handdator

Visa fullständig version : Hjälp om deff.


kanfall
2005-11-24, 21:49
Jag vet att det finns massa trådar om deff och dieter men alla har olika kroppstyper osv. Jag skulle behöva mer erfaren hjälp, jag styrketränar, joggar och promenerar för det mesta. Jag tycker det är onödigt att skriva upp allt jag tränar och äter. Så det är faktiskt bättre om ni frågar saker istället ;)
jag tänkte starta en deff på en tre - fyra månader, om det är någon som vill och har tid med att hjälpa mig med ett schema så kom med frågar så är kommer jag med svar!

Tack!

King Grub
2005-11-24, 21:52
Så det är faktiskt bättre om ni frågar saker istället

Nej, det är det inte. Hur äter och tränar du? Utgångsläge och mål?

kanfall
2005-11-24, 22:05
Nej, det är det inte. Hur äter och tränar du? Utgångsläge och mål?
Jag tyckte det iallafall :)
Jag tränar styrketräning fyra gånger i veckan för tillfället, joggar tre gånger och försöker klämma in två 90 minuters morgonpromenader annars några 45 minuters kvällspromenader.

Jag har ingen riktigt strikt kost nu, en sammanfattning blir ungefär såhär:
Morgon: Gröt, någon frukt och ett glas juice
Mellanmål: Två grova mackor med omega-3 ägg
Lunch: Skolmat på onsdag, torsdag
måndag, tisdag och fredag blir det för det mesta ris eller pasta med tonfisk, kyckling eller annan fisk
Mellanmål: Lätt kesella, lätt yoghurt och en dl havregryn
Middag: Det mossan lagar
kvällsmat: Grovt bröd med tunna skivor skinka

Efter träning blir det en gainer. Har inte kört med kosttillskott så länge..

Jag är 174 cm och väger 79 kilo. Är inte speciellt tjock men skulle vilja få synligare muskler.
Om jag nu hade gått på en deff så hade jag ökat på joggning och promenader.

Några fler frågor? :)

MyungChul
2005-11-24, 22:25
måndag, tisdag och fredag blir det för det mesta ris eller pasta med tonfisk, kyckling eller annan fisk

Kyckling är ingen fisk ;)

Skämt åt sido så ser det bra ut.

Kanske byta ut ett mellanmål med hög proteinhalt emot kvällsmålet.

nemd
2005-11-24, 22:49
Jag tyckte det iallafall :)
Jag tränar styrketräning fyra gånger i veckan för tillfället, joggar tre gånger och försöker klämma in två 90 minuters morgonpromenader annars några 45 minuters kvällspromenader.

Jag har ingen riktigt strikt kost nu, en sammanfattning blir ungefär såhär:
Morgon: Gröt, någon frukt och ett glas juice
Mellanmål: Två grova mackor med omega-3 ägg
Lunch: Skolmat på onsdag, torsdag
måndag, tisdag och fredag blir det för det mesta ris eller pasta med tonfisk, kyckling eller annan fisk
Mellanmål: Lätt kesella, lätt yoghurt och en dl havregryn
Middag: Det mossan lagar
kvällsmat: Grovt bröd med tunna skivor skinka

Efter träning blir det en gainer. Har inte kört med kosttillskott så länge..

Jag är 174 cm och väger 79 kilo. Är inte speciellt tjock men skulle vilja få synligare muskler.
Om jag nu hade gått på en deff så hade jag ökat på joggning och promenader.

Några fler frågor? :)


Hmm. Vettigare är ju annars o bygga lite till.

Men du verkar ju äta bra mat. Med det är tyvärr inte det enda som spelar in. Du måste äta så du ligger på ett kaloriunderskott. Sen är det ju smart o skippa gainer efter träningarna när du deffar, för dem brukar ju vara en hel del kalorier. Det går ju att deffa med den också, men lite lättare utan.

Men jag tycker det verkar se bra ut. Bra med motion och träning och kosten ser ju ganska vettig ut. Ät bara inte för mycket så ska det gå vägen. Kolla med vågen 1 gång i veckan så ser du ifall du äter alldeles för mycket eller för lite.

Kom ihåg o väg dej under samma förhållanden. Smart är ju att väga dig tex på måndags morgon varje gång och så checka av hur det gått..

userfriendly
2005-11-25, 09:11
skippa gainer efter träning???? DU MÅSTE FÅ I DIG NÅGRA KOLHYDRATER EFTER TRÄNING!

du kör mkt cardio.... kör styrka 4-5ggr i veckan, gå promenad 60-120min/dag... börja med 60. Kör intervaller 1-2ggr/vecka i typ 30 min..

ät ungefär 25-35g protein var annan tillv ar tredje timme..

kan låta extremt men om du ska deffa i 3-4 fyra månader så..

dra ner på kolhydrater med tiden men tänk på att frukost o efter träning är allra bäst för att få i sig kolhydrater

kanfall
2005-11-25, 16:58
skippa gainer efter träning???? DU MÅSTE FÅ I DIG NÅGRA KOLHYDRATER EFTER TRÄNING!

du kör mkt cardio.... kör styrka 4-5ggr i veckan, gå promenad 60-120min/dag... börja med 60. Kör intervaller 1-2ggr/vecka i typ 30 min..

ät ungefär 25-35g protein var annan tillv ar tredje timme..

kan låta extremt men om du ska deffa i 3-4 fyra månader så..

dra ner på kolhydrater med tiden men tänk på att frukost o efter träning är allra bäst för att få i sig kolhydrater
Jag tänkte börja med HIIT i februari, ungefär samma tid som deffen. Det bör väl vara en bra sak att göra på en deff? Frukosten och efterträningen är jag viktig med! Har ni några förslag på kosttillskott? Tänkte köpa hem protein och omega-6, något annat som passar in?