handdator

Visa fullständig version : vem drar 210 i mark? såg filmen här på kolla


Johan86
2005-11-24, 19:07
filmen ligger uppladdad här på kolla

vem e detta? http://bearny.no-ip.org/210Mark.AVI

så riktigt lätt o fint ut

Yankeee
2005-11-24, 19:08
Lomas gissar jag på ;)

Kaboffastar
2005-11-24, 19:10
såg fint ut :)

fan jag kör inte mark... för dåligt med instruktörer på mitt gym, instruktörer som i govfa grabbar som kan visa hur man gör :)

sugen sugen sugen, om nån av er bor i karlskoga så säg till ;D

Johan86
2005-11-24, 19:13
såg fint ut :)

fan jag kör inte mark... för dåligt med instruktörer på mitt gym, instruktörer som i govfa grabbar som kan visa hur man gör :)

sugen sugen sugen, om nån av er bor i karlskoga så säg till ;D

i karlstad finns det ju styrkelyftare iaf.kanske lite långt för dig

tänkte jag skulle ner och lära mig böj och mark ordentligt

mystic[-_-]
2005-11-24, 19:15
det är lomas

OggeP
2005-11-24, 19:29
Japp det är Dan Akroyd.

Jax
2005-11-24, 19:33
Fråga:
Lomas (?) kröker ju ryggen lite grann. Är den krökningen okej, eller bör man vara orolig för ryggen? Anledningen till att jag frågar är att jag kröker ungefär lika mycket när jag kommer upp i lite vikter (dock betydligt mindre än på filmen). Har dock aldrig haft problem med ryggen och kanske borde se det som ett tecken på att det inte är någon fara?

Johan86
2005-11-24, 19:36
jag har sett flera stycket filmer här från kolls där folk kör mark så här med lite böjd rygg.borde väl inte vara hälsosamt i längden?

Yankeee
2005-11-24, 19:37
Det är ju inte korsryggen som är krökt utan övre delen av ryggen.

fonzie
2005-11-24, 19:38
Vart kan man se fler filmer på kollo?

Krampus
2005-11-24, 19:40
Men vem tillhör den underbara stämman på slutet!!?

Kaboffastar
2005-11-24, 19:45
Men vem tillhör den underbara stämman på slutet!!?

det kan väl inte.. eller.. är det ?

din egen ? :D

mini_Arnold
2005-11-24, 19:46
Det är ju inte korsryggen som är krökt utan övre delen av ryggen.
Så då är det ingen fara?
Måste veta för ibland känns det som att jag kör precis som "Lomas" i filmen.

Tycker att jwzrd's markar ser stabilare utfört ut. HM!

Kaboffastar
2005-11-24, 19:48
Så då är det ingen fara?
Måste veta för ibland känns det som att jag kör precis som "Lomas" i filmen.

Tycker att jwzrd's markar ser stabilare utfört ut. HM!

vart hittar man dom ?

Yankeee
2005-11-24, 19:50
Så då är det ingen fara?
Måste veta för ibland känns det som att jag kör precis som "Lomas" i filmen.

Tycker att jwzrd's markar ser stabilare utfört ut. HM!

Fara och fara, jag kör likadant och det känns bra. Ska kanske vara tyst iom att jag fort. inte kan marka ordentligt efter skiten jag drog på mig i våras av just marken :D

mini_Arnold
2005-11-24, 19:52
vart hittar man dom ?
I hans journal tror jag

Yankeee
2005-11-24, 19:57
Ok, jag drar tillbaka mina åsikter efter att ha pratat med vår allas jasrgfaehgfuizrd.

Rock'nRoll
2005-11-24, 19:58
Dom där markarna ser ju faktiskt helt livsfarliga ut. Det verkar vara svårt att hålla perfekt teknik när man kommer över 130-140.

jwzrd
2005-11-24, 19:58
Ok, jag drar tillbaka mina åsikter efter att ha pratat med vår allas jasrgfaehgfuizrd.

Lägg ner nu!

sunkan
2005-11-24, 20:02
Dom där markarna ser ju faktiskt helt livsfarliga ut. Det verkar vara svårt att hålla perfekt teknik när man kommer över 130-140.

Jag skulle säga att perfekt teknik inte excisterar

Rock'nRoll
2005-11-24, 20:04
Jag skulle säga att perfekt teknik inte excisterar

Okej inte perfekt teknik, men teknik man inte i längden får diskbråck eller annan allvarligare skada av.

Krampus
2005-11-24, 20:06
det kan väl inte.. eller.. är det ?

din egen ? :D

Jo. :)

Coleman: Kom igen!

Lomas: Bli´ dä´ nått?

Coleman: Jadå, annars trycker jag igen - här..


Fick en Oscar för bästa regi.

sunkan
2005-11-24, 20:08
Okej inte perfekt teknik, men teknik man inte i längden får diskbråck eller annan allvarligare skada av.

så du tror inte att det finns nån som har "perfekt" teknik när dom markar över 130 :confused:

Rock'nRoll
2005-11-24, 20:14
så du tror inte att det finns nån som har "perfekt" teknik när dom markar över 130 :confused:

För 2 min sen sa du att du inte tror att perfekt teknik överhuvudtaget existerar..

JAG (observera att det endast är mina obetydliga tankegångar) tror att många börjar slarva med tekniken på högre vikter än ca 130-140. Givetvis finns det massor som har ypperlig teknik även där. Killen som markar i i filmen ifråga har det inte.

sunkan
2005-11-24, 20:18
För 2 min sen sa du att du inte tror att perfekt teknik överhuvudtaget existerar..

JAG (observera att det endast är mina obetydliga tankegångar) tror att många börjar slarva med tekniken på högre vikter än ca 130-140. Givetvis finns det massor som har ypperlig teknik även där. Killen som markar i i filmen ifråga har det inte.

Ja du får tro va du vill och jag får tro vad jag vill. Varför tror du att jag skrev: "perfekt" och inte: perfekt?

norsk_gadd
2005-11-24, 20:22
såg fint ut :)

fan jag kör inte mark... för dåligt med instruktörer på mitt gym, instruktörer som i govfa grabbar som kan visa hur man gör :)

sugen sugen sugen, om nån av er bor i karlskoga så säg till ;D

Ta dig till KAK i Karlstad, där finns en del styrkelyftare, Bl a PL_man här på kolo, han är inte vacker men han kan jävligt mycket. ;)

Ryska_raketen
2005-11-24, 20:23
Lägg ner nu!


Du menar dra upp nu ?

Kebab-Arne
2005-11-24, 20:28
Har inte Lomas tagit 300 i mark?

Krampus
2005-11-24, 20:32
Har inte Lomas tagit 300 i mark?


307,5kg.

sunkan
2005-11-24, 20:32
Har inte Lomas tagit 300 i mark?
han va inte långt ifrån om jag inte minns fel iaf

edit: ja se på tusan 307,5 pannor. Hade han dräkt/bälte?

Jax
2005-11-24, 20:33
han va inte långt ifrån om jag inte minns fel iaf
Nä 307,5 är faktiskt ganska nära. ;)

sunkan
2005-11-24, 20:34
Nä 307,5 är faktiskt ganska nära. ;)
jag har bara läst tråden på exhale å då va de inte 300 *slap*

Krampus
2005-11-24, 20:38
Men ni får väll fråga ungdommar! :D

Har precis ringt honom och sagt att det sitter ett gäng grymma experter på kollo och analyserar hans teknik i en tråd..
Han hade inte tid nu, men skulle kolla in senare.

Jompi
2005-11-24, 20:41
Har precis ringt honom och sagt att det sitter ett gäng grymma experter på kollo och analyserar hans teknik i en tråd..
.
:laugh: :D

Rock'nRoll
2005-11-24, 21:39
Men ni får väll fråga ungdommar! :D

Har precis ringt honom och sagt att det sitter ett gäng grymma experter på kollo och analyserar hans teknik i en tråd..
Han hade inte tid nu, men skulle kolla in senare.

Ja man måste ju verkligen vara "grymm expert" för att se att han kröker på ryggen.

Krampus
2005-11-24, 21:46
Ja man måste ju verkligen vara "grymm expert" för att se att han kröker på ryggen.


Spelar den delen av ryggen ngn större roll då tycker du? :)

Jorgen
2005-11-24, 21:49
Ja man måste ju verkligen vara "grymm expert" för att se att han kröker på ryggen.
Nej.

Men du har även analyserat tekniken och konstaterat att den inte kan vara bra.

Pudzianovski
2005-11-24, 22:00
Jävla gnäll, han är stark och lyften är helt okej.

Kristian
2005-11-24, 22:19
Ser inget fel i lyften...mina brukar se likadana ut

Rock'nRoll
2005-11-24, 23:39
Visst, whatever, jag trodde man skulle ha ryggen rak och undvika att böja den när man markade men man lär sig nya saker varje dag...

Twosaint
2005-11-24, 23:46
Vilken jävla musik att träna till :hbang:

Hmm enda jag funderar över är dragremmarna annars är det respekt att sätta så många på 210 då jag själv bara klarar ett lyft :bow:

nordland
2005-11-25, 00:17
Sedan kan man ställa frågan såhär... VAD är perfekt teknik för VEM.. Vi lyfter alla utefter våra egna förutsättningar..

Lyften i filmen så helt ok ut..

Lomas
2005-11-25, 16:05
Jo, det är jag som drar, i sommras när Krampus var nere en sväng, han som håller i kameran. Angående tekniken så är den sannolikt inte ok, har ingen teknisk skolning utan drar bara, säkert inte bra i längden men kul när man håller på. Och Twosaint visst är det fjolligt med dragremmar, jag håller med, försöker vänja mej av vid dem men handstyrkan ligger tyvärr ganska långt efter. Om reppen ser lite skakiga och slarviga ut kan det också bero på att filmen togs under sista setet, efter det att jag varit uppe och dragit på 280 (avatarbilden faktiskt).

jwzrd
2005-11-25, 16:08
Jo, det är jag som drar, i sommras när Krampus var nere en sväng, han som håller i kameran. Angående tekniken så är den sannolikt inte ok, har ingen teknisk skolning utan drar bara, säkert inte bra i längden men kul när man håller på. Och Twosaint visst är det fjolligt med dragremmar, jag håller med, försöker vänja mej av vid dem men handstyrkan ligger tyvärr ganska långt efter. Om reppen ser lite skakiga och slarviga ut kan det också bero på att filmen togs under sista setet, efter det att jag varit uppe och dragit på 280 (avatarbilden faktiskt).

Finns det fler bilder (eller kanske filmer) på lite tyngre lyft? Alltid kul att ru.. er.. titta på markfilmer :D

mangemani
2005-11-25, 16:11
Sedan kan man ställa frågan såhär... VAD är perfekt teknik för VEM.. Vi lyfter alla utefter våra egna förutsättningar..

Lyften i filmen så helt ok ut..


egna förutsättningar?
vem tränar för att pajja ryggen?

stahlberg
2005-11-28, 00:06
Grundregeln i marklyft är naturligtvis att man drar med rak (kors)rygg. Det kan dock ge bättre resultat att dra en aning humpback (= med krökt rygg) för somliga lyftare. Då är humpback en bättre teknik i det avseendet att man lyfter mer med den.

Jag har inte sett Lomas´(hette han väl?) marklyft. Men det som är märkligt är, att självutnämnda experter som inte drar ens 200 kg i marklyft "vet" att en aning humpback är skadligt för ryggen. Det behöver inte alls vara så. T.ex snabba "svängrörelser" för ryggen kan vara mycket mer skadliga än att dra tunga humback-marklyft i 20 år.

the_PL_man
2005-11-28, 00:13
såg fint ut :)

fan jag kör inte mark... för dåligt med instruktörer på mitt gym, instruktörer som i govfa grabbar som kan visa hur man gör :)

sugen sugen sugen, om nån av er bor i karlskoga så säg till ;D

Västra AK med ett stor gäng duktiga styrkelyftare håller till i Karlskoga.
Sök dig dit så kan du få hjälp:
http://web.telia.com/~u58604858/vak/vak.html
Västra AK
Box 231
691 25 Karlskoga
T. Gustavsson Ordf. 0586-543 82
D.Gunnarsson Sekr. 0586-355 19

Mvh

the_PL_man

the_PL_man
2005-11-28, 00:14
Ta dig till KAK i Karlstad, där finns en del styrkelyftare, Bl a PL_man här på kolo, han är inte vacker men han kan jävligt mycket. ;)

Passa dig Norrbaggen! *flex*
När kommer du hem på besök igen ?

/the_PL_man

norsk_gadd
2005-11-30, 08:47
Passa dig Norrbaggen! *flex*
När kommer du hem på besök igen ?

/the_PL_man

Oj oj, mycket tentor och annat tråkigt, det blir inte innan Jul tyvärr. Blir nog några pass på KAK också. :)

the_PL_man
2005-11-30, 09:44
Oj oj, mycket tentor och annat tråkigt, det blir inte innan Jul tyvärr. Blir nog några pass på KAK också. :)

Då syns vi förhoppningsvis då.
Hur går träningen ?

/the_PL_man

aliquis
2005-11-30, 10:47
För 2 min sen sa du att du inte tror att perfekt teknik överhuvudtaget existerar..

JAG (observera att det endast är mina obetydliga tankegångar) tror att många börjar slarva med tekniken på högre vikter än ca 130-140. Givetvis finns det massor som har ypperlig teknik även där. Killen som markar i i filmen ifråga har det inte.Perfekt "teknik" är väl ordval? Antagligen försöker han väl hålla upp ryggen men det blir lite tungt, så det är väl isf styrkan som inte räcker till? Rätt många kör väl med bälte på en vikt som 210kg också.

Jag tyckte det såg ok ut i början, mot slutet blev han nog mest lite trött.
Men vad vet jag.

aliquis
2005-11-30, 10:53
Visst, whatever, jag trodde man skulle ha ryggen rak och undvika att böja den när man markade men man lär sig nya saker varje dag...Du säger ju själv att det inte verkar som någon gör det vid över 130-140kg. Vad markar du själv och hur är ryggen då?

Skulle stå "fel ordval" ovan.

Tricklev
2005-11-30, 11:44
Lyssna på stalhberg, han kan detta.

Fridebe
2006-01-09, 18:10
såg fint ut :)

fan jag kör inte mark... för dåligt med instruktörer på mitt gym, instruktörer som i govfa grabbar som kan visa hur man gör :)

sugen sugen sugen, om nån av er bor i karlskoga så säg till ;D

Vafan...Västra AK har ju hur många marklyftare som helst i 300kg-regionen. De tränar mån, ons, fre i källaren på Nobelstadion.
Sen har du Degerfors AK, visserligen en bit att åka, men de kan också hjälpa dig.

gasoliner
2006-01-09, 18:20
var tränar du kaboff ?

stahlberg
2006-01-09, 18:57
Jag såg filmen och gjorde enm liten analys av lyftet i träningsjournalen i tråden Marklyft. På detta sätt har jag med min ofullständiga men "ganska sakliga" (som någon skrev) lilla analys blandat mig med de andra "grymma experterna". Grymt.

Kaboffastar
2006-01-09, 19:02
Västra AK med ett stor gäng duktiga styrkelyftare håller till i Karlskoga.
Sök dig dit så kan du få hjälp:
http://web.telia.com/~u58604858/vak/vak.html
Västra AK
Box 231
691 25 Karlskoga
T. Gustavsson Ordf. 0586-543 82
D.Gunnarsson Sekr. 0586-355 19

Mvh

the_PL_man

Hmm du råkar inte veta om det är där jan östlund tränar ?
Jag såg honom i tidningen häromdagen och funderar faktiskt på att ta kontakt med honom, han har desutom varit en av mina fritidsledare.


Vafan...Västra AK har ju hur många marklyftare som helst i 300kg-regionen. De tränar mån, ons, fre i källaren på Nobelstadion.
Sen har du Degerfors AK, visserligen en bit att åka, men de kan också hjälpa dig.

Är det bara att dra dit eller ? :D



var tränar du kaboff ?

I karlskoga i kilstas lokal.

grisbil3n
2006-01-09, 19:21
Asså en annan har markat två ggr, kändes som om tekniken satt direkt, nu körde jag inte monstervikter utan bara teknik. Det såg fullt godkänt ut i spegeln och polarn kommenterade ej, han har hyffsad koll på teknik o skit. Är det fortfarande lönt o snacka med nån SL gubbe? Man vill ju inte förstöra sig.

Kaboffastar
2006-01-09, 19:26
Asså en annan har markat två ggr, kändes som om tekniken satt direkt, nu körde jag inte monstervikter utan bara teknik. Det såg fullt godkänt ut i spegeln och polarn kommenterade ej, han har hyffsad koll på teknik o skit. Är det fortfarande lönt o snacka med nån SL gubbe? Man vill ju inte förstöra sig.

Jag skulle vilja säga att det är lönt.. utan att veta i stort sätt nånting om det ! man hanterar ganska stora vikter i mark, förhållandevis iaf !

Fridebe
2006-01-10, 00:12
Hmm du råkar inte veta om det är där jan östlund tränar ?
Jag såg honom i tidningen häromdagen och funderar faktiskt på att ta kontakt med honom, han har desutom varit en av mina fritidsledare.




Är det bara att dra dit eller ? :D





I karlskoga i kilstas lokal.

Ja, det är det nog med all sannolikhet. Åk dit, de kastar inte ut dig. Be om hjälp och du får det !

Cerberus
2006-01-10, 00:20
alltså jag ser ingenting, jag hör ljudet. Vad för codec behöver man?

the_PL_man
2006-01-10, 08:18
Jo, Jan Östlund tränar där & är en hyvens kille.
Dra dit & prata med honom och de andra, du kommer aldrig att ångra dig!

mvh

the_PL_man

Hmm du råkar inte veta om det är där jan östlund tränar ?
Jag såg honom i tidningen häromdagen och funderar faktiskt på att ta kontakt med honom, han har desutom varit en av mina fritidsledare.




Är det bara att dra dit eller ? :D





I karlskoga i kilstas lokal.

z_bumbi
2006-01-10, 09:05
Åk dit, de kastar inte ut dig.

Det vet man aldrig med styrkelyftare, har man inte rätt kläder (Dvs Better Bodies av senaste modell.) så kan de vara lite lömska. :D

(Har inte så mycket mer att tillföra tråden tror jag.)