handdator

Visa fullständig version : Spegelvägg?


beckman88
2005-11-22, 21:06
Jag har ett rätt litet rum så jag tänkte piffa up pdet med en väggspegel på ca 200*220 cm3. Någon som vet nån svensk sida där man kan beställa nån spegel?

Genesis
2005-11-22, 21:08
Gå in på Ikea?

Achryl
2005-11-22, 21:10
tips kan ju vara att sätta samman flera speglar såvida du inte tycker det blir fult, man är nog ganska knäckt om en 2x2 meter stor spegel går sönder

Styrkebyggare
2005-11-22, 21:11
Använd kvadrater på ca 30x30 centimeter. Sen monterar du genomskinliga hyllor, färgade spotlights och rundar av det hela med att sätta på en skiva med Alphaville...










:D

z_bumbi
2005-11-22, 21:12
Ska du ha en spegel i kubik? (cm3 :D)

Ska du ha en hel spegel som är 200x230 cm så krävs i alla fall 2-3 pers som sätter upp den på väggen så varför inte vända dig till glasmästaren direkt?

nemd
2005-11-22, 21:14
Jag har ett rätt litet rum så jag tänkte piffa up pdet med en väggspegel på ca 200*220 cm3. Någon som vet nån svensk sida där man kan beställa nån spegel?

Borde nog en fönster/glas-fixare kunna fixa.

Jag tror som nån innan sa att det blir snyggast och du sätter lite mindre speglar. Kan vara 20 stycken små eller 6 lite större speglar med lite mellanrum mellan dem. Grymt snyggt.

Lycka till!

Pez
2005-11-22, 21:18
Använd kvadrater på ca 30x30 centimeter. Sen monterar du genomskinliga hyllor, färgade spotlights och rundar av det hela med att sätta på en skiva med Alphaville...

Komplettera med minispritflaskor som valfri förälder tagit med hem från div. flygresor, om minispritflaskor saknas kan dessa ersättas med exempelvis cola-burkar från olika länder.

PS. minispritflaskorna ger även en fin upplevelse som förstafylla, då dessa oftast innefattar olika konjaker, whiskey samt likörer - som, om man blandar dessa, enklast beskrivs som "en sjujäkla fin häxa". :thumbup:

beckman88
2005-11-22, 21:19
Ska du ha en spegel i kubik? (cm3 :D)

Ska du ha en hel spegel som är 200x230 cm så krävs i alla fall 2-3 pers som sätter upp den på väggen så varför inte vända dig till glasmästaren direkt?

Självklart menar jag kvadratcm =D

beckman88
2005-11-22, 21:19
Borde nog en fönster/glas-fixare kunna fixa.

Jag tror som nån innan sa att det blir snyggast och du sätter lite mindre speglar. Kan vara 20 stycken små eller 6 lite större speglar med lite mellanrum mellan dem. Grymt snyggt.

Lycka till!

Tack för tippset!

Diana
2005-11-22, 21:26
Komplettera med minispritflaskor som valfri förälder tagit med hem från div. flygresor, om minispritflaskor saknas kan dessa ersättas med exempelvis cola-burkar från olika länder.

PS. minispritflaskorna ger även en fin upplevelse som förstafylla, då dessa oftast innefattar olika konjaker, whiskey samt likörer - som, om man blandar dessa, enklast beskrivs som "en sjujäkla fin häxa". :thumbup:
hahhahaha :hbang: :D


och/eller

slobban
2005-11-22, 21:29
That is so 1991...........

tossefar
2005-11-22, 21:34
Haha ja, spegelvägg känns väldigt 80-tal. Läst nötcreme och en moviebox?
De är väldigt fula hursomhelst, tänk dig för... Sätt en spegel i taket istället för en mer erotisk touch.

elan
2005-11-22, 21:39
Gärna ett luddigt överkast i cerise och svart också. Med en panter på!

Styrkebyggare
2005-11-22, 21:47
Speglar med barmotiv är ju rätt fräcka också... :thumbup:

slobban
2005-11-22, 21:50
Varför inte lyxa till det med en vit skinnsoffa, en 1 meter hög porslinsdalmartin, en riskokare, en sodastrem, en brödmaskin och en takfläkt när man endå håller på... en vit tv skulle inte skada heller.

hangatyr
2005-11-22, 21:51
sam fox-affishen hänger givetvis bredvid.

och en röd ferrari testarossa-affish på andra siden.

mela
2005-11-22, 21:52
Haha ja, spegelvägg känns väldigt 80-tal. Läst nötcreme och en moviebox?
De är väldigt fula hursomhelst, tänk dig för... Sätt en spegel i taket istället för en mer erotisk touch.

och vem f*n vill se sig själv när man håller på? :D usch! *spy*

trym
2005-11-22, 21:54
*innocent* tips kan ju vara att sätta samman flera speglar såvida du inte tycker det blir fult, man är nog ganska knäckt om en 2x2 meter stor spegel går sönder

de har jag aaaaaldrig gjort iaf....

slobban
2005-11-22, 21:55
sam fox-affishen hänger givetvis bredvid.

och en röd ferrari testarossa-affish på andra siden.

Den där sunkiga affischen med en panter framifrån kan få vara med oxå. Underhållningen i hemmet består av att lyssna på europe och leila k och dricka gröna hissen och ha hår på ballen.

slobban
2005-11-22, 21:56
och vem f*n vill se sig själv när man håller på? :D usch! *spy*

Av samma anldening som det finns speglar på gymet, man vill ju fila på tekniken.

Styrkebyggare
2005-11-22, 21:56
Varför inte lyxa till det med en vit skinnsoffa, en 1 meter hög porslinsdalmartin, en riskokare, en sodastrem, en brödmaskin och en takfläkt när man endå håller på... en vit tv skulle inte skada heller.



:D :D :D

Om man inte har råd med video så kanske man kan få tag i en....moviebox.

backflash
2005-11-22, 21:58
http://www.linensbyjanet.com/Images/061%20Leopard%20Bedspread.jpg

slobban
2005-11-22, 21:58
:D :D :D

Om man inte har råd med video så kanske man kan få tag i en....moviebox.

Invig mig i movieboxens fantastiska värld, jag vet inte vad det är men det låter som nånting som skulle kunna ligga och gulna och sammla damm i vilket 80-tals hem som hellst.

slobban
2005-11-22, 21:59
http://www.linensbyjanet.com/Images/061%20Leopard%20Bedspread.jpg

:laugh: :laugh: :laugh:

Det finns inte ord.

Styrkebyggare
2005-11-22, 22:00
Invig mig i movieboxens fantastiska värld, jag vet inte vad det är men det låter som nånting som skulle kunna ligga och gulna och sammla damm i vilket 80-tals hem som hellst.

Helt enkelt en video som du hyr med dig (inkapslad i en liten väska). En stor del av charmen är att lägga halva kvällen på att ställa in skiten så att du får nån bild i TV'n.

mela
2005-11-22, 22:00
Av samma anldening som det finns speglar på gymet, man vill ju fila på tekniken.

Lyssna på tjejen istället för att kolla i taket :D det ger nog mkt mer ;)
När hon låter mkt så länge det inte är "Jeffla gris försvinn!!" så ska du fortsätta att göra det du gör :thumbup:

reinholdsson
2005-11-22, 22:02
Lyssna på tjejen istället för att kolla i taket :D det ger nog mkt mer ;)
När hon låter mkt så länge det inte är "Jeffla gris försvinn!!" så ska du fortsätta att göra det du gör :thumbup:

Men om det är tjejen som ska fila på tekniken då? :D

slobban
2005-11-22, 22:03
Helt enkelt en video som du hyr med dig (inkapslad i en liten väska). En stor del av charmen är att lägga halva kvällen på att ställa in skiten så att du får nån bild i TV'n.

Ja! Den är ju klockren, gärna att man hann äta upp alla chips och allt godis innan farsan hade fått ordning på den där skiten så man kunde kolla på herbie eller nån annan skitrulle som man älskade när man hade pottfrisyr och mjukisar som standardoutfit.

XroW
2005-11-22, 22:03
Men om det är tjejen som ska fila på tekniken då? :D

:laugh:
Spelar ingen roll , det är hur somhelst mannens fel ? *screwy*

slobban
2005-11-22, 22:04
Lyssna på tjejen istället för att kolla i taket :D det ger nog mkt mer ;)
När hon låter mkt så länge det inte är "Jeffla gris försvinn!!" så ska du fortsätta att göra det du gör :thumbup:

Ja men om man har stoppat in en såndär röd boll i munnen på tjejjen då? *screwy*

Diana
2005-11-22, 22:13
backflash :laugh:
Haha ja, spegelvägg känns väldigt 80-tal. Läst nötcreme och en moviebox?
De är väldigt fula hursomhelst, tänk dig för... Sätt en spegel i taket istället för en mer erotisk touch.
jaa mkt värdelöst kraffs kom det ur 80 talet men nötcreme va
helt klart nåt som gjorde den ökännda hårsprays eran uthärdlig :hbang: :D
mmmmmmmmmm lagom för en kväll? :eating:

mela
2005-11-22, 22:15
Ja men om man har stoppat in en såndär röd boll i munnen på tjejjen då? *screwy*


eeehm.. vi vill inte veta vad du har för.. fetisher :D

tossefar
2005-11-22, 22:18
backflash :laugh:

jaa mkt värdelöst kraffs kom det ur 80 talet men nötcreme va
helt klart nåt som gjorde den ökännda hårsprays eran uthärdlig :hbang: :D
mmmmmmmmmm lagom för en kväll? :eating:

MMMM ta med din chokladtårta så har vi en helkväll.