handdator

Visa fullständig version : Abslide???


Gustaf
2002-07-28, 21:46
Hej,

Är det någon här som använder abslide?

Isåfall, funkar den verkligen och är den så bra som reklamen säger?
Är det något att rekommendera?





:confused:

Pudzianovski
2002-07-28, 22:05
är den där som man gör skridsko liknande rörelser på?

emmzan
2002-07-28, 22:14
Är den den som tv-shop säljer?
Grej med hjul och handtag som man använder för att få platt mage (som kvinna) eller bygga massor med muskler (män).
Bara genom att använda den 3 minuter om dagen kan man uppnå fantastiska resultat....??

Pudzianovski
2002-07-28, 22:16
grej med hjul?

jag trodde det va en sån man stod på o gled fram o tillbaka!?

:rolleyes:

emmzan
2002-07-28, 22:18
man "glider" framåt och bakåt med överkroppen....

Gustaf
2002-07-28, 22:19
Exakt!!

Du vet inte om den e bra lr?

Pudzianovski
2002-07-28, 22:20
det låter ju som ngt annat


:rolleyes:

:naughty: :naughty:

:rolleyes:

Pudzianovski
2002-07-28, 22:21
Originally posted by Gustaf
Exakt!!

Du vet inte om den e bra lr?


vem svarar du på?

Gustaf
2002-07-28, 22:21
Det e väl förmodligen ännu ett skräp som tv-shop försöker pracka på en antar jag....

Gustaf
2002-07-28, 22:22
vem som helst

Pudzianovski
2002-07-28, 22:24
ja...men alltså...puhh

hur fungerar abslide??

förklara....


:blah:

emmzan
2002-07-28, 22:26
Originally posted by Pudzianovski
det låter ju som ngt annat


:rolleyes:

:naughty: :naughty:

:rolleyes:

3 minuter/dag känns väl lite väl kort? :D


Gustaf> Nån träningseffekt ger den väl säkert. Men sättet de framställer manicken på är ju inte så trovärdigt. Till och med klockan halv 5 på morgonen (då vi kollar tv-shop på jobbet) kan jag räkna ut att man varken kommer se ut som en fotomodell eller bodybuilder genom 3 minuter användning/dag...

johan-cr
2002-07-28, 22:26
Ungefär som ett hjul på en pinne som man håller i händerna. Sen rullar man ut så långt man kan utan att nudda marken med något annat än benen. Efter det så rullar man in igen..

Så ser de ut på tv shop ungefär iaf :)

-=RebeL=-
2002-07-28, 22:26
Att den kan ge dig fantastiska resultat kan jag då nästan till 100% lova dig att den inte gör. Kanske är det något som är bra för att aktivera människor som aldrig "rör på sig". Men du får inte den tvättbrädan som visas i reklamen kan jag garantera:naughty: Har faktiskt testat att rulla på en som där grej hos en polare vars morsa hade köpt en rackare.. Det kändes faktiskt att det tog om man gick djupt men man klarar sig då utan..

Gustaf
2002-07-28, 22:27
Nej, jag tänker inte förklara för dig hur en Abslide fungerar.


:eek:

Pudzianovski
2002-07-28, 22:32
Originally posted by emmzan


3 minuter/dag känns väl lite väl kort? :D




ingen kommentar...

kan inte associera till ngt annat när jag hör ab slid e

låter som tyska för ngt .

:cheers:


man kanske skulle köpa en då....:rolleyes:

Jarod
2002-07-28, 23:40
Kan faktiskt erkänna att jag köpt den versionen som finns på Stadium....kostar 119kr å är värd vartenda öre... Får GRYM träningsvärk av den...

Gustaf
2002-07-28, 23:57
Ok, hm...
:rolleyes:
nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.


Du fick träningsvärk, men har du fått nån tvättbräda då?

Jarod
2002-07-29, 00:05
Magrutor hade jag iofs innan jag köpte denna... Å jag tror att dom flesta här kan intyga det. :angel:

Mitt lilla exercise wheel har jag inte haft så länge....kanske ett par månader och den är för tillfället utlånad till mitt X...:rolleyes:
Vet inte varför men hon vill inte lämna tillbaks den? :p

Mvh

Gustaf
2002-07-29, 00:19
Originally posted by Jarod
Magrutor hade jag iofs innan jag köpte denna... Å jag tror att dom flesta här kan intyga det. :angel:

Mitt lilla exercise wheel har jag inte haft så länge....kanske ett par månader och den är för tillfället utlånad till mitt X...:rolleyes:
Vet inte varför men hon vill inte lämna tillbaks den? :p

Mvh

Men åhhh....:(

heltzonicka
2002-07-29, 00:29
alla dem där makapärerna suger.. Köp den här saken och du komemr att få den figur som du alltid drömmt om på bara 3 minuter om dagen! YEAH RIGHT gör crunches istället

blunder
2002-07-29, 07:25
Jag kör den övningen fast med en skivstång och rullar ut på gymmet. Den ger bra kontakt och grym träningsverk. Rekommenderas innan man dömer ut övningen.

ugly_kid
2002-07-29, 08:41
Jag brukar också köra AbBslide övningen fast med en sån hantel som man kan ändra vikt på så att det sticker ut en bit av stången på varge sidan av vikten. så håller man en hand på varge sida om vikten, sen är det bara att rulla på

Petrus
2002-07-29, 10:07
Jag och min sambo kan också ställa oss i raden som "Ab-roller-medlemmar". Efter att ha testat Jarod´s så köpte vi en, och den fungerar ypperligt. (Om man har rätt teknik vill säga)
Vänligen,,,
Petrus

Åse Columbus
2002-07-29, 10:19
förklara ...."rätt teknik"...nyfiken..

Åse:smokin:

Daemon
2002-07-29, 12:44
Man hänger på viktskivor på handtagen, lägger den på bröstkorgen och gör crunches :D ;) :D

Jarod
2002-07-29, 12:50
Daemon>> *LOL*

Åse>> Rätt teknik (för mig) är att kuta lite med ryggen under hela övningen.. Annars är det lätt att det gör ont i korsryggen om man gör riktigt djuuuupa rullar...

Mvh

Massivf
2002-07-29, 20:31
Tack för hjälpen!

Åse:thumbup:

Massivf
2002-07-29, 20:32
OOOpppsss!

LOL
Åse:smokin:

Your Daddy
2002-07-29, 21:20
Min morsa har blivit helt såld på saken :rolleyes:

Fast dom verkar ha fått fram ett par trovärdiga gubbs som rekommenderar den
Nån snubbe som vunnit Mr Olympia ?:confused:
Antingen funkar manicken eller så har dom fått punga ut med rejäla stålar för att få Mr Olympia gubben att rekomendera den;)

Nån som köpt saken och jämfört dom olika prisklasserna?

Nån dyr sak och så nån ännu dyrare?:(

Patte
2002-07-29, 21:24
Varför använda abslide när det finns skivstänger??? Det e ju bara att hänga på några vikter i sidorna och sen rullar den hur bra som helst :D Nä men vad är det för fördelar jämfört med att köra med en skivstång???? :confused:

Swedeman
2002-07-29, 21:53
Från testosterone online:

Jackknife Push-Ups on the "Evil Wheel"

You've seen these little wheel gizmos at Wal-Mart. They look like lawnmower wheels with bicycle handles shoved through them. The packaging usually shows a smiling aerobics instructor-looking chick in a convenient doggy-style position.

I blew these devices off for years because, well, they were usually sitting right beside the pink dumbbells and the solar suits! Don't make this mistake. These little bastards are vicious, effective, and a favorite of the Soviet special forces. You can also use a barbell loaded with 25s if you don't want to lay out $10 on a wheel (you cheap bastard, you).

Get down on your knees, Bob Paris style, and grab the wheel in your hands. Inhale, round the back maximally, and tuck in your butt and chin. Your hips should be vertical, and your back shouldn't be arched. The butt should never be sticking out backward.

Slowly roll all of the way down until your chest just grazes the floor. Without resting, pull yourself back up, keeping your arms straight and your back rounded. If you can't come up, just do the eccentric (lowing part) of the movement until you get stronger.

If you're really (and I do mean really) strong, you can try the advanced version in which you don't touch your knees to the floor. Instead, stay up on your feet. I tested about 25 high school and college athletes on this movement, and only one was able to perform this advanced version. Consequently, this athlete is considered to be the best high school fullback in the area and starts for varsity as a sophomore. Can you say "free college?"

Jarod
2002-07-29, 22:18
Originally posted by Patte
Varför använda abslide när det finns skivstänger??? Det e ju bara att hänga på några vikter i sidorna och sen rullar den hur bra som helst :D Nä men vad är det för fördelar jämfört med att köra med en skivstång???? :confused:

Därför att det sannolikt blir dyrare (än 119kr) att köpa en skivstång å två vikter + att skivstången tar mer plats!

Mvh

Patte
2002-07-29, 22:22
jaja men det var bara det att jag undrade för att på gymmet finns redan skivstänger och jag har det redan hemma också. Funderar iofs ändå på en sån men ville bara veta för jag såg nån på grej på t-shop med fjäder i och sånt:cool:

Lave
2002-07-29, 23:38
Originally posted by Patte
jaja men det var bara det att jag undrade för att på gymmet finns redan skivstänger och jag har det redan hemma också. Funderar iofs ändå på en sån men ville bara veta för jag såg nån på grej på t-shop med fjäder i och sånt:cool:

Jag har testat Abslide en gång. Skillnaden mot att köra med skivstång är att fjädern i abslide hjälper till att dra upp Dig. Så har Du inte så stark mage så är nog absliden att rekommendera framför skivstången. Du kan då även göra övningen striktare, är det för tungt är ju risken att du börjar fuska - använder ryggen m.m..

Noxx
2002-07-30, 01:09
x

Rah
2002-07-30, 08:13
AbSlide är nog inte alls dum, även om man kanske inte får tvättbräda av 3 min per dag.
Eller det kanske man får - om man inte räknar in vila i de tre minuterna, utan med tre minuter bara menar tiden man anstränger magen, så är det möjligt om man kör strikt.

Jag testade själv för ett tag sedan, och trots att jag bara gjorde några reps för att testa fick jag träningsvärk dagen efter, vilket jag inte haft på väldigt länge. Eftersom crunches inte biter på mig (det blir för många reps) ska jag nog köpa ett sådant hjul från Stadium och börja rulla.

Men det är ju dumt att lägga massor med pengar för att få fjädermekanism (AbSlide)...

Patte
2002-07-30, 08:19
Ska ta och inhandla en sån snarast möjligt för det är jäkligt svårt att göra bra magövningar tycker jag. Finns egentligen bara en som jag gillar och det är Crunches med Rep/Kabel för då kan man få lite överbelastning på döfläsket :D

Massivf
2002-07-30, 08:29
Undrar om det går bra med en brödkavel:naughty: ...

den som jag får i huvet ibland...:laugh:

Giza
2002-07-30, 08:44
Min kusin använder en handduk under knäna och en handduk under händerna som hon glider fram och tillbaka på.

Ett halt golv behövs förstås också.

...giZa...

Dasse
2002-07-30, 09:20
Originally posted by Massivf
Undrar om det går bra med en brödkavel:naughty: ...

den som jag får i huvet ibland...:laugh:

Det går utmärkt tycker jag själv, faktiskt helt allvarligt.:)

z_bumbi
2002-07-30, 11:54
Patte: Går ju att "hitta" ett barnvagnshjul eller liknande också, sen behövs bara en axel och två handtag från en barncykel...
Kommer ihåg att jag hade någon liknande leksak som min far gjort åt mig, man kunde leka skottkärra med den :)

Forest
2002-07-30, 16:59
Fjadern ar till for att ge dig ungefar lika stort motstand at bada hallen. Om det fungerar verkar det vettigt eftersom det ar avsevart tyngre att "komma upp igen".

Bra ovning, man kan borja med knana i backen tills man blir stark nog. Krumma ryggen ar viktigt!