Du vet..Ett handtag i vardera övre trissa och så curlar du precis som när Bamse spände biccorna, u see? :D

Cilia
2005-12-28, 20:34
EZ är hela forumets mysterium.
jag har iaf lyckats luska ut att den på mitt gym väger 7 kg och jag gick länge och trodde 10 kg så det var en djup besvikelse *s*. Din väger nog 10 kg.

Men ganska grymt att köra lätt och curla på dom vikterna du gör tycker jag.


Gillar du Bamse?
Jag har spanat in andra som kör den och varit lite nyfiken men inte vågat testa.

Ironbabe
2005-12-28, 20:57
EZ är hela forumets mysterium.
jag har iaf lyckats luska ut att den på mitt gym väger 7 kg och jag gick länge och trodde 10 kg så det var en djup besvikelse *s*. Din väger nog 10 kg.

Men ganska grymt att köra lätt och curla på dom vikterna du gör tycker jag.


Gillar du Bamse?
Jag har spanat in andra som kör den och varit lite nyfiken men inte vågat testa.
Hur luskade du ut att den vägde 7 kg?

Tack :D Grymt o grymt vet jag inte, själv känner jag mig som en stånkande, otymplig fläskorv som drömmer tillbaka till en tid då hon var pippistark :(

Ja..Jag tycker om att köra Bamse som sista övning emellanåt, får bra kontakt. Tycker absolut att du ska testa den :thumbup: Dessutom så ser man Bamse stark ut i den oxå *s*

Cilia
2005-12-28, 21:06
Hur luskade du ut att den vägde 7 kg?
jag frågade en som jobbade där *L*
jag är en lurig filur

P.A.O.K.
2006-01-01, 05:25
fint me mage ju........ *yourock*

Ironbabe
2006-01-02, 19:49
Cilia: Att fråga är ett mycket bra sätt att få reda på sånt man vill veta :D

P.A.O.K: mm, visst är det! Kommer sakna min mage enormt när lillbabe är ute..Som sagt lite kluvna känslor där, vill ju att h*n ska komma ut men ändå är det en sån härlig känsla att ha någon "inneboende"

Var ultraljud idag för att se att lillbabe växer som h*n ska. Och det gör h*n :) Fick se lilla ansiktet som nu börjar få mänskliga drag (tvivlade där ett tag på artbenämningen nämligen *s*) Det visade sig att lillbabe har världens sötaste lilla plutmun :love: och ett alldeles perfekt litet luktorgan!

Så, nu till kvällens träning! kom äntligen iväg till gymmet efter några dgr:s vila. Har iofs pysslat mycket hemma med spacklande och målande men det räknar jag inte som träning även om det är ett visst kroppsarbete!

Bröst och Axlar

Uppvärmning div rotatorcuff övningar

Snedbänk med Mr Smith
1x15 30 kg
3x10 50 kg

Militärpress med Mr Smith
1x15 30 kg
3x10 40 kg

Flyes i maskin
2x10 40 kg
1x8 40 kg

Nån slags Shrugs? maskin (helt ny, var tvungen att testa)
1x14 20 kg
2x10 30 kg (lillbabe vaknade och hjälpte till)
Fick bra kontakt i den och kände pump i axlarna *flex*

Sittande bröstpessmaskin
2x10 40 kg
1x8 40 kg
Supersetade med
Sidolyft i cc
2x10 7,5 kg

Redovisar ett till PB idag! Midjemått 102 cm :hbang:

En liten dagsforms bild! Allt har inte försvunnit iaf..

tinus
2006-01-02, 20:06
Snygging där! :naughty: Om det inte vore för badbollen du har på magen skulle man aldrig någonsin kunna tro att du är gravid!!
Grym form,som vanligt!! *yourock* :thumbup:

Ironbabe
2006-01-02, 20:09
Snygging där! :naughty: Om det inte vore för badbollen du har på magen skulle man aldrig någonsin kunna tro att du är gravid!!
Grym form,som vanligt!! *yourock* :thumbup:
Det är ingen badboll *screwy* Det är en STOR RUTA, jag har jobbat hårt med att få just den formen på magen faktiskt *rolleyes*

Tack sis, jag försöker hålla stilen uppe för att ni andra i "familjen" ska slippa skämmas *s* pussokram

Piranha
2006-01-02, 20:21
Redovisar ett till PB idag! Midjemått 102 cm :hbang:

En liten dagsforms bild! Allt har inte försvunnit iaf..


Grattis ,,, du har gått om mig ...

Med råge !

Jorgen
2006-01-02, 20:22
Redovisar ett till PB idag! Midjemått 102 cm :hbang:
:hbang: Yeah baby :hbang:

Passet gick ju bra ändå. Trots att du var trött. Jag sa ju att du skulle vakna till när du kom dit. :thumbup:

Cilia
2006-01-02, 21:02
Cilia: Att fråga är ett mycket bra sätt att få reda på sånt man vill veta :D

En liten dagsforms bild! Allt har inte försvunnit iaf..
säg det till dom som är trötta på mina konstanta frågor *L*

snygga axlar där, ser kanon ut och magen syns knappt *g*

Ironbabe
2006-01-02, 21:02
Grattis ,,, du har gått om mig ...

Med råge !
YEAH!! Äntligen :hbang: Det var inte lätt men det gick till slut, trägen vinner heter det jue :D
:hbang: Yeah baby :hbang:

Passet gick ju bra ändå. Trots att du var trött. Jag sa ju att du skulle vakna till när du kom dit. :thumbup:
Det gick hyffsat *s* Klart man vaknar till när man känner doften av svett o parfym blandat i en salig röra (är lite känslig för dofter nowadays)

AFanatic
2006-01-02, 21:10
Jisses vilka axlar o armar...that tåtali rocks. :thumbup:

P.A.O.K.
2006-01-03, 00:56
vet du att det e en han eller

Ironbabe
2006-01-03, 09:54
säg det till dom som är trötta på mina konstanta frågor *L*

snygga axlar där, ser kanon ut och magen syns knappt *g*
Thanx tjejen :)

Klart du knappt ser magen, den är ju kamoflerad :naughty:

Ironbabe
2006-01-03, 10:08
AFanatic: Tack! Det känns skönt att allt inte försvinner in i det "mjuka täcket" utan att man faktiskt fortfarande kan se att det finns lite konturer kvar :)

P.A.O.K Nej det vet jag inte.. ;)

Domi
2006-01-03, 10:52
Så gravid och så tränad, riktigt häftigt! :thumbup:

P.A.O.K.
2006-01-03, 12:32
sorry, trode att du skrev han, men kolla igen o du skrev h*n hehhehe ja då vet man ju inte vad det blir, hehehehe kan va en han kan vara en hon :) :hbang:

denny
2006-01-03, 13:24
Tjena!

Håller koll på dig!!

Hopas allt e bra med dig och den lilla.

Mvh Micke

no1fitness
2006-01-04, 19:15
Du väger typ 78 kg och är med barn. Jag väger 80 kg och är inte med barn... :em:
Ser inte bra ut för mig... :D

Du har bra form trots graviditeten Tina. :bow:

Krampus
2006-01-04, 19:44
Du väger typ 78 kg och är med barn. Jag väger 80 kg och är inte med barn... :em:
:

Det kan vi fixa! 100kg till sommaren! :hbang: :D

no1fitness
2006-01-05, 16:25
Det kan vi fixa! 100kg till sommaren! :hbang: :D


:laugh:
Med våra gener blir det en tung krake. :D

Ironbabe
2006-01-05, 17:44
Så gravid och så tränad, riktigt häftigt!
Tack, såna komplimanger värmer otroligt mycket med nuvarande form :)

sorry, trode att du skrev han, men kolla igen o du skrev h*n hehhehe ja då vet man ju inte vad det blir, hehehehe kan va en han kan vara en hon
Precis! Vi får se vad det blir för sort när lillbabe tittar ut =)

Tjena!

Håller koll på dig!!

Hopas allt e bra med dig och den lilla.

Mvh Micke
Hej Micke!

Kul att du tittar in o säger hej :)
Det är bra med mig för det mesta iaf! Lillbabe lever rövare dagligen så h*n verkar oxå må bra.
Hoppas det är bra med din lilla fina familj! Hur mår lilla fina Morgan?

Kram på er

Du väger typ 78 kg och är med barn. Jag väger 80 kg och är inte med barn...
Ser inte bra ut för mig...

Du har bra form trots graviditeten Tina.
:laugh: Ja, du Anna..Hur ska vi förklara detta fenomen?? Du gillar mat o jag gillar :kinky: maybe...hehehehee

Du vet ju att muskler väger en del, och det jag bär omkring på är inte muskler..

Formen är ok tycker jag! Har sett både bättre o sämre ut i mina dar =)

Ironbabe
2006-01-05, 18:16
Har känt mig lite trött och lätt illamående de senaste dgr så det har inte blivit någon träning på gymmet *spy* Vissa dagar känner jag mig så jäkla höggravid och otymplig :(

Tur att jag fortfarande har dagar när jag känner mig som vanligt = ogravid.De dagarna blir väl färre o färre nu antar jag! Jag passar på att träna när jag känner mig pigg o har ork.

Igår gick jag in till stan (det fick bli min träning, tog 55 min) i kylan, det var riktigt skönt ute i den kalla luften. Inte så halt som jag trodde och belöningen väntade på mig när jag kom fram. En härlig god lunch med en ännu bättre/godare efterrätt *mums*

Idag var jag hos barnmorskan och mätte magen, tog lite prover och jag visade henne den fina bilden jag fick på ultraljudet av lillbabes ansiktsprofil. (som om inte hon har sett babes till dödagar lixom) *screwy* Mina värden var iaf ok och det är skönt! Fikade med en kompis efter det o sen gick jag hem (dagens träning, tog 55 min) Det var jättehalt idag, vinglade omkring som bambi hela vägen hem.

Kan redovisa ett PB igen...rumpmått 101 cm :hbang: ANNA, jag är på gång nu..vad mäter din rump nu sa du??

Jarod
2006-01-05, 18:20
Kan redovisa ett PB igen...rumpmått 101 cm :hbang: ANNA, jag är på gång nu..vad mäter din rump nu sa du??

Samma mått som min! Det måste innebära att din rumpa är lika snygg som min då ju!! :thumbup:

tinus
2006-01-05, 20:45
Samma mått som min! Det måste innebära att din rumpa är lika snygg som min då ju!! :thumbup:

*slap* tror jag inte..går inte att ha finare/lika fin rump som min sis :love:


Tina: Ta det nu försiktigt när du är ute och vankar :nono: Vill inte ha någon förtidig förlossning eller benbrott :)

Ironbabe
2006-01-07, 10:27
Samma mått som min! Det måste innebära att din rumpa är lika snygg som min då ju!!
Ni är alltför vänlig sir!! Tror dock INGEN vill jämföra rumpa med mig fn *spy*

Tina: Ta det nu försiktigt när du är ute och vankar :nono: Vill inte ha någon förtidig förlossning eller benbrott
Hehehehe, vankar?! jag får en inre syn av en anka som gungar fram *slap*

Vore iofs skönt med en tidig förlossning, har inte mått så bra de senaste dgr och inte kunnat träna :( Jag kan inte sova på nätterna nu heller, ligger o vrider o vänder på mig hela tiden. Är så het o varm, den enda som tycker om att vara i min närvaro är katten, han vill jättegärna gosa och ligga på mitt bröst vilket inte uppskattas lika mycket av mig kan jag säga för då mår jag ännu sämre pga trycket *cry*

Cilia
2006-01-07, 12:21
Hoppas det släpper snart och att du mår bättre.
men det är väl bara ngn månad kvar eller så nu?

du får väl kräva lite fotmassage och annat som är skönt så det inte bara är jobbigt.

Ironbabe
2006-01-07, 19:24
Hoppas det släpper snart och att du mår bättre.
men det är väl bara ngn månad kvar eller så nu?

du får väl kräva lite fotmassage och annat som är skönt så det inte bara är jobbigt.
Tack tjejen! Jag hoppas oxå att det släpper snart, inget kul att känna sig så här *cry*

Det är ungefär 4-5 veckor kvar nu! Det är lite skrämmande och läskigt.. :em:

Fotmassage låter inte helt fel, jag gillar iofs all sorts massage :D

Nu kom pizzan!! Med b-sås o allt *MUMS* *vankar fram till soffan och tv:n och lägger pizzan på magen*

no1fitness
2006-01-07, 22:01
Hoppas du mår bättre snart.
Jag hittar tyvärr inte måttbandet efter flytten så jag kan inte mäta rumpan. Och tur är kanske det också. :D Men jag vet att jag är bredare än metern i alla fall.

Piranha
2006-01-08, 11:40
Tina kommer du och visar upp magen idag 16:00 ?

Ironbabe
2006-01-08, 11:46
Tina kommer du och visar upp magen idag 16:00 ?
Ska du besöka Delta idag?? Säkert att du klarar av att se min mage nu, den är HUGE!!! *rolleyes*

Cilia
2006-01-08, 12:52
Ska du besöka Delta idag?? Säkert att du klarar av att se min mage nu, den är HUGE!!! *rolleyes*
han ska köra på Frescati och utgår ifrån att alla har koll på alla hans förehavanden *eg*

tinus
2006-01-08, 14:03
Var pizzan god? Praktiskt det där med ett "inbyggt" bord..Sköt om dig min lilla anka :love:

Ironbabe
2006-01-08, 16:34
han ska köra på Frescati och utgår ifrån att alla har koll på alla hans förehavanden *eg*
Och det har vi ju inte *screwy* Jag orkade inte träna idag ändå..Är sååå trött efter alla mina oroliga nätter, borde egentligen bryta ihop av trötthet men kan faen inte vila eller sova för d´

Ska iaf bege mig ut på en långpromenad nu! Har slut på godiset hemma :eating:

Var pizzan god? Praktiskt det där med ett "inbyggt" bord..Sköt om dig min lilla anka
Du AAAAANAR inte vad god den var..Måste varit gjord på kärlek till gravida kvinnor eller nåt :D

Väldigt praktiskt med det inbyggda bordet faktiskt! Kommer sakna det oerhört, eller så fixar jag ett nytt inbyggt bord efter detta :confused: hehehehehe. (Dock inte med lillbabes i )

Det är ok att kalla mig för anka..bara för att det är du sis :love:

Ironbabe
2006-01-08, 19:36
Så..nu har jag varit ute o gått i 1,05 tim! Tänka sig att samma sträcka tog i somras bara 45 min :em: Lillbabe vaknade under promenaden och började köra nån slags terror mot min urinblåsa, tror minsann h*n låg därinne och använde blåsan som en boxboll. Det är INTE snällt att göra så, det sa jag åt h*n oxå :nono:

Tänkte att jag skulle vara duktig och sätta på mig ett par kängor som inte är så halkiga och vad fick jag för det då??? Jo, SKAVSÅR!! *grr27* Ska aldrig försöka vara duktig igen..

Har mått lite bättre under eftermiddagen och det känns jätteskönt! Hoppas det håller i sig så att jag kan träna på gymmet i veckan. Det var lääänge sen nu!

Som en liten "hämnd" för boxningen mot blåsan så försökte jag spänna magen och köra en mage, benpose (tog dock bort benen då de inte ser för roliga ut) Inte för att det syns att jag spänner magen..

Har fått en sån där fin "hormonrand" på magen oxå :em:

Cilia
2006-01-08, 19:39
Nu börjar magen verkligen växa
undrade just över randen, såg nästan ut som akut kejsarsnitt.

Skönt att promenera, jag var och parkerade bilen i garaget och tog en liten tur tillbaka.
Skönt att gå när man inte behöver pinna på och lite härligt när det biter i kinderna.

Jorgen
2006-01-08, 19:46
Stoooor mage nu. *flex*

T-train
2006-01-08, 21:15
magen ;) Duktig du är som är ute o går i halkan! F-n, jag vågar inte gå snömodden...allt för rädd för att halka :cryout: Fin bild på söta babe :cool:

Ironbabe
2006-01-09, 19:23
Nu börjar magen verkligen växa
undrade just över randen, såg nästan ut som akut kejsarsnitt.

mm, den växer o frodas..Kanske kommer det ut en liten hulken/hulkelina! :) Verkar vara power i de där sparkarna jag får iaf =) Jag fick en sån där rand på magen när jag väntade min son, och nu dök den upp i 7:e månaden igen, först lite svagt men nu är den rätt så mörk och framträdande

Stoooor mage nu.
Du vet verkligen hur man charmar kvinnor du *slap*

magen ;) Duktig du är som är ute o går i halkan! F-n, jag vågar inte gå snömodden...allt för rädd för att halka Fin bild på söta babe
Känner mig otroligt rastlös och måste få nån slags motion, då är en promenad det enda alternativet. Jag önskar jag hade orkat gå till gymmet o tränat istället :(

mm, lillbabe är söt..lite svårt att se från utsidan bara :D

Jorgen
2006-01-09, 19:43
Du vet verkligen hur man charmar kvinnor du *slap*
Du vet att jag tycker om dig ändå. :love:

Ironbabe
2006-01-09, 19:51
Blev ingen träning idag heller *grr* Men jag har varit ganska så duktig och målat sista omgången på de väggar jag jobbat med! Nu återstår bara en vägg :hbang: Ska flytta möblerna till de färdiga väggarna så jag kan göra klart den sista. Måste iväg o handla mer färg, väggarna slukade minst sagt färgen jag trodde skulle räcka till hela rummet! Tar kort på rummet när det är färdigt :)

Mådde lite dåligt mitt på dan men det gick över. Verkar komma o gå lite som det vill det där illamåendet! *grr27*

Orken räckte nästan hela vägen fram till en träning på gymmet..Det slutade med en kvällspromenad istället. Jag startade i ett optimistiskt tempo och det räckte ungefär till halva sträckan. Sen började kroppen säga ifrån och jag fick lite sammandragningar, var tvungen att stanna några ggr och "profylaxa" heheheehe. Fick under promenaden ett sånt sug efter MUMS-MUMS *screwy* Tog ett stopp i affären på vägen hem o inhandlade MUMS-MUMS och lite gräddglass + lite godis (snacka om att handla med ögonen ibland) Var iaf ute o gick i 1 timme. Det fick räcka + dagens målning.

Trevlig kväll

Cilia
2006-01-09, 20:22
hhmmmm kroppen kanske försöker berätta för dig att du ska ta det lite lugnt de sista få veckorna?
Du kanske ska lyssna på den och acceptera det istället för att känna frustration och bli irriterad?

En timmes promenad är ju ändå bra.
Menar inte att du behöver sitta still, bara lyssna lite.

trevlig kväll själv

AFanatic
2006-01-09, 21:26
Vilken gottegris! *grr27*

Ironbabe
2006-01-10, 09:45
hhmmmm kroppen kanske försöker berätta för dig att du ska ta det lite lugnt de sista få veckorna?
Du kanske ska lyssna på den och acceptera det istället för att känna frustration och bli irriterad?

En timmes promenad är ju ändå bra.
Menar inte att du behöver sitta still, bara lyssna lite.

trevlig kväll själv
Det är ju det jag gör/gjort :) Jag har vilat från gymmet under den här tiden jag mått lite dåligt och bara gått lite promenader! (jag som tycker jag varit jätteduktig o vilat hur mycket som helst) Klart man känner lite frustration när man är van att träna och röra på sig kontinuerligt :(

Nu kan jag äntligen somna relativt snabbt på kvällarna igen, vaknar nån gång på natten men har lätt för att somna om :)

Ironbabe
2006-01-10, 09:46
Vilken gottegris! *grr27*
Inte jag då...Det är lillbabe som vill ha godis *innocent*

tinus
2006-01-10, 09:50
Inte jag då...Det är lillbabe som vill ha godis *innocent*

:laugh: :laugh: Försök inte vännen!! Vi vet att du var en gottegris..lååångt innan lillbabe ens var påtänkt! :D

Ironbabe
2006-01-10, 09:57
:laugh: :laugh: Försök inte vännen!! Vi vet att du var en gottegris..lååångt innan lillbabe ens var påtänkt! :D
Kanske lite då.. :D Nu verkar det dock som den genen har överförts på lillbabe, ligger därinne o skriker GODIS morsan heeeeela tiden. Jag orkar lixom inte höra på detta tjat så jag ger med mig :angel:

Piranha
2006-01-10, 13:01
Kanske lite då.. :D Nu verkar det dock som den genen har överförts på lillbabe, ligger därinne o skriker GODIS morsan heeeeela tiden. Jag orkar lixom inte höra på detta tjat så jag ger med mig :angel:


Hjo så är det ... *rolleyes*

Cilia
2006-01-10, 16:53
Det är ju det jag gör/gjort :) Jag har vilat från gymmet under den här tiden jag mått lite dåligt och bara gått lite promenader! (jag som tycker jag varit jätteduktig o vilat hur mycket som helst) Klart man känner lite frustration när man är van att träna och röra på sig kontinuerligt
jag vet eller har förstått men jag menar att du fortfarande blir frustrerad.
det är så svårt att acceptera läget ofta att man har krav och förväntningar på sig som man inte behöver ha.
fast jag förstår att det också är vilja och längtan involverat här.

skönt med sömnen och gott med godiset.

Chaan
2006-01-10, 17:20
Snygga lår.

Allan
2006-01-10, 20:10
Jag tycker du är makalöst duktig som ändå sköter din träning såpass bra. Det är HELT okey att hoppa över ett pass eller två emellanåt. Du kommer i varje fall att skaffa en sån där "springa"-barnvagn om jag känner dig rätt! :thumbup:


allan

Ironbabe
2006-01-11, 10:26
Hjo så är det ... *rolleyes*
Titta där...

Här flyger det oxå grisar utanför fönstret *rolleyes*

tinus
2006-01-11, 10:28
Jag tycker du är makalöst duktig som ändå sköter din träning såpass bra. Det är HELT okey att hoppa över ett pass eller två emellanåt. Du kommer i varje fall att skaffa en sån där "springa"-barnvagn om jag känner dig rätt! :thumbup:


allan

Hon har redan köpt en chinsstång att ha hemma i dörröppningen..Där kommer lillbabe att få hänga när han(japp HAN..för det har jag drömt..och då är det så :cool: ) blivit några dagar..det ska börjas i tid *flex* :laugh:

Sanna mina ord,det blir en ny fitnesschampion :naughty:

Ironbabe
2006-01-11, 10:30
det är så svårt att acceptera läget ofta att man har krav och förväntningar på sig som man inte behöver ha.
fast jag förstår att det också är vilja och längtan involverat här.

Jag accepterar läget mer o mer nu! Lite trög och envis är man väl :)

Igår stannade jag t om hemma frivilligt fast orken hade räckt till träning! Jag ville hellre måla klart min specialare på väggen hemma =)

Ironbabe
2006-01-11, 10:47
Snygga lår.
Hmmm, tack tror jag.. *rolleyes* Vete tusan bara var du menar att du sett dem :cool:

Jag tycker du är makalöst duktig som ändå sköter din träning såpass bra. Det är HELT okey att hoppa över ett pass eller två emellanåt. Du kommer i varje fall att skaffa en sån där "springa"-barnvagn om jag känner dig rätt!
allan
Tack, ser inte på mig själv som duktig i det här avseendet bara. Jag gör det som jag har gjort de senaste 7-8 åren :) Tränar, (på en helt annorlunda nivå än tidigare såklart) äter, sover och försöker leva ett bra liv lixom.. :D

Det stadium min kropp befinner sig i nu är verkligen nåt som är fantastiskt, att kunna "skapa" liv, det är så jäkla stort så ni anar inte :love:

Ironbabe
2006-01-11, 12:27
Hon har redan köpt en chinsstång att ha hemma i dörröppningen..Där kommer lillbabe att få hänga när han(japp HAN..för det har jag drömt..och då är det så :cool: ) blivit några dagar..det ska börjas i tid *flex* :laugh:

Sanna mina ord,det blir en ny fitnesschampion
:laugh: Absolutely!! Har redan beställt specialsydda dragremmar för lillbabe =) Hoppgunga my ass *asg*

Cilia
2006-01-11, 13:46
Igår stannade jag t om hemma frivilligt fast orken hade räckt till träning! Jag ville hellre måla klart min specialare på väggen hemma =)
bildbevis!

Ironbabe
2006-01-12, 08:45
Cilia: Det kommer bild när jag är helt klar med projektet :)

Igår tränade jag faktiskt!! Känns som en evighet sen sist och de jag mötte på gymmet trodde att jag hade varit borta o fött barn..Kommer nog få höra det där mycket nu antar jag *s*

RYGG

Började med lite rotatorcuffövningar som uppvärmning

Marklyft (Var bara tvungen att prova om det fortfarande funkar köra den)
1x10 60 kg
3x10 80 kg

Sittande rodd
3x10 50 kg

Stångrodd med Mr Smith
1x12 30 kg
2x10 40 kg

Hantelrodd (läääänge sen jag körde den)
1x10 30 kg
1x9 30 kg
1x8 30 kg

Avslutade med en cc övning med rep, tar bra på övre mittpartiet
3x12 40 kg

Skönt att få träna och äntligen må relativt bra :thumbup: Bjuder på lite träningskort as usual :cool:

Ironbabe
2006-01-12, 08:47
Snygg mage?? *rolleyes*

tinus
2006-01-12, 08:48
Fröken börjar bli riktigt stor nu :love: Enormt duktig är du som fortfarande kör så tungt :bow: :bow: :thumbup:

Cilia
2006-01-12, 08:52
Jäklar vilket pass
du kör ju tyngre än de flesta här på forumet utan att vi är höggravida.

Fina bilder och det går frammåt, den blir större och större.

Ironbabe
2006-01-12, 09:14
Fröken börjar bli riktigt stor nu :love: Enormt duktig är du som fortfarande kör så tungt :bow: :bow:
Vad menar du med stor, syftar du på någon speciell kroppsdel då eller?? *slap*

Jag har hört att det är bra att vara stark i ryggen när man är gravid :)

Ironbabe
2006-01-12, 09:18
Jäklar vilket pass
du kör ju tyngre än de flesta här på forumet utan att vi är höggravida.

Fina bilder och det går frammåt, den blir större och större.
Thanx! Jag har ju vilat så länge från träningen nu så det fanns lite ork till ett bra träningspass :D

Har alltid varit ganska stark i ryggen och inte tappat så mycket i styrka där, bra att ha stark rygg med tanke på hur framtung jag är ;)

Diana
2006-01-12, 10:08
wow vilka imponerande vikter för att va höggravid :bow: de flesta ojjar sej ju bara de måste resa sej från soffan :confused: SUPERMOM!! :D
Absolutely!! Har redan beställt specialsydda dragremmar för lillbabe =) Hoppgunga my ass *asg*
:hbang: :laugh:

OggeP
2006-01-12, 11:27
wow vilka imponerande vikter för att va höggravid :bow: de flesta ojjar sej ju bara de måste resa sej från soffan :confused: SUPERMOM!! :D


Jag instämmer till fullo! Mycket imponerande! :thumbup: *yourock*

Domi
2006-01-13, 01:29
Såg en gravid tjej som har två månader kvar (ja, jag tjyvlyssnade) på gymmet men hon "mesade" mest runt... så *yourock*
Lycka till i fortsättningen! med eller utan mage :thumbup:

Ironbabe
2006-01-13, 10:09
wow vilka imponerande vikter för att va höggravid. de flesta ojjar sej ju bara de måste resa sej från soffan SUPERMOM!!

Tack tjejen! Vad kul att du och ni andra tycker vikterna är ok..Jag är hyffsat nöjd med dem :)

Jag ojar mig oxå när jag ska resa mig upp från soffan :em: Får lixom rulla över på ena sidan o sen typ ta sats o kasta mig upp..Magen tar emot samt att "resa-sig-normalt-från-soffan-musklerna" är nåååågot uttänjda nowadays..Ibland får jag t om hjälp av nån snäll familjemedlem att resa på mig!!

Jag instämmer till fullo! Mycket imponerande!
Vänta bara..jag har fler trix i min repetoar ni kan impas av, hehehehehe

Såg en gravid tjej som har två månader kvar (ja, jag tjyvlyssnade) på gymmet men hon "mesade" mest runt... så
Lycka till i fortsättningen! med eller utan mage :thumbup:
Men DOMI!!! Tjuvlyssnar du på tjejerna på gymmet :nono: hihihihihi

Klart hon mesade runt..hon var väl ingen fitnesschampion eller hur?? :naughty:

Tack för lyckönskningen, det blir säkert tufft att få en lillbabe igen men samtidigt kommer det ge väldigt mycket tillbaka oxå! Jag är lite nervös inför framtiden, men även full av förväntan inför det som ska hända!

Ironbabe
2006-01-14, 18:52
Idag blev det en gästträning på World Class i Kista då de hade öppet hus o tävlingar där man kunde vinna månadskort och årskort! Tävlingarna var: Dips, chins (med hjälpmaskin för tjejer) armhävningar (på knäna för tjejer) och rodd 500 meter snabbast tid. Lätt som en plätt tänkte jag.. :naughty: Det visade sig att de hade ställt in alla tävlingar utom rodden (för få tävlanden) *grr27* Rodden var typ det enda som jag inte kunde köra! Testade att sitta där o ro lite men det var stört omöjligt med min mage..Hade kanske kunnat köra ändå men eftersom jag är vis och har kört rodd förut på tid och vet vilken mjölksyra man får och hur dåligt man mår efteråt så det var bara att lägga tävlingsplanerna på hyllan!

Det fick bli lite improviserad träning istället!

Körde axlar och biceps. Inga speciella vikter att redovisa eller övningar. Blev väldigt hattigt o fnattigt. Nåja, jag rörde på mig iaf idag och fick liiiite pump i axlarna :)

De bjöd på tårta dagen till ära, men tror ni att det fanns nån tårta kvar när passet var över??? NOT!! Arg och frustrerad åkte vi därifrån. Men som tur var så fanns det en stor ICA MAXI affär på vägen hem..smågodiset kostade 3.90 hg idag så det blev en liten påse godis till lillbabe :em:

Over and out

Jorgen
2006-01-14, 18:57
Men vad tusan? Jag som hade sett fram emot ett tävlingsreportage där du krossar motståndet. *flex*
"Liten" påse godis? ;) :eating:

Ironbabe
2006-01-14, 19:47
Men vad tusan? Jag som hade sett fram emot ett tävlingsreportage där du krossar motståndet.
"Liten" påse godis? ;) :eating:
Tror faen jag skrämde bort alla när jag vankade in genom entren.. *rolleyes* De såg min mordiska blick och tänkte: Henne vågar man inte stöta sig mig för då slukar hon mig levande! De vet inte hur rätt de hade :eating:

Ja, liten påse á 1 kg :booty:

metalgirl_80
2006-01-16, 18:46
fan va grymt att läsa din journal! sicken förebild! ...är själv i samma "tillstånd" som dig, dock inte lika långt gången, men har redan börjat vela lite med vilka övningar man ska våga göra...men från o med nu ska jag ta o prova köra som jag gjorde innan o känna efter istället! tack så mycket för inspirationen!! lycka till med träningen o kotten!! :bow:

Stumpis
2006-01-17, 09:47
Jätteroligt att se en tjej/kvinna som kan/vill/mår bra av att träna under graviditeten! Och med dina vikter och resultat, sen! :bow:
När jag läser din journal inser jag att kanske man kan våga bli gravid utan att tappa allt man jobbat så hårt för med kroppen.
En sann inspirationskälla! :thumbup:

GarageVickis
2006-01-17, 22:21
Jag måste säga att jag är imponerad av dig. Har själv gått igenom 2 graviditeter, så jag vet hur man brukar må.. (eller hur jag mådde).. Lycka till i fortsättningen..

Cilia
2006-01-18, 08:26
Blir det någon träning här? *popcorn*












nämen hur mår du?

Diana
2006-01-18, 17:11
Jag ojar mig oxå när jag ska resa mig upp från soffan Får lixom rulla över på ena sidan o sen typ ta sats o kasta mig upp..Magen tar emot samt att "resa-sig-normalt-från-soffan-musklerna" är nåååågot uttänjda nowadays..Ibland får jag t om hjälp av nån snäll familjemedlem att resa på mig!!

låter som ett utmärkt cardio alternativ de där :thumbup: :D

usch hemskt när man ställt in sej på nåt smaskigt o sen är det slut *grr27* måste va samma känsla multiplicerat me 10 när man är gravid :D starkt jobbat tjejen! *kissass*

Erkan
2006-01-18, 21:59
Behöver man licens för att tävla i bodyfitness?

Ursäkta om jag skapade en ny term innan :em:

Jorgen
2006-01-18, 22:00
Behöver man licens för att tävla i bodyfitness?

Ursäkta om jag skapade en ny term innan :em:
Ingen trådkapning. Starta en egen tråd om det.

Erkan
2006-01-18, 22:27
okej! men de tog ju bort min tråd om det :confused: nåja, shit the same!

Ironbabe
2006-01-19, 09:15
fan va grymt att läsa din journal! sicken förebild! ...är själv i samma "tillstånd" som dig, dock inte lika långt gången, men har redan börjat vela lite med vilka övningar man ska våga göra...men från o med nu ska jag ta o prova köra som jag gjorde innan o känna efter istället! tack så mycket för inspirationen!! lycka till med träningen o kotten!!
Tack och Grattis till dig oxå =)

Vad kul att jag kan inspirera någon! Jag tycker absolut att du ska prova dig fram till vad som funkar för dig. Din kropp kommer säga ifrån om du kör för hårt :) Man lär sig att lyssna på sin kropp extra mycket under den här "tillväxttiden" hihihi

Lycka till nu och kika gärna in här och berätta hur det går med träning och graviditet :)

Jätteroligt att se en tjej/kvinna som kan/vill/mår bra av att träna under graviditeten! Och med dina vikter och resultat, sen!
När jag läser din journal inser jag att kanske man kan våga bli gravid utan att tappa allt man jobbat så hårt för med kroppen.
En sann inspirationskälla! :thumbup:
Hej Stumpis! Träningen är ju en del av min livsstil så att ta bort den bara för att jag är i "grosess" skulle kännas väldigt konstigt. :) Jag tror oxå att träna bara är bra för gravida, hur kan passivitet överhuvudtaget vara bra för någon?? (om man nu klarar sig undan såna krämpor som foglossning mm)

Vikterna har ju reducerat rejält sen jag blev "tjock" men jag tycker ändå att jag bollar med acceptabla vikter hehehehe! Klart du vågar bli gravid =) Vissa hävdar ju t om att kvinnor bara blir bättre och får en mognare fysik av en graviditet. Det är bara att :kinky: hehehe