handdator

Visa fullständig version : Vad är optimalt här?


Cidersson
2005-11-25, 14:22
Hej

Jag har en fråga angående min typiska fredag:

Vi har idrott sista lektionen i skolan på fredagarna, vilket innebär ca 1½h ganska intensiv konditionsträning (det blir vad man gör det till), och efter detta har jag då träning. Vad bör jag göra från det att min idrottslektion är slut? Hem och ta en banan sen direkt vidare till gymmet eller hem och äta ett större mellanmål, vila 1½ timme och sen köra till gymmet?

Tack på förhand!

Ryska_raketen
2005-11-25, 14:23
Det sistnämnda. Hem och vila, ät ordentligt (kanske två ggr ). Vila kanske 3-4 timmar emellan.

Runda Grodan
2005-11-25, 14:41
Det sistnämnda. Hem och vila, ät ordentligt (kanske två ggr ). Vila kanske 3-4 timmar emellan.
Jag håller med Raketen.

tigerofsweden
2005-11-25, 14:42
Jag håller med grodan.

lauria
2005-11-25, 14:44
Och ja tycker som tigerofsweden

Tricklev
2005-11-25, 14:48
Lauria har rätt!

nemd
2005-11-25, 15:31
Och jag tycker det först nämnda. Det är vad jag skulle gjort. Tagit typ 1 banan och lite youghurt. Eller nån macka typ. Sen gått till gymmet och tränat för att sedan gått hem och käkat.

Men sen är ju inte jag så optimal heller..

Jag tror att man då kan köra hårdare än om man går hem och käkar och vilar ett tag, man blir mer segstartad.

raQblad
2005-11-25, 22:41
Och jag tycker det först nämnda. Det är vad jag skulle gjort. Tagit typ 1 banan och lite youghurt. Eller nån macka typ. Sen gått till gymmet och tränat för att sedan gått hem och käkat.

Men sen är ju inte jag så optimal heller..

Jag tror att man då kan köra hårdare än om man går hem och käkar och vilar ett tag, man blir mer segstartad.Erkänn, du ville bara vara anorlunda....sticka ut..! ;)

nemd
2005-11-25, 23:22
Erkänn, du ville bara vara anorlunda....sticka ut..! ;)

Njaaeeee, okej då. :em:

Ne men det jag nämnde tycker jag funkar bäst för mig. För jag presterar oftast bäst då. Visst det blir lite jobbigt och så. Men att åka hem och vila och käka för mig gör mig bara slöare, hehe.

Men det är ju bra att testa på båda setten och sen se vad som passar bäst för dig eftersom alla funkar vi ju inte lika. :D

mangemani
2005-11-25, 23:30
Hej

Jag har en fråga angående min typiska fredag:

Vi har idrott sista lektionen i skolan på fredagarna, vilket innebär ca 1½h ganska intensiv konditionsträning (det blir vad man gör det till), och efter detta har jag då träning. Vad bör jag göra från det att min idrottslektion är slut? Hem och ta en banan sen direkt vidare till gymmet eller hem och äta ett större mellanmål, vila 1½ timme och sen köra till gymmet?

Tack på förhand!


är det du på avataren så tror jag att du redan vet hur du ska gå tillväga;)

hem,få i dej ett mål mat,låt maten smälta i typ 1-2 timmar och sen bege dej till gymmet.