handdator

Visa fullständig version : Knakar i vänster armbåge


Cerberus
2005-11-24, 14:33
Det knakar liksom i min vänstra armbåge om jag typ kör tricepsextensions, pressövningar, dips när det blir mkt tryck på armbågen. Det gör inte ont men det känns skumt, vad kan det vara? Det är ju inte så med min andra armbåge.

n1tro
2005-11-24, 17:22
hmm off.. men jag har samma sak, det klonkar till inuti axeln på mig i höger axel när jag kör typ framåtlutande lyft i cabeln, men inte i vänster *screwy*

Cerberus
2005-11-24, 22:04
Gör liite ont, körde väldigt lätt idag. Har inte någon större lust att gå till sjukgymnast igen, börjar fan bli stammis där :P

cliclock
2006-07-04, 10:33
Har exakt samma problem. Det började med att det knackade/klickade för att sedan få över till att göra ont.

Tror jag drog på mig detta i smalbänken. Har slutat med den och vilat ett par veckor. Nu har det kommit tillbaka igen.

Hur blev du av med ditt problem?

Cerberus
2006-07-27, 12:36
Har exakt samma problem. Det började med att det knackade/klickade för att sedan få över till att göra ont.

Tror jag drog på mig detta i smalbänken. Har slutat med den och vilat ett par veckor. Nu har det kommit tillbaka igen.

Hur blev du av med ditt problem?

Det har jag inte :D jag bara ignorerar det, har varit hos sjukgymnast och han sa att det inte var farligt(någon sena har växt över ett armbågsbenet lr nåt). Prövade hans råd men tröttnade på att fisträna med maskiner.

rasmus77
2007-09-14, 14:33
Jag har samma problem med min vänstra armbåge. Vid skullcrusher och bänk så smäller det varje gång jag rätar ut när jag kör tungt. Det är som om senan spänns mot den lilla knölen på insidan av armbågen och sedan hoppar över den.

Det gör inte ont men känns rätt obehagligt. Finns det någon fara att detta kan förvärras och leda till någonting som gör ont eller är det bara att köra på?

Guddi
2007-09-14, 15:14
Jag har samma problem med min vänstra armbåge. Vid skullcrusher och bänk så smäller det varje gång jag rätar ut när jag kör tungt. Det är som om senan spänns mot den lilla knölen på insidan av armbågen och sedan hoppar över den.

Det gör inte ont men känns rätt obehagligt. Finns det någon fara att detta kan förvärras och leda till någonting som gör ont eller är det bara att köra på?för många reps på kort tid kan säkert reta upp senan och göra den lite inflammerad.