handdator

Visa fullständig version : prestera bättre med bra kondition?


krilleh
2005-11-25, 18:32
När jag styrketränar tränar jag relativt tungt.. efter ett set blir jag ganska anfådd(vet ej hur de stavas *whatever* ). Och det beror nog på att jag har väldigt dålig kondition. jag tränar aldrig konditionen, ifall jag ska gå ner i vikt brukar jag bara gå promenader. Så om jag nu skulle ha haft bättre kondition tror ni jag skulle prestera bättre på styrketräningen då? Ja menar då lär jag ju orka mer och inte bli så anfådd efter seten.

King Grub
2005-11-25, 18:33
Konditionsträning är en del i varje komplett träningsupplägg.

Barkbiten
2005-11-25, 18:51
i varje fall så orkar jag mycket mer sen jag började träna kickboxning, jag kan köra hårdare, ´fler set, och tror iaf att jag kan höja vikterna oftare... kort sagt så går träningen mycket bättre.

Osten80
2005-11-25, 18:56
i varje fall så orkar jag mycket mer sen jag började träna kickboxning, jag kan köra hårdare, ´fler set, och tror iaf att jag kan höja vikterna oftare... kort sagt så går träningen mycket bättre.

Samma här. Sedan jag började med kickboxning så har prestationen på gymet blivit bättre. Nu har jag iofs fått lägga ner kickboxningen ett tag framöver,men det är en annan historia. I vilket fall som helst så har man nytta av bra kondition!!!

Snake
2005-11-25, 19:42
Enda gången jag känner att konditionen tryter är när jag kör marklyft, då är det jävligt tungt för lilla hjärtat att orka med. *spy*

mentzer
2005-11-26, 10:31
Enda gången jag känner att konditionen tryter är när jag kör marklyft, då är det jävligt tungt för lilla hjärtat att orka med. *spy*

Testat 20 reppare i knäböj någon gång?

Baan
2005-11-26, 10:37
Testat 20 reppare i knäböj någon gång?

äh 20-reppare är vardagsmat, testa 100! :)

on topic: det är klart en fördel ha hyffsad kondition även om man tränar styrketräning, speciellt när man kör en tung övning som böj. förvisso kan man få lite bättre kondis bara genom att pressa sig själv med tunga böj vecka ut o in, men går nog snabbare träna lite kondition vid sidan om

Snake
2005-11-26, 11:03
Testat 20 reppare i knäböj någon gång?

Nah, det låter mest bara korkat..

Knäböj kör jag, men mark tycker jag är mer påfrestande.

Baan
2005-11-26, 11:08
Nah, det låter mest bara korkat..

Knäböj kör jag, men mark tycker jag är mer påfrestande.

knäböj är i mitt tyckte bra mycket tyngre, men mycket svårare att köra tungt eller nå sitt "aktuella max" än på marklyft, något man ofta ser om man kollar på amatörers pb, mark runt 200 och böj runt 140-150, skulle det vara någon jämn fördelning så borde dom två ligga ner varann, kanske mer i böj än i mark tom.

prova 20 reppare annars, gäller htita lagom tung vikt, tär som fan på kroppen. tycker inte det är någon grymm övning för massa, men gött mos som variation

Fatcan
2005-12-01, 21:32
Nah, det låter mest bara korkat..



Varför det?

Snake
2005-12-01, 22:47
Varför det?

För att jag vill öka i styrka och i viss mån volym.

Bjorne
2005-12-01, 23:01
När jag styrketränar tränar jag relativt tungt.. efter ett set blir jag ganska anfådd(vet ej hur de stavas *whatever* ). Och det beror nog på att jag har väldigt dålig kondition. jag tränar aldrig konditionen, ifall jag ska gå ner i vikt brukar jag bara gå promenader. Så om jag nu skulle ha haft bättre kondition tror ni jag skulle prestera bättre på styrketräningen då? Ja menar då lär jag ju orka mer och inte bli så anfådd efter seten.Andfådd stavas det :)

Fatcan
2005-12-01, 23:20
För att jag vill öka i styrka och i viss mån volym.

Mentzer menar breathing squats, den gör garanterat att benen ökar i volym, och styrka. Och det är en jävligt jobbig övning *spy*