handdator

Visa fullständig version : Hur är SKIPs proteiner och bulk?


kraftsport
2002-07-29, 12:38
Tänkte köpa protein och bulk av märket SKIP. Hur tycker ni det märket är?

Langster
2002-07-29, 12:53
Det är inget fel på SKIP, det är dock föråldrat, finns bättre grejer nu.

kraftsport
2002-07-29, 12:55
Tänkte eftersom det är billigt. Allt annat har ju blivit så satans dyrt nu för tiden.

EiseltUK
2002-07-29, 18:06
Vá dyrt... Har du inte testat Protec Plus? Visst har priset gått lite, men du får ju en bra produkt till ett bra pris. Priset är generellt sett i förhållande till innehållet/ ingredienserna.

Så länge du håller dig till produkter som producerar i Europa så kan du få bra priser på hyffsade produkter. Men, det är alltid bra att hålla sig till märken och produkter du känner till.

Skip har funnits i massor av år och jag använde deras produkter innan Eiselt fanns. Inget fel på proteinerna, men på den tiden (vet inte hur det är nu) så smakade de inte speciellt gott och löste sig dåligt. Jag tror att nästan alla proteiner var så på den tiden.

Mvh
Henrik

Munter
2002-07-29, 18:31
På tal om att lösa sig dåligt KRAHAX HOST Protec+ HARKEL. Fick hem några burkar och det smakade räv (jag gillade vanliga Protec mycket väl, har använt det ett par år) och det klumpade väldigt lätt, till och med om man vispade...jag inbillar mig att det kanske var en (mycket) dålig batch i bottenskrapet på fabriken, men jag slängde bort två och en halv burk. Så illa var det. Ändrade ni på hela receptet då ni tillsatte det där lilla extra glutaminet, Henrik ?

kraftsport
2002-07-29, 18:32
Ähumm,,, jag kollade runt lite mer och kom till följande slutsat.

Jag beställde 3 kg protec och 1.5kg Olympic SKIP.. Det var inte så stor prisskillnad per kg.

EiseltUK
2002-07-29, 18:39
Originally posted by Munter
På tal om att lösa sig dåligt KRAHAX HOST Protec+ HARKEL. Fick hem några burkar och det smakade räv (jag gillade vanliga Protec mycket väl, har använt det ett par år) och det klumpade väldigt lätt, till och med om man vispade...jag inbillar mig att det kanske var en (mycket) dålig batch i bottenskrapet på fabriken, men jag slängde bort två och en halv burk. Så illa var det. Ändrade ni på hela receptet då ni tillsatte det där lilla extra glutaminet, Henrik ?

Hej!
Vi ändrade ingenting, förutom att lägga till 5% l-glutamin. Vi hade problem med en chokladbatch som slank igenom kvalitetskontrollen, men därefter har vi inget känt kvalitetsproblem. Lösligheten kan variera lite, från batch till batch beroende på instantiseringsprocessen, men Protec ska alltid lösa sig bra! Även den batch som slank igenom kvalitetstesten löste sig bra.

Kanske ska du byta blandningsteknik? Eftersom tjockheten på pulvret kan variera så måste man ibland justera mängden vätska. Om det blir för tunt så blir drinken inte homogen. Om den blir för tjock så är det svårt att skaka runt drinken och slå sönder klumparna.... Protec är lite krånglig att blanda, men när man väl får till det så tycker jag att den är oslagbart god.

VIKTIGT: Häll alltid i vätskan först och pulvret sist!

Mvh
Henrik

EiseltUK
2002-07-29, 18:41
Originally posted by kraftsport
Ähumm,,, jag kollade runt lite mer och kom till följande slutsat.

Jag beställde 3 kg protec och 1.5kg Olympic SKIP.. Det var inte så stor prisskillnad per kg.

SVAR: Ja, där ser du! Visst är det bra om Skips kilopris är lågt redan vid 1.5 kg, men jag tror att Protec kan ha andra fördelar istället.

Mvh
Henrik

Munter
2002-07-29, 18:45
Jag har haft samma procedur senaste åren gällande blandningen och mängden vätska och det har funkat bra: 3dl mjölk, 3dl vatten, 10g av ert l-glutamin, 30g Protec, 35g Hiwhey och några matskedar Oboy. Använder till och med en Eiselt-shaker, jag är en vandrande reklampelare. Men OK, jag tar ditt ord på att var några ruttna burkar som slank igenom kontrollen...köpte några burkar Optimum nu istället

Johan.S
2002-07-30, 17:30
Bulk smakar för jävla äckligt!!