handdator

Visa fullständig version : Favoritämne att diskutera?


Endumen
2005-11-24, 22:44
Vilka är era favoritämnen att diskutera (förutom träning)? Exempelvis det som ni mest frekvent postar om på Kolo.


Mina är politik och musik! :)

mini_Arnold
2005-11-24, 22:45
Porr, sex, katter, hundar, batman, mat, Arnold

Helena B
2005-11-24, 22:46
Inget av mina favoritämnen har tagits upp här...så jag har inget svar.

Perscitus
2005-11-24, 22:46
Vilka är era favoritämnen att diskutera (förutom själva träningen)? Exempelvis det som ni mest frekvent postar om på Kolo.


Mina är politik och musik! :)

Här blir det allt möjligt som kommer på tal, man lär ju anpassa sig. Men till favoritämnen hör definitivt filosofi och vetenskap. Sen har jag en lite barnslig förkärlek för att klanka ned på diverse religioners dumhet, finns inget som är så härligt som att förklara kol-14-metoden när någon skapelseberättare kommer och säger att jorden är 6000 år gammal. :)

Endumen
2005-11-24, 22:47
Här blir det allt möjligt som kommer på tal, man lär ju anpassa sig. Men till favoritämnen hör definitivt filosofi och vetenskap. Sen har jag en lite barnslig förkärlek för att klanka ned på diverse religioners dumhet, finns inget som är så härligt som att förklara kol-14-metoden när någon skapelseberättare kommer och säger att jorden är 6000 år gammal. :)


HAHAHA *yourock*

Endumen
2005-11-24, 22:47
Inget av mina favoritämnen har tagits upp här...så jag har inget svar.


Är det inte dags att lägga upp en tråd om dina favoritämnen då? ;)

Bengan
2005-11-24, 22:48
Här blir det allt möjligt som kommer på tal, man lär ju anpassa sig. Men till favoritämnen hör definitivt filosofi och vetenskap. Sen har jag en lite barnslig förkärlek för att klanka ned på diverse religioners dumhet, finns inget som är så härligt som att förklara kol-14-metoden när någon skapelseberättare kommer och säger att jorden är 6000 år gammal. :)
Hahaha det är så kul att reta alla religiösa. Stackars människor, gå på historiens största skämt, religion

Krampus
2005-11-24, 22:51
Här blir det allt möjligt som kommer på tal, man lär ju anpassa sig. Men till favoritämnen hör definitivt filosofi och vetenskap. Sen har jag en lite barnslig förkärlek för att klanka ned på diverse religioners dumhet, finns inget som är så härligt som att förklara kol-14-metoden när någon skapelseberättare kommer och säger att jorden är 6000 år gammal. :)


Bill Hicks - Dinosaurs! :hbang:

On Dinosaurs...

"You know the world's 12 thousand years old and dinosaurs existed, they existed in that time, you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point. "And lo Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus... with a splinter in his paw. And O the disciples did run a shriekin': 'What a big fucking lizard, Lord!' But Jesus was unafraid and he took the splinter from the brontosaurus's paw and the big lizard became his friend. And Jesus sent him to Scotland where he lived in a loch for O so many years inviting thousands of American tourists to bring their fat fucking families and their fat dollar bills.And oh Scotland did praise the Lord. Thank you Lord, thank you Lord. Thank you Lord."
"Get this, I actually asked one of these guys, OK, Dinosaurs fossils - how does that fit into you scheme of life? Let me sit down and strap in. He said, "Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be.. fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha ha." [mimes God burying fossils] "I am God, I am a prankster." "I am killing Me."


:D


Jag diskuterar gärna existentiella problem f.ö.

Helena B
2005-11-24, 22:52
Är det inte dags att lägga upp en tråd om dina favoritämnen då? ;)

Tålamod är en dygd!

Nä men jag tror inte mina favoritämnen uppskattas här, helst inte av moderatorerna.

delta_mats
2005-11-24, 22:54
Jag har många andra intressen jag gärna diskuterar/pratar om. Men inte här på kolozzeum för det passar inte riktigt in.
Men några är: Djur, dykning, fiske, kampsport.

Endumen
2005-11-24, 22:55
Tålamod är en dygd!

Nä men jag tror inte mina favoritämnen uppskattas här, helst inte av moderatorerna.


Haha, nu blev jag nyfiken här :cool:

High1ander
2005-11-24, 22:56
Vilka är era favoritämnen att diskutera (förutom träning)? Exempelvis det som ni mest frekvent postar om på Kolo.


Mina är politik och musik! :)
Film

Hoppas du är bättre på att diskutera musik än vad du är på politik...

mela
2005-11-24, 22:58
Mat, sex och eehm.. pojkar? :D

Loke
2005-11-24, 22:59
Beror helt på vem jag diskuterar med. Jag kan nog diskutera det mesta, om jag träffar någon som jag gillar att diskutera med.

Anyway, det jag diskuterar mest är nog filosofi och det gränsland där politiken möter filosofin.

Endumen
2005-11-24, 23:00
Film

Hoppas du är bättre på att diskutera musik än vad du är på politik...


Detta är lite off topic.

Men jag har stått för mina åsikter, det duger bra för mig. Jag har i min mening aldrig gått ur en debatt på detta forumet med svansen mellan benen...

High1ander
2005-11-24, 23:00
Här blir det allt möjligt som kommer på tal, man lär ju anpassa sig. Men till favoritämnen hör definitivt filosofi och vetenskap. Sen har jag en lite barnslig förkärlek för att klanka ned på diverse religioners dumhet, finns inget som är så härligt som att förklara kol-14-metoden när någon skapelseberättare kommer och säger att jorden är 6000 år gammal. :)
Jag gillar också att klanka på religion och diskutera vetenskap. Men det du säger stämmer dock inte. Jorden kan vara 6000 år och ändå passa med kol-14-metoden. Eftersom de första dagarna kan ha varit hur jävla långa som helst. Eftersom kol-14 räknar med dagar, timmar, där varje dag är 24 timmar, men i början av jordens skapelse så kan en "dag" ha varit en miljard år.

Så även om jag inte är kristen, ofta gillar att klanka på kristna, så kommer jag inte med argument som inte fungerar...

High1ander
2005-11-24, 23:06
Detta är lite off topic.

Men jag har stått för mina åsikter, det duger bra för mig. Jag har i min mening aldrig gått ur en debatt på detta forumet med svansen mellan benen...
Offtopic: Åsikter som saknat logiska grunder och sen att du inte tar svansen mellan benen och går är ju inte bra, man ska kunna erkänna sina fel. Men alla mer eller mindre har idiotförklarat dig så, visst kul om du kan "gå utan att ha svansen mellan benen", whatever floats your boat...

Endumen
2005-11-24, 23:07
Offtopic: Åsikter som saknat logiska grunder och sen att du inte tar svansen mellan benen och går är ju inte bra, man ska kunna erkänna sina fel. Men alla mer eller mindre har idiotförklarat dig så, visst kul om du kan "gå utan att ha svansen mellan benen", whatever floats your boat...


Vad har jag haft fel i? Det är MINA åsikter, inte dina.

Hobbes
2005-11-24, 23:56
Film



En broder :D

Endumen
2005-11-24, 23:58
En broder :D


Film är ett mycket bra samtalsämne :D

clash
2005-11-25, 00:03
saker man inte får ... samt sex, vilka ironiskt nog ibland är samma sak :D

Diana
2005-11-25, 03:14
VA? va äre för mörka hemligheter helenaB går och bär på? va är de för favoritämnen som modsen skulle spanka henne verbalt för om hon startade trådar om? DOO TELL?? :whipped: :D

Kwon
2005-11-25, 03:16
Tålamod är en dygd!

Nä men jag tror inte mina favoritämnen uppskattas här, helst inte av moderatorerna.

Vad är det för ämnen?

Grahn
2005-11-25, 07:07
Tråden handlade inte om hur bra folk diskuterar, håll det så.

morte
2005-11-25, 07:34
Spelar ingen roll, alla diskussioner är roliga oavsett ämne, förutsatt att det finns utrymme för att reta upp folk.

Axon
2005-11-25, 16:48
Mest bilar och träning.

tossefar
2005-11-25, 16:51
Jag gillar att diskutera helenas hemliga ämnen, poll någon? Fotfetisch kanske? Dvärgskräck? Linedancing?!? Mystiken tätnar.

Fatalist
2005-11-25, 16:56
Sex, kukar, bröst, tjejer, psykologi

Nina L
2005-11-25, 17:00
Allra helst snackar jag om datorer & Internet. Lite för ofta hamnar jag i den typen av disskuioner med alla möjliga...

Det är nästan löjligt. Nej, jag omformulerar mig. Det ÄR löjligt. Jag lyssnar gärna och intresserat på vem som helst som berättar för mig om hur deras dator mår för tillfället, vilka program som de har installerade, vilka webbsidor de besökt i veckan eller vad som helst. Jag kan inte komma på något som har med datorer att göra som jag skulle tycka var tråkigt att lyssna på eller prata om.

(Jag startar inte nödvändigtvis trådar om mina egna favoritämnen.)

Kwon
2005-11-25, 17:01
Favoritämnet är ju

Hur man enklast oskadliggör någon med en glasspinne.

Tranan. [dess spridning och effektivitet nu på senare tid]

Kända doktorsavhandlingar och analyser om Gluteus i alla dess former.

Rune Roefvs bravader.

Balla Da Li.

Botanik.

Stjärnskådning.

Kända doktorsavhandlingar och analyser om Gluteus i alla dess former.

Sanndrömmar.

Balla Da Li.

Spådomar.

Lallle
2005-11-25, 17:02
fotboll, självklart träning, vissa tv-program, viss musik samt vissa tv-spel

skaparn
2005-11-25, 17:08
TV-licens

Coldsmith
2005-11-25, 17:10
Jag gillar också att klanka på religion och diskutera vetenskap. Men det du säger stämmer dock inte. Jorden kan vara 6000 år och ändå passa med kol-14-metoden. Eftersom de första dagarna kan ha varit hur jävla långa som helst. Eftersom kol-14 räknar med dagar, timmar, där varje dag är 24 timmar, men i början av jordens skapelse så kan en "dag" ha varit en miljard år.

Så även om jag inte är kristen, ofta gillar att klanka på kristna, så kommer jag inte med argument som inte fungerar...

åhå, så alltså är jorden så gammal som vetenskapen säger då. För vi utgår ju ifrån en sådan tidsuppfattning.

Annars så var dagarna inte så långa förut. Däremot gick det fler dagar per år förut. Detta kan man se när man studerar vissa fossiler där man kan se 400 små lager per större varv i vissa skal. 400 dagar på ett år alltså.

man kan också räkna lager i sjöar för att se hur många år sjön har legat där, man kan gå till arktis/antarktis och kika och se, du kan följa trädringar bakåt och gång på gång påvisa att jorden är äldre än 6000 år. Även om du räknar i hela dagar/hela år så som dom tedde sig då, inte bara år och dagar räknade som den tid det tar för dom att passera nu.

Coldsmith
2005-11-25, 17:23
skrev galet ovan (fått i mig för lite kaffe)

"trädringar" ska förstås vara årsringar

Tricklev
2005-11-25, 17:25
Vad är det för ämnen?

Du är en av dom, Loverboy!


Mina intressen är hemliga, väldigt hemliga.

Kwon
2005-11-25, 17:26
Du är en av dom, Loverboy!


Mina intressen är hemliga, väldigt hemliga.


LOLO! :laugh: :thumbup:

Baan
2005-11-25, 17:30
TV-licens

håller med, blir aldrig så laddat i forumet som när vi börjar diskutera tv-licens

Kråckodilen
2005-11-25, 20:12
Lite inne på Melas spår fast ändå intäää :)
Mat, flickor, sex.


go afton

mangemani
2005-11-25, 20:18
inget som egentligen intresserar mej har tagits upp här på kollo(förutom träningen då),eller visst finns det enstaka trådar som dött ut rätt så snabbt,men i stort sätt så har inget tagits upp.

Helena B
2005-11-25, 21:06
Du är en av dom, Loverboy!


Ha ha....gulligt :D

Kwon
2005-11-25, 21:08
Ha ha....gulligt :D


SÅ, vad är det för ämnen du menade?

Helena B
2005-11-25, 21:10
SÅ, vad är det för ämnen du menade?

Ja vad är det för ämnen jag menar?

Kwon
2005-11-25, 21:11
Ja vad är det för ämnen jag menar?

Tala ur skägget människa! Eller ska jag gissa?

Jag gissar på sex och samlevnad, är det varmt får du klappa.

Helena B
2005-11-25, 21:14
Tala ur skägget människa! Eller ska jag gissa?

Jag gissar på sex och samlevnad, är det varmt får du klappa.

Ser du vad jag gör ;)

Sex och samlevnad diskuteras ganska friskt här och moderatorerna gillar det oxå. Kan jag tänka mig att det gör iaf.

Kwon
2005-11-25, 21:15
Ser du vad jag gör ;)

Sex och samlevnad diskuteras ganska friskt här och moderatorerna gillar det oxå. Kan jag tänka mig att det gör iaf.

Så vad är det för ämne som moderatorerna är så anti-till då?

Ja jag ser att du blinkar med ena ögat, är det ögon du vill diskutera så får man väl göra det åsse?
:confused:

Helena B
2005-11-25, 21:19
Så vad är det för ämne som moderatorerna är så anti-till då?

Ja jag ser att du blinkar med ena ögat, är det ögon du vill diskutera så får man väl göra det åsse?
:confused:

Antagligen dom ämnen som ryker här på Kolo.

Inte mer än vad jag är :D

Kwon
2005-11-25, 21:21
Antagligen dom ämnen som ryker här på Kolo.

Inte mer än vad jag är :D

Kan du inte tala öppet om det så skicka ett PM!

Jag kan omöjligen gissa mig till vad för ämne du menar.

Helena B
2005-11-25, 21:23
Kan du inte tala öppet om det så skicka ett PM!

Jag kan omöjligen gissa mig till vad för ämne du menar.

Nu är du orättvis! Jag har aldrig sagt att du ska behöva gissa.

Kwon
2005-11-25, 21:24
Nu är du orättvis! Jag har aldrig sagt att du ska behöva gissa.

Jaha, så berätta då! What's stoppin' ya? Rädd att bli bannad av Modsen? :laugh:

Helena B
2005-11-25, 21:26
Jaha, så berätta då! What's stoppin' ya? Rädd att bli bannad av Modsen? :laugh:

Ja det måste vara så, är så rädd för de stora, stygga ............. Alla utom en rättare sagt :D

Kwon
2005-11-25, 21:28
Ja det måste vara så, är så rädd för de stora, stygga ............. Alla utom en rättare sagt :D

Berätta ämnet då styggis

Helena B
2005-11-25, 21:30
Berätta ämnet då styggis

Lovar du att diskutera det då?

Kwon
2005-11-25, 21:31
Lovar du att diskutera det då?

Om man får det så.

Ryska_raketen
2005-11-25, 21:32
Om man får det så.


ROID RAGE !¤%&"#¤%&!#!%!#¤&%#!&!!!

tossefar
2005-11-25, 21:33
Kärlek kanske? Kwon and helena b sitting in a tree...

Kwon
2005-11-25, 21:34
LOLLO

Det va ett jävla tjöt... :laugh:

Först Tricklev o nu Tosse!

Helena B
2005-11-25, 21:36
Om man får det så.

Du har ju missat hela poängen :D

Kwon
2005-11-25, 21:36
Du har ju missat hela poängen :D

Det är ju det jag säger, jag är clueless just nu!

Solros
2005-11-25, 21:36
Inget av mina favoritämnen har tagits upp här...så jag har inget svar.

Fan, inte dåligt att ligga på 21.68 post per dag i snitt utan att ett enda favoritämne kommit upp.

Helena B
2005-11-25, 21:37
Det är ju det jag säger, jag är clueless just nu!

Alicia Silverstone oxå

Helena B
2005-11-25, 21:38
Fan, inte dåligt att ligga på 21.68 post per dag i snitt utan att ett enda favoritämne kommit upp.

Jag har ju inte varit medlem så länge.

Solros
2005-11-25, 21:38
Precis.

Kwon
2005-11-25, 21:39
Alicia Silverstone oxå

Jaha, byt ämne du bara.

Det måste vara något jäkligt stötande eftersom Modsen har förbjudit det ämnet.

Därmed så slutar jag fråga.

Helena B
2005-11-25, 21:42
Jaha, byt ämne du bara.

Det måste vara något jäkligt stötande eftersom Modsen har förbjudit det ämnet.

Därmed så slutar jag fråga.

Det kan jag iofs inte svara på. Kan bara tänka mig att de inte gillar det. Jag säger till om något av dom dyker upp, de blir lättast så.

Kwon
2005-11-25, 21:44
Det kan jag iofs inte svara på. Kan bara tänka mig att de inte gillar det. Jag säger till om något av dom dyker upp, de blir lättast så.

Eller så kan du skicka PM så sparas det tid.

Helena B
2005-11-25, 21:45
Eller så kan du skicka PM så sparas det tid.

Men modsen läser ju pm man skickar.

Kwon
2005-11-25, 21:46
Men modsen läser ju pm man skickar.

Jag deletar snabbt..

Eller är det Fight Club du tänker på? Det man inte ens får prata om?!??!OMGSTEV!

elan
2005-11-25, 21:47
Jag ser ingen annan utväg än att ni tvingas byta telefonnummer med varandra. ;)

Men nu har jag också blivit nyfiken på Helenas favoritämnen. :D Kanske är det så att hon bara retas? :)

Kwon
2005-11-25, 21:49
Jag ser ingen annan utväg än att ni tvingas byta telefonnummer med varandra. ;)

Men nu har jag också blivit nyfiken på Helenas favoritämnen. :D Kanske är det så att hon bara retas? :)

Haha och nu Elan också!

Kan man ente ens få ställa en vanlig fråga utan att alla tror att man sitter vill upp i trädet o püssas eller?
:laugh:

Visst blir man nyfiken när hon säger, ett ämne som är förbjudet av moderatorerna? Eller är det bara jag? :naughty:

H.Emanuel
2005-11-25, 21:51
Och om man inte har något favoritämne då? Film, konst, litteratur, sånt läser man sig till och sen rabblar man upp det som en papegoja. Jag känner ett antal människor som säger sig vara intresserade av konst, men vid en närmare granskning är dom i själva verket totalt ointresserade av sådan konst de aldrig hört talas om själva.

Helena B
2005-11-25, 21:51
Jag ser ingen annan utväg än att ni tvingas byta telefonnummer med varandra. ;)

Men nu har jag också blivit nyfiken på Helenas favoritämnen. :D Kanske är det så att hon bara retas? :)

Tänk om jag bara retas :D vad händer då. Som jag har sagt tidigare, tålamod är en dygd.

Helena B
2005-11-25, 21:53
Haha och nu Elan också!


Jag förstår inte detta...trodde det var Yankeee och jag, eller var det Zafer och jag eller?? Eller var det du och jag...Hmm hänger inte med ;)

Cilia
2005-11-25, 21:53
Det är ju det jag säger, jag är clueless just nu!
hhhmmmm

Helena B
2005-11-25, 21:55
Och om man inte har något favoritämne då? Film, konst, litteratur, sånt läser man sig till och sen rabblar man upp det som en papegoja. Jag känner ett antal människor som säger sig vara intresserade av konst, men vid en närmare granskning är dom i själva verket totalt ointresserade av sådan konst de aldrig hört talas om själva.

Du menar att det bara är intresserad av sånt de vet...

Kwon
2005-11-25, 21:56
Jag förstår inte detta...trodde det var Yankeee och jag, eller var det Zafer och jag eller?? Eller var det du och jag...Hmm hänger inte med ;)

Det är ju så många på så kort tid, kan vara svårt att hänga med då.

Helena B
2005-11-25, 22:01
Det är ju så många på så kort tid, kan vara svårt att hänga med då.

Jo, men jag är ändå inte nöjd :D

Grahn
2005-11-25, 22:03
Ert nuvarande favoritämne att diskutera verkar ha en slående likhet både med spam och chat... :devil:

Helena B
2005-11-25, 22:04
Ert nuvarande favoritämne att diskutera verkar ha en slående likhet både med spam och chat... :devil:

Jaha och moderatorerna gillar inte det!? I rest my case :D

Tricklev
2005-11-26, 02:00
Jag förstår inte detta...trodde det var Yankeee och jag, eller var det Zafer och jag eller?? Eller var det du och jag...Hmm hänger inte med ;)

Du och kwon, inga andra.
Om nu inte Kwon delar med sig.

Löjtnant Blank
2005-11-26, 02:20
Musik, poker, litteratur, det svenska språket.

tossefar
2005-11-26, 02:51
Du och kwon, inga andra.
Om nu inte Kwon delar med sig.

Jag då? Jag har ju frågat chans! (på båda två)