handdator

Visa fullständig version : Damn dans-problem!! :o(


carlsm
2005-11-26, 02:33
Tror jag har samma problem som så många killar har....det gäller dans!

På grund av mitt utseende tror så många brudar jag har värsta rytmen i blodet va men ICKE! Jag är alltså 100% försvenskad och totalhårdrockad även om det inte syns, om man säger så och det är alltför undantagsvis jag verkligen känner för ochvill dansa!

Som ikväll en väldigt söt flicka som jag tycker är riktigt charmig börjar köra på rejält om hur jag MÅSTE ha rytmen i blodet och vi SKA dansa till hennes favvolåt bara den börjar! Det sprider sig till samtliga damer om hur jag BARA MÅSTE ha rytmen i blodet! Jag känner att jag egentligen vill dansa BRA med henne men min danslust är inget man bara tar fram på kommando och för det mesta vill jag inte dansa till nattklubbens skitmusik! Men jag känner jag måste eftersom de tjatar så och tja jag vet de kommer bli besvikna för jag har inga moves. Brudarna drar i oss "fegisar" och jag börjar känna mig redo för att shaka loss lite....trots min dansfobi, men inget händer för alla andra bromsar och min påtvingade danslust falnar. Till slut är "alla" ända på gång och vi kantar iväg till värsta sämsata dangolvet tänkabara, trångt som satan och RIKTIGT DÅLIG MÙSIK, min lilla danslust är plöstligt helt borta och all träingsvärk gör sig påmind. Jag gör ett par seriösa försök men blir knödd hela tiden men flickorna börjar helvilt dansa med sig självja och skiter i oss killar. Helt plötsligt känns det som om de tjatade oss upp på dansgolvet bara för att lämna oss där för att känna oss löjliga trots att det fanns bättre dansgolv på stället med mer NORMAL DANSMUSIK. Jag blir uppmuckad av en turk och drar.
Finito, och hur kul var det??!?!

Jense
2005-11-26, 02:39
men du har väl rytmen i blodet?

nä men det du skulle gjort där som försvenskad är att slå en glasflaska i bakhuvudet på turken och skrika "jevla spagge" o sen springa därifrån.

det hade du vunnit många poäng hos bruden på.


eller så ber du bruden suga och ser om hon har hora i blodet.
bs som bs, menar jag

carlsm
2005-11-26, 02:43
Uhm eller INTE! Detta var goa jobbpolare och för övrigt slåss jag inte.

wintzell
2005-11-26, 02:52
Vad har du för utseende då som får de att tro att du har "rytmen i blodet"??´Jag brukar svänga så mycket på tjejerna att de inte riktigt hinner se att jag inte kan dansa. En favorit är att snurra de 180 grader så att man kan stå och jucka mot dem och vice versa utan att de inte kan se en. Då kan de bara känna och alla juckningar känns bra = då dansar du bra.

Spannmål
2005-11-26, 07:00
Vänta tills det kommer någon riktigt bra låt, tex. Helena paprizou eller Alcazar.

Tomten
2005-11-26, 08:11
Vad har du för utseende då som får de att tro att du har "rytmen i blodet"??´

Latino eller något säkert. Tvivlar på ryss eller finne :laugh:

High1ander
2005-11-26, 08:18
Lugn finns medel för att bota brist-på-rythmis, kallas Alkohol och finns ofta att få tag på dansställen...

Annars är botemedlet att träna.

Nina L
2005-11-26, 08:19
Som ikväll en väldigt söt flicka som jag tycker är riktigt charmig börjar köra på rejält om hur jag MÅSTE ha rytmen i blodet och vi SKA dansa till hennes favvolåt bara den börjar! Det sprider sig till samtliga damer om hur jag BARA MÅSTE ha rytmen i blodet!
Herre min skapare. Jag hade ju dött om någon sagt så till mig. Mina fötter hade autolimmats i golvet med den där typen av osynligt lim som bara en 3-4 Red Bull Vodka kan lösa upp.

Baan
2005-11-26, 09:55
Herre min skapare. Jag hade ju dött om någon sagt så till mig. Mina fötter hade autolimmats i golvet med den där typen av osynligt lim som bara en 3-4 Red Bull Vodka kan lösa upp.

du tillhör alltså finne/ryss-kategorin, även om dosen var lite klen

Slartibartfast
2005-11-26, 10:02
3-4 Red Bull Vodka

Mmmmm....smaskens.

carlsm
2005-11-26, 11:44
Latino eller något säkert. Tvivlar på ryss eller finne :laugh:

Haha..."ryss eller finne", den var rätt kul!

Herre min skapare. Jag hade ju dött om någon sagt så till mig. Mina fötter hade autolimmats i golvet med den där typen av osynligt lim som bara en 3-4 Red Bull Vodka kan lösa upp.

Typ så det kändes. Först dog jag lite, särskilt som jag nog börjar bli intresserad av denna söta tjej också. Men tänkte elda på mig själv lite och bli modig och lagom loose med lite sprit och öl i blodet vilket inte funkade, så det var nog lite osynligt autolim i drinkarna. :em:

Så nu sitter jag här och grämer mig istället. Fan. Jag hade min chans men det vara bara helt fel kväll. :(

PowPow
2005-11-26, 12:33
Börja fuldansa. Det är ett säkert kort. Ju fulare, desto bättre. Om någon klagar så kontrar du med: "Jag dansar kanske inte snyggt, men jag dansar mycket... och fult!" :D

Egentligen handlar det nog mycket om att slappna av. Vilket klart inte alltid är så lätt, speciellt inte om man har massa förväntningar på sig. Personligen hade jag aldrig tagit ett offentligt danssteg innan min student. Men då tog jag mitt första, och nu dansar jag genom livet :)

Fultjack
2005-11-26, 13:02
Börja fuldansa. Det är ett säkert kort. Ju fulare, desto bättre. Om någon klagar så kontrar du med: "Jag dansar kanske inte snyggt, men jag dansar mycket... och fult!" :D

Egentligen handlar det nog mycket om att slappna av. Vilket klart inte alltid är så lätt, speciellt inte om man har massa förväntningar på sig. Personligen hade jag aldrig tagit ett offentligt danssteg innan min student. Men då tog jag mitt första, och nu dansar jag genom livet :)


im with you :thumbup: dansade hellre aldrig förut, men när man väl testade det en gång så var man fast, nu står man dansgolvet hela tiden när man är ute..
skiter i om det är snyggt eller inte, bara man har roligt så

Frantic
2005-11-26, 13:07
http://imagecache2.allposters.com/images/HPM/BM1185.jpg

keffat_liv
2005-11-26, 13:28
:laugh: aaaaaaaah, alla tjejer är likadana. De tjatar som fan på en och drar med en dit de vill vara sen ser man inte dom mer på resten av kvällen :laugh: vem har inte varit med om det

Griip
2005-11-26, 13:38
Bara te å lära sig lite 70/80-tals dans så är man inte bara sexig utan jävligt rolig och charmig ocks ;)

PowPow
2005-11-26, 13:54
im with you :thumbup: dansade hellre aldrig förut, men när man väl testade det en gång så var man fast, nu står man dansgolvet hela tiden när man är ute..
skiter i om det är snyggt eller inte, bara man har roligt så

Eller hur!
Och man dömmer ju inte någon annan bara för att denne inte har all världens taktkänsla. Det enda jag kan tycka ser fjantigt ut på dansgolvet är de som verkligen försöker vara så snygga som möjligt. Överpretantiösa människor som stått hemma i flera veckor och tränat på moves som det ändå inte finns uttrymme för på ett fullsmockat dansgolv. Fast det är ganska roligt att titta på det med
:D

Jense
2005-11-26, 14:01
Uhm eller INTE! Detta var goa jobbpolare och för övrigt slåss jag inte.
nä jag kan inte ha skojat

Baan
2005-11-26, 14:04
nä jag kan inte ha skojat

nej fan, klart inte, personalfester är dah shit för att spöa folk som

1. har smörat till sig en högre lön
2. jobbar till sig en högre lön
3. är chefer (se till att du är redigt full och slå inte för hårt)
4. slå folk du inte gillar och kan slå bara. because you can

.... och självklart blir det förmodligen ingen större sak av det hela geno matt du var full och egentligen bara ville kramas med personen!!

Hnke
2005-11-26, 14:19
Latino eller något säkert. Tvivlar på ryss eller finne :laugh:
Klart finnar kan dansa.. http://jimmac.musichall.cz/stuff/Discofinska.mpeg

Snake
2005-11-26, 14:22
Klart finnar kan dansa.. http://jimmac.musichall.cz/stuff/Discofinska.mpeg

Den där är så skööön! Så jävla grym gubbe när han helt flippar ur på slutet och armar och ben bara ryker
:laugh:

Nitrometan
2005-11-26, 14:30
Äsch. Dansgolvet är till för dem som inte har råd att hänga i baren. :D

Griip
2005-11-26, 14:32
Äsch. Dansgolvet är till för dem som inte har råd att hänga i baren. :D


Är väl så. Och alla vet att pojkar är fattiga.

Zafer
2005-11-26, 14:34
jiddra inte med oss finnar/ryssar era små grodor dansande babianer!! *grr*

Diana
2005-11-26, 15:59
http://imagecache2.allposters.com/images/HPM/BM1185.jpg
hahahah :laugh:

håller med, klarar du bara avslappningsbiten bra
så brukar de flesta faktiskt kunna dansa långt mkt bättre än de tror :thumbup:
hoppas det fixar sej för dej :)

carlsm
2005-11-26, 18:07
Tack ska ni ha för alla svar, uppmuntran är ju inte fel. :)
Kan väl bara säga att jag inte är den som spottar i glaset så alkoholhalten brukar det inte vara något fel på. Ingen fara på det taket alltså, eller hm, jo fast åt andra hållet - det blir ju rätt mycket ibland.
Dansar gör jag men inte så gärna för jag tycker inte det är...kul, och då är det tyvärr svårt att loosa upp tillräckligt för att känna sig avslappnad. Sedan bryr jag mig inte så mycket om hur det ser ut eftersom knappt någon annan (i alla fall bland killarna) kan dansa speciellt bra heller.

Aja det löser la sig och tack för era tips!

Bronkitkorv
2005-11-26, 18:28
Nästa gång så dansar du Svullodansen (armarna rätt ut och gnugga handlederna mot varandra) eller låtsasbugga, gör samtidigt grimasher och skrik sångtexten så högt du kan... OBS det krävs att man är aspackad... Funkar jämt för mej..

Sniggel
2005-11-26, 22:33
Usch ja, det är ett h-vete det här med att:
1. Dansa
2. Dansa till urusel musik (dvs 95% av all musik som spelas på uteställen)
3. Dansa och låtsas som om man har kul
Efter att ha försökt i ett decennium har jag gett upp, folk får tycka att jag är tråkig, bara jag slipper ha tråkigt
Till originalposter: Kan ju helt klart säga att jag förstår dig

carlsm
2005-11-27, 01:23
Svullo är en gammal idol!! Ah I LIKE! Dagens unga vet tyvärr inget om honom. (Finns nåt att köpa på DVD förresten, har bara fått tag på kassa grejer via DC?).

Ett decennium...ja för ungefär så länge sedan tyckte jag det var kul att dansa i rökmaskinsröken och hetsig strob till den tidens techno...musik vars syfte var att dansa till. Inte kass pop man ska lyssna till...om man nu råkar gilla det.

jogustaf
2005-11-29, 14:37
Det enda rätta om man ska få en dam intresserad är ju att rycka med henne i typ Latino/lambada dans. Mycket kroppskontakt ska det vara.

Funkar varje gång. Oftast säger tjejen då att hon inte kan dansa. Då säger man det är lugnt du behöver bara hänga med. ;-)

Sen är ju en dip aldrig fel.

/Jocke - Dansar ok nykter. Dansar som f_n full.

Kwon
2005-12-13, 19:58
Såhär skall man dansa för success!

http://us.share.geocities.com/greekmystaria/damme.gif

PowPow
2005-12-13, 20:08
Såhär skall man dansa för success!

http://us.share.geocities.com/greekmystaria/damme.gif


är det Van Dame? :kickass:

HenrY
2005-12-13, 20:10
Såhär skall man dansa för success!

http://us.share.geocities.com/greekmystaria/damme.gif

:laugh:

Kwon
2005-12-13, 20:15
är det Van Dame? :kickass:

Jånka Van Damme ja :D