handdator

Visa fullständig version : Lägga ned eller inte?


Lodiz2
2005-11-25, 01:55
ska man lägga ned stängen efter varje rep när man kör marklyft eller ska man hålla den i luften hela tiden ?

hur kör ni och vilket tycker ni är bäst?

kör ni med dragremmar och vad tränar ni på ?

morte
2005-11-25, 02:45
Sätt ner stången i marken mellan repsen, och låt den vila en sekund, så blir lyften mer lika det första (det med säkrast teknik). Jag kör inte med remmar och kör båda handryggarna framåt på lättare vikter, och vänster hand supinerad på tyngre.

delta_mats
2005-11-25, 07:25
Jag låter den gå ned i marken efter varje reps, dock ingen studs.
När det blir tyngre håller jag mixat grepp, inga dragremmar.

Big Lou
2005-11-25, 07:29
Lägger inte ned stången när jag kör lite lättare marklyft och kör då gärna med dragremmar.
När jag kör tyngre, färre reps så sätter jag ned stången, inga remmar.
Pausar nån sekund och drar igen.

sunkan
2005-11-25, 07:37
jag köra bara flera 1:or i följd, d.v.s. att jag går ner och greppar stången, lyfter, sätter ned stången och släpper stången och ställer mig upp igen o.s.v. Inga remmar

Wennerberg
2005-11-25, 07:52
Kör utan remmar, och gå ned så stången nuddar golvet mellan varje rep.

Sheogorath
2005-11-25, 08:46
jag köra bara flera 1:or i följd, d.v.s. att jag går ner och greppar stången, lyfter, sätter ned stången och släpper stången och ställer mig upp igen o.s.v. Inga remmar

:thumbup:

Jax
2005-11-25, 08:53
Ställer ner stången och släpper stången efter varje reps. Inga remmar.

aliquis
2005-11-25, 12:10
ska man lägga ned stängen efter varje rep när man kör marklyft eller ska man hålla den i luften hela tiden ?

hur kör ni och vilket tycker ni är bäst?

kör ni med dragremmar och vad tränar ni på ?Vad du skall vet jag inte, sätt ner den du.

Jag sätter ner den, och tycker det är bäst.
Jag kör inte med dragremmar.

Tränar på vet jag inte vad du menar med, jag tränar på ett ställe där det inte gör något om man ställer ner en tyngre stång =P

rQx
2005-11-25, 12:40
Jag sätter ner den så att det blir 1:or fast utan att ställa mig upp ;)

Blir tekniken annorulunda på något sätt när man använder mixxat grepp? ;)

Yes
2005-11-25, 13:13
Jag släpper bara stången om det gör för ont i händerna(kör utan remmar). Annars låter jag det bli en liten duns i golvet och sen upp igen. Kör man snabbt och explosivt känns det som hjärtat får jobba rejält med att syresätta kroppen, vilket jag gillar.

Wooch
2005-11-25, 14:55
Jag släpper stången och börjar om från början.

jwzrd
2005-11-25, 16:02
Jag sätter ner stången helt men behåller runt hälften av anspänningen. Alltid mixat grepp med höger hand supinerad.

BigForre
2005-11-25, 17:57
Efter mkt hållapåande och studsa, gå ifrån stången, inte gå ner hela vägen...så måste jag väl lägga min röst på att lägga ner helt, kanske inte släppa all anspänning, men nästintill så att man börjar på nytt, nära på singlar....

Cerberus
2005-11-25, 22:59
Stången o vikterna går ner i golvet, direkt efter drar jag uppåt igen, upprepar. Gör precis som jag gör i alla andra övningar. Klarar fler reps nu när jag drar stången närmare benen.

mentzer
2005-11-26, 10:25
jag köra bara flera 1:or i följd, d.v.s. att jag går ner och greppar stången, lyfter, sätter ned stången och släpper stången och ställer mig upp igen o.s.v. Inga remmar

Jag förstår inte varför man ska ställa sig upp?
Jag sätter ner stången, tar 2-3 djupa andetag samtidigt som jag tänker igenom utförandet innan jag fortsätter.
Använder inte dragremmar till marklyft, kör självklart med mixat grepp. Vid högre reps byter jag grepp (supinerar vänster istället för höger) om det behövs.

sunkan
2005-11-26, 11:09
Jag förstår inte varför man ska ställa sig upp?
Jag sätter ner stången, tar 2-3 djupa andetag samtidigt som jag tänker igenom utförandet innan jag fortsätter.
Använder inte dragremmar till marklyft, kör självklart med mixat grepp. Vid högre reps byter jag grepp (supinerar vänster istället för höger) om det behövs.

Jag ställer mig upp för att trycka till i magen så jag får bra buktryck.