handdator

Visa fullständig version : Nu ska jag ändra mitt liv! (140 Kg and counting!)


Millard
2005-11-23, 02:24
Välkommen till min träningsjournal!
-Början på historien om hur jag förändrar mitt liv!

För ett tag sedan startade jag tråden "Hjälp en 140Kg kille att gå ned i vikt". För mer info se: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55835.
Nu ska jag defnitivt skrida till verkat och tänker föröka hålla en uppdaterad träningsjournal här på forumet. Här nedan följer lite info som då och då kommer att uppdateras. All feedback är väldigt välkommen.

Startform 2005-11-23:
Kön: Man
Ålder: 24
Längd: 190
Vikt: 133,4
Midjemått: 132,5
BMI: 36

Målsättning:
Målsättningen är att sänka mitt BMI till 26, vilket skulle betyda en viktnedgån på ca 33 kg. Målvikten är alltså 100 kg. Eftersom detta mål för mig är väldigt högt satt kommer jag hela tiden att sikta in mig på delmål. Delmålen är följande: Varje vecka ska min vikt ha minskat med 1,5 Kg. Detta känns som en lagom och realistisk takt. Att det kommer variera är ju rätt så säkert, men det gäller att se helheten. Målet ska vara uppfyllt 2006-06-01.

Upplägg:

Konditionsträning:
Konditionsträningen kommer att vara varierande. Idag konditionstränar jag ingenting, och därför kommer jag skynda långsamt. Varje dag kommer jag utföra någon form av konditionsträning. Minst 1 timme. Detta kommer jag sedan att öka efter tiden, och förhoppningsvid inom rätt kort framtid.

Styrketräning:
Tre dagar i veckan. Söndagar, Onsdagar och fredagar. Om ni önskar se träningsprogramet så kan jag posta det här.

Kost:
Eftersom min kost är helt förkastlig, för både myskelbyggning och fettförbränning kommer jag att ändra den till följande:
Frukost: Havregrynsgröt med lättmjölk och lingonsylt
Lunch: Måltidersättningsdrycken Ny-Tro Pro-40. Mer om den finns att
Middag:[/I] Måltidersättningsdrycken Ny-Tro Pro-40.
Kommer även att använda mig av Stacker (ECA) för att få mer energi.

Startskottet går med all sannolikhet på Måndag nästa vecka (2005-11-28). Till helgen nu kommer jag festa till ordentligt, då det känns som om det blir sista gången jag kan göra det på ett bra tag. Visst kommer jag med ALL säkerhet att fuska vid några tillfällen, men jag måste ändra på mitt liv, och jag tänker börja idag (eller måndag i alla fall :laugh: ).

Önska mig lycka till!

wintzell
2005-11-23, 02:51
Jag tycker kosten ser helt förskräcklig ut! Inga mellanmål? (eller ska du använda dig av Stacker för det ändamålet?) Varför inte riktig mat istället måltidsersättningsdryck? Vafan killen du måste försöka trivas under deffen, inte bara följa något maniskt till den graden att det blir idiotiskt. Att lära dig att måltider som du tycker är goda men som samtidigt är nyttiga. Du vill ju kunna hålla dig under dina 100 kg när du väl kommit dit? Du vill ju då inte käka Måltidersättningsdrycken Ny-Tro Pro-40 två ggr om dagen resten av ditt liv. Du måste äta för att orka träna. Tänker du räkna kcal och isf hur mycket kcal- tänker du lägga dig på?

Själva träningsupplägget låter finfint om du orkar med det. Kanske kan bli lite hårt att konditionsträna alla dagar. Tillåt dig att ta vilodagar om du känner dig sliten. Det tjänar du på i längden.

Sist men inte minst så kommer jag fram till det jag hade för avsikt från början att göra. ÖNSKA DIG LYCKA TILL!!! Tycker verkligen det är grymt underbart att du tar tag i din (får jag säga övervikt?) och börjar köra igång! :bow: Kör hårt och LYCKA TILL!

Förresten, se till att fixa dig några före-bilder. För dig själv att ha och jämföra med.

Millard
2005-11-23, 03:03
Jag tycker kosten ser helt förskräcklig ut! Inga mellanmål? (eller ska du använda dig av Stacker för det ändamålet?) Varför inte riktig mat istället måltidsersättningsdryck? Vafan killen du måste försöka trivas under deffen, inte bara följa något maniskt till den graden att det blir idiotiskt. Att lära dig att måltider som du tycker är goda men som samtidigt är nyttiga. Du vill ju kunna hålla dig under dina 100 kg när du väl kommit dit? Du vill ju då inte käka Måltidersättningsdrycken Ny-Tro Pro-40 två ggr om dagen resten av ditt liv. Du måste äta för att orka träna. Tänker du räkna kcal och isf hur mycket kcal- tänker du lägga dig på?

Själva träningsupplägget låter finfint om du orkar med det. Kanske kan bli lite hårt att konditionsträna alla dagar. Tillåt dig att ta vilodagar om du känner dig sliten. Det tjänar du på i längden.

Sist men inte minst så kommer jag fram till det jag hade för avsikt från början att göra. ÖNSKA DIG LYCKA TILL!!! Tycker verkligen det är grymt underbart att du tar tag i din (får jag säga övervikt?) och börjar köra igång! :bow: Kör hårt och LYCKA TILL!

Förresten, se till att fixa dig några före-bilder. För dig själv att ha och jämföra med.


tack för feedbacken! Du kanske har helt rätt när det gäller kosten. Dock sover jag på förmiddagrana eftersom jag jobbar natt, och av den anledning har jag ej lagt in nått mellanmål på förmiddagen. Just den drinken jag skriver om har fått väldigt bra feedback av dem jag pratat med, och den är till dör dem som vill bygga muskler och gå ner i fettmängd. Jag kanske verkar helt naiv, och det kanske ligger en sanning i det. Tyvärr är jag nybörjare, och bevöver verkligen all feedback. Både bra som dålig. Åter igen, vill tacka för dit svar!

Fartman
2005-11-23, 03:27
Snälla! Inte bara tre mål mat om dagen! Höj till 5-6 st
Helst av allt ska du klämma in iaf ett "normalt" mål mat om dagen, baserat på tex kyckling och ris. Lär vara fruktansvärt drygt att bara dricka dietpulver... jag skulle i ditt fall satsa på lagad mat till både lunch och middag och ha pulvret till mellanmål tillsammans med tex ett äpple.. det skulle då bli 5 mål om dagen.
Som det ser ut nu kommer du att få i dig FÖR LITE för att det ska vara sunt.

Fartman
2005-11-23, 03:31
Här är lite läsning som jag tycker du borde ta till dig, en absolut utmärkt guide när det gäller att gå ner i vikt och allmänt lära sig om vilken mat man bör välja.
Grubs deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)

Lycka till! :thumbup:

Millard
2005-11-23, 03:47
tack för svaren!

Jag updaterar härmed min kost till att se ut på följande sätt:

Frukost: Havregrynsgröt med lingon och lättmjölk
Lunch: Lagad husmanskost. Fisk eller kyckling med ris. Sås?
Mellanmål: Ny-Tro Pro-40
Middag: Ny-Tro Pro-40
Kvällsmat: Filmjölk/yougurt med müssli, eller bannan.

Styrketräningen kommer att hållas mellan Middagen och kvällsmatet. Konditionsträningen vet jag inte riktigt vart jag ska placera. Har planer på att börja gå, från och till jobbet. 4 km enkel resa. Alltså blir det en prommenad på morgonen hem från jobbet, och en på kväller då jag går till jobbet. Detta tror jag kommer räcka som kondition i början, då jag känner att jag måste börja rätt så lugnt. Vad tror ni om detta?

Millard
2005-11-23, 04:10
Här är lite läsning som jag tycker du borde ta till dig, en absolut utmärkt guide när det gäller att gå ner i vikt och allmänt lära sig om vilken mat man bör välja.
Grubs deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)

Lycka till! :thumbup:

Tack!
Mycket intressant och välskriven guide. Lärde mig faktiskt en hel del av den. Uppdaterar nu mina rutiner ytterligare:

07.00: Går hem från jobbet (4 Km)
08.00: Äter frukost (Havregrynsgröt med lättmjölk och lingonsylt)
08.30: Går och sover
14.00: Äter lunch (fullkorns-ris/pasta med kyckling eller fisk) + glas mjölk
18.00: Mellanmål Ny-Tro Pro-40.
19.00: Styrketräning 1 timme (enbart sön, ons, fre)
20.00: Mellanmål: Ny-Tro Pro-40
21.00: Går till jobbet (4 km)
22.30: Fil och müssli/frukt

Hoppas ni tycker detta är bättre kostval, men som sagt. jag tar emot all kritik jag kan få.

lind
2005-11-23, 06:08
Är absolut ingen expert. Men en grejj kanske skulle vara att byta ut "din frukost" som faktiskt är ditt "kvällsmål" (altså det du tar innan du går o lägger dig) mot nåt som innehåller typ lite protein o fett ist för kolhydrater. kanske en burk lättkesella o nå omega-3 tabletter eller nåt. o sen käka havregrynsgröten när du sovit o behöver fylla på med kolhydrater.

Millard
2005-11-23, 07:58
Är absolut ingen expert. Men en grejj kanske skulle vara att byta ut "din frukost" som faktiskt är ditt "kvällsmål" (altså det du tar innan du går o lägger dig) mot nåt som innehåller typ lite protein o fett ist för kolhydrater. kanske en burk lättkesella o nå omega-3 tabletter eller nåt. o sen käka havregrynsgröten när du sovit o behöver fylla på med kolhydrater.

Kan nog vara en bra ide. Vad skulle ni andra rekomendera?

Sonny
2005-11-23, 09:55
Byt ut filen på kvällen mot lätt kesella!

wintzell
2005-11-23, 12:44
Glad att vi kan vara till hjälp!
Du svarade inte på om du skall räkna kcal?

Millard
2005-11-23, 16:43
Glad att vi kan vara till hjälp!
Du svarade inte på om du skall räkna kcal?


Inte vad jag plannerat, men jag vet att det kan vara ett mycket effektivt sätt, och jag är öppen för allt som är bra. Måste i så fall köpa hem en matvåg :)

Perra_himself
2005-11-24, 00:48
kör hårt mannen! vi håller alla tummarna för dig :)

Zeusbas
2005-11-24, 11:03
Hoppas det går frammåt =)
Kämpa på =)

Millard
2005-11-25, 04:52
Tack för peppningen. Kommer med all sannolikhet dra igång allt på Måndag. Har beställt det jag behöver tills då, och en av de två saker jag beställt har redan kommit. När det andra kommer kär jag igång och jag hoppas att det kommer på måndag.

Millard
2005-11-27, 16:11
Någon föresten som vet hur bra Fullkornsvälling är som frukost för en sån som mig? Ger det tillräkligt bra näring?

Allan
2005-11-27, 17:24
LÄNKA ALDRIG TILL EN ANNAN WEBBSHOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


allan

Millard
2005-11-27, 19:38
Om jag är den skyldige ber jag om ursäkt. *innocent*

Millard
2005-11-28, 13:35
Jaha! Då var det alltså dags! Vaknade upp idag efter bara några timmars orolig sömn (beror på många saker), med ett glatt humör klev jag upp ur sängen och satte på kaffe, drack 2 glas vatten och tog en tablett stacker. Väntade någon halvtimme, och gick sedan ut och prommenrade. Prommenaden tog 1 timme och 10 minuter, och för mig är det nog det längsta jag gått på väldigt lång tid. Med en fyllt MP3-Spelare och bra musik går dock allt mycket lättare. Kände redan efter en halvtimmes prommenad att det började kännas lite i min skadade fot. Det positiva var dock att det inte förvärrades, utan höll sig på en sådan nivå att det inte var så svårt att fortsätta. Tror inte jag började känna någon direkt trötthet förns jag kom hem. Nu ska jag verkligen försöka få i mig något att äta, fast stackern vcerkligen slackat all hungerkännsla, vilket kanske är synd. Gäller ju att äta ofta, men mindre och nyttigare. Ikväll kommer jag att väga, och mäta mig. Ska skriva mina "Startmått" här på forumet, och kommer att försöka uppdatera dessa varje måndag.

Kaboffastar
2005-11-28, 16:11
Jaha! Då var det alltså dags! Vaknade upp idag efter bara några timmars orolig sömn (beror på många saker), med ett glatt humör klev jag upp ur sängen och satte på kaffe, drack 2 glas vatten och tog en tablett stacker. Väntade någon halvtimme, och gick sedan ut och prommenrade. Prommenaden tog 1 timme och 10 minuter, och för mig är det nog det längsta jag gått på väldigt lång tid. Med en fyllt MP3-Spelare och bra musik går dock allt mycket lättare. Kände redan efter en halvtimmes prommenad att det började kännas lite i min skadade fot. Det positiva var dock att det inte förvärrades, utan höll sig på en sådan nivå att det inte var så svårt att fortsätta. Tror inte jag började känna någon direkt trötthet förns jag kom hem. Nu ska jag verkligen försöka få i mig något att äta, fast stackern vcerkligen slackat all hungerkännsla, vilket kanske är synd. Gäller ju att äta ofta, men mindre och nyttigare. Ikväll kommer jag att väga, och mäta mig. Ska skriva mina "Startmått" här på forumet, och kommer att försöka uppdatera dessa varje måndag.

Du kommer antagligen att rasa i vikt i början om inte lite längre än så till och med ;).
1h 10 min promenad låter hur bra som helst.
Detta kommer du fixa lätt om du håller i det, tänj aldrig på gränserna, ge aldrig med dig.

keffat_liv
2005-11-28, 23:37
Önskar dig verkligen lycka till! Hoppas allt går bra! Sköter du det, så ska du nog få se på resultat :thumbup:

pocoloco
2005-11-29, 00:34
Ja, du har verkligen chansen att bli ett levande exempel som andra kan ta efter. Keep working!

Millard
2005-11-29, 06:07
VECKA 1
Vill börja med att tacka alla som skrivit här till mig för alla fina kommentarer, tips och hjälp. Tro mig när jag säger att ni faktiskt gör detta mycket lättare. Började redan i helgen med att testa min nya kost, och jag kan nog vara ärligt och säga att ska man bli fin, får man fan lida pin. Jag tror jag kommer ändra en del i min kosthållning ytterligare, eftersom det känns som jag får i mig för lite. Tror jag behöver ligga på ca 2000Kcal om dagen för att tappa vikt. Ska även öka min dagliga kondition en del. Igår blev det promenad innan frukost på 1h och 10 minuter, och på kvällen blev det cykling 2 * 20 minuter. Ska under dagen se över kosten, och kommer att hålla er uppdaterade. Här följer i alla fall dagen status:

Längd: 190
Vikt: 133,4
Midjemått: 133
BMI: 36,8

Nu ska jag ut och ta morgonpromenaden!

Millard
2005-11-29, 08:33
Nu är jag i alla fall hemma från morgonprommenaden. Ska sätta mig och äta nu. Tror det bli fullkornsvälling. Blev 1 timme idag :hbang:

Millard
2005-12-02, 19:28
Nyss hemkommen från ett ben- och mag pass. Vet inte riktigt av vilken anledning, men jag blir jävligt yr och börjar må illa när jag tar i allt vad jag äger och har med ben. Körde därför rätt så lätt idag, förutom vaderna. Följande gjorde jag:

Benpress 5*3 140Kg
Penspark 5*3 80 Kg
Bencurl: 5*3 65 Kg
Sittande vadpress (raka fotplattor): 100 Kg
Sittande vadpress (Snea fotplattor): 80 Kg
Liggande benlyft 15*2: Ingen vikt
Sittande crunches i magmaskin 20*2: 15 Kg

Kännes rätt så bra faktisk. På måndag är det dags att ställa mig på vågen, och mäta midjemåttet. Då får vi se vad som hänt.

Pellefant
2005-12-02, 19:31
Själv blev jag helt yr (blodsockerfall antar jag) och fick sätta mig ned vid stretchningen efter vattengymnastiken häromdagen, i mitt fall berodde det nog på att jag ätit så dåligt under dagen, kanske hade du också ätit lite innan?

Roligt att det känns bra. :)

fonzie
2005-12-02, 21:25
Ser bra ut! Tänk på att du får i dig iaf lite fetter också, allra helst för testosteronets skull. Inte för mycket bara. ;)
Kör i vind nu.

Millard
2005-12-03, 04:30
Tack för alla fina kommentarer! De hjälper mig att hålla motivationen och humöret uppe!

johnnytex
2005-12-03, 12:40
Härligt du valt att starta journal! Du har kommit till helt rätt ställe, här finns massor av kunskap att hitta. Nu är jag inte en av de visa männen här så jag ska inte ge dig några råd. Utan ville bara ge dig en lyckoönskning!

Det kommer gå skitbra för dig, och du kommer att nå dina mål! Och du kommer bli så oerhört nöjd när du ser dina resultat!

KÖR HÅRT NU!! :hbang:

Edit: Jo, ett råd vill jag ge. Som någon tidigare sa; spana in Grub deffspecial. Du hittar den under "best of". Där hittar du mycket matnyttigt!

Millard
2005-12-03, 14:33
Tack! Tyvärr hittar jag inte guiden. Har kollat men jag kanske är blind. Någon som kan ge en direktlänk?

Millard
2005-12-03, 14:40
MITT TRÄNINGSPROGRAM

Tänkte att det kunde vara på plats att posta mitt träningsprogram. Det har fått genomgå en hel del förändringar, och den stora skilnaden är nog att jag lat till mer basövningar och ersat de flesta maskiner med fria vikter. Här kommer i alla fall programmet:

DAG 1: Bröst, Triceps och axlar

Bröst
Bänkpress 5*3
Sned bänkpress 5*2
Bänkpress med hantlar 5*1

Triceps
Liggande hantelpress bakom nacke 5*3
Kabelpushdown med rep 5*3
Kabelpushdown med stång 5*2

Axlar
Sittande hantelpress uppåt utan ryggstöd 5*3
Stående hantellyft frammåt 5*3
Stående hantellyft åt sidan 5*2


DAG 2: Rygg och Biceps

Rygg
Sittande kabelrodd 5*3
Lastdrag till bröst 5*3
Hypersträck med vikt 6*5
Stående skivstångsrodd: 6*3

Biceps
Stående skivstångscurl med rak eller Z stång utan stöd 5*3
Växlande hatlecurl 5*3
Hammercurl 5*2

DAG 3: Ben, Vader och mage

Ben
Penpress 5*4
Benspark: 5*3
Bencurl: 5*3

Vader
Sittande vadpress med snea fotplattor 6*3
Sittande vadpress med raka fotplattor 6*3

Mage
Liggande benlyft med vikt 10*3
Crunches 10*3

Millard
2005-12-05, 03:27
Jaha, då var det åter måndag och av någon anledning har jag nyligen vaknat efter bara 5 timmars sömn, men känner mig endå helt utvilad. Ikväll ska jag äntligen få ställa mig på vågen och mäta midjemåttet. Känns lite pirrigt, men jag hoppas det går bra.

BBr
2005-12-05, 03:46
Kör du enbart en övning på 2 set för yttre sidan av axlarna? räcker det?

Millard
2005-12-05, 06:35
Känns som axlarna är rätt mosade efter de axelövningarna jag har, men jag är som sagt rätt ny på allt det här, så du kan nog ha helt rätt. Kanske lika bra att ta med ett set till.

nin
2005-12-05, 18:36
VECKA 1
Vill börja med att tacka alla som skrivit här till mig för alla fina kommentarer, tips och hjälp. Tro mig när jag säger att ni faktiskt gör detta mycket lättare. Började redan i helgen med att testa min nya kost, och jag kan nog vara ärligt och säga att ska man bli fin, får man fan lida pin. Jag tror jag kommer ändra en del i min kosthållning ytterligare, eftersom det känns som jag får i mig för lite. Tror jag behöver ligga på ca 2000Kcal om dagen för att tappa vikt. Ska även öka min dagliga kondition en del. Igår blev det promenad innan frukost på 1h och 10 minuter, och på kvällen blev det cykling 2 * 20 minuter. Ska under dagen se över kosten, och kommer att hålla er uppdaterade. Här följer i alla fall dagen status:

Längd: 190
Vikt: 133,4
Midjemått: 133
BMI: 36,8

Nu ska jag ut och ta morgonpromenaden!


Du måste se över kosten. Som du har det nu så ligger du EXTREMT under ditt dagsbehov. Om man räknar ut vad ditt basala energibehov är så är det på 2683 Kcal per dag. Du säger att du har rätt stillasittande jobb så vi kanske skulle använda oss av 1,3 som aktivitetsfaktor. Det ger 3488 Kcal!
Om du nu kör 1 timmes gång på detta också (säg 4 km/h) så har vi 397 Kcal till.
Så sammanlagt 3488+397 = 3885 Kcal! Om du rör dig mer under dagen, styrketränar också t ex, så blir det ju ännu högre. Då är det rent sagt lite väl lågt att ligga på runt 2000 Kcal. Skulle jag vara du så skulle jag ta och räkna ut mina pass med http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html, lägga till dom till ditt dagliga energibehov, som är 3488 kcal och sedan skära ner ca 1000Kcal. Det skulle bli ca 2800 kcal.

Och istället för massa pulver, som kommer knäcka 9/10 efter ett tag, så tycker jag du ska satsa på vanlig bra mat istället. Massa kassler, kyckling, mini keso, tonfisk, etc. Ris, fullkornspasta, potatis mm till detta.
Ta en dag ätardag som du kan äta lite extra, kanske så du kommer upp till ditt dagliga behov iaf. Vilodag är ocksp bra men kanske inte i stort behov om 1 timmes kondisträningen är en rätt lugn promenad.

Säger bara lycka till, jag har själv droppat 20 kilo på ca 6-7 månader så det går om man vill. Problemet är simpelt, att man överdriver träning/mat så man tröttnar efter ett tag.


/Mattias

Barkbiten
2005-12-05, 19:02
håller med dom flesta här, du behöver äta mer riktig mat istället för pulver. annars ser det bra ut önskar dej lycka till, hoppas det kommer gå fint som fan!
förresten, fundera på om du kan låta nån ta bilder på dej, typ en gång i månaden, då kommer du se att det går framåt, och du kan glo på dom när det känns tungt. lycka till igen, kör hårt!

Millard
2005-12-05, 22:22
VECKA 2

Jaha då hade måndagen kommit och det var dags för invägning och mätning. Tyvärr hittade jah inget måttband här på jobbet så jag får återkomma med midjemåttet i morgon. Följande har hänt.

Föregående vecka vägde jag 133,4 Kg

Denna vecka: 130,8 Kg

Viktnedgång : 2,6 Kg

Någon jag är helt nöjd med!

Millard
2005-12-05, 22:24
Du måste se över kosten. Som du har det nu så ligger du EXTREMT under ditt dagsbehov. Om man räknar ut vad ditt basala energibehov är så är det på 2683 Kcal per dag. Du säger att du har rätt stillasittande jobb så vi kanske skulle använda oss av 1,3 som aktivitetsfaktor. Det ger 3488 Kcal!
Om du nu kör 1 timmes gång på detta också (säg 4 km/h) så har vi 397 Kcal till.
Så sammanlagt 3488+397 = 3885 Kcal! Om du rör dig mer under dagen, styrketränar också t ex, så blir det ju ännu högre. Då är det rent sagt lite väl lågt att ligga på runt 2000 Kcal. Skulle jag vara du så skulle jag ta och räkna ut mina pass med http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html, lägga till dom till ditt dagliga energibehov, som är 3488 kcal och sedan skära ner ca 1000Kcal. Det skulle bli ca 2800 kcal.

Och istället för massa pulver, som kommer knäcka 9/10 efter ett tag, så tycker jag du ska satsa på vanlig bra mat istället. Massa kassler, kyckling, mini keso, tonfisk, etc. Ris, fullkornspasta, potatis mm till detta.
Ta en dag ätardag som du kan äta lite extra, kanske så du kommer upp till ditt dagliga behov iaf. Vilodag är ocksp bra men kanske inte i stort behov om 1 timmes kondisträningen är en rätt lugn promenad.

Säger bara lycka till, jag har själv droppat 20 kilo på ca 6-7 månader så det går om man vill. Problemet är simpelt, att man överdriver träning/mat så man tröttnar efter ett tag.


/Mattias


Du har säker helt rätt och det är nog kosten som jag känner är det största problemet. De sista dagarna har jag dock valt att äta mer husmanskost, dock med visa ändringar. Tex ersätta alla vanlig pasta, ris med fullkornsalternativ osv. Tror att detta är mycket bättre i längden.

Millard
2005-12-06, 12:43
Idag ska jag gå till läkarn och kolla över ena handleden. Har så jävla ont när jag släpper vikter av någon anledning. Tex: När jag kör skivstångscurl går det hur bra som hells tills jag ska lägga ner stången, för så fort jag ska lossa greppet så gör det så j*vla ont i handleden. Någon som vet vad detta kan bero på?

Millard
2005-12-06, 16:16
Fan vad trisst det bli ibland. Fick beskedet att jag har muskelinflamation i höger handlet. Får inte träna höger arm på tre veckor, och jag ska äta antiinflamatoriskt.

JJ
2005-12-06, 16:20
Fan vad trisst det bli ibland. Fick beskedet att jag har muskelinflamation i höger handlet. Får inte träna höger arm på tre veckor, och jag ska äta antiinflamatoriskt.

Jo, det är trist men du kan ju fortfarande träna en hel del annat. Lite värre när t.ex. rygg eller knän blir skadade. Kör hårt nu, grattis till viktnedgången!

Millard
2005-12-11, 19:49
Jaha! Då var det snart måndag, och vågen och måttbandet är nära. Ingen anning om hur det gått denna vecka faktiskt. Lagt om kosten till att äta mer "husmanskost". Har dock använt betydligt mindre onyttiga tillsatser än vad jag brukade.

(Kessella i köttfärsen är helt okej!)

Millard
2005-12-15, 14:16
Inatt fick jag i alla fall arslet ur vagnen och ställde mig på vågen. Viktnedgången var knappt mätbar. Från 130,8 till 130,5, och det kan ju säkert bero på många saker. Jag vet att jag ökat lite i vikter på gymmet, och jag får kanske hoppas att det är lite muskler som gjort att viktnedgången inte blivit så lyckad. Skulle verkligen vara kul att se om man kunde få möjlighet att kolla upp sig hur man ligger till i förhållandet mellan fett och muskler. Någon som vet vart man kan kolla sånt?

Millard
2005-12-19, 13:33
Jaha då var mångaden här och det börjar bli dags att ställa sig på vågen. Rapport ikväll!

Millard
2005-12-21, 00:23
Vägde mig igår. Noterad vikt: 129,6 Kg!!! :cool:

scythe
2005-12-21, 00:33
Grattis! Keep going. :cool:

H.Emanuel
2005-12-21, 06:25
Du jobbar på bra och får sjyssta råd här. Kör på!

Millard
2005-12-26, 03:21
Tack för alla fina råd! Nu närmar sig Måndagen med stormsteg, och ett julbord har det blivit. Kändes somk min mage gjorde uppror efteråt då jag den sista tiden inte ätit liknande kost. Får se vad vågen visar! :cool:

nekromantix
2005-12-26, 14:17
Måste bara säga bra gjort av dig och ta tag i din övervikt
Och önskar dig lycka till :bpump:

Millard
2005-12-26, 20:45
Tack! Känns skönt att Ni pushar mig. Har tyvärr slarvat med ytterligare ett julbord, så jag är lite osäker inför vägningen inatt på jobbet. Återkommer så fort jag känner till resultatet.

Millard
2005-12-27, 04:42
Ställde mig nyss på vågen, och den visade 128,4 vilket visserligen inte är någon viktnergång att äns tala om, men jag var faktiskt förvånad eftersom jag slarvat så över julen. Men nu är det ju bara att sätta igång igen.

Endumen
2005-12-27, 06:56
Ställde mig nyss på vågen, och den visade 128,4 vilket visserligen inte är någon viktnergång att äns tala om, men jag var faktiskt förvånad eftersom jag slarvat så över julen. Men nu är det ju bara att sätta igång igen.


Äh, du har iaf inte gått upp igen. Kör hårt!

Malmö_tjej
2005-12-27, 13:03
Lycka till *flex*

Millard
2006-01-09, 04:32
Hej!

Vet att jag inte skrivit på ett tag, och ber om ursäkt för detta. Detta är i alla fall vad som hänt sedan en vecka tillbaks.

Vikt nu: 126,0
Tidigast noterad vikt: 128.8
------------------------------
VIKTNEDGÅNG: 2,8 Kg

Sista noterad vikt var den 3 Januari för de som vill veta. Just nu känns allt jävligt kul. Prommenaderna verkar ha gett en hel del resultat!
Om tre kg har jag tappat 10 kg ;)

pocoloco
2006-01-09, 05:54
VIKTNEDGÅNG: 2,8 Kg

Sista noterad vikt var den 3 Januari för de som vill veta. Just nu känns allt jävligt kul. Prommenaderna verkar ha gett en hel del resultat!
Om tre kg har jag tappat 10 kg ;)
Nej, inte om 3kg! Om en vecka.. :) Du kämpar på jävligt bra, och går inte ner mer en vad som faktiskt är osunt på korta tidsperioder. Nu har du rutin, och vet att ditt sätt bättre än någon annan här. Keep it up!

Ludvig
2006-01-30, 22:02
hur går det?!

Millard
2006-02-05, 22:18
En tid har gått sedan jag sist skrev här. Den sista tiden har min nya livstil inte riktigt följts till punkt och prick, eftersom det blivit en del alkohol till helgerna, och då även en del onödig fyllemat. Viktnedgången har gått långsammare. Dock ska jag nu göra ett lite större ryck och ta tag i alla igen. När jag började vara med i detta så var min vikt 133,6 kg. Sist jag skrev här har jag för mig att min vikt låg på 123,6 och jag hade då tappat 10 kg. Det var ett par veckor sedan.

För en liten stund sedan bet jag ihop och ställde mig återigen på vågen. Denna gång visade den 121,5 kg. Jag har alltså tappat ytterligare 2,1 kg av mitt gamla liv. Den totala viktnedgången sedan starten av denna tråd har alltså varit 12,1 Kg. Om jag går tillbaka tills sommaren i fjol då jag vägde 145 kg har jag alltså tappat totalt: 23,5 Kg. Även om detta har varit under en längre period så ser jag det som väldigt lyckat. Nu återstår det svåraste. Jag har satt min målvikt på 100 kg.

Min träning har som jag tidigare berättat om kantats med en del skador. I tre veckor fick jag äta antiinflamatorisk medecin mot en muskelinflamation i höger handled. Efter kuren kändes det bra, men det tog bara två lätta träningspass innan inflamationen var tillbaks igen. Jag kommer från och med denna dag att lägga om min träning en del. Min nuvarande dagliga prommenad till jobbet och tillbaka kommer att fortsätta som vanligt. Sträckan från och till jobbet är 8 Km sammanlagt. Till detta kommer jag nu lägga till cykling en timme på gymmet tre dagar i veckan. Kosten ska i fortsättningen vara enformigare. Lever nästan på fullkornspasta och fullkornsris. Till detta äter jag oftast kyckling eller nötkött. Till frukost blir det alltid knäckebröd, men kalkonkätt och fullkornsvälling. Dessutom vräker jag i mig frukt och grönsaker. Denna kost är i högsta grad enformig, men av någon anledning tycker jag den inte alls är svårt eller jobbig att äta dagligen.

Hoppas det går lika bra för er andra som kanske kämpar för samma sak, och att vi ses på beachen 2006.

Mot ett hälsosammare liv!

CroCop
2006-02-05, 22:38
Låter bra! Kör hårt mannen :hbang:

STarfish
2006-02-12, 00:05
Intressant journal :)

Kör hårt och ge inte upp för helvete!!!!!!!

Hoppas du klarar det.

xynd
2006-02-12, 00:18
dra upp lite bilder..

Antosh
2006-02-12, 05:04
lycka till! fortsätt kämpa så blir det nog kanon till slut :thumbup:

Millard
2006-02-13, 01:45
dra upp lite bilder..

Tyvärr tog jag inga "före"-bilder men jag har en del där jag är som störs, och redan nu efter ca 23 kg så är det STOR skillnad. Ska se vad jag kan fixa :)

Millard
2006-02-14, 03:18
Ny vikt noterad: 119,9!!!! En magisk gräns är överkommen, eller kanske ska jag säga underkommen :)

Antosh
2006-02-14, 11:09
Ny vikt noterad: 119,9!!!! En magisk gräns är överkommen, eller kanske ska jag säga underkommen :)

grattis :)

Millard
2006-02-15, 00:29
Tack! All pushning känns så bra. Gör att man orkar fortsätta! Ses på stranden !

Krokodil
2006-02-15, 00:44
Ny vikt noterad: 119,9!!!! En magisk gräns är överkommen, eller kanske ska jag säga underkommen :)
Grattis!

Millard
2006-06-21, 00:09
nya Vikten 105 Kg!!!

Pellefant
2006-06-21, 00:25
Grattis! Snart är du nere på tvåsiffrigt! :)

Fartman
2006-06-21, 00:30
Grattis! Fruktansvärt bra jobbat! :thumbup:

Adio
2006-06-21, 05:19
Damn! Grattulerar.. fan man blir impad av sånna som dig!

De vore kul å se en bild från start, jämfört med dagsformen!

jim
2006-06-21, 09:47
Riktigt riktigt imponerande! Kör på! :thumbup: