handdator

Visa fullständig version : Min "utveckling" från februari tills idag


doddio
2005-11-24, 21:48
Här är min utveckling från februari till november i år. Något som blivit bättre eller sämre? Är tacksam för all kritik. :)

Längd: 184 cm
Vikt: 85-90 kg

doddio
2005-11-24, 21:52
Bilderna kom inte med. Så:

Tolvtin
2005-11-24, 21:56
Du ser ju ut att ha fått lite mer bredd över ryggen och bröst ser ut o ha växt lite, även lagt på dig endel fett :P men de hör ju till

doddio
2005-11-24, 22:01
Du ser ju ut att ha fått lite mer bredd över ryggen och bröst ser ut o ha växt lite, även lagt på dig endel fett :P men de hör ju till

Jo tack, det är jag medveten om :D . Vägde ca 78 kg på i januari och ligger säker på 87-89 kg nu. Men men, det är smällar man får ta :D

doddio
2005-11-24, 22:45
En lunarbild också:

mini_Arnold
2005-11-24, 22:47
Du har blivit lite större.
Hur har du skött kost och träning fram till nu?

Helena B
2005-11-24, 22:49
Hur och hur mycket har du tränat?

Kaboffastar
2005-11-24, 23:33
Bra skillnad på allt.. tyckte de syntes bäst på ryggen.

chidde
2005-11-25, 00:06
det syns verkligen att du har lagt på dig, bra jobbat :thumbup:

vad är dina mål osv?

hultman
2005-11-25, 18:22
No offence, men varför har du lagt på dig så mycket fett?
Ser i ärlighetens namn ingen större skillnad, fast det kan visserligen vara för att fettlagren även ökats, och musklerna syns mindre tydligt än om det vore samma fettmassa.

Bjorne
2005-11-25, 20:19
No offence, men varför har du lagt på dig så mycket fett?
Ser i ärlighetens namn ingen större skillnad, fast det kan visserligen vara för att fettlagren även ökats, och musklerna syns mindre tydligt än om det vore samma fettmassa.Ser du ingen skillnad?

Ska man bli stor och stark, utan att köra så strikt med kosten eller alls hålla ett öga på den, så får man äta, äta och äta - då blir man även fet. Samt är det roligare att träna när man smäller i sig allt för stora mängder mat :)

Jag gick från 66-68kg till 84kg under mindre än ett år i början på min period, jag blev fet, men inget jag ångrar idag. Man kan alltid deffa bort fettet sedan, vilket jag också gjorde.

hultman
2005-11-25, 21:09
Nej, jag ser ingen märkbar skillnad, ärligt.
Det gör inte någon otroligt skillnad att smälla i sig enorma mängder mat, vad alla än verkar tro. Inte någon skillnad som utmynnar i flera kilo muskler mer än den andra metoden i varje fall.

Varför inte bara köra strikt och seriöst med kosten på en gång, istället för att göra det under deffen istället, där man plågar sig själv jävligt länge, istället för en behaglig nivå konstant. Dessutom finns ju även den estetiska aspekten, att det är fult att vara tjock, och att man inte ser någon märkbar skillnad i spegeln, muskulärt.

Jag ångrar djupt att jag lade på mig en massa fett i början av min träningsperiod, då jag fått äta relativt kalorisnålt under säkerligen ett halvår, och då enbart tappat ~12 kilo.

Fatcan
2005-11-25, 22:01
Hmm, jag tycker inte heller det är så stor skillnad, men lite är det allt. Dock ser du ut att ha lagt på dig en hel del fett också.

doddio
2005-11-26, 12:40
Du har blivit lite större.
Hur har du skött kost och träning fram till nu?

Jodå, träningen har gått okej. Jag kör ganska tungt med få reps, men aldrig mer vikt än att jag inte kan hantera det.

Det är väl mest kosten jag har ändrat på. Jag äter runt 200-250 g protein och bra mat överlag. Dock har jag inte skött allting strikt, utan ätit lite "syndigare" mat på helger och liknande. Som sagt har jag blivit mycket fetare, men det är inget jag ångrar, och jag ser fram emot att deffa :)

doddio
2005-11-26, 12:42
Hur och hur mycket har du tränat?

Jag har svarat på det ovan. Jag har tränat i ca 3 år, de första 2,5 åren ganska oseriöst och utan nån större framgång. i snitt tränar jag väl 3-4 ggr i veckan.

doddio
2005-11-26, 12:47
Hur och hur mycket har du tränat?

Jag har svarat på det ovan. Jag har tränat i ca 3 år, de första 2,5 åren ganska oseriöst och utan nån större framgång. i snitt tränar jag väl 3-4 ggr i veckan.

Chidde Tack för berömmet! Mina mål är väl att fortsätta utvecklas både styrkemässigt och volymmässigt, samt att framåt sommaren ha en schysst form när jag skalat av några kilo.

Hultman Jag är medveten om att jag lagt på mig för mycket, och när jag drar igång "bulk" nästa gång ska jag ha striktare koll på maten :thumbup: . Håller med dig om att det är bättre lägga på sig "kvalitativ" massa utan att få för mkt onödigt späck! tjockare än så här skulle jag nog inte klara av ;)

mini_Arnold
2005-11-26, 12:50
Jodå, träningen har gått okej. Jag kör ganska tungt med få reps, men aldrig mer vikt än att jag inte kan hantera det.

Det är väl mest kosten jag har ändrat på. Jag äter runt 200-250 g protein och bra mat överlag. Dock har jag inte skött allting strikt, utan ätit lite "syndigare" mat på helger och liknande. Som sagt har jag blivit mycket fetare, men det är inget jag ångrar, och jag ser fram emot att deffa :)
Kan vara just fettet som gör att nån muskeltillväxt knappt syns.
Tycker att du borde ha lagt på dig mer muskelmassa. Men som sagt, är nog fettet som döljer det.
Men är du säker på att du vet vad du gör så fortsätt så. :thumbup:

hultman
2005-11-26, 13:20
Hultman Jag är medveten om att jag lagt på mig för mycket, och när jag drar igång "bulk" nästa gång ska jag ha striktare koll på maten :thumbup: . Håller med dig om att det är bättre lägga på sig "kvalitativ" massa utan att få för mkt onödigt späck! tjockare än så här skulle jag nog inte klara av ;)

:thumbup: *flex*