handdator

Visa fullständig version : toalettrenGöring


ArnoldOnLehmä
2005-11-25, 11:53
Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.

Lillgrabben
2005-11-25, 12:08
Köp en ny toaborste & gummihandskar om du har fobi mot toalettstädning. Applicera därefter rikligt med toarent i toan & skura den ordentligt ren. Spola. Klart. Är det fortfarande inte rent så kan du hälla dit en rejäl skvätt klorin ( blekande) & borsta igen...


Din hyresvärd kommer knappast att byta ut toaletten då du försummat städningen genom att inte hålla den ren i 5 års tid... Det räknas inte som normalt slitage.


Eller så kan du leja bort flyttstädningen till en städare.

mela
2005-11-25, 12:15
Lyssna på lillgrabben..

Själv är jag bara äcklad *spy*

Grahn
2005-11-25, 12:18
Känns som om talesättet att ju längre man skjuter upp något desto värre blir det osökt kryper fram i tankarna.

Dumleman
2005-11-25, 12:24
Känns som om talesättet att ju längre man skjuter upp något desto värre blir det osökt kryper fram i tankarna.
Samma gäller för ugnh*lvetet. Finns det något drygare än att rengöra en helt nedsmuttsad ugn? Svar nej *cry*.

LexSinner
2005-11-25, 12:27
Kan funka med diskmaskins tabletter för att få bort ev. kalk rester i toaletten.. Det är allt jag vet *rolleyes*

Grahn
2005-11-25, 12:27
Samma gäller för ugnh*lvetet. Finns det något drygare än att rengöra en helt nedsmuttsad ugn? Svar nej *cry*.

Vafan...blev ju tvungen att gå och rengöra muggen trots att den redan var relativt ren pga denna tråden tvinga mig inte att göra ren ugnen med!
:D

MasterChief
2005-11-25, 12:32
Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.

Först måste jag säga blä. *screwy*

Sen skulle jag nog ta en stor jävla klump med svinto...Köra ner det med ett skaft av något slag och gnugga bort det.

Ugnen gör man rent på 2 röda med Svinto.

Jag älskar svinto. :love:

gladiatorerna1
2005-11-25, 12:37
Eftersom jag har fobi mot toalettborstar så har min toalettstol i min lägenhet som jag bott i i 5 år ändrat färg från porslins vit till svart där nere i vattnet. Det går inte att göra nåt åt med milda produkter som såpa, wc rent och dyl. Har för mig att det ska finnas nåt ämne som kan råda bot på det här men tror inte det var helt lagligt att använda i avlopp.

Så har ni några tips på rengöringsmedel som kan funka eller ska jag hoppas på att hyresvärden byter ut den utan kostnad. I värsta fall får jag väl betala en ny. Har sagt upp lägenheten så det börjar bli lite panik.


Använd clorin, det bleker. Men var mycket försiktig så att duinte spiller det på golvet.

Juliette
2005-11-25, 12:40
Egentligen är varken svinto eller klorin bra i längden, de förstör ytan och på så sätt sätter sig mera smuts där, och det blir mer att hålla efter och dessto svårare blir det, och så sätter det sig ännu mera, så det blir en ond cirkel..

Men det klart, du ska ju flytta därifrån så du behöver ju bara låta det vara fint när det flyttar... om du har gjort det mer svårstädat i framtiden så är det ju ingenting du behöver lida av :D

Lillgrabben
2005-11-25, 12:43
Egentligen är varken svinto eller klorin bra i längden, de förstör ytan och på så sätt sätter sig mera smuts där, och det blir mer att hålla efter och dessto svårare blir det, och så sätter det sig ännu mera, så det blir en ond cirkel..

Men det klart, du ska ju flytta därifrån så du behöver ju bara låta det vara fint när det flyttar... om du har gjort det mer svårstädat i framtiden så är det ju ingenting du behöver lida av :D


Porslinsytan i Arnolds toa är säkert jättefin! :D



( Det är väl de i runda slängar 2 tum tjocka, "mörka & doftande" beläggningarna som skyddar själva tronen )

Juliette
2005-11-25, 13:04
Porslinsytan i Arnolds toa är säkert jättefin! :D



( Det är väl de i runda slängar 2 tum tjocka, "mörka & doftande" beläggningarna som skyddar själva tronen )

I bet! :D

Nils.R
2005-11-25, 13:23
citronsyra funkar,låt det vara i där i några timmar