handdator

Visa fullständig version : Utslag på huden.


fonzie
2005-11-22, 21:14
Hej! jag har börjat få utslag på huden. De kliar och påminner mycket nässelutlsag. När jag reser mig upp hastigt känns det alltid i benen när blod rinner igenom (har alltid känts så). Nu känner jag det även i utslagen och det gör lite ont ibland nästan. Det som verkar troligast är att det är från kreatinet eftersom de här utslagen kom precis samtidigt som jag började en ny kreatinkur.

Är det något farligt?

Beast
2005-11-22, 21:24
Att du får utslag av kreatin är hööööögst osannolikt

Axon
2005-11-22, 21:32
Vad mer intar du då?

Mikeman
2005-11-22, 21:39
Uppkommer utslagen plötsligt och och förlyttar det sig på olika delar av kroppen, för att sedan försvinna inom typ 15-30 minuter?
Blir det "upphöjningar" i huden efter att du har kliat dig?

fonzie
2005-11-22, 21:54
De försvinner inte, dock blir det upphöjningar.
Intar vassleisolat, kasein, maltodextrin, aminofuel.

pecson
2005-11-22, 22:12
jag har fått exakt samma sak. nässelutslag över hela kroppen blev som en enda stor brännnässla . gick inte på kreatin då. däremot vassleprotein. gick till HUD med det där och jag ska gå och ta prov om ett tag. jag tror det kan bero på att jag har en lätt allergi mot vissa metaller typ nickelallergi. och proteinpulver är rikt på nickelbesläktade metaller typ zink och magnesium.
då kan man få ett stort överskott. direkt när jag slutade med det här så försvann just den nässelattacken. Sen fick jag på händerna som inte försvann föränns jag tog till starka salvor. Så mitt tips är att käka protein pulver utan en mängd mineraler och vitaminer det tyckte Läkaren också.

everete
2005-11-23, 23:01
jag har också åkt på det där!
för snart 2 år sedan fick jag världens problem med stora utslag som växte större när jag kliade på dem. Fick antihistamin och kortison, vilket hjälpte. Åt sedan antihistamin 1 år regelbundet. Sjukan trodde att det skulle gå bort efter någon månad.. Nuförtiden får jag det lite hipp som happ. Har nästan listat ut att jag får det när jag tar tillskott med koffein, koffeinliknande ämnen.

Utslagen får jag av tryck mot huden. Därför uppkommer mina utslag oftast efter ett gympass(de gånger jag får utslagen).

Prova att ta bort olika saker i kosten för att se vad du reagerar på?

fonzie
2005-11-24, 11:38
hmm intressant! vill inte sluta med proteinpulver... :(
Är iofs nickel-allergiker. Ska kolla innehållsförteckningen på mina tillskott.

fonzie
2005-11-24, 12:16
Innehåller inte Mjölk mycket magnesium och zink? Dricker fn 1-2 liter om dagen.

Bonnie
2005-11-24, 15:55
Står inget om det på innehållsförteckningen (http://www.arla.se/Default.aspx?id=17767)

Innehåller inte Mjölk mycket magnesium och zink? Dricker fn 1-2 liter om dagen.

fonzie
2005-11-24, 16:14
Nehe. Fairing WPI och Sloow protein då?

Bonnie
2005-11-24, 16:27
Sloow Protein

Näringsinnehåll 100g:

» Energivärde 370kcal
» Protein 87g
» Kolhydrater 4g,
varav laktos 0,3g
» Fett 1g
» Smak Jordgubb,
Mintchoklad
» Ingredienser: Kalcium-kaseinat, kakao, arom, aspartam
» Förpackning 1kg

WPI
Näringsinnehåll 100g:

» Energivärde 376kcal
» Protein 88g
» Kolhydrater 4g (laktos <1%)
» Fett max 1%
» Smak Choklad
» Förpackning 1kg




Nehe. Fairing WPI och Sloow protein då?

fonzie
2005-11-24, 16:44
Kan tillägga att jag håller på att avsluta en burk ALA.

Grahn
2005-11-24, 16:53
Det kan ju vara vad som helst som du är överkänslig mot, du får eliminera saker du tror det kan vara och se om det blir bättre helt enkelt.

pecson
2005-11-24, 17:29
där har du ju svaret fonzie jag drack jävligt mycke mjölk också+protein pulver och det blir rätt mycket magnezium zink och så. pröva och skär ner på mjölken. jag tar bara protein efter träningen och ingen mjölk och jag växer rätt bra ändå

fonzie
2005-11-24, 22:42
Ok. Slopar mjölken nu får se hur det går. Tar Tavegyl mot klådan. Är det muskelnedbrytande?