handdator

Visa fullständig version : Har tjejer humor som killar uppskattar?


Sheogorath
2005-11-24, 23:33
Godkväll,

(poll kommer)

Den här pollen är tyvärr så diskriminerande att endast pojkar/killar/män ska svara. Den ska gå ut på att utreda huruvida jag är (mer eller mindre) unik i min erfarenhet att jag mycket sällan träffar tjejer som har en humor jag uppskattar. Helt enkelt: jag finner tjejers humor generellt sett väldigt trivial och "låg". Det är mycket tråkigt, eftersom jag aldrig fått uppleva hur det är att vara i en relation där ens partner verkligen fått en att SKRATTA :(.

Well. Hur ligger det till där ute?

bluelight
2005-11-24, 23:37
Nae, killar har generellt mer grov och rå humor.

thomast
2005-11-24, 23:38
Min flickvän och jag skämtar om att sälja avlidna djur i djuraffären. :D :laugh:

EDIT: Vi har liknande humor, dock är min lite lägre.

Sheogorath
2005-11-24, 23:39
Pollandet knasade sig. Kan någon snäll mod fixa, måntro?

Alternativ:

Humorfördelning:

Jag möter sällan tjejer som får mig att skratta.
Jag möter ofta tjejer som får mig att skratta.
Jag möter sällan folk som får mig att skratta överhuvudtaget.

Helena B
2005-11-24, 23:40
Svarar ändå :D Skulle säga att killar har låg och mer barnslig kiss & bajshumor. Om det uppskattas av det andra könet verkar du redan veta så.

Mandus
2005-11-24, 23:43
Helt enkelt: jag finner tjejers humor generellt sett väldigt trivial och "låg".

Det var ju en hisnande generalisering, antingen så umgås du med väldigt få tjejer eller endast med en viss typ av tjejer. Kan hålla med dig om att det finns tjejer som har mega-trivial humor, men jag vill inte påstå att de är fler än sina manliga diton, som jag uppfattar det.

Sheogorath
2005-11-24, 23:45
Det var ju en hisnande generalisering, antingen så umgås du med väldigt få tjejer eller endast med en viss typ av tjejer. Kan hålla med dig om att det finns tjejer som har mega-trivial humor, men jag vill inte påstå att de är fler än sina manliga diton, som jag uppfattar det.

Det är just det jag försöker utreda. Om jag attraherar fel typ av tjejer eller om det verkligen är så här tråkigt?

Gabriel_
2005-11-24, 23:46
min tjej har lika bra humor som mig iaf :D

Mandus
2005-11-24, 23:51
Det är just det jag försöker utreda. Om jag attraherar fel typ av tjejer eller om det verkligen är så här tråkigt?


Det kan ju också vara så att du har väldigt udda humor själv och därigenom uppfattar tjejerna som tråkiga. Hmm, dra ett skämt som du tycker är kul så ska jag avgöra om din humor är udda! ;-)

clash
2005-11-24, 23:52
Tjejer är precis som killar i humoravseendet, vissa är roligare än andra helt enkelt.

dock så är tjejer generellt mer blyga med att sticka ut med det.

Arne Persson
2005-11-24, 23:55
Tjejer är precis som killar i humoravseendet, vissa är roligare än andra helt enkelt.

dock så är tjejer generellt mer blyga med att sticka ut med det.

Exakt! Det finns tom mycket sköna damer med en mycket mustig humor! :thumbup:

Sheogorath
2005-11-24, 23:55
Det kan ju också vara så att du har väldigt udda humor själv och därigenom uppfattar tjejerna som tråkiga. Hmm, dra ett skämt som du tycker är kul så ska jag avgöra om din humor är udda! ;-)

Humor är inte att "dra skämt". Det är att kunna plocka upp saker från vardagen, ge dem en rolig twist (gärna lite fräck) och sätta in dem i rätt sammanhang, vid rätt tid. Typ =)

Sheogorath
2005-11-24, 23:57
...och äkta humor fodrar självdistans, något som väldigt många människor oavsett kön saknar.

Helena B
2005-11-25, 00:04
Humor är inte att "dra skämt". Det är att kunna plocka upp saker från vardagen, ge dem en rolig twist (gärna lite fräck) och sätta in dem i rätt sammanhang, vid rätt tid. Typ =)

Då missuppfattade jag dig Sheo. Jag definierade humor på ett annat sätt. Men om det är det du menar med humor så skulle jag säga att tjejer och killar är relativt lika. Du kanske bara har haft otur.

Sheogorath
2005-11-25, 00:12
Då missuppfattade jag dig Sheo. Jag definierade humor på ett annat sätt. Men om det är det du menar med humor så skulle jag säga att tjejer och killar är relativt lika. Du kanske bara har haft otur.

Eller, så är det som jag börjar misstänka, att mitt yttre attraherar tjejer som saknar ett inre jag blir attraherad av. Jag har träffat många damer med sött ansikte, snygg kropp, som jag haft bra sex med, närhet, ömhet, respekt... Men inte de (andra) bitarna som får ett förhållande att vara stabilt även efter att förälskelsen (0-3 års relation) lagt sig.

Får kanske börja titta på vad jag sänder ut för signaler.

clash
2005-11-25, 00:17
Eller, så är det som jag börjar misstänka, att mitt yttre attraherar tjejer som saknar ett inre jag blir attraherad av. Jag har träffat många damer med sött ansikte, snygg kropp, som jag haft bra sex med, närhet, ömhet, respekt... Men inte de (andra) bitarna som får ett förhållande att vara stabilt även efter att förälskelsen (0-3 års relation) lagt sig.

Får kanske börja titta på vad jag sänder ut för signaler.


Sheo du behöver nog softa ner din febriga jakt på ett förhållande o bara prova att umgås med honor av samma art utan krav eller hela tiden leta efter egenskeper som du anser vara "flickvänsmatrial" ... du gör helt klart fel, de tjejer jag känner är nog de som får mig att skratta mest fan. Och tjejers o killars humor är precis likadan btw

Bärs
2005-11-25, 00:17
Skulle säga att kvinnor/ flickor generellt är sämre på spontan humor, med vissa undantag.

MilkmaN
2005-11-25, 00:19
Njae, oftast kan dem ju vara roliga och så men inte så att man tänker på dem som en rolig person. Smått skämtsamma, en del har riktigt sjukt dålig humor.

clash
2005-11-25, 00:20
Den här tråden behöver en åldersgräns för att folk skall få svara!

Trance
2005-11-25, 00:23
Jag vet inte om tjejer brukar täcka osäkerhet med humor lika mycket som killar, men vad vet jag.

Diana
2005-11-25, 00:41
Jag är ju flikka men antastar herr sheos tråd iaf :thumbup:
Jag tycker definitivt att de finns lika många tjejer som killar som
har helt jävvla underbar humor :D MEN det som skiljer sej är att tjejer
(i vissa omgivningar) är försiktigare än killar, me att leva ut sin
personlighet(humor mm.) till fullo, just för att tjejer i regel
ÄR osäkrare än killar, vill gärna va folk till lags osv inte sticka ut..
som redan nämnts

Sen finns de ju olika typer av humor, olika humorkulturer? Det som går
hem klokrent som humor i en kompiskrets gör det inte i en annan
osv. Humor har många nyanser, men ja upplever inte att de är
könen som bestämmer nyansen utan snarare andra faktorer.

Hittar man den där jäveln som får en att skratta så man spyr så
ska man hålla hårt i den :love:

Jompi
2005-11-25, 00:44
konstigt, jag kan då skratta av sjuka killsaker samt gorma med nån brud:D
tror inte humorn skiljer sig så mycket förtom killars "fräckisar".

jakke
2005-11-25, 00:51
Jo, det finns flickor med humor...

Lodiz2
2005-11-25, 00:53
Jag möter ofta tjejer som får mig att skratta.

Diana
2005-11-25, 00:54
konstigt, jag kan då skratta av sjuka killsaker samt gorma med nån brud:D
tror inte humorn skiljer sig så mycket förtom killars "fräckisar".
de finns tjejer me "fräckisar" oxå believe me :laugh:
synd bara att så många känner behovet att va fin i kanten jämt o ständigt :D

mangemani
2005-11-25, 01:19
tvivlar inte på att det finns tjejer med en sån humor som går hem hos mej,men än så länge så har jag bara träffat sådana med "fjortis humor",alltså sån humor som man *ZzzzzZZZzzz* åt,samt att dessa tjejer inte fattar att man skämtar och istället blir sur *screwy*

CoC
2005-11-25, 01:40
Överlag tycker jag män/killar har mer humor än kvinnor/tjejer. Finns dock enastående undantag. Tror delvis det är medfödda beteenden. Går inte att tramsa hela tiden när det var mkt att göra med barn, insamlande av basföda mm (för tusentals år sedan). Ett jaktlags fungerande kräver mera "bonding".

morte
2005-11-25, 02:10
Om man får generalisera lite så tycker jag att många tjejer är roligare än killar, tjejer kan ha en diskret sarkastisk nedlåtande humor som jag tycker är mycket underhållande, få killar har samma kvalite på det avseendet.

fat_joe
2005-11-25, 02:13
Jag får väl vara den första att säga emot då , Tjejer jag mött och har runt omkring mig har enligt mig väldigt kass humor och snarare mycket mer omogna i sin humor. *screwy*

Tror jag ärligt bara känner ca 3st tjejer som faktiskt är roliga.

Men som sagt detta är självupplevft och ingen generalisering klart det finn roliga tjejer där ute..... dom är bara mindre till antal

Diana
2005-11-25, 02:24
Om man får generalisera lite så tycker jag att många tjejer är roligare än killar, tjejer kan ha en diskret sarkastisk nedlåtande humor som jag tycker är mycket underhållande, få killar har samma kvalite på det avseendet.
exakt!! så är många av mina tjejkompisar, och när de väl drar en fräckis blir de av nåt skäl sjukt mkt roligare än om en kille skulle dragit samma, skumt de där *screwy* :D

morte
2005-11-25, 02:26
exakt!! så är många av mina tjejkompisar, och när de väl drar en fräckis blir de av nåt skäl sjukt mkt roligare än om en kille skulle dragit samma, skumt de där *screwy* :D

Nu är jag kille, så jag måste även medge att jag inte alltid förstår, men när jag väl gör det är det riktigt kul med den typen av humor.

Dumleman
2005-11-25, 02:33
Humor är ju tätt förknippat med den roll som man har tillskrivit personen som drar skämtet. Även sammanhanget som det berättas i är av betydelse. T.ex. så skulle det (enligt mig) vara mycket roligare om Bosse Ringholm skulle dra en fräckis mitt under socialdemokraternas partistämma än om en nära vän som jag har känt hela livet skulle dra den för mig mellan fyra ögon :). En känd rasist som drar skämt om mörkhyade skulle nog få se som roligt medan det kan vara roligt när en person som man inte klassar som rasist drar skämten osv...

Diana
2005-11-25, 03:01
Humor är ju tätt förknippat med den roll som man har tillskrivit personen som drar skämtet. Även sammanhanget som det berättas i är av betydelse. T.ex. så skulle det (enligt mig) vara mycket roligare om Bosse Ringholm skulle dra en fräckis mitt under socialdemokraternas partistämma än om en nära vän som jag har känt hela livet skulle dra den för mig mellan fyra ögon :). En känd rasist som drar skämt om mörkhyade skulle nog få se som roligt medan det kan vara roligt när en person som man inte klassar som rasist drar skämten osv...
haha precis ja! det oväntade ger krydda :thumbup:

High1ander
2005-11-25, 03:27
Tjejer har oftare "mindre humor", de drar inte "din mamma"-skämt eller är lika "omogna" som vi killar får vara (enligt samhällets normer). Jag har roliga tjejkompisar, men de flesta tjejer är roliga mer på ett "interaktivt sätt" mer än att man bara "drar skämt-sätt". Sen brukar tjejer vara mer "busiga" också i sina skämt, typ att det puttar på en, eller försöker göra bort en på olika sätt...

Jag tror alltså inte att tjejer saknar "skämt-genen" utan mer att samhället inte riktigt tillåter den att komma fram lika mycket som hos killar.

hangatyr
2005-11-25, 07:04
tjejer har traditionellt till uppgift att hållakäften och skratta åt männens skämt, vilket har lett till två saker:

1: tjejer har svårare att säga roliga saker, trots att de sannolikt har sköna skämt och vitsigheter på lager, efterosm det itne förväntas av dem att vara roliga.

2: Många män tycker det är ganska osexigt eller rent av hotfullt med kvinnor som drar grova skämt och dylikt.

jag är av den uppfattningen att en tjej må vara hur vacker och intellligent som helst, men får hon mig inte att skratta så attareheras jag itne av henne.

Bobo
2005-11-25, 09:03
Jag upplever ofta att många killar blir chockade av tjejer (mig) som har en "fräck" humor. Det gäller att känna av läget en stund innan och många killar kan man helt enkelt inte skämta järnet med eftersom de/ni oftast blir övertygade om att man flirtar och stöter som tusan. Eller så har jag en ovanligt låg humor vet inte...

Men så är det väl iof med alla människor man träffar, man får snabbt kolla av om man har ungefär samma sorts sjuka humor eller inte? Är det någon man inte fixar att leva ut sin humor med så är det ingen att bygga någon djupare relation med gäller både vänner och pojkvänner... :)

TrasMannen
2005-11-25, 09:05
Jag tycker tjejer har lika mycket humor som killar, men de är, som folk här har sagt innan, generellt mer blyga och vågar inte lämna sig ute.

I alla fall så definerar jag "humor" som Sheogorath. Men en person med "bra humor" kan anpassa sin humor inför mottagaren.

mela
2005-11-25, 09:06
Jag har humor som killar uppskattar :D

Ne jag skojja bara, även om jag är en liten konstig clown av mig.

Nina L
2005-11-25, 09:21
"Jag möter sällan tjejer som får mig att skratta." Men när det händer. Oj, oj, oj. Då jävlar. :D Faktiskt har jag bara träffat en tjej i mitt liv som var riktigt utpräglat rolig. Hon drog historier, gjorde grimaser och var helt enkelt riktigt rolig mest hela tiden. Jag misstänker att det är ett personlighetsdrag som inte uppmuntras hos tjejer.

Själv tror jag att jag har en humor som killar uppskattar. En fd pojkvän (då 29 år) sa till mig att jag var den enda tjej han träffat som var rolig, så det talar ju till min fördel.

Jag tycker förresten inte att tjejer skämtar så ofta. Kanske behöver de bara öva sig. ;) Många killar har sagt till mig att de tycker att tjejer är tråkiga.

Nina L
2005-11-25, 09:25
Förresten... "Han skall få mig att skratta" är en typisk sak som tjejer önskar av tilltänkta partners. Men något liknande har jag aldrig hört från killar. Däremot har jag hört "Hon skall skratta åt mina dåliga skämt". Så kanske handlar det om efterfrågan...

mangs
2005-11-25, 09:34
Generellt i min närhet har jag fler killar som är roligare än tjejer. Det kan vara att jag inte förstår dessa tjejers humor men det känns verkligen som att det är vanligare att killar vågar dra roliga historier mm och tänker ut små lustigheter.

Däremot är min fru den roligaste personen jag känner och vi kan skoja om allt. Ingen kan få mig att skratta och vara så glad som hon så visst finns det tjejer som har humor. :D

Detta är också ett absolut krav från min sida när det gäller partner, att de har humor.

EN annan sak som jag kom att tänka på i denna tråden är det här med manliga och kvinnliga stå upp komiker. Jag tycker mig se en stor skillnad. De fleasta av de kvinnliga är väldigt enkelspåriga och har inte så varierande skämt. Det handlar mest om
* Hur misslyckade de själva är jämfört med andra kvinnor
* Hur de lider av sitt eget utseende
* Män är korkade grisar.

Dvs all deras humor går ut på skillnaden mellan män och kvinnor samt att racka ner på sig själva. I längden finner jag detta en aning tröttsamt.

Det finns några undantag men de flesta använder innehålssföteckningen ovan.


Det är kanske heller ingen slump att om man skall lista upp de roligaste människorna på jorden så är det nästan bara män som ligger i topp. jag tror den huvudsakliga anledningen är att män har en bredare humor som går hem hos fler individer.


mvh Mangs

PS Jag vet inte hur detta meddelande låter och jag menar inget illa med det men min ståndpunkt är att killar överlag skämtar lite mer än tjejer.

JustinCredible
2005-11-25, 10:04
Jag tycker generellt att unga tjejer har roligare humor än killar. Dock har jag märkt at det knappt finns tjejer som gillar Simpsons, Family Guy och sådan humor, och om man väl får dom att se på det så skrattar dom bara åt dom (enligt mig) dåliga skämten =P

TrasMannen
2005-11-25, 10:07
Jag tycker generellt att unga tjejer har roligare humor än killar. Dock har jag märkt at det knappt finns tjejer som gillar Simpsons, Family Guy och sådan humor, och om man väl får dom att se på det så skrattar dom bara åt dom (enligt mig) dåliga skämten =P

Nu är det ju så att simpsons osv har skämt som passar alla. barn, vuxna osv. Och de "dåliga skämten" är anpassade för barn.
Kan det ha att göra med att tjejerna du diggar går mer åt barn hållet än vuxen hållet?

Überbiffen
2005-11-25, 10:09
Jag har för mycket skit för mig för att dom ska hinna få en chans att få mig att skratta.. det är dom som skrattar.. näst intill alltid.

Sheogorath
2005-11-25, 10:12
Förresten... "Han skall få mig att skratta" är en typisk sak som tjejer önskar av tilltänkta partners. Men något liknande har jag aldrig hört från killar. Däremot har jag hört "Hon skall skratta åt mina dåliga skämt". Så kanske handlar det om efterfrågan...

Jag startade den här tråden när jag skrivit mitt svar i den tråden som handlar om viktiga egenskaper i en partner. Det var faktiskt en av mina bättre vänner som fick mig i dessa tankebanor när vi var på väg till någon fest och som vanlig diskuterade damer. Att man faktiskt kan bli road och skratta i en relation för att partnern är rolig och inte behöver söka skratten genom att ladda hem South Park-avsnitt vad då en helt ny tanke för mig (och känns fortfarande något overklig). Nu har den börjat få fäste allt mer. För om tjejen kan få mig att skratta, kan hon göra det för att hon är kvicktänkt, analytisk och har självdistans. Har hon dessa egenskaper är det många andra bitar som faller på plats också.

hangatyr
2005-11-25, 10:13
Förresten... "Han skall få mig att skratta" är en typisk sak som tjejer önskar av tilltänkta partners. Men något liknande har jag aldrig hört från killar. Däremot har jag hört "Hon skall skratta åt mina dåliga skämt". Så kanske handlar det om efterfrågan...

har du aldrig hört det?

jag citerar mig själv:
jag är av den uppfattningen att en tjej må vara hur vacker och intellligent som helst, men får hon mig inte att skratta så attareheras jag itne av henne.

Cilia
2005-11-25, 10:14
Sheo du behöver nog softa ner din febriga jakt på ett förhållande o bara prova att umgås med honor av samma art utan krav eller hela tiden leta efter egenskeper som du anser vara "flickvänsmatrial" ... du gör helt klart fel, de tjejer jag känner är nog de som får mig att skratta mest fan. Och tjejers o killars humor är precis likadan btw
betänk då att han har gjort en tråd där han har tydliggjort att han bara umgås med personer han anser vara vackra. Dom andra ratar han, är inte otrevlig men lägger ingen tid på att lära känna dom. Då kanske man hamnar i den situationen som han är i? Det är väldigt många människor som exkluderas. Nu menar inte jag att alla vackra personer är tråkiga även om det är frestande att dra den slutsatsen men det finns väldigt många personer som är hur roliga som helst som inte har ett perfekt yttre.

Sheogorath
2005-11-25, 10:17
betänk då att han har gjort en tråd där han har tydliggjort att han bara umgås med personer han anser vara vackra. Dom andra ratar han, är inte otrevlig men lägger ingen tid på att lära känna dom. Då kanske man hamnar i den situationen som han är i? Det är väldigt många människor som exkluderas. Nu menar inte jag att alla vackra personer är tråkiga även om det är frestande att dra den slutsatsen men det finns väldigt många personer som är hur roliga som helst som inte har ett perfekt yttre.

Precis :thumbup:. Det är det jag menar med att jag börjar nysta i hur jag presenterar mig utåt. Allt är intimt sammanflätat, och allteftersom börjar bilden av problematiken klarna...

Nina L
2005-11-25, 10:18
har du aldrig hört det?

jag citerar mig själv:
Nejdå, aldrig hört det, hehe. Ok, läst det några gånger då, men väldigt sällan i jämförelse.

F.ö. Så är Simpsons satir, vilket är den högsta och därmed roligaste formen av humor. Låg humor är t ex "Dum & dummare" som 99,999% av alla killar gillar. (Själv måste jag nästan lämna rummet eftersom jag tycker att det är pinsamt och jobbigt att se.)

Cilia
2005-11-25, 10:22
Precis :thumbup:. Det är det jag menar med att jag börjar nysta i hur jag presenterar mig utåt. Allt är intimt sammanflätat, och allteftersom börjar bilden av problematiken klarna...
jag skulle vilja råda dig till att öppna dig för alternativ
du behöver ju inte hoppa i säng med alla och allt handlar inte om att skaffa dig status.
Du ska bara veta hur många roliga och intressanta människor du går miste om i ditt liv genom att sålla så där.

Jag försöker "samla" på olika personligheter.
En del är galna och knäppa men genom att göra det så får man uppleva väldigt mycket kul.
Jag har kompisar som gör andra sållningar t ex är bara intresserade av akademiker och ratar alla andra. Dom missar också mycket enligt mig.


Edit: en hint till dom roliga är dom som vågar vara lite "fula" dvs bjudta på sig själva och inte alltid vara snygga och perfekta.

slobban
2005-11-25, 10:35
Träffar man väl på en rolig tjej kan dom ju vara helt hejdlösa!
Som nån hade skrivit tidigare, det förväntas inte av, håller nog med om att det är därför det är så kul med tjejer som drar rövare, och dessutom skrattar åt sig själv, det är underskattat!
Det finns ingen egenskap som jag upskattar så mycke hos en tjej som humor.

Grahn
2005-11-25, 10:41
Med risk för att gå lite OT:
Dum och dumare humorn är ju helt värdelös, kiss och bajs humor.

slobban
2005-11-25, 10:43
Med risk för att gå lite OT:
Dum och dumare humorn är ju helt värdelös, kiss och bajs humor.

Det beror helt på i vilket samanhang tycker jag.

mini_Arnold
2005-11-25, 10:45
Jag möter sällan folk som får mig att skratta överhuvudtaget.

Det är få som får mig att skratta på riktigt.
Det finns jag, uberbiffen o min surrogatmorfar som pratar med samma brytning som leifi plomeros.

petersson
2005-11-25, 10:46
suck jag röstade fel.. skulle röstat på att jag ofta möter tjejer som får mig att skratta

Tricklev
2005-11-25, 10:57
EN annan sak som jag kom att tänka på i denna tråden är det här med manliga och kvinnliga stå upp komiker. Jag tycker mig se en stor skillnad. De fleasta av de kvinnliga är väldigt enkelspåriga och har inte så varierande skämt. Det handlar mest om
* Hur misslyckade de själva är jämfört med andra kvinnor
* Hur de lider av sitt eget utseende
* Män är korkade grisar.

Dvs all deras humor går ut på skillnaden mellan män och kvinnor samt att racka ner på sig själva. I längden finner jag detta en aning tröttsamt.


Du menar precis som att svartas humor alltid går ut på att säga skillnaden emellan vita och svarta?


Har ent jej polare som verkligen kan få mig att gapflabba, dom andra varierar emellan skittråkiga och okey.

LBacker
2005-11-25, 11:02
Kvinnors humor och förmedling av densamma bygger i mångt och mycket på honornas kommunikationsmönster överlag. Lustigt [pun] att så få lyckas dra likartade slutsatser i denna diskussion som i den kring manliga/kvinnliga forumskribenter. Om sättet att tänka generellt i sociala sammahang skiljer sig såväl som de kommunikativa dragen, då lär rimligen förmedlingen och återspeglingen av de mentala processerna yttra sig annorlunda, oavsett ämnesval.

Kvinnlig humor bör i mångt och mycket bygga på social identifikation och en strävan att utjämna motstridigheter, att exempelvis dela med sig av pinsamheter eller fiaskon för att få ett medhållande "ååå, you go girl!" samt gulligullbekräftande skratt. Kvinnor har också en tendens att berätta en mängd information som för oss män verkar högst ointressant och irrelevant, vilket leder till att man(!) somnat innan punchlinen kommer (därför görs en viss reservation för eventuella feltolkningar av generell kvinnohumor och dess olika aspekter, med tanke på att jag i nio fall av tio slutar att lyssna halvvägs in i spektaklet.)

Manlig kommunikation/humor är struktursbildande och hierarkiskt relevant, som främst konstitueras av en strävan att vinna småstrider i humorns eller övriga landskap, samt att påvisa de rättmäktiga stridspositionerna i ett jaktlag. Man bygger en jargong och en verbal ton vars syfte är att stå emot yttre påfrestningar, och därmed skapas även murar som skyddar mot övriga och eventuellt inkräktande manliga maktkluster.

Den manliga humorns egentliga strävan skapar sitt egenvärde genom att agera murbräcka. Banbrytning bör därför utgöra ett nyckelbegrepp i den mansdominerade och reella humorns kontext. Att kvinnor, alternativt män i andra sociala sammanhang, därefter drar liknande skämt utgör ett helt eget diskussionsämne. Risken finns dock att fenomenet lätt leder till misstolkningar och exemplifieringar som bevisar "motsatsen", men för den ursprungliga problematiseringen saknar denna faktor fullständig relevans.

Intelligent humor innefattar en mängd lager och reflektionsnivåer, exempelvis klarsynt ironi gärna kryddat med absurditeter som kräver referensramar och polaritetstänkande. (Denna del tror jag f.ö. blir svår att hitta hos dina brudprospects Sheo.)

Buskisskämt; som verkar definiera halva kolozzeum i denna tråden saknar delvis sakna bäring i dessa resonemang. Fräckis- kiss&bajs- samt svart humor är inte i första hand relaterat till någon form av egentlig humoristisk yttring, utan snarare till ren perversion.

Både män och kvinnor kan vara orimligt perverterade. ;)

Sammanfattning: Mäns humor är, i sin bästa form, banbrytande. Kvinnor samt humoristiska B-män kan efterapa och simulera denna förmåga, dock inte i sitt ursprungssammanhang.

Enkel sammanfattning: 1. Män regerar. ;) 2. Perversion och humor bör inte förväxlas. 3. Humor är kul.

Nyckelord: Banbrytande

TrasMannen
2005-11-25, 11:03
Nejdå, aldrig hört det, hehe. Ok, läst det några gånger då, men väldigt sällan i jämförelse.

F.ö. Så är Simpsons satir, vilket är den högsta och därmed roligaste formen av humor. Låg humor är t ex "Dum & dummare" som 99,999% av alla killar gillar. (Själv måste jag nästan lämna rummet eftersom jag tycker att det är pinsamt och jobbigt att se.)

OffTopic:
Är det bara jag men det känns innerst inne som du hyser en viss agg mot män i allmänhet. Jag tror det. Men det sitter nog långt inne. Så långt inne att du inte märker det själv.
Det märks ibland på dina posts.

JJ
2005-11-25, 11:05
Kvinnors humor och förmedling av densamma bygger i mångt och mycket på honornas kommunikationsmönster överlag. Lustigt [pun] att så få lyckas dra likartade slutsatser i denna diskussion som i den kring manliga/kvinnliga forumskribenter. Om sättet att tänka generellt i sociala sammahang skiljer sig såväl som de kommunikativa dragen, då lär rimligen förmedlingen och återspeglingen av de mentala processerna yttra sig annorlunda, oavsett ämnesval.

Kvinnlig humor bör i mångt och mycket bygga på social identifikation och en strävan att utjämna motstridigheter, att exempelvis dela med sig av pinsamheter eller fiaskon för att få ett medhållande "ååå, you go girl!" samt gulligullbekräftande skratt. Kvinnor har också en tendens att berätta en mängd information som för oss män verkar högst ointressant och irrelevant, vilket leder till att man(!) somnat innan punchlinen kommer (därför görs en viss reservation för eventuella feltolkningar av generell kvinnohumor och dess olika aspekter, med tanke på att jag i nio fall av tio slutar att lyssna halvvägs in i spektaklet.)

Manlig kommunikation/humor är struktursbildande och hierarkiskt relevant, som främst konstitueras av en strävan att vinna småstrider i humorns eller övriga landskap, samt att påvisa de rättmäktiga stridspositionerna i ett jaktlag. Man bygger en jargong och en verbal ton vars syfte är att stå emot yttre påfrestningar, och därmed skapas även murar som skyddar mot övriga och eventuellt inkräktande manliga maktkluster.

Den manliga humorns egentliga strävan skapar sitt egenvärde genom att agera murbräcka. Banbrytning bör därför utgöra ett nyckelbegrepp i den mansdominerade och reella humorns kontext. Att kvinnor, alternativt män i andra sociala sammanhang, därefter drar liknande skämt utgör ett helt eget diskussionsämne. Risken finns dock att fenomenet lätt leder till misstolkningar och exemplifieringar som bevisar "motsatsen", men för den ursprungliga problematiseringen saknar denna faktor fullständig relevans.

Intelligent humor innefattar en mängd lager och reflektionsnivåer, exempelvis klarsynt ironi gärna kryddat med absurditeter som kräver referensramar och polaritetstänkande. (Denna del tror jag f.ö. blir svår att hitta hos dina brudprospects Sheo.)

Buskisskämt; som verkar definiera halva kolozzeum i denna tråden saknar delvis sakna bäring i dessa resonemang. Fräckis- kiss&bajs- samt svart humor är inte i första hand relaterat till någon form av egentlig humoristisk yttring, utan snarare till ren perversion.

Både män och kvinnor kan vara orimligt perverterade. ;)

Sammanfattning: Mäns humor är, i sin bästa form, banbrytande. Kvinnor samt humoristiska B-män kan efterapa och simulera denna förmåga, dock inte i sitt ursprungssammanhang.

Enkel sammanfattning: 1. Män regerar. ;) 2. Perversion och humor bör inte förväxlas. 3. Humor är kul.

Nyckelord: Banbrytande

Jag orkade inte läsa allt innan din poäng. Är du tjej? ;)

LBacker
2005-11-25, 11:06
Jag orkade inte läsa allt innan din poäng. Är du tjej? ;)

Haha! :laugh:

HUMOR 101! :D

Tricklev
2005-11-25, 11:07
OffTopic:
Är det bara jag men det känns innerst inne som du hyser en viss agg mot män i allmänhet. Jag tror det. Men det sitter nog långt inne. Så långt inne att du inte märker det själv.
Det märks ibland på dina posts.

DU har blivit paranoid av aftonbladet, tveklöst.

TrasMannen
2005-11-25, 11:16
DU har blivit paranoid av aftonbladet, tveklöst.

Haha, w0000t. Har jag? :D
Hur tänker du då?

Tricklev
2005-11-25, 11:18
Haha, w0000t. Har jag? :D
Hur tänker du då?

Du tror att alla tjejer är ute efter dig och ditt kön.

FI!!!ONE!!ON!O!!!11!1

LBacker
2005-11-25, 11:25
För övrigt så saknar jag alternativet:

[ ] Ja, det finns en tjej som får mig att skratta djupt och äkta. ;)

TrasMannen
2005-11-25, 11:25
Du tror att alla tjejer är ute efter dig och ditt kön.

FI!!!ONE!!ON!O!!!11!1

Haha! Tror jag?
Det e ju det dom inte vill :D

Du kanske kan övertala dom åt mig att dom skall ligga med mig? :naughty:

Nina L
2005-11-25, 11:27
OffTopic:
Är det bara jag men det känns innerst inne som du hyser en viss agg mot män i allmänhet. Jag tror det. Men det sitter nog långt inne. Så långt inne att du inte märker det själv.
Det märks ibland på dina posts.
Are you kidding me? Tvärtom! Jag tycker om att tala med män och uppskattar många av de egenskaper som förknippas med män. (Själv är jag snarare oroad över att jag verkar ha en rätt dålig bild av mitt eget kön.) Nä, du måste nog läsa mina posts igen. ;)

Bärs
2005-11-25, 11:31
Den manliga humorns egentliga strävan skapar sitt egenvärde genom att agera murbräcka. Banbrytning bör därför utgöra ett nyckelbegrepp i den mansdominerade och reella humorns kontext.

Intelligent humor innefattar en mängd lager och reflektionsnivåer, exempelvis klarsynt ironi gärna kryddat med absurditeter som kräver referensramar och polaritetstänkande. (Denna del tror jag f.ö. blir svår att hitta hos dina brudprospects Sheo.)

Tackar för ett intressant inlägg. Jag har två frågor:

Vad menar du med polaritetstänkande?

Den humor jag uppfattar som bra är t.ex. Monthy Python, och jag har svårt att se kvinnor i den humor-rollen. Även skickliga talk show-värdar som Conan arbetar i princip med samma koncept. Vari ligger det specifikt banbrytande elementet i den sortens humor enligt dig?

LBacker
2005-11-25, 11:43
Tackar för ett intressant inlägg. Jag har två frågor:

Vad menar du med polaritetstänkande?

Den humor jag uppfattar som bra är t.ex. Monthy Python, och jag har svårt att se kvinnor i den humor-rollen. Även skickliga talk show-värdar som Conan arbetar i princip med samma koncept. Vari ligger det specifikt banbrytande elementet i den sortens humor enligt dig?

Thanks. Med "polaritetstänkande" menar jag att individens tankebanor identifierar extremer och ytterligheter som gör sig gällande i näst intill samtliga situationer/sammanhang, samt har en utvecklat förmåga att sätta dessa i poler mot varandra. Lyckas man dessutom hitta en sammanförande länk mellan det till synes oförenbara så kan tripolärt tänkande bemästras, vilket är snäppet vassare och innebär resonemangsgrunder vilka bygger på exempelvis "treenigheter" och liknande. Man arbetar då i trikotomier, trialektik och tripolaritet.

Edit: Det absurda ligger troligen väldigt nära treenigheten. (Här skulle Monty Python kunna passa in.)

Karl_alfred
2005-11-25, 11:43
Tjejer är precis som killar i humoravseendet, vissa är roligare än andra helt enkelt.

dock så är tjejer generellt mer blyga med att sticka ut med det.
Så rätt så! Därmed upplever man tjejer som tråkigare och mitt svar blir:
Jag möter sällan tjejer som får mig att skratta.

LBacker
2005-11-25, 11:59
Tackar för ett intressant inlägg. Jag har två frågor:

Vad menar du med polaritetstänkande?

Den humor jag uppfattar som bra är t.ex. Monthy Python, och jag har svårt att se kvinnor i den humor-rollen. Även skickliga talk show-värdar som Conan arbetar i princip med samma koncept. Vari ligger det specifikt banbrytande elementet i den sortens humor enligt dig?

Conan har jag inte sett tillräckligt mycket av, men jag antar att showen säger/skämtar om nutiden på ett vis som inte gick att göra tidigare (eftersom vissa skeenden helt enkelt inte hade utspelats vid det förra programmets sändningstid). Med 10-i-topp listor och liknande? Därför skulle det banbrytande kunna ligga i själva "nyhetens behag", dock utfört i ett format med bestående och väl prövade koncept, vilket möjliggör ett stort humoristiska utrymme och en relativt bekväm fallhöjd. Allt packteterat i rappt manligt gensvar och replikutbyte? Möjligtivs skapas även någon form av samhörighet med tittaren, och man får en känsla av "right here - right now". Trots att skämten lika gärna kunde ha dragits på medeltiden om någon härskare och hans madamer.

Därför skapas troligen illusionen av banbrytande aspekter. "You heard it here first!"

Tolkia
2005-11-25, 12:29
Det kanske är jag som har en skruv lös, men jag har svårt att frigöra mig från känslan av att upprinnelsen till den här tråden egentligen handlar väldigt lite om huruvida tjejer har mindre/lägre/en sämre sorts/ humor än killar.
... jag finner tjejers humor generellt sett väldigt trivial och "låg". Det är mycket tråkigt, eftersom jag aldrig fått uppleva hur det är att vara i en relation där ens partner verkligen fått en att SKRATTA
OK. Det sista låter ju, i mina öron, inget vidare, då det är rätt trevligt (jag skulle rent av säga VIKTIGT) att kunna skratta tillsammans.
Eller, så är det som jag börjar misstänka, att mitt yttre attraherar tjejer som saknar ett inre jag blir attraherad av. Jag har träffat många damer med sött ansikte, snygg kropp, som jag haft bra sex med, närhet, ömhet, respekt... Men inte de (andra) bitarna som får ett förhållande att vara stabilt även efter att förälskelsen (0-3 års relation) lagt sig.
Med risk för att verka oförskämd: Är du säker på att det bara är så att DITT yttre attraherar tjejer som inte har de egenskaper du önskar hos en partner? Är de enda tjejer du har kontakt med sådana som spontant kommit fram och "stött" på dig för att du är så snygg? Jag tycker att det påminner en smula om de här trådarna som uppstår ibland där folk klagar över att de är så muskulösa att det inte finns kläder som passar dem ...
Att man faktiskt kan bli road och skratta i en relation för att partnern är rolig och inte behöver söka skratten genom att ladda hem South Park-avsnitt vad då en helt ny tanke för mig (och känns fortfarande något overklig).
OK. Nyss undrade du varför du aldrig hittar några tjejer som får dig att skratta, nu skriver du att du att fenomenet tills helt nyligen överhuvudtaget inte funnits i din värld. Jag förstår inte HELT och hållet, måste jag säga - det känns lite som att vara färgblind (röd-grön) och gå omkring och fundera över varför man aldrig ser några röda äpplen, och sedan besvara sin egen fråga med konstaterandet att äpplen inte kan vara röda.
betänk då att han har gjort en tråd där han har tydliggjort att han bara umgås med personer han anser vara vackra. Dom andra ratar han, är inte otrevlig men lägger ingen tid på att lära känna dom.
Jag har inte sett den tråden (än), och jag måste säga att upplysningen fick mig att hicka till. Man undrar: Hur beter man sig, om man har sådana principer, och hamnar i en miljö där man kanske MÅSTE lära känna/börja umgås med folk för att de råkar finnas där man själv finns (t.ex. man börjar en ny kurs, ett nytt jobb, spela i ett nytt fotbollslag osv.), eller för att DE tar kontakt med DIG? Säg att det var ett skämt ... eller åtminstone att du har en VÄLDIGT vid definition av "vacker", annars har jag svårt att inte tänka att du måste vara väldigt ensam ... :(
...och äkta humor fodrar självdistans, något som väldigt många människor oavsett kön saknar.
Öh. Ingen kommentar.

Edit: Jag lider dock själv erkänd brist på såväl humor som utseende, så det kanske bara är min avundsjuka/mina komplex som talar ...

Bärs
2005-11-25, 12:50
Thanks. Med "polaritetstänkande" menar jag att individens tankebanor identifierar extremer och ytterligheter som gör sig gällande i näst intill samtliga situationer/sammanhang, samt har en utvecklat förmåga att sätta dessa i poler mot varandra. Lyckas man dessutom hitta en sammanförande länk mellan det till synes oförenbara så kan tripolärt tänkande bemästras, vilket är snäppet vassare och innebär resonemangsgrunder vilka bygger på exempelvis "treenigheter" och liknande. Man arbetar då i trikotomier, trialektik och tripolaritet.

Edit: Det absurda ligger troligen väldigt nära treenigheten. (Här skulle Monty Python kunna passa in.)

Jag tror nog du beskriver den sanna humorns (åtminstone en viktig typ av humor) kärna där, hur det humoristiskt absurda kan uppstå i ett oväntat samband mellan till synes oförenliga poler. Om sambandet inte finns där och en extrem aktualiseras som ett skämt blir det bara absurt och inte roligt. Eventuellt kan det framkalla något artigt leende som belöning för försöket.

Conan var bara ett exempel på en person med en humoristisk polaritetsförmåga, som så många andra stora komiker. Det är emellertid intressant att denna förmåga uppenbarligen kräver hög intelligens att aktivt representera, och ändå är den tillgänglig för "alla" att ta emot. Life of Brian är ett mästerverk, och "alla" gillar den. På det sättet blir humoristens roll en fråga om att medvetandegöra åhöraren om osynliga men tänkbart befintliga samband.

LBacker
2005-11-25, 13:03
Jag tror nog du beskriver den sanna humorns (åtminstone en viktig typ av humor) kärna där, hur det humoristiskt absurda kan uppstå i ett oväntat samband mellan till synes oförenliga poler. Om sambandet inte finns där och en extrem aktualiseras som ett skämt blir det bara absurt och inte roligt. Eventuellt kan det framkalla något artigt leende som belöning för försöket.

Conan var bara ett exempel på en person med en humoristisk polaritetsförmåga, som så många andra stora komiker. Det är emellertid intressant att denna förmåga uppenbarligen kräver hög intelligens att aktivt representera, och ändå är den tillgänglig för "alla" att ta emot. Life of Brian är ett mästerverk, och "alla" gillar den. På det sättet blir humoristens roll en fråga om att medvetandegöra åhöraren om osynliga men tänkbart befintliga samband.

Definitivt, jag håller med till fullo. Klarsynt mannen!

Sheogorath
2005-11-25, 16:47
jag skulle vilja råda dig till att öppna dig för alternativ
du behöver ju inte hoppa i säng med alla och allt handlar inte om att skaffa dig status.
Du ska bara veta hur många roliga och intressanta människor du går miste om i ditt liv genom att sålla så där.

Jag försöker "samla" på olika personligheter.
En del är galna och knäppa men genom att göra det så får man uppleva väldigt mycket kul.
Jag har kompisar som gör andra sållningar t ex är bara intresserade av akademiker och ratar alla andra. Dom missar också mycket enligt mig.


Edit: en hint till dom roliga är dom som vågar vara lite "fula" dvs bjudta på sig själva och inte alltid vara snygga och perfekta.

Cilia, jag är mitt inne i den process som ska förändra mitt sätt att möta människor, så jag har redan insett allt det där du skriver. Framförallt är det inte effektivt för att, som sagt, möta de tjejer jag egentligen vill möta (med det inte sagt att jag i nuläget letar efter en partner, men det är ju inte bara det som saken gäller heller). Att jag börjat resonera kring och förstå de processer som tidigare styrt mig har redan fått många positiva efterverkningar i mitt liv.

shibi
2005-11-25, 16:56
Mina tjejkompisar har skön humor. skrattar typ alltid, men sen finns det rötäggen.

ex: Jag satt och mysste med en tjej i soffan, och lyssna på musik. då råkade hon välta en stor jälva skål med chips över hela golvet, och börja fnittra och skratta som en liten unge. WTF det var inte kul. bara irriterande.

Hon var läskig *slap*

trym
2005-11-25, 16:59
Godkväll,

(poll kommer)

Den här pollen är tyvärr så diskriminerande att endast pojkar/killar/män ska svara. Den ska gå ut på att utreda huruvida jag är (mer eller mindre) unik i min erfarenhet att jag mycket sällan träffar tjejer som har en humor jag uppskattar. Helt enkelt: jag finner tjejers humor generellt sett väldigt trivial och "låg". Det är mycket tråkigt, eftersom jag aldrig fått uppleva hur det är att vara i en relation där ens partner verkligen fått en att SKRATTA :(.

Well. Hur ligger det till där ute?

neeh men jag brukar symaptiskratta lite

jwzrd
2005-11-25, 17:15
Kvinnors humor och förmedling av densamma bygger i mångt och mycket på honornas kommunikationsmönster överlag. Lustigt [pun] att så få lyckas dra likartade slutsatser i denna diskussion som i den kring manliga/kvinnliga forumskribenter. Om sättet att tänka generellt i sociala sammahang skiljer sig såväl som de kommunikativa dragen, då lär rimligen förmedlingen och återspeglingen av de mentala processerna yttra sig annorlunda, oavsett ämnesval.

Kvinnlig humor bör i mångt och mycket bygga på social identifikation och en strävan att utjämna motstridigheter, att exempelvis dela med sig av pinsamheter eller fiaskon för att få ett medhållande "ååå, you go girl!" samt gulligullbekräftande skratt. Kvinnor har också en tendens att berätta en mängd information som för oss män verkar högst ointressant och irrelevant, vilket leder till att man(!) somnat innan punchlinen kommer (därför görs en viss reservation för eventuella feltolkningar av generell kvinnohumor och dess olika aspekter, med tanke på att jag i nio fall av tio slutar att lyssna halvvägs in i spektaklet.)

Manlig kommunikation/humor är struktursbildande och hierarkiskt relevant, som främst konstitueras av en strävan att vinna småstrider i humorns eller övriga landskap, samt att påvisa de rättmäktiga stridspositionerna i ett jaktlag. Man bygger en jargong och en verbal ton vars syfte är att stå emot yttre påfrestningar, och därmed skapas även murar som skyddar mot övriga och eventuellt inkräktande manliga maktkluster.

Den manliga humorns egentliga strävan skapar sitt egenvärde genom att agera murbräcka. Banbrytning bör därför utgöra ett nyckelbegrepp i den mansdominerade och reella humorns kontext. Att kvinnor, alternativt män i andra sociala sammanhang, därefter drar liknande skämt utgör ett helt eget diskussionsämne. Risken finns dock att fenomenet lätt leder till misstolkningar och exemplifieringar som bevisar "motsatsen", men för den ursprungliga problematiseringen saknar denna faktor fullständig relevans.

Intelligent humor innefattar en mängd lager och reflektionsnivåer, exempelvis klarsynt ironi gärna kryddat med absurditeter som kräver referensramar och polaritetstänkande. (Denna del tror jag f.ö. blir svår att hitta hos dina brudprospects Sheo.)

Buskisskämt; som verkar definiera halva kolozzeum i denna tråden saknar delvis sakna bäring i dessa resonemang. Fräckis- kiss&bajs- samt svart humor är inte i första hand relaterat till någon form av egentlig humoristisk yttring, utan snarare till ren perversion.

Både män och kvinnor kan vara orimligt perverterade. ;)

Sammanfattning: Mäns humor är, i sin bästa form, banbrytande. Kvinnor samt humoristiska B-män kan efterapa och simulera denna förmåga, dock inte i sitt ursprungssammanhang.

Enkel sammanfattning: 1. Män regerar. ;) 2. Perversion och humor bör inte förväxlas. 3. Humor är kul.

Nyckelord: Banbrytande

En bra analys, förutom att det inte är humor du analyserar utan typ samspråkssurr för att förstärka samvaron med sina vänner och eventuellt distansiera sig mot "dom andra". Det har inget med humor att göra IMO!

Humor (naturligtvis fortfarande IMO) handlar helt och hållet om empati, social intelligens (hög sådan), reflektionsförmåga och självdistans. Förmågan att, inte så mycket identifiera det roliga i något och/eller att påpeka det, som att skapa roliga situationer. Någon med bra humor har tex lyckats lista ut "essensen" av någras uppenbarelse och kan lätt göra en karikatyr av det. Det roliga ligger i att det inte är elakt, skrytsamt eller förnedrande utan snarare "spot on". Det är inte bara essenssen hos någon person uppenbarelse utan olika processer, situationer och skeeden som någon helt enkelt genomskådar.

Det du kallar humorlöst (perversiteter) och mer eller mindre rackar ned på som simpelt tycker jag är den svåra humorn. Synd att du inte har ett sinne för humor helt enkelt. Kvinnor brukar mycket sällan aldrig tycka om den typen av humor :D

Det du listade som manlig humor är snarare kvinnlig humor utfört av män i en förkvinnligad(tm) situation.

Sheogorath
2005-11-25, 17:19
Det kanske är jag som har en skruv lös, men jag har svårt att frigöra mig från känslan av att upprinnelsen till den här tråden egentligen handlar väldigt lite om huruvida tjejer har mindre/lägre/en sämre sorts/ humor än killar.

OK. Det sista låter ju, i mina öron, inget vidare, då det är rätt trevligt (jag skulle rent av säga VIKTIGT) att kunna skratta tillsammans.

Med risk för att verka oförskämd: Är du säker på att det bara är så att DITT yttre attraherar tjejer som inte har de egenskaper du önskar hos en partner? Är de enda tjejer du har kontakt med sådana som spontant kommit fram och "stött" på dig för att du är så snygg? Jag tycker att det påminner en smula om de här trådarna som uppstår ibland där folk klagar över att de är så muskulösa att det inte finns kläder som passar dem ...

OK. Nyss undrade du varför du aldrig hittar några tjejer som får dig att skratta, nu skriver du att du att fenomenet tills helt nyligen överhuvudtaget inte funnits i din värld. Jag förstår inte HELT och hållet, måste jag säga - det känns lite som att vara färgblind (röd-grön) och gå omkring och fundera över varför man aldrig ser några röda äpplen, och sedan besvara sin egen fråga med konstaterandet att äpplen inte kan vara röda.

Jag har inte sett den tråden (än), och jag måste säga att upplysningen fick mig att hicka till. Man undrar: Hur beter man sig, om man har sådana principer, och hamnar i en miljö där man kanske MÅSTE lära känna/börja umgås med folk för att de råkar finnas där man själv finns (t.ex. man börjar en ny kurs, ett nytt jobb, spela i ett nytt fotbollslag osv.), eller för att DE tar kontakt med DIG? Säg att det var ett skämt ... eller åtminstone att du har en VÄLDIGT vid definition av "vacker", annars har jag svårt att inte tänka att du måste vara väldigt ensam ...

Öh. Ingen kommentar.

Edit: Jag lider dock själv erkänd brist på såväl humor som utseende, så det kanske bara är min avundsjuka/mina komplex som talar ...

(följande gäller all nedanstående text jag producertat: när jag uttalar mig om att killar eller tjejer är si eller så, är det generella tendenser, inget som måste gälla för varje enskild individ)

Mycket quotande här :). Nej, visst har du rätt i att det ligger en "hidden agenda" från min sida i den här tråden. Den är en del i min självförbättringsprocess :thumbup:. Helt enkelt, om det hade visat sig att väldigt många killar träffar tjejer med humor de uppskattar, kanske jag hade behövt titta extra noga på den delen, eftersom jag inte gjort det. Nu verkar jag ju på inget sätt vara unik i min tråkiga erfarenhet, så jag kanske inte ska lägga för stor vikt vid just det.

OK. Det sista låter ju, i mina öron, inget vidare, då det är rätt trevligt (jag skulle rent av säga VIKTIGT) att kunna skratta tillsammans.

Skratta tillsammans? Klart att jag ofta skrattat tillsammans med en partner. Men det har ofta varit "externa" faktorer som spelat in (man tittar på ett roligt TV-program, eller vad som helst). Det är inte så att mina partners inte kunnat uppskatta humor runt omkring dem (min humor t.ex. :D), men det verkar ju vara just så som flera uttryckt i den här tråden, att tjejer i mångt och mycket är "mottagare" när det gäller humor. Mycket mer sällan "givare". De producerar inte humor i vardagen så som (många av oss) killar gör. Som någon skrev: hur många framgångsrika kvinnliga komiker (Robert Gustavsson-klass) finns det? Och bland dem: hur många baserar sin humor på annat än övervikt, självömkan eller hur sviniga män är? Inte många. Sen kan man säkert förklara det på olika sätt: men jag bryr mig för en gångs skull inte om bakgrunden, utan jag försöker helt enkelt utreda om jag är mer eller mindre unik i min erfarenhet att jag sällan (mycket sällan) träffar tjejer i min vardag som har en humor jag kan uppskatta.

Med risk för att verka oförskämd: Är du säker på att det bara är så att DITT yttre attraherar tjejer som inte har de egenskaper du önskar hos en partner? Är de enda tjejer du har kontakt med sådana som spontant kommit fram och "stött" på dig för att du är så snygg?

Vad jag menar, egentligen, är att jag börjar misstänka (och numera är ganska säker på) att den display jag har när jag är ute och festar (flörtig, extremt social, givmild, dansant... och i mångas tycke snygg) sänder ut signalen: mer eller mindre ytlig player. Jag tror att jag framstår som väldigt "socialt slipad" och det skrämmer nog tyvärr bort väldigt många av de tjejer som jag skulle tycka var intressanta att göra MER än att bara ha sex med. Sådana som man faktiskt kan få en djup relation till. Något mer än förälskelse alltså.

Jag ställer mig själv i kontrast till min bästa vän, som är spinkig, odansant och enligt många tjejer inte särskilt snygg (fast jag tycker han ser rätt bra ut :)). Han träffar ofta tjejer med en personlighet jag hade DÖDAT för att se i en flickvän. Han sänder uppenbarligen ut helt andra signaler.

OK. Nyss undrade du varför du aldrig hittar några tjejer som får dig att skratta, nu skriver du att du att fenomenet tills helt nyligen överhuvudtaget inte funnits i din värld. Jag förstår inte HELT och hållet, måste jag säga - det känns lite som att vara färgblind (röd-grön) och gå omkring och fundera över varför man aldrig ser några röda äpplen, och sedan besvara sin egen fråga med konstaterandet att äpplen inte kan vara röda.

Såhär ligger det till: det var helt nyligen det gick upp för mig att det kanske finns killar som har relationer där deras partner får dem att skratta (kanske t.o.m heterosexuella relationer ;)). Om någon hade frågat mig hade jag självklart inte förnekat att så var fallet, men det var inget jag tänkt på helt enkelt. Och nu börjar jag alltså fundera på varför jag så sällan träffar tjejer som (jag tycker)är genuint roliga.

Angående att jag har en stark tendens till att bara dras till vackra tjejer (i de flesta sammanhang) så var det med den insikten som projekt självförbättring inleddes, eftersom jag insåg att det bara är kontraproduktivt i alla avseenden.

Coldsmith
2005-11-25, 17:33
Med killar brukar jag ofta skratta, dom flesta har vettig humor som jag umgås med. Men tjejer är nog lite mer sällsynta tror jag att dom är sådär riktigt roliga.
Däremot två tjejer jag jobbade med i klassen förut var helroliga. Vi skrattade otroligt mycket, mer än jag gjort på länge.

Så det varierar väl helt enkelt tror jag. Sen tror jag att man är mer avslappnad med killar och när det blir blandat så blir det en spänning som kan hindra humorn lite.

Jense
2005-11-25, 17:56
en brud med en sjömanskäft är så jääävla kul.

har en sådan på mitt jobb, fin som fan är hon också

Spinkot
2005-11-25, 20:08
mina skämt är ofta väldigt intellektuella och/eller elitistiska och/eller rasistiska och/eller morbida och/eller misogyna.

Få kvinnor (få män dessutom,loke har dock oftast ovanligt bra humor ;) *fellate* ) uppskattar denna humor.

keffat_liv
2005-11-25, 20:20
Allt handlar om hur man är som person..

Jense
2005-11-25, 20:39
mina skämt är ofta väldigt intellektuella och/eller elitistiska och/eller rasistiska och/eller morbida och/eller misogyna.

Få kvinnor (få män dessutom,loke har dock oftast ovanligt bra humor ;) *fellate* ) uppskattar denna humor.


jag delar lokes humor,, synd.. att inte en av oss fick allt dvs =/


ditt och lokes band.. när får jag höra era låtar?

Spinkot
2005-11-25, 20:47
jag delar lokes humor,, synd.. att inte en av oss fick allt dvs =/


ditt och lokes band.. när får jag höra era låtar?

Det dröjer nog satans länge,han är för jävla lat ;)
Men vi får väl spela in en Pulling on the boots-cover någongång om vi lyckas skaffa inspelningsgrejer någongång (orka,snål)

Jense
2005-11-25, 21:03
Det dröjer nog satans länge,han är för jävla lat ;)
Men vi får väl spela in en Pulling on the boots-cover någongång om vi lyckas skaffa inspelningsgrejer någongång (orka,snål)


Pulling on the boots and tightening up the laces?
Shaving their heads and strapping on the braces
There you are a skinhead, looking for a fight
Skinhead, skinhead, running through the night

screwdriver i sitt esse :D


bra låtval, den är brutal!

Kwon
2005-11-25, 21:05
Diana här på brädan har helt klart bäst humor av tjejerna, helt sjuk och mycket uppskattad!

Jense
2005-11-25, 21:07
Diana här på brädan har helt klart bäst humor av tjejerna, helt sjuk och mycket uppskattad!



jag chokerar er alla och säger att mini har minst lika bra humor.

*internt*

Kwon
2005-11-25, 21:09
jag chokerar er alla och säger att mini har minst lika bra humor.

*internt*

Du känner henne nog bättre än mig isf :)

Av det man sett så är minis humor vass, dock inte så sjuk o glocalnetlåg som min.

Helena B
2005-11-25, 21:09
Melish oxå...iaf över msn :D

Cilia
2005-11-25, 21:15
Cilia, jag är mitt inne i den process som ska förändra mitt sätt att möta människor, så jag har redan insett allt det där du skriver. Framförallt är det inte effektivt för att, som sagt, möta de tjejer jag egentligen vill möta (med det inte sagt att jag i nuläget letar efter en partner, men det är ju inte bara det som saken gäller heller). Att jag börjat resonera kring och förstå de processer som tidigare styrt mig har redan fått många positiva efterverkningar i mitt liv.
Jag önskar dig lycka till.
Tror det kallas att växa upp faktiskt.
Det är det som är det roliga med livet att man lär sig hela tiden och upptäcker nya saker.

Ryska_raketen
2005-11-25, 21:16
Ja några av mina (2) tjejkompisar har faktiskt samma humor. :D

Jay-Z
2005-11-25, 21:17
Ja några av mina (2) tjejkompisar har faktiskt samma humor. :D

Lord have mercy. There's more of them. :D

Närå, skämtar bara med dig blinin. *kissass*

optimist
2005-11-25, 21:17
Jag är försiktig med uttalanden av typen "män är si och kvinnor är så", men i genomsnitt har damerna kanke något svårare för humor, trots bättre allmänbildning. Man bör dock fundera på om man väljer manligt och kvinnligt umgänge enligt samma kriterier. "Jag valde henne eftersom hon hade schyssta tuttar, men hennes humor var ingen höjdare" låter ju inte så övertygande. ;)

Ryska_raketen
2005-11-25, 21:19
Lord have mercy. There's more of them. :D

Närå, skämtar bara med dig blinin. *kissass*


Ja det är mer av dom, men om man tänker efter så har vi alla lika små bröst :D
Eller föressten, tänk inte efter.

Cilia
2005-11-25, 21:20
Jag är försiktig med uttalanden av typen "män är si och kvinnor är så", men i genomsnitt har damerna kanke något svårare för humor, trots bättre allmänbildning.
du menar att kvinnor skrattar mindre eller?
eller menar du att kvinnor har svårare för din humor?

Cilia
2005-11-25, 21:21
Ja några av mina (2) tjejkompisar har faktiskt samma humor. :D
du menar ingen? *puzzled*

Ryska_raketen
2005-11-25, 21:22
du menar ingen? *puzzled*


Puzzle `? Behöver du hjälp ? Fråga dina barn, dom kanske kan hjälpa dig att lägga det.

optimist
2005-11-25, 21:23
du menar att kvinnor skrattar mindre eller?
eller menar du att kvinnor har svårare för din humor?
Inte riktigt, det är deras egen humorproduktion jag inte är så imponerad av. Jag ger mer än jag tar, verkar det som.

Cilia
2005-11-25, 21:28
Puzzle `? Behöver du hjälp ? Fråga dina barn, dom kanske kan hjälpa dig att lägga det.
Det vore ett mirakel!
men man ska aldrig säga aldrig

Cilia
2005-11-25, 21:29
Inte riktigt, det är deras egen humorproduktion jag inte är så imponerad av. Jag ger mer än jag tar, verkar det som.
dom kanske säger det samma om dig.
du har aldrig tänk på att det kanske är så att ni inte har samma humor?

optimist
2005-11-25, 21:31
dom kanske säger det samma om dig.
du har aldrig tänk på att det kanske är så att ni inte har samma humor?
Jag är ingen tankeläsare. Tack för att du påminde mig. Alla andra bedömningsmetoder pekar dock i samma riktning.

tristan
2005-11-25, 21:31
Det är kul att du tar upp detta då jag faktiskt har gått omkring och funderat på samma sak ganska länge. Det känns som om många tjejer inte har en lika utvecklad och nyanserad humor som killar och att de ofta har svårt att förstå ironi, sarkasm mm. :)

tristan
2005-11-25, 21:35
samt att de ofta tar saker bokstavligt och har lätt att överanalysera :bow:

Bärs
2005-11-25, 22:02
Jag önskar dig lycka till.
Tror det kallas att växa upp faktiskt.
Det är det som är det roliga med livet att man lär sig hela tiden och upptäcker nya saker.

Cilia är en vis människa.

Trance
2005-11-25, 23:20
jag chokerar er alla och säger att mini har minst lika bra humor.

*internt*

Tycker faktiskt samma, kan faktiskt ta ett exempel:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54537&page=5

Det sista svaret här av mini är roligt, det är tyvärr sådan humor tjejer väldigt sällan använder i min mening. Behöver inte vara något om sex dock.